{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.256 visninger | Oprettet:

Som tiden flyver... {{forumTopicSubject}}

Ja, ikke andet end et nostalgisk emne, der lige giver mig en klump i halsen og lidt tårer i øjnene. I dag er det 9 år siden, vi fik lille Berta hjem. Hvordan kan man huske noget så tydeligt, og så er der alligevel gået så lang tid?

Hun er jo stadig frisk og glad og mange bliver overrasket over hendes alder, men hun er ved at være en seniorhund, og det er ved at gå op for mig, at hun jo ikke er her for altid - derfor tårerne og klumpen i halsen. Efter vi har fået barn, er der ikke helt samme tid til mopserne - ikke at de er blevet glemt eller ikke får kærlighed, men der er bare mere at se til. Derfor bliver jeg nok også lidt ramt af, at hun er ved at nå op i alderen, og at hun en dag er blevet så gammel, at hun skal væk herfra, uden at jeg måske opdager det.

Måske I kender det fra jer selv, jer med seniorhunde/syge hunde? I må også gerne poste nogle søde billeder af jeres skønne hunde. Det gør mig altid glad smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Som tiden flyver...
  • #1   8. nov 2021 Åha hvor jeg kender bekymringerne der kommer med at have en ældre hund.
    Men jeg nyder hver dag jeg får med hende, det er det vigtigste.
    Her er et billede af min Koko, hun er 13 år : )


    profilbillede
  • #3   8. nov 2021 TrineJ: Hvor ser hun bare sød ud smiley kan godt forstå, at man med en hund på 13 år tænker meget over det. Det er en flot alder. Og ja, bare om at nyde hver dag med hende smiley

    Hippie uden vuffer: Sikke et fint billede. 14 år er også en flot alder. Og ja, selvom man ved, at det går den vej, og at det naturligt at skulle sige farvel, vil man stadig savne dem smiley


  • #4   9. nov 2021 Kender det alt for godt med min senior basse på 8, som nu også har fået allergi og er udredning. Ham og jeg har ellers en aftale om han skal blive 30 smiley men ja savner den tid det bare var ham og mig smiley

    profilbillede
  • #5   9. nov 2021 Vi måtte sige farvel til Luffe for et år siden. Han havde desværre cushings, så vi vidste desværre godt, at selvom han var på medicin, så kunne det lige pludselig gå stærkt. Det gjorde det desværre også. Han var jo egentlig mine forældres hund, men jeg passede ham altid, tog tit derned kun for at besøge ham og sådan, så jeg følte det også var min hund. Heldigvis ringede min mor den dag, han ikke kunne mere og bad mig komme hjem til dem, så jeg også kunne være med til at sige farvel. Han blev aflivet i mine arme, på hans yndlings spot i stuen smiley
    Han er SÅ savnet smiley


    profilbillede
  • #6   9. nov 2021 Min højt elskede Manilla blev 8 år i sidste uge, og jeg synes, det er lidt rystende, at vi allerede er nået der til. Men hun er glad og har det fint, så ikke umiddelbart noget bekymrende.
    Dagen efter fandt jeg en knude på hendes ene bagben, det var lige noget af spand kold vand i hovedet. Vi skal til dyrlægen i eftermiddag, så I må gerne krydse fingre for mig og Manilla ved 3 tiden.


    profilbillede
  • #7   9. nov 2021 Jeg kender det alt for godt, kan slet ikke forstå, at Ghini allerede er godt 11 år gammel.

    Hun var syg for knap et år siden, hvor jeg var sikker på at jeg mistede hende, men hun kom ovenpå igen og er atter min helt unikke diva, som slet ikke er klar over, at hun er så gammel, som hun er. Husets største legebarn og stædig som et æsel.

    Jeg nyder hver eneste dag med hende smiley


    profilbillede
  • #8   9. nov 2021 Lene - Jeg krydser alt, hvad krydses kan for at den er godartet smiley

  • #9   9. nov 2021 Min elskede lille Buster er nu 11 år.
    Heldigvis sund og rask og nyder hvert sekund med ham. smiley
    Kan ikke klare tanken om at han er væk en dag.


    profilbillede
  • #10   9. nov 2021 her er det de store farvels år, 20-21 sidste år var det Mille og Blackie og Mulle i år Blondie og datter Jessieka femten og 13 år gamle nu har vi far Kewin på 12 og datter Rødtop på fem år tilbage. det er HÅRDT at erkende det meget snart er forbi med hundelivet for er jo selv blevet en veteran i livet. her smukke gamle Blondie

    profilbillede
  • #11   9. nov 2021 Det kender jeg godt. Lucky bliver 9 år til december. Det er første gang jeg oplever at have en ældre hund.
    Efter vi mistede Rosa, der jo kun var 6,5 år, er jeg blevet meget mere og nok også for bevidst om at Lucky går imod alderdommen og at jeg virkelig skal nyde den tid jeg har med ham.
    Vi skal ind til en hjertescanning d. 22, for at sikre os at der ikke er noget og at hvis der er, at vi kan være opmærksomme på det. Hjerteproblemer ligger desværre i linjen. Jeg håber bare at min lille lucky får lov til at blive rigtig rigtig gammel smiley


  • #12   9. nov 2021 Jeg glemte billedet. Han er blevet lidt mere grå/hvid end han var da han var ung, men han er stadig den smukkeste lille lucky i mine øjne smiley

    profilbillede
  • #13   9. nov 2021 Ansofie K: Hvor ser han bare skøn ud smiley jeg kan indimellem også savne den tid som studerende, hvor jeg havde god tid til at tage på tur og legeaftaler med Berta.

    And: Han ser virkelig sød ud, ham Luffe smiley kan godt forstå du savner ham. Selvom man godt ved, at man skal sige farvel, gør det det ikke nemmere. Men dejligt du nåede at komme og sige farvel. Det må betyde meget.

    Lene : Jeg håber, at alt er gået godt med søde Manilla?

    Kirsten: Ghini er virkelig også så fin. Hvor er det dejligt, at hun kom på toppen igen. Det må have været en svær tid at stå i.

    AG: Ham Buster ser nu også skøn ud smiley jeg skubber også tit de tanker væk, andet er for uudholdeligt.

    Familien Rødtop: smukke Blondie smiley Det er godt også mange, I har sagt farvel til på kort tid smiley

    Solvej: Det var også alt for tidligt med lille Rosa smiley og kan godt forstå, at det gør dig ekstra opmærksom på Lucky smiley håber alt går godt med scanningen. Han er så fin og sød smiley



  • #14   10. nov 2021 Ida, jeg får først svar senere i dag på den prøve, der blev taget af Manilla. Indholdet i knuden viste sig at være flydende men ikke umiddelbart ildelugtende som pus. Lige nu er jeg forsigtig optimistisk.

  • #16   10. nov 2021 Så fik jeg svar på Manilla's knude. En cyste med væske, ingen tegn på noget ondartet, så puha. Nu er det bare at holde øje med om den kommer igen. smiley smiley

  • #17   10. nov 2021 Her er vi også beriget med en ældre herre på 13, 5 år. Vi går stadig til hygge agility. Og løber efter hvad han gider.
    Tog en løbetur imorges på 3 km før kemobehandling idag, og det passede ham helt fint. Jeg løber ikke så stærkt, så han løber lidt i forvejen og bruger så tid på at snuse rundt til jeg er løbet lidt forbi ham.


    profilbillede
  • #18   10. nov 2021 Min søde, dejlige pige er nu 10 år og næsten 9 måneder. Jeg havde bestilt aflivning til hende den 21. maj i år, og jeg er så uendelig taknemmelig for hver eneste øjeblik jeg har fået med hende.

    På en måde føles det som i går, at hun var en nuttet lille hvalp, og på en anden måde føles det som, at jeg har kendt hende hele livet smiley

    Dorit fylder 8 år til januar, men hun er stadig min lille hvalp. Der er absolut intet i hende, der tyder på at hun er senior. Lidt lysere pels omkring mulen og øjnene, men præcis lige så fuld af ballade og narrestreger som altid smiley

    Jeg har længe vidst at Bella havde en udløbsdato, men Dorit er anderledes, fordi hun bare er så skør. På en måde tror jeg aldrig at jeg vil vænne mig til, at hun en dag også skal herfra smiley Heldigvis rundede hendes bedstemor 14 år, og hendes mor bliver snart 11 år, og er stadig frisk og rørig smiley


    profilbillede
  • #19   10. nov 2021 Lene: hvor godt at høre, at der ikke var noget ondartet! smiley

    Isabelle: Ja, det er virkelig underligt, hvordan tiden kan føles hurtigt og langsom på samme tid. 13 år er en flot alder. Og Kela er bare så skøn smiley Men er ked af at høre, at det er ved at gå den vej. Det må være svært.

    Tine: Ej, hvor er han bare skøn. Han lyder til at være i god form.

    A med….: åh ja, de kryber under huden på en, de skønne seniorer. Elsker det billede af Bella. Husker godt din tråd med sundhedsstatus på hende og blev så glad på dine vegne over, at hun har mere i sig smiley jeg tror lidt, at jeg har det med Elvis, som du har det med Dorit. Elvis er en lille kegle, og det vil han altid være smiley så glemmer tit, at han også er blevet voksen, hele 7 år.


  • #20   10. nov 2021 Det tog mig ret lang tid virkelig at elske Dorit. Fordi hun er sådan lidt dum og fjumset, hvor Bella bare er klog og vis smiley Men de der kegler kan bare noget helt andet smiley

    Jeg er sikker på at Elvis og Dorit ville have en fest sammen. Men jeg kunne være bange for hvor meget ballade de kunne finde på smiley


    profilbillede
  • #21   10. nov 2021 Min mand havde det på samme med Elvis, da vi fik ham som 15 måneder gammel. Elvis var klodset, vadede rundt på en over det hele, var også en smule stresset så alt kørte rundt. Men han blev ligeså langsom vild med ham, måske fordi Elvis ikke bare sådan giver op smiley

    Jeg er helt hundrede på, at de to kunne hygge sig ha ha. De er begge to så lalleglade smiley


  • #22   11. nov 2021 Tak, Ida. Ja, det var virkelig en lettelse. Det er galt nok at skulle af med hundene, når de bliver gamle, men de skulle dog gerne nå at blive gamle først.

Kommentér på:
Som tiden flyver...

Annonce