{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
582 visninger | Oprettet:

Fra totalt madøre - til nej tak {{forumTopicSubject}}

Efter jeg skiftede til Royal Canin har Laura været en lille ædedolk, der skulle ha' delt sine portioner nøje op.. Hun fik faktisk det meste af sin mad i en colaflaske ude i gården. Det kunne hun bruge ½ times tid på. Og hun var vildt glad...

Så var hun til dyrlægen i sidste uge. Meg et traumatisk tur med voldsom opkast og se selve chipning og vaccinering.. Alt i alt , en rimelig nedtursagtig dag for Laura....

Efter dyrlægen har hun haft INGEN appetit efter sin mad.. Først tænkte jeg at det nok var vaccinen der gjorde hende lidt ligeglad med mad. Men hun er stadig sådan... Jeg har prøvet bare at ha' hendes mad stående. Og der gik faktisk 2-3 dage inden een dagsration var spist.. Så har jeg prøvet at tage det væk efter et kvarter og så prøve igen senere.....
Det eneste der har virket er at blande mayonaise i.. Så ryger det ned....
Igår fik hun laks og kyllingepølse. Der gik hun helt amok..

Hvordan kan det være at hun pludselig har så meget antiparti mod hundemad !?
Kan hun forbinde det med den dag eller hvad ?!
Lige nu står hendes morgenmad urørt i køkkenet.. Har prøvet at blande det med vand og smide det i mikroovnen så det blev lidt opvarmet og stinker mere. Men ligemeget hjælper det....

Hun er ikke for tynd, men der skal da ikke gå mange uger endnu....
Tror jeg går op og får nogle madprøver i foderforretningen.....
Det er bare skide irriterende og underligt synes jeg :-|

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fra totalt madøre - til nej tak
  • #1   15. aug 2007 Kan være smagen af foderet hun ikke længere kan li efter hun har kastet det op....
    Prøv som du selv siger at skifte til foder med lam eller kylling, hvis du bruger okse nu...
    Det kann være det hjælper....

• #2   15. aug 2007 Kan måske godt være.... Men når hun kaster op, spiser hun da altid igen. Med glæde.. Også da hun var syg i bilen...
    Hun har kastet op efter den dag og der røg det også ned igen....

Men må prøve.... Bare irriterende da jeg helst vil ha' at hun skal ha' RC smiley

• #3   15. aug 2007 RC laver de ikke også forskellige smagsvarianter?

• #4   15. aug 2007 Bananen ( smiley ..)
    Jamen det er det der er så underligt.. Hun var HELT vild med RC før.... Hun fiuk noget andet fra 'opdrætteren' Benta Crone, men det spiste hun ikke så meget af. Først da hun fik RC hun blev vildt madglad....

• #5   15. aug 2007 Simba - Tror ikke det gør det til hvalpefoderet...

• #6   15. aug 2007 Kan jo bare være at hun er ved at blive kræsen som rigtig mange andre hunde er - specielt de små.

Lilly tager mega lang tid om at spise sin mad (RC) og på et tidspunkt var det så slemt at jeg prøvede at skifte, men alt mad blev afvist - selv det som er lavet specielt til kræsne hunde, så gik tilbage til RC og holder nu på at hun spiser hvad der blir serveret eller sulter - og tynd er hun ikke *GG*

Ville kun bekymre mig hvis hun begynder at blive for tynd. Mange hunde blir kræsne og prøver ejeren af for at se om de ikke kan få noget bedre serveret.

• #7   15. aug 2007 Ok, mystisk med min hvalp var det lige omvendt, - den vil slet ikke røre RC, men derimod Happy Dog, det glider lige ned.... Det og så Lone Star, som også er et super foder...

• #8   15. aug 2007 TINNA - kræsen fra den ene dag til den næste ?! Hun spiser gladeligt alt menneskemad.. Tror at hun kunne sprække sin mavesæk på at spise bananer.. Men vil ikke ha' at hun skal leve af 'vores' mad..

Men prøver også noget andet så.. kan være hun kommer i tanke om at RC smager godt smiley

• #9   15. aug 2007 Før du skifter - ka det ikke være en maveinfektion, der tilfældigvis er kommet samtidigt ?

• #10   15. aug 2007 Sus - Hvordan er symptomerne ?!
    Hun virker glad og frisk nok.... Er stadig en lille terrorist på 4 ben som hun altid er...

• #11   15. aug 2007 Stine > avs, den er svær for mig at svare på, da Sakki ikke har tendens til skidt mave...men ka da huske, da han var bette og havde lidt vrøvl med maven en dag, at han stadigt var glad og livlig - de er jo ukuelige de små ;O)

• #12   15. aug 2007 Kan godt forstå hvis hun ikke gider spise sin mad hvis hun får menneskemad ved siden af...
    Lad være med at give hende andet end hundefoder.. Prøv Proplan evt.! De laver en variant med ris og laks...

• #13   15. aug 2007 Sus - Må prøve at holde øje med hende... Hendes kager ser nu fine og faste ud smiley

Christine - Hun har ikke fået menneskemad før.. Kun igår da jeg synes at nu var det på tide at hun fik en eller anden form for næring i sig..
    Så hun kan ikke bruge den undskyldning at hun vil ha' menneskemad da hun aldrig har fået det før igår.. smiley

• #14   15. aug 2007 Du ka osse prøve at kontakte dyrlægen og spørge om det er normal reaktion efter vaccination - Sakki havde ingen problemer...

• #15   15. aug 2007 Stine P - -> Hun er nok kommet i trodsalderen så... Det kan bl.a vise sig ved de ikke gider spise... Prøv at putte lidt vand over foderet og lad det stå og trække 10 minutter og servér det så.. Det plejer at hjælpe nogle gange.
    Lad være med at skifte foder for mange gange, får så finde de hurtigt ud af, når man ikke gider spise maden, så skifter mor/far bare maden ud.

Man kan skifte en gang imellem (hvhis man ikke har en allergisk hund som jeg har). smiley

• #16   15. aug 2007 Enig med Christine og iøvrigt er foderskift ikke godt for maven i mange tilfælde.

• #17   15. aug 2007 * Sus * Sakki 2 år * - -> Takker.

• #18   15. aug 2007 Christine - Er netop det jeg har gjort idag.. Blødet det op med vand.. Men næh nej.. Det kunne lige så godt være arsenik jeg serverede for hende....

Er heller ikke pjattet med at skulle prøve for meget. Er sådan lidt at det er mig der bestemmer hvad hun skal spise .. ( kan godt li' at bestemme smiley ) Også derfor at jeg har ventet en uge nu med at gøre noget specielt....

Trodsalderen... Er det allerede nu ?!?! Nååå Laura.. Det skal du ikke slappe afsted med smiley

• #19   15. aug 2007 ;o)))

• #20   15. aug 2007 Stine P -- > Ej jeg kan se hun er ikke så gammel- så du skal ikke regne med trodsalderen kommer før om nogle måneder... Men pga. hendes alder så skal du ikke skifte foder medmindre det grundet helbredsmæssige problemer, såsom allergi o.l.! Hun kan være uheldig hvis du skifter for meget at hun netop kan udvikle udnødig allergi.
    Hun kan bare være inde i en periode hvor appetiten ikke er der så meget- TRO MIG det kommer... Hundens instink siger den skal spise for at over leve (medmindre den er blevet syg).

• #21   15. aug 2007 Christine - Tak for info og råd smiley ..... Lader så bare Laura være Laura medmindre hun bliver for tynd ....

• #22   15. aug 2007 Stine P- - > Held og lykke med madordningen *GS*

Kommentér på:
Fra totalt madøre - til nej tak

Annonce