{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.346 visninger | Oprettet:

Første uge med hvalp.. {{forumTopicSubject}}

Hold nu kaje, vores første uge med hvalp hjemme gik jo langt fra, som vi havde tænkt eller håbet.

De første 2 dage var Ellie en helt anden hund. Hun hadede hvalpen og begyndte at bide. Opslaget om bid, var i virkeligheden Ellie som på en tur bed Nolle. Ellie hapsede mig og snappede efter hvalpen 2 gange. Alle sammen uden at advare.
Søndag aften sad mig kæreste og jeg og kiggede på hinanden, og overvejede om vi skulle køre Mollie tilbage. For ingen af os syntes det var holdbart at Ellie reagerede som hun gjorde.
Det var så herfra at hun ændrede adfærd tilbage. Hun blev gladere, mindre stiv i hendes bevægelse. Vi fjernede alt legetøj og alt mad der kunne give noget at beskytte. Dog ringede vi til en hundetræner/adfærdsbehandler. som kom om mandagen. Vi snakkede sammen og lavede en plan for Ellie med noget mere træning og gerne lidt alene tid.

I dag kan man ikke mærke de to første dage. Hvalpen bliver frækkere og frækkere, Ellie søger Mollie og vil lege og nærmest propper legetøjet ind i hendes mund for at få hende til at lege sammen. Vi holder stadig øje med dem og hjælper hvis legen bliver for voldsom.

Nolle gider ikke rigtig Mollie, men har intet imod. Tilgengæld siger han "fra" på en ordentlig måde. Han knurre og beder hende gå væk.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første uge med hvalp..
  • #1   20. jun 2021 super I fik det løst.

    Sikke en skøn hvalp. tillykke


  • #2   20. jun 2021 Dejligt at det er end med at gå godt. smiley

    Men det er nu ikke ualmindeligt, at voksne hunde ikke klapper i deres små poter i begejstring over at få ny hvalp i familien. Det er bestemt ikke sjovt, når det ender i bid mod både hvalp, en selv og anden hund. Ofte går det dog over eller i hvert ender med at voksne hund tolererer hvalpen, men det er da bestemt rarest, hvis de også kan få glæde af hinanden.


  • #3   20. jun 2021 Tak. Det kom bare lidt som et chok for os begge. Vi havde slet ikke regnet med den reaktion fra Ellie.


    profilbillede
  • #4   20. jun 2021 Det har i hvert fald regnet i din gang smiley

  • #5   20. jun 2021 Mollie og Ellie har en pool fest. Jeg er ikke enig i den smiley

  • #6   20. jun 2021 smiley

  • #7   20. jun 2021 Ja, de ser da bestemt ud til at have fundet hinanden smiley

    Og det er nu så dejligt at plaske i vand i den her varme.


  • #8   26. jun 2021 Jeg husker da vi fik Oskar. Andersen kunne sende mig blikket, skal vi ikke sende ham retur. De blev bedste venner.
    Da Andersen døde, fik vi et år efter Victor. Oskar gjorde alt for at undgå Victor. Til sidst overgav han sig og og de blev også bedste venner.
    Da Victor døde, desværre alt for ung. Fik vi igen en hvalp knap et år efter. Oskar var fantastisk. Han tog sig af den lille “ lort” som var det hans egen. Da Oskar døde knap 14 år gammel. Havde vi besluttet, at Walther skulle være ene hund. Men hans sorg over Oskar, fik os på andre tanker. Så 2 måneder efter flyttede for første gang en omplacering ind. Det var Laurids. Han kom en fredag, hvor vi skulle se hvordan set gik. Fredag og lørdag troede jeg ikke på det. Walther undgik Laurids. Gik på værelset og lå der, som han havde gjort det inden første tid, efter vi havde mistet Oskar. Men henad søndagen Accepterede han Laurids. I dag er de de pot og pande. Jeg har aldrig før, haft 2 hunde, der elsker hinanden så meget som de to. Æ


Kommentér på:
Første uge med hvalp..

Annonce