{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
866 visninger | Oprettet:

Mila_ H
Mila_ H
Tilmeldt:
29. sep 2006
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 138

Udseendets betydning ved valg af race? {{forumTopicSubject}}

Hej

Hvor meget betød hundens udseende, da I skulle vælge race?

Selvfølgelig skal hundens behov for stimulering, aktivitetniveau, temperament osv passe med det, man kan tilbyde hunden.

Men så I så ikke på udseendet bagefter? Altså størrelse, pels, farve osv..

Gik nogle af jer på komprimis med nogle af jeres andre krav til hunden, så I fik en, hvis udseende tiltalte jer?

Personligt går jeg ikke så meget op i udseendet på hunden, men vil ikke vælge en race, som jeg synes, er direkte grim (vil ikke nævne et eksempel) .

Ved godt, at nogle vil blive dybt forargede, men jeg tror bevidst/ubevidst, at også udseendet har en del at sige..

Eller hvad mener I?
Jeg er såmænd bare nysgerrig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udseendets betydning ved valg af race?
  • #1   15. aug 2007 Jeg er endt med en race som størrelsesmæssigt og udseendetsmæssigt overhovedet ikke tiltalte mig. Men han er valgt ud fra temperament, krav og evne.
    Jeg har så siden hen lært at synes at han er perfekt på alle måder.


  • #2   15. aug 2007 Da vi i sin tid skulle vælge race var der bl.a. et krav. den måtte ikke være langhåret og hvid.

  • #3   15. aug 2007 Det betød meget!
    Ikke ved valg af race, for racen havde jeg skam i forvejen og vidste at det skulle være sådan en igen... Men da jeg gjorde mig en del tanker om at få en hund til, så kom udseendet også til at betyde en hel del!
    At jeg var så heldig at finde SÅ smuk en lille pige og at hendes linier også tiltalte mig, det var mere et tilfælde smiley


  • #4   15. aug 2007 jeg ville gerne ha en aktiv hund

    den måtte ikke fælde

    og så skulle den helst være sort

    og pjusket i hovedet

    og så blev det holli... men er nok miljø skadet hjemmefra... da mine forældre altid har haft riesens


  • #5   15. aug 2007 Hund med snude og oppestående øre fortrækkes af mig... :o)

    Mine hunde er nøje udvalgt....både med væremåde, temperament, udseende mv... :o)


  • #6   15. aug 2007 Jeg ville have en newfoundlænder....Første henvendelse gik på sundheden og temperamentet...Tog over for at se ham ud for at vurdere udseende... Hvis jeg havde synes de var grimme, havde jeg ikke købt nogen...

  • #7   15. aug 2007 jeg er gået efter udseendet efter valget af race..... osse farve så vidt muligt og det har været muligt..

  • #8   15. aug 2007 ---der skulle stå.." både med hensyn til.."

  • #9   15. aug 2007 Vi havde en bestemt race i tankerne.. men så så vi et billede af Buddy - fik lidt at vide om hans personlighed og vi måtte have ham. Så i starten var det udseendet

  • #10   15. aug 2007 Jeg går og leder efter race nu . .
    som skal blive min fremtidig race .. eller min "første" race . .

    Vil sige jeg går lidt efter udseende . . da det betyder rimelig meget for mig . . også alligevel ikke . . ville aldrig gå hen og vælge en race jeg ik kbørd mig om udseends mæssigt . . men nu er der heller ikk ret mange racer jeg ikk kan lide udseende på også alligevel . . *GG*

    men derfor betyder alt andet også meget for mig . .
    men tror ikk man kan lade hver og gå efter udseende på racen . . ;o))


  • #11   15. aug 2007 Da jeg skulle vælge hund første gang selv var det udseende og KUN udseende der betød noget. I dag ved jeg bedre og næste gang jeg skal have hund vil jeg kombinere de to ting.

  • #12   15. aug 2007 Jeg synes Collien er den pæneste hund i hele verden og hvis jeg så kunne få denne i mine format så var det endnu bedre så er den rejsedygtig.:) Elsker de snuder, og ører! og den flotte pels


  • #13   15. aug 2007 Mila.....Jeg kan med 100% ærlighed sige, udseendet intet betyder for mig.

    Jeg er totalt blottet for udstillingslyster, og jeg elsker mine hunde på deres personligheder.

    Sidst jeg købte hund valgte jeg ikke engang selv, men da jeg fik fremvist hende blandt hendes søskende syntes jeg med det samme, hun da klart var den smukkeste af dem alle. Hun var da MIN !


  • #14   15. aug 2007 sfl skal min hund da være køn, men den skal også passe til mig.. der er flere hunde jeg syntes er dejlige, men som bare ikke passer til mig, og derfor vælger jeg dem ikke...
    mit valg med bella var lidt en upser, og er blevet meget kloger nu..


  • #15   15. aug 2007 jeg har faktisk formået at gøre det som du siger... - sørge for den passer til mig på alle måder... derefter udseende,, jeg sad med 3-4hunde der passede fint så udseende gjorde meget,,, når alt andet er på plads er der INTET at blvie foraget over..
    skal dog lige siges at hvis jeg skulle vælge efter hvalpe udseender, havde jeg ALDRIG valgt rotten, synes ikke den er pæn som lille hvalp, først fra 6mdr op efter


  • #16   15. aug 2007 Jeg valgte en chi pga dens størrelse (vi bor i en 64m2 lejlighed) og derefter fordi den ikke kræver så megen motion og konstant aktivering som andre racer.
    Selvom dette selvfølgelig kun er en ledetråd så er det jo sådanne ting man tager med i sine overvejelser når man anskaffer sig en hund. Jeg syntes umiddelbart jeg godt ku finde hunde der var kønnere end en chihuahua, men når det er sagt ja så forelskede jeg mig i Niño og synes til dags dato at han er den smukkeste hund i verden.

    min pointe er, at udseendet for mig har været sekundært...man kommer altid til at elske sin hunds udseende ligeså snart man ved den skal være ens egen.
    Sådan har jeg det ihvertfald.


  • #17   15. aug 2007 Nu har jeg jo noah som er bla af lidt af vært men alligevel så passer de racer utrolig godt ind på min vær måde og det jeg kan gi ham da han har "dumheden" (uden det skal misforståes) fra GD'en og og klogheden og trænings lysten fra Bordercollien og den belgiskehyrdehund ved ikke rigtig hvad han har fra schæferen . men da jeg læste blanding måtte jeg da bare op at se det skønne hvalpe .

    Havede sagt fra starten inden vi kørte at jeg ville have en tæve og det sku være den ru håret som var blevet fortalt om men nej det blev Noah for han valgte mig og vi så ham et par gange og det viste sig at være den af de hvalpe der var smukkest i mine øjne smiley

    Vi købte så også tæven efter et par uger men hun var simpelhen for hård ved lille Noah som var den der lå lavest i hiakiet (staves ? ) og tog hende tilbage til opdrætter igen .

    Udsenet siger meget hos mig men vis det er den "grimmeste" der passer bedst ind jamen så det den jeg vælger .

    Sådan var det også med Hector der var to hanner tilbage en doven fed en (Hector) og så hans bror bahulie som var utrlig smuk men Hector passede bedst ind og Noah gik i spænd med ham så ham sku det være ..



  • #18   15. aug 2007 kirsten marie- jeg så tre whippere på harejagt i fjernsynet forleden, det var ret vildt, men de fanger kun haren 9 ud af 10 gange...

    undskyld sidespringet


  • #19   15. aug 2007 Kirsten Marie H

    Jeg må indrømme at efter vi mødte en wippet i vores hunde skov der åbnede mine øjne godt nok for racen smiley

    Den er da vild fantastisk og Noah legede utrolig godt med den vi mødte ..


  • #20   15. aug 2007 Jamen det er helt vildt at se sådan en løbe jeg troede Noah og Kantos kunne spæne men NEJ de kunne intet ved siden af en wippet ..

    Kunne godt tænke mig at opleve en igen .


  • #21   15. aug 2007 Kan se jeg staver det helt forkert sorry smiley

  • #22   15. aug 2007 Forældrene var på ferie,jeg skulle passe huset,de havde lagt 1000 kr til mad.. Dette blev så til et stort kryds af broholmer,RR og schæfer.. En dejlig stor brun hund,med flabører.. Vi lærte at passe sammen og samtidig kom jeg i en tidlig alder til at være fast kunde ved Dr dyr smiley

    Ville ha haft en rotte,men dette kunne man ikke få for de penge.. Heldigvis..

    Har altid været vild med racen,både dens sind som passer mig rigtig godt,men bestemt osse dens udseende..

    Nu har jeg så osse en schæfer og en der alene er valgt,på dens egenskaber..

    Jeg har ikke valgt hende alene,men sammen med folk der kender mig og min måde at træne på smiley

    Så udseende både ja og nej smiley


  • #23   15. aug 2007 Stine....Det forbavser mig overhoved ikke, at du kunne finde på det *lool*

  • #24   15. aug 2007 Vi valgte en fransk bulldog pga størrelsen, vi savnede en mindre hund. Jeg ville gerne have haft en fawn, men da der kun var 2 tæver i kuldet, og opdrætter selv skulle beholde en tæve, fik jeg Julie, som er brindle, men som jeg sagde, farven er ikke altafgørende for mig, hvis det er den rigtige hund. Så kan jeg engang når Julie får hvalpe beholde en fra hende, og få min fawn farvede hvalp. For jeg er slet ikke i tvivl om, at jeg har fået den rigtige hund:-)

  • #25   15. aug 2007 Med chance for at få høvl, vil jeg sige at Møffe blev valgt 100% fordi jeg synes hun var charmerende (og lidt fordi det var synd for hende at blive hvor hun var/blive aflivet). Jeg sagde ja til hende først, og læste på racernbe bagefter. -Men har da heldigvis lært at gøre det i omvendt rækkefølge næste gang *S*

    Min næste hund bliver en islandsk fårehund. Fårst og fremmest fordi jeg synes det er en utrolig dejlig hund, der er venlig overfor både dyr og mennesker, og med at aktivitetsniveau der passer mig, men osse fordi jeg synes det er en smuk hund.

    Jeg vælger først og fremmest de racer ud, hvis egenskaber passer til mig, ognår de er snævret ind til en lille håndfuld, ja så vælger jeg udfra hvilken hund der tiltaler mig mest.

    -så ja, udseendet har osse en smule betydning, men er langt fra det vigtigste.


  • #26   15. aug 2007 Marianne.. aner da virkelige ikke, hvad du mener GGG

    Altså hvor der er vijle er der vej.. eller noget.. De ville jo ikke gi mig en..


  • #27   15. aug 2007 Jeg har ikke valgt ud efter udseende - min bror fik en cane corso og jeg tænke åh nej.. for det første var ikke særlig køn! og sikkert også farlig.. en slags kamphund!!!

    Efter 4 år i selskab med racen heraf 2 år hvor jeg boede sammen med den var jeg slet ikke i tvivl.

    Efter 8 måneder nu med min egen tror jeg aldrig jeg skal have en anden race... er fuldstændig solgt! :o)


  • #28   15. aug 2007 Kirsten Marie.. Så kunne din far lære det smiley
    Havde desværre ikke noget at true med,så måtte handle på egne hånd.. GG


  • #29   15. aug 2007 Stavefejl er gratis,... værsgo

  • #30   15. aug 2007 Når jeg vælger hund foregår det som oftest på internat. Jeg ved at hunden skal være mellemstor, ikke skal være meget motionskrævende og så skal den kunne med mine katte. Resten ordner vi hen ad vejen.....

  • #31   16. aug 2007 Da jeg valgte samojeden var det fordi, jeg havde forelsket mig i deres sind:-) At hunden så er så smuk, som den nu engang er, ja det er jo bare et plus

  • #32   16. aug 2007 Dina blev min både fordi hun var en dejlig hvalp/ race men også pga udseendet..
    Var på besøg hos opdrætter og de havde 3 hvalpe tilbage fra sidste kuld, 3 stk rød/hvide mutte piger...
    Opdrætter havde længe forsøgt at få mig til at købe hund hos dem .. men jeg havde altid sagt at jeg kun ville ha en rød/hvid mutte som jeg syntes er så absolut de smukkeste mutter ;0) Så jeg valgte Dina som opdrætter ellers havde besluttet at beholde selv ;0)


  • #33   16. aug 2007 Da vi skulle finde ud af hvilken race vores næste hund skulle være gik vi ind og kiggede her på hundegalleri, for at se om der var nogle hunde der tiltalte os (også i størrelse o.lign.).. Så ja.. Det første jeg kiggede på var udseendet, for at komme rundt om de forskellige racer..
    Jeg fandt nogle racer jeg skulle vælge imellem og kiggede derfor på aktiveringsbehov, hvad racen kunne bruges til osv..
    Vi faldt så for aussien/australian shepherd og tog til udstilling for at kigge på dem og snakke med en opdrætter. Og der mødte vi så opdrætteren af Homer og tog hjem for at besøge dem en dag, for at besøge deres hunde og for at snakke om racen.. Og vi har nu en skøn aussie.. smiley

    Så ja.. Udseendet betyder da noget.. Synes aussien er en af de smukkeste racer der findes, samtidig er den alsidig og kan bruges til næsten al slags arbejde og så har de bare et fantastisk sind. Men jeg vælger ikke udelukkende ud fra udseendet.. Og nej, jeg ville nok heller aldrig købe en hund, som jeg synes var noget så grim..


  • #34   16. aug 2007 Jeg faldt for Laura pga udseendet i annoncen..
    Besøgte kuldet første gang da de var 3 uger og man kunne ikke mærke forskel på nogen af dem.... Der var ikke nogen af dem der virkede hverken dominerende - Underdanige eller skravlede.. De virkede allesammen sunde og glade og deres mor var en meget sød og rolig hund.
    Måske også svært at mærke forskel på så små hvalpe..

    Så jeg valgte Laura fordi at hun var den eneste 'fawn'... Har så vist sig at jeg har fået bøllen i kuldet smiley


  • #35   16. aug 2007 Stine....Det udseende kan også få enhver til at smelte :o))

  • #36   16. aug 2007 Marianne - Ja, var også bare ved at dø da jeg så annoncen på dba.. Havde ellers lovet min kæreste at al min hundesnak måtte ophøre, da jeg ikke kunne bestemme mig smiley ..... Men da jeg så Lauras billede, MÅTTE jeg bare ha' hende ( hvis hun altså virkede sund og rask når jeg besøgte dem ) ....


  • #37   24. aug 2007 Vil bare sige jeg er 100 procent enig med Dina (-:

    Aussie: Racen er valgt ud fra kvaliteter og udseende, hjerne og skønhed i et. Opdrætter valgt ud fra kvalitet og alsidighed og skønne forældredyr. Selve hunden valgte jeg ikke, det var opdrætteren der udvalge ham til mig, at det så samtidig var den smukkeste var mit held (-:

    Min sheltie valgt ud fra kvaliteter og størrelse, da jeg fik ham boede jeg i lejlighed, og skulle have en hund jeg kunne bære op ad trappen det føste år.

    Vil gerne træne mine hunde, lydighed og agility, og så er hyrderne jo nærliggende. Aussien passer bedst til mig, så den næste bliver sikkert en af samme slags, dog en anden farve (-: (farven betyder noget for mig hver gang, sidst var det sort, nu er det rød)

    Mette og hyrdehovederne.

    Mette og hyrdehundene


Kommentér på:
Udseendets betydning ved valg af race?

Annonce