{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
798 visninger | Oprettet:

ADO
ADO
Tilmeldt:
17. sep 2021
Følger: 8 Emner: 1

Sheltie, med kortere pels {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Vi har mistet vores elskede hund, efter kort tids sygdom. Nu er vi så småt ved at være klar, til at overveje at få hund igen. Men jeg har brug for hjælp. Har haft Border Collie, Shetland Sheepdog, og senest en Australian Shepherd.

Tankerne falder på en Sheltie igen, men jeg spekulerer på om der findes opdrættere der måske har linjer med lidt mindre pels? Udstilling har ingen interesse, men derimod et liv som klassisk familiehund med træning og aktiviteter - måske agility eller rally lydighed.

Jeg synes at der er stor variation i dem jeg ser, men har ikke styr på om det er noget der måske bliver avlet specifikt efter - eller blot sekundært.

På forhånd stor tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sheltie, med kortere pels
  • #1   17. sep 2021 Jeg havde en engelsk linier fra Norge og børstede hende sjælden dog vaskede og blowede jeg hende i fæld. Hun har den nemmeste pels.

  • #2   23. sep 2021 Ja jeg har set foto af den oprindelige sheltie, den lignede mest af alt en lille border synes jeg. Det kunne være sjovt hvis man kunne avle tilbage til det. Jeg ved ikke hvor man finder sheltier med kortere pels. Vores er ultra fluffy særligt efter sin sterilisation.

Kommentér på:
Sheltie, med kortere pels

Annonce