1.052 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Råd ang død væv i operstions sår Råd ang død væv i operstions sår

Jeg har jo fået min tæve opereret for canser i mælkekirtlerne .

I den forbindelse er såret begyndt at rådne og jeg vil høre om andre herinde har oplevet noget lign , og har nogle gode /dårlige oplevelser med det ??

Det ligner meget det man kalder Gangræn - koldbrand
http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=940/sprog=1/grp=7/menu=12/

Jeg er så bekymret for hende , dyrlægen er kommet med denne forklaring på tingene .

Hun forsøgte at skrabe et område fri omkring brystvorterne for at give mere hud til at dække området ( sy sammen ) det er det der ikke har fået blod nok og efterfølgende er dødt . Hun siger området er begrænset til dette og derfor ikke er gangræn selv om det ligner .
Det skulle efterfølgende hele op fra bunden af .

Jeg er så meget i tvivl , men bliver jo nødt til at stole på dyrlægen ( hvilket jeg normalt også gør ) men her !!!! ved jeg ikke ..

Har NOGLE prøvet noget lign ????

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ukrudt 800 kr.
  • Græsslåning 800 kr.
  • Wc + armatur installation 1.500 kr.
  • Samle et skrivebord 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Græsslåning maskine skal medbringes 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Råd ang død væv i operstions sår
  • #1   25. aug 2007 Har ikke prøvet noget lignende.. Men måske er der nogle her, der har noget natur viden, der kan hjælpe.

Ja, det er svært at stole helt 100% på en dyrlæge, når man har den der nagende stemme i baghovedet..

Jeg håber at dyrlægen har ret:-)

• #2   25. aug 2007 har hun skrabt det døde væv væk eller??

• #3   25. aug 2007 Louise ..det skal væk på mandag , det ser ikke ud såmon det breder sig .

• #4   25. aug 2007 det burde heller ikke brede sig. Hvis det bliver fjernet, så ville jeg være helt tryg ved situationen. Når man fjerner det døde væv, så kan der komme blod til området, og det heler op fra bunden. Præcis som din dyrlæge siger. Sådan virker det i hvert fald på os mennesker

• #5   25. aug 2007 Kirsten Marie H

Det lyder meget af det samme som her smiley , jeg håber det .. og JA det lugter af død og i hele huset smiley ..

Det jeg er bange for er , om det skulle ende med at brede sig , det er jo et kæmpe omræde .. se evt mine fotoalbums smiley

• #6   25. aug 2007 Kirsten Marie H

Blev det bundet ind , eller skulle det have så meget luft som muligt ?

• #7   25. aug 2007 Louise .

Jeg har bare nådan en nagende tvivl smiley

• #8   25. aug 2007 ja det er da godt nok stort. Men tror ikke det vil ske, når det døde væv fjernes. Så længe der er god blodtilførsel til området, så dør det ikke. Det skal bare holdes rent og tørt, så der ikke kommer alt for mange bakterier i

• #9   25. aug 2007 kan godt forstå du er i tvivl... det er jo et rigtig stort område

• #10   25. aug 2007 Jeg ved godt jeg skal stole på dyrlægen , men her er man bare bange for ikke at gøre det rigtige ..

• #11   25. aug 2007 hvis det væsker meget og bliver snasket og ildelugtende, så kan du bade det i sterilt saltvand med sterile klude. og evt. smøre lidt aloevera eller zinksalve på sårkanterne. Ikke ind i såret. men igen - det er hvad der virker på mennesker (burde vel være lidt det samme)

• #12   25. aug 2007 Nu bliver det vasket med klorhexidin .. det skal det de næste 5-6 dage , derefer skal der bruges zinksalve , det har hun nævnt .

• #13   25. aug 2007 Louise K....Nu nævner du aloe vera...Kender du til aloe first ? og turde du bruge den ?
    Susanne og jeg har nemlig skrevet lidt sammen om man turde ...

• #14   25. aug 2007 jeg bruger aloe first både på os selv og på theis. men har noget gel, der virker endnu bedre til sårheling. first'en er bedst til hudafskrabninger og brandsår/solskoldning på os og tørre poter på theis, og hvis han har fået en torn i poten. bruger det altid som aftersun. men gelen er bedre på rigtige sår synes jeg. brugte det på sårkanten, da han fik lavet korsbånd

• #15   25. aug 2007 lyder fint med det i har fået at vide. bare husk at zinken kun må smøres helt tyndt på. hvis der ligger et tykt lag, så virker det helt modsat

• #16   25. aug 2007 svarede vidst ikke helt konkret på spørgsmålet - men ja jeg turde godt bruge aloe first. det ville ikke være mit foretrukne, men turde godt at bruge det, da det jo har både en kølende og helende effekt :o)

• #17   25. aug 2007 Sakki har sort væv i begge sider, hvor det endnu ikke gror hår. Det er sket ved en skade, hvor underlivet blev sprættet op ved brug af krave. Kun det alvorligste blev syet sammen igen og der er det fint.Det er stadigt sort efter 3/4 år, men lugter ikke og har ikke bedt sig. Ka evt. ta et foto senere hvis du ønsker...
    Dét er, hvad vi har prøvet ´noget lignende´- god bedring

• #18   25. aug 2007 Jeg har set sår der er gået død kød i,hvor man skærer væk og det skal hele indenfra og ud,med godt resultat.. Dette var en lille hund,med hele ryggen sat til efter et bid smiley

• #19   25. aug 2007 Nu har jeg lige hørt mig omkring hos min egen dyrlæge og min mor der er sygeplejerske og i følge dem så skal man bare sørge for at få fjernet alt det døde væv, så der kun er raske celler tilbage og så skulle det hele op igen uden problemer, men det er vigtigt at få det hele med ellers kan det starte forfra igen.

Held og lykke med hendes Sanne jeg håber hun snart er frisk igen.

• #20   25. aug 2007 Tak for de sidste svar , jeg røg desværre af nettet smiley

Kommentér på:
Råd ang død væv i operstions sår

Annonce