1.411 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 69 Svar

Vand og mad om natten Vand og mad om natten

Om aftenen inden jeg går i seng, flytter jeg vandskålen op på bordet. Da jeg synes mine hunde skal sove om natten, og ikke fjolle rundt og drikke vand, for derefter at tømme deres blære på gulvet smiley
Men nu var der lige en af min venner der blev meget forarget da hunde skal adgang til friskt vand hele døgnet. Så nu fik jeg det helt skidt. For jeg vil da ikke tørste min hunde.
Mad får de 2 gange (morgen og aften)
Hvad gør i ???

Og lige et spørgsmål mere: hvis det modsatte af sulten er mæt, hvad er så det modsatte af tørstig ?? smiley

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Oprette stikkontakt. 500 kr.
  • Samling af Ikea opbevaringskombination 1.500 kr.
  • Samling af Ikea Pax skab ned Hasvik skydedørslåger 200x201x66 1.000 kr.
  • køleskab bipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vand og mad om natten
  • #1   17. aug 2007 Mad morgen og aften.... og vand ad libitum...((=:

• #2   17. aug 2007 Fie har altid haft fri adgang tl vand døget rundt, madskålen er altid tom *GG*

• #4   17. aug 2007 Daisy har adgang til vand altid :o)
    Men hun drikker vist ikke om natten. Ikke hvad jeg har lagt mærke til.
    Mht mad, så bliver det spist når hun får det ;o)

• #5   17. aug 2007 De par gange jeg har glemt at stille vandskålen op, er der tis på gulvet om morgenen. Og det gider jeg altså ikke at have...

• #6   17. aug 2007 Skal lige siges at jeg flytter det op når jeg går i seng ca kl 24, og min mand stiller det ned kl. 05.

• #7   17. aug 2007 Tjalfe får mad 4 gange om dagen, men det er også fordi han er i gang hele dagen. Christian er hjemme om dagen mens jeg er på arbejde, idet han arbejder om natten og jeg er hjemme fra kl. 17 af, så vi overlapper hinanden.

Tjalfe har vand adlibitum og næsten også mad.

Hvis du er bange for din hund skal tisse om natten, fordi den drikker for meget,m så giv den et par isterninger inden I går i seng.

• #8   17. aug 2007 Mines vand står i køkkenet og de ahr aldrig forladt soveværelset om natten for at drikke.

I denne tid hvor jeg sover i stuen med Effie er der stadig lige meget vand morgen som aften.

• #9   17. aug 2007 Kenzo har vandskål i soveværelset og drikker ofte der men tisser da ikke om natten.

• #10   17. aug 2007 Jeg har min gamle tæve på 10 år mistænkt for at stå bag de små søer. Men de kan vel også få lidt inkontinens med alderen.

• #12   17. aug 2007 Mine har mad og vand ,hele døgnet, men da de sover i min seng , og ikke selv kan komme op , bliver de i sengen hele natten , for ellers må de blive ned, jeg vågner nemlig ikke og tager dem op :o)

• #13   17. aug 2007 Fodres 1 gang dagligt om aftenen på græsplænen.
    Fri adgang til vand hele døgnet, men kan se på vandskålen at hun ikke drikker om natten ;0)

• #14   17. aug 2007 helt klart vand hele dagen OG natten...

• #15   17. aug 2007 Hej Emma,

Her er der fri adgang til vand 24-7 altser a libitum og af hoved måltider er der to gang. første gang morgen anden gang aften.

Jeg vil råde dig til at tage et smut til dyrlægen eller ringe og få en snak om inkonsistens.

Jeg ved at inkonsistens kan behandles med tabletter.

Jeg håber det bedste *S*

En venlig hilsen
    Ninna Oline.

• #16   17. aug 2007 Jeg har vand stående til Rasmine konstant og hun tisser aldrig på gulvet

Mad har hun hele dagen det står fremme så hun kan gå til og fra (dog ikke om natten)
    og det funger fint.

• #17   17. aug 2007 Alle mine har også mad og vand i 24 timer, men jeg tror bestemt ikke de tager skade af ikke at have vand om natten, har selv overvejet at fjerne vandet om natte da det også kan ske vi har en lille tår på gulvet

• #18   17. aug 2007 Mickey har altid adgang til mad og drikke.

Han spiser heldigvis bare, når han er sulten, så der er altid mad i madskålen.

Mickey er faktisk "nat-drikker", og han drikker vand, inden vi skal sove og så lige om natten, hvis jeg er oppe og tisse. Og han er helt renlig smiley

• #19   17. aug 2007 Min har vand hele natten, men han kan fint administrere det - ellers ville vandet også blive fjernet om natten, så jeg synes ikke der er grund til dårlig samvittighed...

Hilsen Helle

• #21   17. aug 2007 Luna's vandskål står altid fremme.. Katten drikker også af den..

Mad får hun morgen og aften..

Hun drikker dog ikke vand om natten...

• #22   17. aug 2007 Vand står der altid fremme, Monique gider ikke gå ned i køkkenet om natten men Blackie tager sig en 1/4 skål hver nat og så er det riiigtigt godt at manden min alligevel skal op kl 04 hver morgen, så behøver jeg ikke stå op og lukke en tissetrængende dreng ud.

• #23   17. aug 2007 Mad : 2 gange dagligt

Vand : 24 timer i døgnet...

• #24   17. aug 2007 Jeg ville sige at det er okey at de ikke har vand hele natten.. Så længe de bare får det lige så snart en står op smiley

Nu har Tinka selv vand hele tiden, men løber hun tør om natten lægger hun sig som regl.. Og er det virkeligt slemt, så vækker hun mig..

• #25   17. aug 2007 Emma: Ja hunde kan få inkontinens, ligesom mennesker.
    Louise : Emma skrev selv om det kunne være det, da den ene hund er 10 år

• #28   17. aug 2007 min for ike vand fra vi gør i seng til min kæreste står op kl.05...
    dyrlægen siger det ikke gør noget. vi har haft mange problemer med at han tissede om natten, så hun sagde at vi skulle tage vandet fra ham fra kl20.00 til vi stod op indtil han ikke tissede om natten mere...
    de tager ikke skade af ikke at have vand. vi drikker da heller ikke når vi sover...

• #29   17. aug 2007 Så længe at Laura ikke er renlig ( hun er 13 uger ) Er der ingen vand og mad til hende om natten. Og hun dør sgu heller ikke af at undvære vand i 6-7 timer smiley
    Da jeg fik hende hjem, sov hun i en flyttekasse i soveværelset i 3 uger inden hun blev rykket i køkkenet. Der var der heller ikke noget vand til hende der...

Det har hjulpet super meget på renligheden. Før når jeg kom ned i køkkenet om morgen lå der nogle MEGA STORE tissesøer + altid en lort eller to.....
    De sidste 3 dage har der ikke været noget som helst om morgenen og faktisk heller ikke rigtigt indenfor mere i løbet af dagen smiley

Så indtil hun er helt pottetrænet, så er der ikke noget vand om natten....

Ulve har heller ikke en skål vand stående inde i hulen når de sover...

• #30   17. aug 2007 Aros Amstaff Apache .

Altså hvis vi selv og vores børn kan undvære vand en hel nat, hvorfor i alverden er hunde så anderledes ?!?! Jeg kan forstå at det grænser til dyrplageri ikke at lade dem ha' fri adgang til vand i løbet af dagen.

Men det er sgu da ikke synd at de ikke får vand når de skal sove i 6 timer.............. Så er de vist heller ikke mere sarte...

• #31   17. aug 2007 Aros Amstaff Apache .

Jeg kunne bare godt tænke mig at vide en fysiologisk grund til at det er dyrplageri.... Det er jo ikke fordi at kroppen lukker alle systemer ned...... Men jo jo - Hver sin mening......

Og hvis Laura bliver syg så kunne jeg måske godt overtales til dispensation... Det er da logik smiley .....

• #32   17. aug 2007 Aros Amstaff Apache . Det var nu lidt ironisk ment smiley Selvfølgelig skal hunden ha' adgang til vand når den er syg.hvis den er syg, sover jeg da også gerne med den, eller den kommer i soveværelset.......... smiley

• #33   17. aug 2007 Aros Amstaff Apache .

En tissetår....... Så har du vist ikke mødt Lauras tissetåre smiley ....
    Man skulle tro at hun var en sct. Bernhard der havde drukket 10 liter vand....

• #34   17. aug 2007 Min hund må undvære vand 6-7 timer i døgnet og det er når hun sover....
    Resten af døgnet har hun vand...

Når hun får vandet ned på gulvet om morgenen drikker hun en smule.... Ville måske overveje en anden strategi hvis hun drak 1 liter vand hver morgen.....

Når hun er blevet renlig så får hun vand dågnet rundt...

• #35   17. aug 2007 Vand 24 timer i døgnet. Mad får de serveret to gange dagligt, og spiser op med det samme.

• #36   17. aug 2007 Tja,, Når mine hunde står med opkast og diarre,har de ikke ubegræset adgang til vand.. De får det i meget små portioner i løbet af dagen og ikk om natten.. Har gjort sådan i de 17 år jeg har haft hund,efter dyrlægens anvisning og ingen er døde af det endnu smiley

• #38   17. aug 2007 Linda.. af samme årsag som ved maden.. Bæller hunden vand,får slimhinden ikke ro og den vil forsætte med at kaste op...

• #39   17. aug 2007 Ville altid lade en syg hund have fri adgang til kogt afkølet vand.

Og i øvrigt tror jeg Binka ville blive sindssyg, hvis hun ikke tidligt om morgenen kunne tage sin plysbold, dyppe den i vandskålen, og derefter smide den i hovedet påmig, så jeg ku vågne ;o)

• #40   17. aug 2007 Samt hvad har min søn,med mine hunde at gøre.. Følger dyrlægens råd og har gjort sådan altid..Uden nogen hunde er gået i væskemangel.. De får vand,bare i små mængder mange gange

• #41   17. aug 2007 Aros.. Kald min dyrlæge hvad du vil smiley

Linda.. ok smiley

• #42   17. aug 2007 Linda - En hund kan da sagtens undvære vand i 6 timer om natten..

Kan forstå hvis det var 6 timer på en varm sommerdag....

Og når hunden ikke engang er tørstig når den får sit vand om morgenen.... Så kan jeg vitterligt ikke se hvad problemet er....... !!

• #43   17. aug 2007 Vores hunde har adgang til vand hele døgnet..

Og at fjerne vand ved opkast & diarre er da fuldstændig sindsygt.. Man tilråder altid væske ved vedvarende opkastning.. Det kan give dehydrering fuldstændig på samme vis som ved mennesker..

Den dyrlæge må da have trukket sin uddannelse i en automat..

• #44   17. aug 2007 Aros.. Ja og så ?

• #46   17. aug 2007 Linda - Fordi at når jeg kommer ned om morgenen ligger der unormalt store tissesøer.. Så ville jeg prøve at fjerne vandet og det virkede... Ingen tis og stadig ikke en tørstig hund om morgenen.....

Så.. Glad hund med nattevand -og tis overalt..
    Eller - Glad hund uden nattevand - Og ingen tis...

Endnu engang vil jeg sige at hvis hun drak 1 liter vand hver morgen så var det en anden snak.....

• #47   17. aug 2007 En hvalp/unghund kan have svipsere med tissetårer om natten.. men det skulle gerne forsvinde ved god tålmodig træning.

Hvis en sådan hund fratages vand for natten er det klart at når den for det igen er den ikke vænnet til det og vil have svipsere.. + den vil drikke mere i starten da det er nyt for den igen.. Det handler om at have en smule tålmodighed og æde det sure med det søde..

Efter min mening er det at springe over hvor gærdet er lavest at fratage hunden sit vand..

• #48   17. aug 2007 Aros Amstaff Apache . < Prøv at læse hvad jeg skriver...

Når hun har vand om natten er der pis over det hele...
    Når hun ikke har - er der intet , men hun er stadig ikke synderligt tørstig når hun får sit vand igen. Derfor kan jeg ikke se problemet!!!!

Nu vil jeg gå i seng, tage Lauras vand, lade hende være alene i 6 timer uden dårlig samvittighed !

Jeg er ganske overbevist om at Laura har et dejligt liv på trods af mangel på vand et par timer...

Godnat.

• #50   17. aug 2007 Ja, her står vandet fremme hele døgnet og både hunden og kattene bruger det i løbet af natten. De har så også foder stående, som de også benytter sig af om natten, hvorfor jeg kan forstille mig de bliver tørstige.
    Der har aldrig været problemer med søer og des ligende... De holder sig fint til vi står op og får åbnet ud til morgen tisseriet i haven...

• #52   17. aug 2007
    greenhills-bulldogs Glittergirl

Fordi at det er dig der har valgt at købe en hund og må leve op til som ejer at pleje hunden på bedste vis..

Jeg syntes det stinker af:

Jeg gidder ikke få min hund renlig om natten.. derfor fratager jeg dens vand.. Så kan den lære det..

• #53   17. aug 2007 Mine hunde har altid adgang til vand. Vi andre kan jo også blive tørstige om natten!!!!!!!

• #54   17. aug 2007

Stop nu det pis med en dårlig hunde ejer.. det har jeg ikke nævnt og det er sgu et standart svar herinde hver gang nogle siger bok og man ikke vil svare..

Du skulle hellere svare på hvorfor du pludselig vælger at fratage din hund vand for natten.. mon fordi du ikke lige gidder at tørre pis op.. og den løsning er nemmest..

• #55   17. aug 2007 Ok..

• #56   17. aug 2007

Ja ok.. Så kan jeg bare ikke forstå hvorfor ???

Der er jo ingen ide i det så.. andet end at hunden ikke kan få en lille tår hvis den er tørstig..

• #57   17. aug 2007 Jeg må indrømme at jeg er målløs over tankegangen ved at fratage hunden sit vand om natten.....
    Normale hunde kan holde sig natten igennem med vand til deres rådighed. Hvis hunden ikke kan holde sig må den enten luftes noget oftere eller undersøges for så er der sgu noget galt! Man fratager da ikke hunden sit vand fordi det er det nemmeste!!

• #58   17. aug 2007

Jamen hvis hun vogter på vandet og alt muligt andet var det nok en ide at adskille hende fra resten af flokken for natten.. Så er du også kommet et eventuelt problem i forkøbet (hun er jo temlig dominant og pludselig vogter hun noget helt 4)

Så kan alle hundene have vand og du er fri for en måske kommende grim episode..

• #59   17. aug 2007 Undskyld jeg spørger!!!!! Men hvis man har flere hunde, så har man vel også mere end en vandskål??????

Det har vi da, men vi er måske forkerte på den?

• #60   17. aug 2007 Det er da normalt for hvalpe at tisse på gulvet om natten, da de ikke kan holde sig i alle de timer. Hvis man ikke kan lide hundetis på gulvet så må man jo op og lufte om natten, at tage vandet fra hunden er simpelthen for letkøbt!

• #61   17. aug 2007
    Vores har adgang til vand 24 timer - Men selvom han har det, syntes jeg bestemt ikke at det er dyreplageri, at fjerne vandet om natten.. De sover jo alligevel.

• #62   17. aug 2007 greenhills..... : Hæ hæ spurgte kun fordi du sagde "vandskålen", i ental!!! :o)

• #64   17. aug 2007

Du skriver hun ikke har vand pga hun vogter og knurrer hvis det er tilstede..

Så beretter du om andre episoder hvor hun også vogter på madsække + æble kasser..

Jeg læser det som de andre hunde ikke må komme nær det hun vogter og det skaber uro i flokken (ligeledes er hun speciel ??)

Dine andre hunde er fra 2006.. og de vil nok på et tidspunkt prøve kræfter med hende.. uanset om det er mad..vand eller noget helt 4..

Derfor skriver jeg komme en eventuelt grim episode.. Det er at tage problemerne i forkøbet.. og alle dine hunde kan have dejligt vand for natten..

• #65   17. aug 2007 Ja det er jo svært at vide når hun ikke er på din profil..

Og i mine øjne synd de andre skal lide under hendes særheder.. Men jer om det..

• #66   17. aug 2007 Linda - Ja jeg er også meget overrasket.. og ikke i den positive ende..

• #67   18. aug 2007 Enig, Linda!

Det er dælme sørgeligt...

• #68   18. aug 2007 Fordi dine øjne ser.. er det ikke ensbetydende med at de ikke gerne vil nippe lidt væske i sig i løbet af natten..

Hvis du vågner med kriller i halsen tager du jo også en tår at drikke..

• #69   18. aug 2007 Tak i lige måde.. Sov godt.. (forhåbentlig uden hoste anfald.. ;o)

• #70   18. aug 2007 citat:
    Linda - Fordi at når jeg kommer ned om morgenen ligger der unormalt store tissesøer.. Så ville jeg prøve at fjerne vandet og det virkede... Ingen tis og stadig ikke en tørstig hund om morgenen.....

Så.. Glad hund med nattevand -og tis overalt..
    Eller - Glad hund uden nattevand - Og ingen tis...

Endnu engang vil jeg sige at hvis hun drak 1 liter vand hver morgen så var det en anden snak.....

Har du overvejet at den drikker om natten fordi at den er tørstig??

Hvis den ikke drak når den har adgang til vandet, tissede den vel heller ikke - vel?

Ergo har den brug for vand, siden den drikker når der er noget den kan få.

Desuden, kan nogen herinde snakke med deres hunde go spørge dem "er du glad lille voff, nu du har sovet uden vand hele natten og derfor heller ikke har tisset?"

Svare den så "iiih ja moar, jeg er SÅ glad fordi jeg intet har kunne drikke hele natten og derfor heller ikke har generet dig med tissepletter på gulvet i nat!"

Jøsses siger jeg bare og tænker sjovt nok ordet båtnakke-agumenter (jaja det poppede lige op helt af sig selv!)!

Min/e og da jeg havde to, hvor af den ene var gammel, har klart nok adgang til vand og jeg ved at der også bliver rukket om natten og ALDRIG har nogen af dem som voksne, tisset indefor med mindre de var syge!

Så undersøg dog hvorfor den ikke kan holde sig tør, i stedet for bare at tage vandet fra den - det er jo åbenlyst at den (og mange andre hunde) ønsker at drikke om natten!

God debat!

//Karina.

• #71   18. aug 2007 Karina - Og alle jer andre der mener at man ikke gider at pottetræne hunden.....

Jeg var ude med Laura om natten i en måned. Først fra soveværelset hvor hun sov i sin flyttekasse ved siden at min seng. Og dernæst sov jeg i køkkenet med hende, for at vænne hende til at være dernede. Og gå ud med hende når hun skulle tisse.....
    Der er grænser til hvor meget natteroderi jeg kan holde til når jeg også har et lille barn at være mor for udover, som også nogen gange vågner i løbet af natten....

Jeg har intet imod en tissesø eller 2, men når hele køkkenet sejler så bliver det for meget....
    Men det ser nu også ud til at ha' virket, for her til morgen da jeg lukkede Laura ud , gik hun udenfor og tissede og sked....

Men gør min metode mig tl en dyrplager i jeres øjne.. Ja, så er jeg egentlig rimelig fløjtende....
    Min hund og mine katte har et godt liv og mangler ikke noget.......

• #72   18. aug 2007 hov ja min hund faster også en gang i uden..
    råd fra hundetræner...

• #73   18. aug 2007 Tak for alle de spændende meninger, Da mine hunde hverken er hvalpe eller syge, er det ikke lige de råd jeg tager til mig.
    Tror stadig jeg vil tage vandet væk om natten, da de bare sover så. og det har ikke noget at gøre med at jeg ikke gider at gøre mine hunde renlige, de er renlige, bare ikke når de kan fjolle rundt og drikke vand om natten.
    Og kan ikke huske hvem der skrev at jeg skulle tage til dyrlæge med min gamle tæve på 10 år, det har hun været for 14 dage siden, til udvidet sundhedsundersøgelse, og hun fejler ikke noget.
    Sjovt som et emne kan bevæge sig ud på et sidespor, fordi nogen mennesker ikke gider at læse spørgsmålet orentlig smiley

• #74   18. aug 2007 Jaja endnu et ordsprog popper så sjovt nok op....

"For den hellige er alting helligt"!

Tager mig til hovedt, tænker jøsses og daffer stille videre...

• #75   18. aug 2007 Vanessa - Hvordan kan du vide om hunden ikke er tørstig når den drikker.. ???

• #76   18. aug 2007 Hvor ses der skrevet dyremishandling henne?

• #77   18. aug 2007 Har altid fået vand ad libitum - har altid hvilet / sovet min. 8t. nat fra vi fik ham ind ad døren 11 uger gammel - aldrig nattissetår.... ;o)

• #78   18. aug 2007 Karina - Hvis du hentyder til at min tekst, så er det længere oppe nogen har omtalt at det er dyrplageri...

Og er ikke spor hellig smiley

• #79   18. aug 2007 Hm....nu har jeg læst hist og pist i tråden og er selvfølgeligt enig med fx Mie og Karina.
    Hunden har osse brug for vand til fx at forbygge udbrud af diverse sygdomme.

Kommentér på:
Vand og mad om natten

Annonce