{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.099 visninger | Oprettet:

Fransk bulldog,farlig eller ej? {{forumTopicSubject}}

Er der andre herinde der møder en del negative kommentarer om deres hunde?
Nå vi er i byen høre vi ofte folk omtale vores franske bulldog som en farlig kamphund,dræber hund eller den type hunde bider alle. 2 gange har vi oplevet folk direkte har sparket hende den ene gang fordi en mand ikke havde styr på sin egen hund og den 2 anden gang var der en som mente hun var farlig. Men hun går for det meste pænt og hun henvender sig kun til folk der selv vil kæle hende.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fransk bulldog,farlig eller ej?
  • #2   16. aug 2007 Uha ja det har jeg oplevet flere gange. Både med min gamle amstaff, og også med Sofus.
    En blev for ikke så længe siden, helt tosset og råbte at han var halvt ulv. Jeg kunne ikke andet end at grine, for Sofus er LANGT fra halvt ulv. Han er en kryster, og en bangebuks.

• #3   16. aug 2007 Ja folk taler jo som de har forstand... det eneste farlige jeg kan se ved en fransk er at man kan risikere at forelske sig godt og grundigt i racen...

/ Trine

• #4   16. aug 2007 Den kender jeg godt Joan...os med ulvene må holde sammen...gg

• #5   16. aug 2007 TYPISK! Ingen siger "Nej se en farlig kamphund!" til Felix, og han er ski da farlig! Vrrrrrrrgg.. PAS PÅ!

• #6   16. aug 2007 Hold kæft hvor var jeg blevet tosset hvis en af mine hunde blev sparket fordi den anden ejer ikke havde styr på sine egne!

Og i mine ører er det også langt ude at folk kalder en fransk bulldog for farlig eller kamphund.. Har aldrig set en agressiv fransk b. i hele mit liv.. Og jeg har alligevel mødt mange.. Er i praktik på et stort dyrehospital i denne uge og i dag kom der 2 amstaffer, 1 fransk b., en engelsk b. og staffordshire bullterrier ned på operationsstuen.. Og der var der også en veterinærsygeplejerske elev der kom med kommentaren "det er da kamhundedag i dag, hvad?".. Hvorefter hun heldigvis rettede det til "eller muskelhunde, eller hvad man nu kalder det"..

Dog ved jeg at hun ikke kan se noget ondt i den franske, men det der med kamphunde er åbenbart noget folk er begyndt at bruge om alle muskelhunde..

• #7   16. aug 2007 Haha.. Sofus halvt ulv..? Kan da slet ikke se at han skulle kunne ligne en ulv på nogen måde.. Folk har vist ikke særlig meget styr på dyreverdenen..

• #8   16. aug 2007 2 gange har I oplevet at der er nogen der har sparket hende ????

Hold da K.... hvor er jeg glad for at jeg bor et sted hvor jeg kan lufte min hund hvor der ikke er mennesker og hunde. For accpetere at en fremmed sparkede ham, tror jeg aldrig jeg kommer til.

• #9   16. aug 2007 Haha det lyder næsten som en joke,de er da for nuttede.
    Men kender ik deres baggrund men har hørt at boston terrier sku være avlet til kamp og det er vist ca samme størrelse.

• #10   16. aug 2007 Det er fordi de har navnet bulldog...jeg bliver ofte spurgt om Orla ikk er en af "de der muskelhunde"...jo men ikke i kamphunde kategorien...det er folks uvidenhed der gør at de spørger....

• #11   16. aug 2007 Sus: Ja vi må stå sammen, og tude i kor...hehe.

Dina W: Nej det kan vi to og mange andre se, men det kunne hende her ikke, tror hun var bange for at han skulle æde hendes pappilion(staves)
    Problemet er bare at dem er Sofus bange for. Man ved jo aldrig om de spiser Sofushunde...hehe

• #12   16. aug 2007 Joan: Haha.. Nogle folk er sgu mærkelige..!

• #13   16. aug 2007 Og det er nu alligevel lidt sødt at Sofus er bange for papilloner.. *GG* Tror godt jeg ved hvem der har de "største" fordele.. smiley

• #14   16. aug 2007 Dina W. ja underlige, det er ikke ordet...
    De der små pokkers til papilloner, de er altså farlige, var du ikke klar over det...hehe. de er de rene dræbermaskiner...hihi.

• #15   17. aug 2007 Jeg er bare træt af andre hundeejers reaktion nå de ser det en bulldog.. og selvom de en bulldog så er den jo ganske harmløs. Vores kunne aldrig finde på at bide, men en dårlig omtale af racen eller navne eller dårlig opførsel fra en hund giver resten af racen et dårligt ry og det er jo lidt synd at nogen enten ikke vil/kan danne sig sit eget indtryk..

Kommentér på:
Fransk bulldog,farlig eller ej?

Annonce