{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.062 visninger | Oprettet:

Burde man mon gøre noget? {{forumTopicSubject}}

kan ikke afgøre om jeg burde gøre et eller andet... Ved ikke helt om det grænser til "psykisk" mishandling af en hund, eller hvad...

Har kendskab til en hund, der i dens 3 års liv har været en udehund, som har stået i hundegård i løbet af dagen, og er kommet med ind om aftenen. Familien, der har den, er blevet skilt, og de er fraflyttet huset, men hunden bor der stadig. Nu står den blot i hundegård hele tiden. Der er vand, og der er mulighed for at gå indenfor i et skur, samt der er nogle meter at bevæge sig på. Hunden er en stor langpelset race, så den kan sagtens holde til at være udendørs... 2 gange om dagen kommer manden i familien for at fodre den, hvilket er en seance på 5-10 minutter, hvorefter han smutter igen. Det har stået på i snart 2 måneder. Aner ikke hvad de har tænkt sig at gøre med hunden... Men synes selv det er alvorligt tæt på grænsen til dyreplageri. Når jeg har været der, har jeg haft godbidder med, og vovsen er lykkelig for at få lidt selskab, og det skærer i hjertet at skulle gå fra den igen, uden at tage den med sig, når den står og logrer og piver..

Ved ikke om man kan eller burde melde det???? eller gøre noget??? HVad ville i gøre???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Burde man mon gøre noget?
  • #1   17. aug 2007 Ved desværre ikke hvad loven siger, men min personlige mening er som din!! :o(

• #3   17. aug 2007 Jeg havde helt sikkert meldt det.....den må være frygtelig ensom og ked..

• #4   17. aug 2007 Hvad er deres plan med den hund???

• #5   17. aug 2007 Yep... Meldt det..... Men til hvem????

• #6   17. aug 2007 pu ha.... jeg ville spørge manden hvad de havde tænkt sig der skulle ske med hunden....!!!! Den er lidt svær synes jeg godt nok....

den får jo mad og det....ved ikke lige hvad jeg skal skrive hmmm

• #7   17. aug 2007 Ch *Papirløse hunde*...

Takker... må lige finde ud af hvem det er....

• #8   17. aug 2007 jeg ville melde det, ved ikke om politiet vil gøre noget , men sige fra til dyrebeskyttelsen om situasjonen

hunde er jo flokk dyr og det er synd for hunden og bliv efterlatt...

• #9   17. aug 2007 Enig med Papirløs

• #10   17. aug 2007 jeg får det helt dårligt ..lov mig at du melder det ..stakkels hund ..helt alene..

• #11   17. aug 2007 bare gør noget smiley stakkels hund altså

• #12   17. aug 2007 Nu er det ikke en hund, jeg ser til daglig. Det er en hund der bor tæt ved mine forældre - og de har det også dårligt over det, men kan ikke få manden i snak..... -og mine forældre har det også dårligt over det, men tror at de er af den holdning, at det burde de ikke blande sig i.... Men de var dog indforstået med at jeg måske blandede mig:-)

• #13   17. aug 2007 mulighed for du selv kan tage hunden? evt til ejeren selv i kommet på benene igen. Hårdt at blive skilt. så måske prøve at hjælpe ham i stedet for at melde ham?

• #14   17. aug 2007 det er da dyreplageri..hunden bliver fuldstændig holdt tilbage fra alt socialt og kan ikke komme ud med dens energi....hvordan kan man være i tvilv???

• #15   17. aug 2007 man har altid ret til at blande sig hvis man synes noget er forkert:-)

• #16   17. aug 2007 Tue & Signe;

Jeg tror det er det, mine forældre tænker:-) - Men ejeren er ikke til at få i tale (hvilket sandsynligvis er fordi han har det dårligt over det) - men nej... Jeg kan ikke tage hunden

• #17   17. aug 2007 Leduce;

Ja... Jeg synes da også det er noget møg, men jeg anede faktisk ikke rigtigt hvem jeg skulle snakke med om det - og jeg ved stadig heller ikke om JEG kan melde det... JEG kan jo personligt ikke bevise noget... Det kan mine forældre, men de vil ikke gøre noget....

Så det var mest af alt et spørgsmål, om hvad søren man stiller op i en sådan situation:-/

• #18   17. aug 2007 Du kunne jo skrive et brev om at dyrenes beskyttelse ofte hjælpe folk med at finde nye hjem til deres hunde og de skal jo nok gør sådan at hunde får det godt. eller han åske skulle give den til nogen som har mere tid. Det er altid nemt bare at sige man skal melde folk. Men der sker ofte ikke meget ved det og ikke fedt for en person som er landt nok nede i forvejen. Nok også grunden til han ikke har overskud til hunden og finder ud af hvad han skal gøre med den. Det kan du jo så hjælpe ham med smiley

• #19   17. aug 2007 Hvis det bliver ved kan hunden tage alvorligt skade..... ved ik om man kan melde det, med synd er det.

• #20   17. aug 2007 Hunden kan jo heller ikke vente for evigt til de folk ved hvad de vil med den...

• #21   17. aug 2007 Nej det skal den ikke. Men man skal heller ikke gøre mere skade end gavn. og man burde da advare manden inden man melder ham. i det mindste skrive et brev og forklare ham svage som den er uden at være uhøflig.

• #22   17. aug 2007 Lænken skal være min. 5 meter lang og som den har skal den kunne gå i ly et sted hvor den kan stå oprejst. Hvis ikke det er overholdt har du pligt til at melde dem til politiet.

• #23   17. aug 2007 Nogle der ved om man et sted kan finde en mail på de forskellige kredsformænd???

Indtil videre sender jeg et link med telefonnummmeret til mine forældre, og må se om de så evt. vil gøre noget alligevel..

Jeg synes ikke at jeg egentlig kan melde det... Jeg kender jo sådan set til sagen fra "en anden kilde" ...- selvom jeg jo har besøgt hunden flere gange og godt ved at den har det "dårligt" og bor alene, så kan jeg jo ikke rigtigt bevise det, andet end at henvise til mine forældre.....

Så kredsformandens tlf. til mine forældre må være den første løsning...

• #24   17. aug 2007 Sonja;

den står ikke i lænke.... Den har en løbegård på nogle meter og den kan sagtens gå i ly, samt den bliver fodret, så det er ikke en sag om "loven", men mere om "samvittigheden" overfor hunden....

• #25   17. aug 2007
    Det kan aldrig skade at ringe til dyrenes beskyttelse - tværtimod..

Du kan jo bare fortælle dem det samme som du har fortalt her, og spørge dem om hvordan du skal forholde dig i denne situation..
    Så skal resten nok komme af sig selv

• #26   18. aug 2007 Bliver den brugt til jagt?For ved at det så er meget normalt at hunde lever i hundegård.Men dem jeg kender til, køre så meget til øvelse med hundene,de går også 2 sammen.Og den ene af jægerne har dem med i sommerhus og lejligheden hver weekend,så de mangler ikke noget.Det er jo brugshunde,om man vil det eller ej.Men syntes at dine forældre skulle tage en snak med mande,når de ser at han fodre den, inden de ringer nogen steder hen.Tingene er måske-forhåbentlig ikke så slemme som de lige giver sig ud for......

• #27   18. aug 2007 Tine:

Tingene er som jeg har forklaret - men det kan da godt være at manden har en forklaring, men det hjælper jo ikke så meget:-/

Men nej, den er ikke brugt til jagt. Den er blevet brugt som "vagthund", og har da også ellers tilbragt alle dage udenfor - men familien tog den jo med ind om aftenen - og gik tur med den og så´n..... Det gør de ikke mere...

Jeg har sendt en mail med kredsformandens tlf til mine forældre - men har ikke hørt fra dem endnu:-)

• #28   18. aug 2007 Sad og hørte radio idag og der var der en dame der ringede ind med samme problem som dit og der var så svaret af panelet -Suzanne Bjerrehus,Søren Pind og Hella Joof at de mente at damen først skulle snakke med manden og hvis der ikke skete nogen forbedringer med hunden at hun skulle ringe til Dyrenes Beskyttelse og forklare dem sagens sammenhæng,derefter var det op til dem at træde til.Jeg forstår så udmærket hvad du skriver,hvor giver jeg udtryk for andet?Jeg er ikke ude på at fornærme dig,men du spørger om råd og vejlednig og derfor kommer jeg med et.Kan ikke læse at du har skrevet hvad hunden bliver brugt til,så derfor spørgsmålet om den blev brugt til jagt.

• #29   19. aug 2007 Tine J;

Det skrevne ord er altså ikke altid lige hensigtsmæssig (eller også kan jeg bare ikke finde ud af at formulere mig:-))

Det jeg mente med første linje var at "tingenes tilstand" desværre ikke var bedre end det jeg havde skrevet, og at der desværre ikke var en bedre forklaring på det.

Så ingen fornærmelser fra nogen sider her:-)

• #30   20. aug 2007 Meld det, uden tvivl!!!

• #32   26. aug 2007 Hvis nogle skulle følge med - kan jeg fortælle at der er blevegt skrevet et brev til kredsformanden.... Men det er vist ligegyldigt nu!

Hunden er fjernet -var derude i weekenden. Jeg ved ikke hvad der er blevet af den. Kan kun håbe på at den er havnet et bedre sted - det ene eller andet sted:-/ - For det fortjener den store dejlige bamse!

Kommentér på:
Burde man mon gøre noget?

Annonce