{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
970 visninger | Oprettet:

Underlig adfærd (humperi/parring) {{forumTopicSubject}}

Sten har siden han var hvalp jævnligt mødtes med en tæve, som er et par år ældre end ham. De har aldrig rigtig leget, men de hygger sig "sammen hver for sig" med at snuse, løbe osv.
Da Sten ramte de første teenagehormoner blev han helt besat af hende og opførte sig som om hun var højløbsk 24/7/365. Han var helt ukontaktbar, hun skulle bare parres og det uanset hvor meget hun sagde fra (det fik han selvfølgelig ikke lov til). Næsten et år varede det, hvor de kun mødtes med Sten i snor og i begrænset omfang. Det vendte så, og i dag hygger de igen super og nyder turene sammen.
MEN... I de her tider, hvor vi ofte er ved søen, vender lidt af det retur. KUN når tæven er våd. De kan gå side om side til vandet uden problemer, bade lidt og bum, så skal hun pludselig humpes (eller.... det er regulært forsøg på parring). Når de er ved at værre tørre igen er der ingen problemer.
Modsat tidligere kan han afledes og stoppes med lidt ihærdig indsats fra min side, men 2 sek uopmærksomhed og han prøver igen.

Han har ellers aldrig haft de store humpetendenser, hverken overfor tæver, ting eller andet. Det har altid KUN været denne specifikke tæve og altså nu kun når hun er våd. Det er ikke et spørgsmål om overspringshandlinger i forbindelse med leg e.l. - det er reelle parringsforsøg

Vi skal nok få os arbejdet ud af det, det går stødt og roligt fremad, men er der nogen der har oplevet lignende? Synes det er sært at det kun er når hun er våd.
Tæven har ikke generelt en hord af parringslystne hanner efter sig, kun Sten.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underlig adfærd (humperi/parring)
  • #1   7. jul 2021 Laurids har været rigtig slem til at humpe. Der er jeg kold i måsen og det er no go. Hammeren falder omgående og lystre han ikke, når der meget bestemt, bliver sagt nej, er det snor på. I dag er et nej som regel nok.

  • #2   7. jul 2021 JT - at vænne ham af med det er jeg ikke så meget i tvivl om hvordan jeg gør. Sten er en blød og mild hund, han ville dø en lille smule hvis jeg "lod hammeren falde". Her kommer der blot snor på eller jeg blokerer ham fysisk fra tæven og beder ham gå videre.
    Sten er i øvrigt ikke slem til at humpe og har aldrig været det, KUN med denne specifikke tæve og nu KUN når hun er våd. Og så drejer det dig ikke sådan rigtigt om humpen, men om reel parring - lige fra tænderklapren, charmeadfærd, nappen i nakken osv. Den får ikke for lidt på scorekontoen (altså bortset fra at han jo så bliver stoppet i det). Helt som hvis hun var højløbsk og lod ham komme til.

    Det der undrer mig er, hvorfor dælen det at hun er våd udløser det cirkus - er der andre damer med på badetur er der intet overfor dem. Er denne tæve tør er der heller intet.


  • #3   7. jul 2021 Nu kommer jeg med et langt ude underligt forslag bare fordi jeg er nysgerrig: kan hun dufte anderledes, når hun er våd, og det simpelthen udløser lysten? Hvis han har det specielt med hende, og ikke andre tæver, giver det vel også mening at det kun er hende han reagerer på, når de bader.

    Ja, jeg ved det sgu ikke - men regn gør jo noget ved bakterierne i jorden osv. der medfører den anderledes duft, så hvorfor skulle hun som tæve ikke dufte anderledes "parringsklar" når hun bader?


  • #4   7. jul 2021 #2
    Med at udtrykket at lade Hammeren falde, mener jeg ikke, at råbe og skælde ud, men at være konsekvent.

    Men kan efter, at have læst din tråd igen, godt se, at det ikke er et problem, at han humper generelt. Men hvorfor han humper, når hun er våd, det har jeg ikke svar på. Måske som Funke skriver, at hun lugter anderledes


  • #5   8. jul 2021 Tænker vel hendes duft bliver forstærket når hun er våd. Er hun steriliseret?


  • #6   8. jul 2021 Kan det mon være fordi han stresser lidt op, bliver frustreret eller noget i den dur, når de bader sammen?
    Altså at det simpelthen "bare" er en ubevidst ventil for en eller anden følelse lige i den situation..


  • #7   8. jul 2021 smiley

  • #8   8. jul 2021 Jeg tænker også hun lugter anderledes, men synes dælme det er underligt, hvis en tur i vandet giver løbetidslugt smiley

    Crazydoglady - det tror jeg ikke. Så ville det jo også være ved andre hunde går jeg ud fra, og gan kan være væsentligt mere oppe at køre f.eks. i leg e.l. uden de mindste tendenser i den retning. Og så virker han for mig bare mere som hvis han møder en løbsk tæve end som typisk overspringsagtig humpen. Han tager jo hele turen med at klapre tænder, skum om munden, "den" er ude osv. hvis ikke man får ham fanget i opløbet.

    Altså det er jo ganske fredeligt, vi arbejder stille og roligt på det og vi behøver de fleste dage ikke finde snoren frem (længere), for han kan efterhånden godt afledes. Så det er ikke fordi det er et stort problem, jeg synes bare det er virkelig sært


  • #9   9. jul 2021 Behøver ikke være løbetidsduft, kan være en duft hun udsender, som han ikke kan stå for og når hun så er våd forstærkes den måske smiley

  • #10   12. jul 2021 har hun en anden adfærd når hun er våd. når min tæve har fået et bad, og bagefter prøver at tørre sig, og derfor "fjoller" rundt, så ved min hanhund slet ikke hvordan han skal reagere.

Kommentér på:
Underlig adfærd (humperi/parring)

Annonce