755 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Analkirtelbetændelse Analkirtelbetændelse

Lækkert emne.

Her i vores efterårsferie på Bogø måtte vi et smut forbi Faxe dyrehospital, da jeg opdagede at Jessie havde en byld i numsen, og problemer med at komme af med det store.

Der var gået et lille hul på kirtlen smiley
Hun var i forvejen på smertestillende pga. en fibersprængning, så det er nok derfor hun ikke har ømmet sig.

Jeg vil høre hvor længe I har oplevet at hullet er om at hele? Jessie skal til tjek på tirsdag. Vi vasker hende flittigt og giver også antibiotika på recept.

Hendes humør og produktion fejler heldigvis ikke noget så det er godt smiley dyrlægen var også vældig flink og dygtig, det er en skam man ikke bor her i det dejlige Sydsjælland. Foto er fra samme eftermiddag.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Analkirtelbetændelse
  • #1   21. okt 2021 Rosa prøvede det to gange. En gang i hver side. Jeg kan desværre ikke huske præcis hvor lang tid det tog, men det tog noget tid. Hun var inde ved dyrlægen flere gange for at få renset såret indvendigt. Men Rosas var også store bylder, så ved ikke om der er forskel. Men det begyndte at hele op stille og roligt. Mit bedste bud er mellem 2 uger og 1 måned, men det er efterhånden 1,5 år siden, og der er sket en hel del siden, så jeg husker det ikke så godt, så du må ikke hænge mig op på det smiley

• #2   21. okt 2021 Og så selvfølgelig rigtig god bedring

• #3   21. okt 2021 Jeg har prøvet at fjernet en byld der skulle hele indefra og ud, og det tog 6-8 uger før det var helet men den var også 2 cm dyb. Men det tager lang tid.

• #5   21. okt 2021 Det lyder som lang tid, så må vi være tålmodige.
    Det er “fint” hun fik det her i efterårsferien hvor jeg kan vaske hende tit.

Jeg læste lidt omkring fjernelse af analkirtel, det lod til at være et meget følsomt område som kunne skabe problemer til andre funktioner efter operation, så det vil vi helst undgå.

Tak for god bedring ønsker smiley

• #7   21. okt 2021 Isabelle, jeg har nu også hørt at det kan skabe problemer. Vi havde egentligt aftalt med dyrlægen at rosa skulle have dem fjernet, for nu var det jo sket 2 gange. Men vi endte med at se tiden an, og det kom ikke tilbage, heldigvis.

Men det er jo så selvfølgelig altid en vurdering af hvad der er værst kan man sige. Hvis rosa havde fået det igen, var de blevet fjernet og så måtte vi tage risikoen, for det er jo bestemt også smertefuldt og forfærdeligt for dem at få at bøvle med det.

• #8   21. okt 2021 Jeg kender et levende bevis på hvor galt det kan gå med analkirlerne når de springer og man er for sent ude:(

Min den gamle har fået fjernet sine, da den ene havde en kronisk inflammation. Og viser den bette tegn på de kommer til at genere ham, ryger de også.

• #9   22. okt 2021 Hun er snart 9, så hvis det heler fint af sig selv og ikke volder problemer igen så vil jeg bestemt foretrække ikke at operere.

Kommentér på:
Analkirtelbetændelse

Annonce