407 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Tis, hjælp, rådgivning, søges Tis, hjælp, rådgivning, søges

er der nogle der kan giver mig nogle gode råd om at få min hvalp til at stoppe med at tisse på gulvet indenfor. han er ude hele tiden. men så snart han kommer ind begyndhagelidter han at tisse og 'skide' det er ikke be

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Fjerne ukrudt 500 kr.
  • Rengøring af lille sommerhus 400 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tis, hjælp, rådgivning, søges
  • #1   11. aug 2007 line m: det gør vi.

• #2   11. aug 2007 maritta: ud hver gang har gjordt de ting gør jeg. og han kommer ud og går lange ture. men tak for det andet råd, vl prøve det

• #3   11. aug 2007 andet...

• #4   11. aug 2007 Tal med dine forældre om det. I sidste ende er hunden deres ansvar.

• #5   11. aug 2007 Det kan godt være farligt at skælde ud på en hvalp når den skal til at tisse... den forstår ikke altid at det er fordi den gør det forkerte sted... Men tror at den ikke må tisse.... så kan det ende med den ikke vil når i ser på det (fx. på gåture) Så bare ud med den lille så snart i opdager det.... Og så vente tålmodigt smiley Eller den med aviserne er også rigtig god....

• #6   11. aug 2007 Doggyman: Nej, er vokset op med hunde. vil gerne tage et asvar SELV!, spurte om råd til hvordan man stopper det.

• #7   11. aug 2007 Helt enig med Christina..... Du må ALDRIG skælde din hvalp ud hvis den besøger inde.!!!! det kan få alvorlig konsikvenser som Christina også nævner... Det er stadig en meget lille hvalp du har så den skal nok lære det. Den skal ud hver gang den har spist, leget og sovet og så skal den roses når den så besøger ude.

• #8   11. aug 2007 Kim M - Nej man må skam ikke stikke dens snude i det. Hvordan ville du ikke have det hvis det var dig...???
    Den forstår ikke hvorfor dens næse skal ned i det, og ved måske ikke engang at det er dens eget tis...
    Man skal som de andre siger, bruge massere af ros når hvalpen gør det uden for, evt godbider, og så skal man ignorere det indenfor.

• #9   11. aug 2007 Ej Kim nu må du da lige smiley
    Hva vil du selv helst... Ha et nej eller pis i hovedet???

• #10   11. aug 2007 Masser af ros når den gør det udenfor - pas på med for lange gåture - en hvalp ii den alder på højst gå ture på 15 min. af gangen ..

• #11   11. aug 2007 Kim M:

Det gør man med katte, ikke hunde... smiley Men hver sine opdragelsesmetoder

• #12   11. aug 2007 Man dypper da ik en hvalps snude ned ii det ! en hvalp skal have GODE oplevelser !

• #13   11. aug 2007 Kim M - tag lige og læs en hundebog!!! For helt seriøst, det var noget man gjorde for 20 år siden da man ikke vidste bedre.. Og der er SÅ mange andre andre måder at gøre det på end at straffe hunden på en så - for den - uforståelig måde...

Og til trådstarter: tag den ud tit,og vær standhaftig og bliv derude til den tisser, og så ros en masse... tisser den indenfor, er det ikke hvalpen der skal have "skylden", men jer der ikke har været hurtige nok smiley
    Og så kan det desuden hurtig blive en vane for den, hvis den bare fr lov at tisse indenfor, så det er vigtigt at i ermeget obs på det i starten, hvis i gerne vil have en renlig hund.

Held og lykke - og så lån lige nogle bøger om hvalpe, for der står rigtig mange nyttige ting!

• #14   11. aug 2007 Masser af ros og tålmodighed er vejen frem...

Selvom til tider kunne det føles som en evighed, før Mickey blev renlig smiley

• #15   11. aug 2007 Ja - ros & tålmodighed (:

• #16   11. aug 2007 Samson er kun 3 mdr gammel og renlig indenfor. Dette er ikke opnået ved vold med at dyppe hans snude i hans egen urin. Hvordan ville du ikke føle som lille barn, hvis du kom til at dryppe på gulvet og din mor og far så tværede dit hoved i pletten? Niks, det er ikke vejen frem. Har aldrig selv haft hund før, men jeg kan roligt fortælle dig at overøsning med ros når den gør det udenfor, og et skaprt nej ved uheld, efterfulgt at en tur på græsset bagefter vil gøre underværker. Vær tålmodig.
    Husk at det er ikke hundens fejl, han er jo så lille at hans motorik ikke kan holde på vandet i mere end 1-2 timer alt efter hans aktivitets niveau.
    Det er din fejl hvis den tisser indefor, ikke hundens. Du har overset hans signaler, og må derfor tage konsekvensen og tørre op.

• #17   11. aug 2007 jeg vil råde dig til ikke at sige NEJ eller nogen form for skæl ud hvis din hvalp tisser inde.. For når du siger nej så ved hvalpen ikke at det er fordi den tisser det forkerte sted, den tror du siger nej fordi den tisser og kan derfor blive bange for at tisse når du ser det. Jeg ville ikke selv have det godt hvis jeg var bange hver gang jeg skulle lave noget..

• #18   11. aug 2007 m

• #19   12. aug 2007 Jeanett: Hvorfor i alverden skal det være i orden at dyppe en kat næse i tis?
    Det er da lige meget om det er en hund eller kat. Det er SVINERI og TOTALT FORKERT.

• #20   12. aug 2007 Inge:

Det er vist noget med renligheden.. At en kat er meget forfægelig.. Men jeg har aldrig benyttet metoden, men ved at min far har brugt det....

• #21   12. aug 2007 Jeanett: Noget med renligheden? Forstår jeg ikke lige. En kat er meget renligt dyr, ville ikke findes død i nærheden af noget af det en hund ruller sig i. Katten går gerne i kattebakke, og det lærer de meget hurtigt, men den skal altid være rengjort.
    Kan se, på din alder, at din far nok er på min! Har også "lært" at det var hvad man gjorde med urenlige dyr (katte eller hunde), heldigvis har man jo lov at lære hele livet, ik'?
    Igen, det er svineri og totalt forkert.
    Jeg har 3 katte, sammen med Zille, så jeg ved hvad jeg taler om. Er sikker på at de fleste hunde/katteejere vil give mig ret.

• #22   12. aug 2007 Inge:

Har heller aldrig nogensinde selv brugt metoden, og ja, man lærer heldigvis hele levet smiley

Kommentér på:
Tis, hjælp, rådgivning, søges

Annonce