{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.001 visninger | Oprettet:

Anbefaling af kurser {{forumTopicSubject}}

Sagen er den - kort fortalt - at jeg har opdaget en duo af to super dygtige svenske trænere og konkurrencehundeførere, som har fingrene i en masse brugshundearbejde og afholder både træning og kurser - og kommer gerne til Danmark og holder seminar. MEN du behøves ikke nødvendigvis have en brugshund (eller dyrke IGP, skydd etc) for at deltage på deres kursus, blot nogle ambitioner inden for en disciplin der indeholder lydighed.
Det tiltaler mig jo ret meget. Og man må sige, at alt andet lige, så KAN de her brugshundefolk jo noget med træning af hund, leg, mad og at udnytte hundens maksimale tænding smiley
Men det er svinedyrt at få dem til Danmark: 2.200 kr pr. deltager og SÅ derudover omkostninger for deres rejse, mad, arrangere overnatning mv.

Derfor lurer jeg lidt på, om I kunne anbefale nogen her i Danmark?
Ikke, at der er noget galt med eksisterende tilbud - men det kunne være skide interessant og spændende at få anderledes/nye inputs fra dygtige folk, som gør sig i noget helt andet end diverse klikker-kurser o.l...


Kommentarer på:  Anbefaling af kurser
  • #1   12. okt 2021 Majbritt Schunck (catch) synes jeg er sød, dygtig og med metoder der giver mening for mig - har dog aldrig trænet hos hende, kender hende fra anden sammenhæng og har så siden fulgt hendes hundeeskapader lidt på FB også, så kan jo være hun er røvdårlig til at lære det der hund fra sig - det er dog ikke mit indtryk smiley

    Men er det leg, drift og den slags du er efter kunne du jo prikke til Martine herindefra og høre hvad hun tager for et kursus - tror der er ret meget at hente der smiley


  • #2   12. okt 2021 Tak Michelle, hende prøver jeg lige at kigge lidt på smiley

    Hahaha, jeg tænkte faktisk på at tilføje i startindlægget, om vi skulle samle stemmer sammen for at høre hvad Martine tager for en omgang smiley smiley


  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 371
    #4   13. okt 2021 Der er IMO ikke nogen brugshundefolk i Danmark der sådan rigtigt kan noget indenfor de områder du nævner som afholder kurser..

    Måske skulle du kigge på Simone Holdensgaard, NWO - Nonstop Workingdog Obedience - hun kan noget med belønning og udnyttelse af hundens drifter.. smiley


    Der er sommetider brugsklubber der har kursus med Mia Skogster, det kunne være værd for dig at kigge efter.


  • #5   13. okt 2021 Ren nysgerrighed, hvem er de 2 i Sverige du skriver om Funke?

  • #6   13. okt 2021 Jeg tænker også Simone Holdensgaard vil være et rigtig godt bud.

    Det bedste kursus jeg har været på var med englænderen Neil Short, det var virkelig godt. Neil træner FCI lydighed ( LP lydighed) Han afholder ofte kurser i IEC hallen i Viborg.


  • #8   13. okt 2021 Christina
    Neil Short underviser ikke i agility. Det er lydighed.
    Og kurset er på engelsk.
    Aner ikke lige hvem den engelske agilitytræner du tænker på kan være…. Snakker han dansk?


  • #11   13. okt 2021 Ja, det lyder som Neil smiley
    Det er anderledes og man kommer ud af sin komfortzone. Og så er det bare sund og sjov træning for både hund og føre.


  • #12   13. okt 2021 Tak for jeres inputs, jeg sætter virkelig pris på det hele. Simone Holdensgaard følger jeg på instagram og hun virker knalddygtig. Jeg har set et par stykker der har været på kursus med Neil Short, som netop har nævnt det med at komme ud af sin comfort zone, og så et par interessante billeder af hundeførere der ligger på jorden mens de laver en eller anden øvelse smiley

    Bella - det er, på instagram, @saneisboring og @imperiummonstra. De har fået virkelig meget ros for deres kurser og tilgang, og jeg synes det kunne være så interessant og spændende at få input fra en anden vinkel.


  • #13   13. okt 2021 Hvis du hører om et kursus, eller evt. selv får stablet noget på benene med Simone Holdensgaard, så vil jeg i hvert fald gerne deltage! smiley Så vidt jeg kan se har hun ikke lige sådan en hjemmeside eller kursuskalender? Jeg er også bare en trofast insta-følger smiley

Kommentér på:
Anbefaling af kurser

Annonce