{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skæve DKK afgørelser?
  • #2   5. apr 2021 Det siges at der dømmes hårdere i DK end sydpå.

  • #3   5. apr 2021 Næ, hvorfor skulle de være det?
    Er det ikke samme dyrlæger som det plejer?


  • #4   5. apr 2021 Men har det ikke altid været på den måde?

    Jeg har "altid" hørt det der, "tag sydpå når du skal fotografere" .. jeg har aldrig rigtigt lyttet og med 2 cane corsoer og 4 malinois, der alle fik A og 0, tænker jeg lidt om det er en and ???


  • #6   5. apr 2021 Det lyder bare underligt, synes jeg..

  • #8   5. apr 2021 Jeg bruger Faxe, Ken og Lars, og spørger dem om det dur.
    Er deres svar bekræftende, er jeg ligeglad med DKKs bedømmelse.. Men som sagt har jeg altid fået A og 0 på mine hunde, siden 15, så jeg har ikke haft problemer.

    Jeg kan bare huske at man også sagde det, dengang jeg havde udstillings schæferhund - og ham gav jeg til min far, i 99.

    Så det har jo ikke noget med bedre billedkvalitet at gøre, tænker jeg.


  • #10   5. apr 2021 Men det "skred" du taler om.. Jeg har som sagt hørt på den snak siden før 99, og har ikke oplevet at DKK har dømt anderledes end hvad dyrlægen har antydet. Så det er nok ikke fordi jeg "tror" - det er mere udfra min erfaring fra "dengang", som er helt i tråd med, hvad jeg hører nu.

    At du ikke vil have noget med DKK at gøre er da fint - det har bare ikke ret meget med emnet at gøre.


  • #12   6. apr 2021 Jeg har ikke set en ændring hos de hunde jeg har set billederne på. Der har det passet med hva jeg selv har troet der ville gives.


  • #13   6. apr 2021 #11

    Jeg læser det du skriver og du bidrager ikke med noget "nyt". Jeg har hørt det der med at man skal køre sydpå, og at DKK er for hårde i deres bedømmelser / de dømmer som vinden blæser, siden før 99.

    Det jeg var interesseret i var, om der var kommet noget nyt, der kan underbygge påstanden. Du deltager med at der har været "et skred", men omvendt skriver du ikke noget, der er anderledes end det vi talte om (vi = ikke du og jeg, men dem jeg hang ud med i schæferhundeklubben), tilbage i 90´erne.

    Derfor min indspørgen til dine udsagn, som ikke bragte noget nyt til torvs.

    Beklager, at jeg ikke blot tager dine ord for gode varer - hvis det er med den attitude du deltager i "mine" tråde, tror jeg bare du skal springe dem over i fremtiden.
    Jeg har sådan en irriterende ting med ikke blot sluge alt hvad jeg får serveret råt og det virker som om det niver lidt smiley


  • #14   6. apr 2021 #12

    Som sagt har jeg "hørt" det der i rigtigt mange år - og jeg er da på ingen måde blind overfor at det foregår. Jeg har kendt et par stykker, som klagede over bedømmelsen og fik medhold hos "nordisk råd" ( hed det det??) - så ja, det sker da.

    Men jeg var blot interesseret i at forsøge at verificere rigtigheden i at det var blevet værre, eller som der bliver skrevet "sket et skred" - og det virker ikke rigtigt sådan ...


  • #15   6. apr 2021 Jeg har ikke hørt det skulle have forandret sig, jeg syntes egentlig de resultater jeg har set har været nogenlunde som forventet, men der vil altid være nogle som føler sig dømt ned, sådan er det nok:)


  • #16   6. apr 2021 #15

    Det er også mit indtryk ..

    Det kunne bare være interessant at få lidt facts på bordet om, at det rent faktisk ER blevet værre ?


  • #17   6. apr 2021 Jeg har HD fotograferet de sidste 10 år, og har ikke personligt oplevet ændrede vurderinger.
    Men I den store DKK opdrættergruppe på Facebook er der mange der oplever strengere vurderinger.

    Jeg ved ikke om det er korrekt. Det er vel også en mulighed, at hundene bare har dårligere hofter genelt. Nogle racer døjer rigtigt meget med det.

    Det er smadder vigtigt med korrekt positionering, og den del er mange dyrlæger ikke god nok til. Det kan også have indflydelse på resultatet.


  • #18   6. apr 2021 Jeg tror det bunder i at det i Norden er for unuanceret. Vi har kun A, B, C, D og E. I bla Tyskland og USA har man flere grader. I Danmark vil en B/C få en grad B. I Tyskland højst sandsynligt en B2.
    Det debat der kører, handler om at vi får det samme system indenfor FCI. Det ville for mig også virke logisk.
    Der var en artikel i sidste nummer af HUNDEN.
    Ingen tvivl om at røntgenapparaterne tager mere detaljerede/tydligere billeder nu end tidligere. Sådan er udviklingen nu. Det må jo også gøre at man ser ting der tdilgere var sværere at se. Det kan vel påvirke nogle racer mere end andre. Lige netop dem så måske tidligere ville være B2 og nu får C. Vi havde A1, A2, B1, B2 osv herhjemme tidligere.


  • #19   6. apr 2021 Men en pænere status ser jo kun pænt ud på papiret. Hoften/albuen er jo den samme om den vurderes til B2 i Tyskland og C i Danmark.

  • #20   6. apr 2021 Jeg har et virkeligt stort kartotek med HD/AD billeder fra de hunde jeg har og har haft + hvalpe lavet her og de resultater de har fået passer med deres status, så jeg er da spændt på når det sidste kuld skal have deres bedømmelser, jeg har så også et kuld på 3 der er en hvalp i Norge en i Holland og en i Danmark, så må jeg jo se om bedømmelserne er passer, håber at jeg kan få billederne smiley

  • #21   6. apr 2021 #14
    Jeg forstår ikke rigtigt dit retursvar til mig og tænker det var til en anden?

    Hvor om alting er - de billeder jeg kigger på, der passer bedømmelserne fint med hofternes kvalitet. Man er heller ikke i tvivl om hvorfor en hund får A, B el. C. Eller en 1’er på albuerne. Om det er løshed, forandringer, manglende skål osv.
    Jeg har ikke set D og E billeder længe. (Det siger mere om linierne jeg kigger med på end om diagnosticeringen) Dem oplever vi heldigvis ikke så mange af så om der er noget nyt der nede i rækkerne pas..


  • #22   6. apr 2021 Jeg hører fra norske og svenske opdrættere, at der dømmes strengere hos dem nu end tidligere. Hvis det er rigtigt, passer det vel meget godt, at det samme sker i Danmark, for de nordiske lande forsøger mig bekendt at ligge på niveau.

    Men det er da også muligt, at der bare ses flere mindre gode hofter, hvilket godt nok ville være trist efter mange år med meget fokus netop på hofter. Jeg har ikke selv oplevet ændringer, men det er så også mere end 3½ år siden, jeg sidst fik en officiel bedømmelse på en af mine hunde.


  • #24   6. apr 2021 Jeg har skrevet indlæg 12..
    Men pyt..


  • #26   6. apr 2021 Salla - prøv lige og kig tråden igen. Du vrøvler smiley 12 er mit indlæg og det står der endnu..

  • #27   6. apr 2021 Ginne -

    Det var nu til dig smiley
    - men kan i grunden godt forstå at det ikke umiddelbart kan læses sådan. Sorry for forvirringen.

    Det er Carina Hardhitter der har forladt festen og derfor at et par af mine skriv ikke giver den store mening, da de var til hende ...


Kommentér på:
Skæve DKK afgørelser?

Annonce