{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
905 visninger | Oprettet:

Mistet hårvækst - skæg {{forumTopicSubject}}

Nones har ikke længere særlig meget skæg og øjenbryn.
Da han var unghund, havde han faktisk en del.
I hvert falde i forhold til, at han er rimelig glathåret.

Nones var i en længere behandling med prednisolon, mon det kan have noget at sige ? - dog for et år siden.
Er der andre, som har oplevet hundens pels eller andet har ændret sig markant, efter hunden er blevet voksen?

Måske der kommer lidt mere, når han sætter vinterpels.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mistet hårvækst - skæg
  • #1   22. sep 2021 Tror faktisk der er noget med at binyrebark kan gøre at pelsen omkring øjne og på nedre mave bliver meget tynd..

    Jeg oplever at efter Coco er blevet ældre bliver de dele af hendes pels, som aldrig har været rug, meget nemmere filtrede... det er dog sket på samme tid som at vi skiftede trimmer, så har også spekuleret på om hum gør noget anderledes, der gør det daglige pelspleje sværere...:/


  • #2   23. sep 2021 Altså da han var under behandlingen, lignede han noget der var løgn. Så tyndhåret han blev.
    Det er han dog ikke mere, jeg syntes bare ikke hans skæg og øjenbryn er vokset i meget lang tid.

    Åh ja, du trimmer selvfølgelig. Det kan da sagtens være det er efter trimmerskift, at pelsen har fået en lidt anden struktur


  • #3   23. sep 2021 Hvalpe pelsen er oftest mere blød og mangfoldig end voksenpelsen. Det kunne også have noget at sige. Trimmer du ham?

    A-S er det primært benene der filtrer? Oftest bliver dværgene klippet på ben, underlinje, hoved og spejl. Det ændrer pelsstrukturen og det filtrer mere. Synes også at farven ændrer sig en smule. Specielt i solen ser man et rødligt skær.
    Det kan sagtens være, at den nye frisør behandler pelsen anderledes.


  • #4   23. sep 2021 Hm, jeg syntes han havde noget mere omkring 1 års alderen, ved ikke om det stadig er lidt hvalpepels der. Jeg trimmer ham kun ganske lidt i hovedet og over ryggen.
    Jeg har dog selv trimmet det på næsen kort, men det vokser bare slet ikke ud igen smiley og hans øjenbryn er helt væk.


  • #5   23. sep 2021 Her er han knap 2 år, og en del mere i hovedet

    profilbillede
  • #6   23. sep 2021 Vores skifter til strider pels (altså mindre underuld) omkring 1 års alderen.
    Ruhår har meget forskellig pels. Jeg havde besøg af en 6 mdrs hvalp for 1 måned siden. Den skal først trimmes næste forår. En nden jeg trimmer, kommer hver 3 måned. Hun har megen og åben pels. Min mands kusine har haft 5 den tid jeg har kendt dem. Den ene var som en korthår. Nones har meget mere pels end Pil havde.
    Men trim frembringer klart mere pels. Altså man skal ligesom plukke et hårstrå, for at give plads til et nyt.
    Foder kan også gøre en forskel. Har du skiftet?


  • #7   23. sep 2021 Altså han plejer at have rimelig skæg, i forhold til at han faktisk er næsten glat på flankerne.
    Jeg troede jo netop at når jeg trimmede/ plukkede ham, så ville det komme dobbelt tilbage agtig. Men det er ikke sket.
    Jae, har skiftet foder. Men pænt mange gange siden han havde fuldskæg.


  • #8   23. sep 2021 Louise,
    Tak for svar:) Altså, hun har altid været til den bløde side på ben og mave, men hun er bare helt uldet nu.. alle undtagen den første trimmer jeg havde har klippet med saks på ben og mave (spejl med maskine).
    Pt har Coco faktisk nærmest en stor filtermåtte på maven, som jeg går og tager tilløb til at klippe af, ved trimmer bliver hidsig, når hun så skal til trim i næste måned og ingen pels har på maven.. men altså, det er super træls og helt uhundeligt at skulle redde ud.
    Hun gør også et eller andet anderledes i ansigtet som desværre gør at tåreproduktionen er steget og jeg synes vi kæmper meget med indtørret snask der..

    Desværre er der bare næste 4t hver vej til gamle trimmer, så det er ikke sådan lige at skifte tilbage..


  • #9   23. sep 2021 L. P jeg ved det ikke så. For du gør alt rigtigt.
    Enten er det voksenpelsen ellers er der måske noget hormonelt.


  • #10   23. sep 2021 A-S er hun steriliseret?
    Dét ville gøre det værre.
    Jeg vil hellere have at mine kunder klipper filter af, end at jeg skal stå og kæmpe med det, når der alligevel skal klippes dér. Ét er at det er irriterende, men det er synd for hunden.
    Prøv at poste et billede af hovedet. Det lyder underligt, med mindre det er noget helt andet som fx tørre øjne. Det fik min gamle sealyham pludselig. Der måtte vi have fat i kammen hver dag. Tidligere kom der aldrig noget andet en sådan en lille tør fnuller, når hun havde endevendt haven.


  • #11   23. sep 2021 Ja , jeg må se om han får fuldskæg her til vinter.

  • #12   23. sep 2021 Eller i Movember smiley

  • #13   23. sep 2021 Haha ja smiley

  • #14   24. sep 2021 Ja, jeg kender godt den der med at steriliseret = dårlig pels, men for mig at se er det en and, i hvert fald for dværgschnauzere. Min blev steriliseret da hun var lidt over 2år, og jeg har aldrig brugt at fortælle mine trimmere, at hun var det, for så begynder de bare på den der med "dårlig pels"... istedet har jeg ofte fået ros for hendes pels og fået pelsen beskrevet som fin og strid smiley
    Nu er hun 8,5år uden at der har været problemer før, og som sagt er det enten trimmeren, der gør noget anderledes, (og det hælder jeg egentlig til) eller også er det fordi hun er blevet ældre:)


  • #15   24. sep 2021 Ok det er jeg da ked af at høre. Altså at de bruger den. Jeg spørger når jeg har mistanke. Jeg har én dværg med super strid pels. Resten er noget bras. Den ene sorte trimmede jeg i 3 år uden det blev bedre, så nu bliver han klippet. Han er intakt.
    Men ja jeg tror muligvis din trimmer er lidt for glad for effilersaksen...


  • #16   24. sep 2021 Okay, det er effilérsaksen? Hvad vil være løsningen, hvis du kan sige det? Måske jeg kan prøve at snakke med hende om det:)

    Altså ift terriere tror jeg alle dværgschnauzere vil fremstå ekstremt bløde smiley


  • #17   25. sep 2021 Eneste løsning er at trimme det op igen. Men det er ikke nogen nem opgave. Det skal have lov at gro indtil det slipper. Samtidig skal du rede al den uld af som det er muligt. Der må ikke bruges skarpe redskaber. Det ødelægger pelsen.

    Nej det er bestemt ikke rigtigt. Jo hvis du sammenligner med fx Irerne. Men her er variationen også stor. Sealyham har fx meget blød trimme pels, og langt de fleste hundefrisører vil klippe uden at forsøge trim først.
    Men der er klart forskel hvilken farvevariant dværgene har. P/s er mest ru.


  • #18   25. sep 2021 Ok, tak:)

    Ah ok, de terriere (og det er få) jeg har mødt har bare alle været super stride i pelsen smiley Ja, PS er klart mest stride hos DS:)


Kommentér på:
Mistet hårvækst - skæg

Annonce