{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
857 visninger | Oprettet:

Voldsom når vi ser andre hunde? {{forumTopicSubject}}

Håber virkelig i kan hjælpe lidt her.

Vores hanhund Mario er begyndt at blive lidt for voldsom når vi ser andre hunde. Vi forstår simpelthen ikke hvad der er galt med ham. Når vi går forbi andre hunde, bliver han helt fibrilsk. Han vil ikke gøre dem noget ondt overhovedet. Han trækker hopper og bliver helt spændstig i kroppen, ja han ter sig virkelig voldsomt. De andre mennesker vi går forbi bliver jo helt skræmt.

Håber i har lidt hjælp til vores problem

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Voldsom når vi ser andre hunde?
  • #1   16. aug 2007 Jamen sidde, han er jo helt vild. Han vil overhovedet ikke lytte. Der er kun en ting han har i hovedet og det er den anden hund.

  • #2   16. aug 2007 tag noget legetøj med hans ynglings legetøj og få hans opmærksomhed.

  • #3   16. aug 2007 Vi har/haft det samme problem, men vi har øvet i at hans opmærksomhed skal være på os..Men han kan stadig hvis en hanhund knurrer af ham, så knurrer han igen, men vi kan sagtens gå videre uden hoppen, men det tog lidt tid..SS det skal nok gå, jeg brugte det ord; fokus! i en høj tone og roste tilsidst virkede det..Held og lykke med det SS

  • #4   16. aug 2007 Vi har fået ham kastareret, så intet der. Jamen der er intet problem med at sitte, kan han sagtens og han gør det promte. Der er intet der dur, han fokusere kun på den ene ting "hunden" Skælder ham vildt meget ud ligemeget, men ved ikke om det er forkert?

  • #5   16. aug 2007 Forslag, kan du ikke finde en som også har en hund, og træner i at gå forbi og hver gang han trækker derover går i modsatte vej og få kontakten med ham med en (evt. en godbid) igen, og prøv igen og igen indtil i kan gå fordi ude at han skal have kontakt....

  • #6   16. aug 2007 Vi var til hundetræning 1. gang i tirsdags og jeg er stadig stiv i venstre side smiley Har simpelthen rettet så meget på ham at jeg er helt ødelagt..

    Tror helt sikkert at træning virker. Til træningen lærer man jo hunde at der er tid til træning og tid til leg.. Det var super i tirsdags og tror hurtigt problemet bliver løst


  • #7   17. aug 2007 Ikke skælde ham ud, det gør ham bare mere ophidset da han så tror at mor er med på legen, og det gøre at det at møde en anden hund bliver en dårlig oplevelse da han forbinder det med skæld ud. Ros ham når han går det rigtige, sidder stille osv og hvis han bliver for vild, så bloker ham med kroppen, dvs gå ind foran ham så han ikke kan se den anden hund. Evt vend om og gå den anden vej. Men forhindrer ham i at komme ud i et "udfald". Det skal jo være positivt for ham at møde andre og ikke negativt.

  • #8   17. aug 2007 Får han muligheden for virkelig at lege og tonse med andre hunde?Det lyder jo ikke som om at han er gal overfor andre hunde og det må endlig ikke blive sådan,fordi at han ikke må lege-snuse osv.Hvad slags sele har han?Og har i prøvet at vende om på gåturene inden i når den anden hund?Det begynder jo langtid inden i når den anden hund,få hans opmærksomhed inden og hold det ved hjælp af godbidder ros og en fast føring.Ved godt at det er svære end som så,men prøv.Alt held og lykke med ham.

  • #9   17. aug 2007 Jeg takker rigtig mange gange til jer alle. Dejligt at se, så mange gode svar. Jeg kan godt se nu hvor i siger det, at man ikke må skælde ud, så forbinder han jo bare andre hunde med noget negativt. Vi prøver at få ham til se sidde pænt med en guffer ved min side. Kan også være, at vi evt må mødes med en anden hund og bare træne og træne den øvelse, men vi kender bare ingen der har nogen :o( De eneste hunde han plejer sådan at få lov til at hilse på engang imellem er dem vi går forbi når vi er ude at gå. Ville ønske, at vi kendte nogen, men desværre. Måske noget hundetræning, hvor der er noget socialt ville være perfekt.

    Tak


Kommentér på:
Voldsom når vi ser andre hunde?

Annonce