{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.193 visninger | Oprettet:

Hvalpetid {{forumTopicSubject}}

Hej med jer!

Jeg fik min dejlige hvalp for 10 dage siden, og jeg tænkte, at det ville være rigtig hyggeligt med en tråd om den "søde" hvalpetid. Det er jo både skønt, fantastisk - og MEGA hårdt og frustrerende til tider smiley smiley

Så - hvordan var jeres hvalpetid? Opture og nedture? Og hvilken hund har I fået "ud af det" i dag?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpetid
  • #1   13. sep 2021 Min eksmand havde en schæferblanding, da vi mødte hinanden. 5 år senere måtte hunden aflives, og vi fik en ny (også schæferblanding). Hun var så sød smiley Selvom hun vågnede om natten og skulle ud for at tisse, stod tidligt (!!!) op og legede med pivedyr og så ellers bare kørte på hele dagen.

    Men hun var fantastisk! Sød, mild og lærenem. Og ville bare så gerne gøre alt rigtigt smiley Og jeg tænkte at det der med at have hvalp, var så nemt. Selvom jeg måske led lidt af søvnmangel i den periode.

    Som unghund tog hun revanche, og gav den fuld gas smiley Hold kæft, hvor var hun vild smiley

    Et par år senere fik jeg en corgihvalp, og jeg tænkte, at det ville være som med schæferen. Men nej. Corgien var 100% ren vanvid konstant. Hun bed i alt, gravede i alt, fik hysteriske anfald, åd alle fodlisterne og jeg sværger at hun for helvede aldrig sov i mere end et par timer ad gangen smiley smiley

    Som unghund var hun egentlig også ret forfærdelig, og var bare fuld af spilopper smiley

    I dag er de hhv. 10 og 7 år gamle smiley Schæferen har altid været min søde, milde pleaser, som gør alt for at gøre det rigtige, og først er blevet lidt uartig som gammel smiley Corgien er stadig en hundehvalp smiley Hun er fuld af narrestreger, og er den sjoveste og gladeste hund der findes smiley Hun har ikke ødelagt noget siden hun var unghund (heldigvis), men ud over det, er hun bare stadig en lille balladepølse, som elsker at snakke med alle og få folk til at grine smiley

    Jeg har sagt mange gange, at jeg hellere ville have 10 hvalpe som schæferen på én gang, end en som corgien. Og det er den pureste sandhed. Men jeg har bare de allerbedste hundepiger i verden, og jeg ville ikke bytte dem for noget i verden smiley


    profilbillede
  • #2   13. sep 2021 De to her på billedet er mine to sidste hvalpe. Freddy på 4 år nu og Tweed på et år.

    Freddy var (og er stadig) artigheden selv: renlig fra dag 1, velfungerende ude og inde, super trænings- og belønningsinteresseret, bed ikke i ting eller hænder, lærte hurtigt at være alene hjemme.

    Tweed derimod var en DJÆVEL! Skreg og hylede 50% af hand vågne tid, bed i alt, jagtede alt, ville ikke tage godbidder eller spise i det hele taget, blev ekstremt let forstyrret i træning og var faktisk helt umulig at træne med, fuldstændig uafhængig af os og har et ikke ubetydeligt ressourceforsvar. Det eneste der har været let med den hund er at lære ham at være alene - sikkert fordi han er så uafhængig.

    Det kan være træls at have hvalp, men hold ud - en dag bliver det godt smiley


    profilbillede
  • #3   13. sep 2021 Jeg synes hvalpe tiden med Sam var helt fantastisk smiley
    Han var så lærevillig og samarbejdende, hans fokus var helt i top og han var rigtig god til at lukke forstyrrelser ude, hans tænd/sluk knap var så veludviklet smiley

    Tilgengæld var det enormt hårdt, da han blev 1 år og ramt af hormoner, det var lange voldsomme perioder, hvor alt handlede om at undgå konflikter, Sam havde glemt alt han havde lært, var blevet stor og stærk og stadig med fuld knald på og overhovedet ikke interesseret i mig og vores samarbejde.

    Jeg priser mig lykkelig over han er 4 år nu og i fuld balance med ro i hovedet igen smiley


  • #4   14. sep 2021 Åh milde himmel, min er så irriterende smiley smiley
    Han er knap 17 uger nu, så han er renlig og han sover om natten - eller siger til, hvis han skal ud.

    Det er full on damage control! Der er ikke det møbel, han ikke har bidt i. Vi sidder ikke længere i sofaen, men i sengen, fordi han mener sofaen er til for at han kan ligge i den (han skal ikke i møblerne). Jeg byder efteråret og langærmede trøjer velkommen! Så kan armene få lidt pause smiley Han sidder stadig i fødder og ankler med jævne mellemrum.

    Til gengæld er det jo fedt,n år man kan se lyset gå op for ham, når han forstår en ny ting. Der er så mange gennembrud i træningen her den sidste uges tid og det er jo super fedt! Også selvom han er nået den alder, hvor han tilsyneladende er begyndt at blive utryg ved alverdens underlige ting, som ikke tidligere har rørt ham! smiley

    Ville jeg gøre det igen? Ja. Er det noget jeg anbefaler? Nej.
    Jeg kan bare bedre med voksne hunde, der forstår hvordan verden hænger sammen.

    Det bedste øjeblik med ham er i weekenderne, når jeg vågner op til at han ligger og gør sig til og vil nusses på maven smiley Dét nyder vi virkelig!


  • #5   14. sep 2021 Min er 13 uger, renlig når jeg er hjemme og ellers lige dele engel og dæmon smiley
    Husker overhovedet ikke de andre krævede så meget, men sådan siger jeg nok også næste gang jeg får hvalp smiley Jeg er så spændt på at se hvad hun er for en og gløfer mig til at arbejde videre med hende smiley


    profilbillede
  • #6   15. sep 2021 Hvor er det dejligt at høre alle sammen. Man kan jo nogen gange tænke: "Er det kun min hvalp, der er totalt skør?" - så skønt at høre, at de fleste har/har haft de samme udfordringer. Elvis er på mange måder en nem hvalp: Næsten renlig, selvom han kun er lidt over 9 uger, sover godt om natten, meget begejstret og stolt af at træne og lære nyt, og enormt kærlig og hengiven over for os og andre hunde. Men man kan godt mærke, at han er en lille hund, hvor alene hjemme-træningen kommer til at tage laaaang tid smiley

    Han er min første hund, og det er jo virkelig bare en kæmpe oplevelse!


  • #7   15. sep 2021 Sidst vi havde egen hvalp i huset ligger fire år tilbage. Iza ødelagde aldrig noget, lavede aldrig vrøvl og var en drøm at arbejde med fra start.
    Nu har vi beholdt hendes datter... Og det er en helt anden oplevelse. Hun er drønlækker, men hold nu op.. Bare i dag har hun spist både en BH og en champion roset! smiley smiley
    Hun stjæler med næb og klør, og kører med 200 i timen, trods der er en hel flok at lege med.
    Hun har bidt sig gennem flere ting de sidste 8 uger end de andre har gjort hele deres liv smiley

    Hun skal nok blive til noget smiley


  • #8   17. sep 2021 Vores hvalp er forbavsende nem. smiley Nogen gange lidt kedelig.
    Vi fik ham for 14 dage siden, 5 mdr gammel. Han er fra Rumænien.
    Han er renlig ( heldigvis), er ingen morgen hund ( Hvilket er rart i weekenderne) smiley smiley
    Vi håber han liver lidt mere op smiley


  • #9   17. sep 2021 Sisse nu har jeg terriers og opdrætter dem også. Jeg har aldrig oplevet en kedelig 5 mdrs hvalp
    Med hans baggrund vil jeg spørge om han evt er testet for hjerte/lyngeorm eller andet, der ikke lige kan ses med det blotte øje?


  • #10   17. sep 2021 Det vil jeg gøre.
    Han leger og pjattet, men ikke som en hvalp på 5 mdr, altså han er "svær" at Få igang . Ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det. Dog leger han normal hvalpeleg med andre hunde


  • #11   17. sep 2021 Apati er ikke sjældent ved gadehunde.

  • #12   18. sep 2021 Jeg har så idag oplevet alt andet end " kedeligt" Han har taget to wc ruller, har zoomies rundt i stue og have, gør for at få opmærksomhed osv ..
    Tror bare lige han skal falde til åbenbart


  • #13   20. sep 2021 Jeg havde på et tidspunkt en ung gadehund i pleje, som også var nærmest foruroligende rolig fra dag 1. Ikke at han ikke kunne både løbe og lege, men han hvilede og sov utroligt meget - også udover de første par dage, hvor man kunne undskylde det med ren udmattelse.

    Det viste sig, at han havde flåtfeber, og efter en kort kur, var han en helt normalt og noget mere alderssvarende turbohund smiley


Kommentér på:
Hvalpetid

Annonce