{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.049 visninger | Oprettet:

WilmasDogMom
WilmasDogMom
Tilmeldt:
29. okt 2021
Følger: 9 Emner: 1 Svar: 3

Osteopati - skævt brystben {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Min Wilma (coton de tulear) på 9,5 måned, har været for vild da hun var lille hvalp, så hun var til massage og osteopati igår som kunne fortælle at hun havde tilegnet sig et skævt brystben, en meget stor spænding i venstre bagben og en lille miose i samme bagben smiley

Hun fik rettet lidt på brystbenet, masseret ryggen og bagbenet, da det hele skal rykkes på plads igen.
(Vi skal afsted igen d. 9 december)

Da hun stadig er "lille" og stadig har tid til at udvokse helt tænker jeg om vi kan nå at rette op på det så hun ikke vokser "forkert sammen"

Nogen der har været igennem lign.?
Fik i rettet hunden "på plads" igen?
Hvordan med nutiden/fremtiden for din hund som har haft lign?
Går i stadig til osteopat/massør idag?

Hilsen Wilmas mor som er førstegangs hundeejer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Osteopati - skævt brystben
  • #1   29. okt 2021 Første gang Sam fik osteopati, var hos opdrætter 7 uger gammel, alle hvalpe blev tjekket igennem, inden de skulle sendes ud til deres nye hjem.
    Her fandt behandleren en skæv skuldre og en låsning ved ryggen.
    Jeg havde ham så til samme behandler, da han var 11 uger gammel, skulderen var helt fin, men der var stadig låsning i ryggen.
    Herefter har han fast været til behandling med 1-2 måneders mellemrum. Det var først da vi fik lavet et program til at styrke ryggen, at han ikke længere kræver behandling. Nu kommer han til check 2 gange om året, da han bruges aktivt i agility og løb smiley


  • #2   29. okt 2021 Mathilde Kamper:

    Puha en omgang! Fik i lavet sådan et styrke program/ trænings program ved en alm hunde træner eller?
    Wilma er hverken udstilling, konkurrence eller sportshund, hun er ganske almindelig familie hverdagshund på 9,5 måned smiley dog vil hun gerne frem i livet og som hunde og hvalpe er så elsker hun at lege og løbe derud af! smiley


  • #3   29. okt 2021 Jeg fik øvelser af min behandler smiley

  • #4   29. okt 2021 Mine kommer jævnligt til osteopat, fys og kiropraktor
    Derudover har jeg fulgt massage uddannelsen og giver dem selv en gang om ugen. Her, på billedet, i forgårs.
    Akupunktur får de et par gange om året.

    Hvis man har aktive hunde, sker der skader som på os andre og som på os andre laver vi dem.


    profilbillede
  • #5   29. okt 2021 Donk tilsat juice:

    Det er bestemt heller ikke fordi jeg ikke vil lade hende komme afsted jeg gør ALT for min Wilma, jeg bor selv sammen med hende og er pt sygemeldt fra mit arbejde, så for hun kan få alt hun skal have spiser jeg pasta med kødsovs hver eneste dag hele måneder for det går op for hende! (Det er virkelighed uden at overdrive)
    Jeg havde bygget en stor opsparing op (ca 48.000) da jeg købte min første hvalp i januar, men da hun pludselig viste tegn på sygdom åd hun hele min opsparing fordi jeg prøvede at rede hende, nu står hun herhjemme i en urne hun blev 9 uger!
    Så det bestemt ikke fordi jeg ikke vil gøre det bedste jeg kan for min baby, jeg bliver bare bekymret for hendes fremtid og om de kan leve med det osv derfor spørger jeg og søger råd da jeg ikke er vokset op med hund selv og derfor ikke har den største viden smiley
    Håber det er okay og forståeligt smiley
    Mvh. Marie


    profilbillede
  • #6   29. okt 2021 Jeg ville kontakte nogle af de behandlere, som uddanner andre, og spørge om de har kursister, som kunne “øve” sig på Wilma. Man plejer at få glimrende behandling, og kursisterne er under kyndig vejledning fra behandleren, som tager over, hvis der er noget der ikke lige kan løses af kursisten.

    Mine hunde har været prøveklude for både kommende osteopater og fysioterapeuter. Særligt fysioterapeuter er der mange af for tiden. Jeg mener at jeg gav 100 kr pr hund for en times behandling.

    En sygeforsikring er guld værd, og dækker i et vist omfang også sådanne behandlinger - hvis hunden er henvist af dyrlægen. Det er selvfølgelig for sent nu, hvis du ikke har tegnet en forsikring.

    Og hvor er hun altså sød smiley


  • #7   29. okt 2021 A med bomstærk :

    Tusinde tak, det var også mere fremtidigt da vi ligenu får det gratis igennem hendes massør da hun stadig er under uddannelse (eller færdig lige om lidt) smiley

    Jeg vil bare gerne gøre det bedste for Wilma, men vil klart tænke over det i fremtiden med kursister, tusinde tak for forståelse!
    Hvor er det også nogle skønne banditter du har dig smiley

    Hun er sygeforsikret ved agria med agria altid hunderace forsikring, men jeg vidste det faktisk ikke før vi kom ud til massøren igår, eet skulle bare have været ren hygge, men så fortalte hun mig om de skader Wilma havde udviklet, og så gik det fra wellness massage til osteopati smiley og så blev jeg rigtig bange for wilmas fremtid! (Derfor har hun slet ikke været ved dyrlægen med det) da vi først fik det at vide igår! Heller intet blev opdaget da jeg havde hende til 8'mdr undersøgelse


  • #8   29. okt 2021 Så tror jeg at du kan ånde lettet op smiley Spørg din nuværende massør, om ikke hun vil give dit navn videre til dem, hvor hun tager uddannelsen, så du kan blive ved med at have muligheden for at gå hos elever.

    Min den gamle har levet et hårdt liv med en god slat fysisk træning. Hun er stor, og har i øvrigt raget en del skader til sig. Hun går til kiropraktor 2 gange årligt, og så efterfølgende massage.

    Den lille giver god gas. Hun træner også ret hårdt fysisk (eftersøgning i skoven), og er typen der meget gerne leger virkelig vildt, hvor hun laver rullefald og skøre finter. Hun har været ved kiro én gang, og der var ikke det mindste. Hun har også været ved fys nogle gange, og der var heller ikke noget. Hun hader både kiro, fys og massage, så det er simpelthen ikke noget hun kommer til, med mindre jeg kan se at hun har brug for det. Det skal siges at hun er en corgi, som altid har været lidt for godt i stand, så hun burde jo egentlig være i risiko for at få skader. Hun bliver 8 år til januar, og har på ingen måde skruet ned for energien.

    Kig på Wilma og se om hun virker ok. Hvis hun gør, så nyd det. Gør hun ikke, så må du tage det derfra. Ikke alle hunde kommer til behandlinger fast, og trives glimrende alligevel smiley


Kommentér på:
Osteopati - skævt brystben

Annonce