1.158 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Hurtta eller BOT Hurtta eller BOT

Hej smiley

Hurtta eller BOT? Hvilket dækken er bedst at bruge om vinteren og hvilket dækken er bedst at bruge i bilen under træning eller prøver, hvor hunden måske ligger længere tid?

Django fik en diskusprolaps tilbage i sommers og er heldigvis ikke mærket af det. Derfor kom BOT i mine overvejelser, da det skulle være godt til led og muskler.

Hvad er jeres erfaringer med de 2 mærker? smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Moving mattress up to loft 250 kr.
  • Vask af 3x hovedtrappe til 5'te sal og rengøring af gårdtoilet 700 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hurtta eller BOT
  • #2   10. dec 2021 Jeg har ikke prøvet BOT.
    Men jeg er rigtig glad for hurtta sådan helt generelt. De har jo mange forskellige dækkener alt efter hvad man skal bruge det til. Men jeg har lige købt hurtta extreme warmer hjem til begge mine, og de virker rigtig gode. Nu har det jo ikke været voldsomt koldt endnu, men det sidder godt og dækker godt ned over lårene også, så jeg er sikker på at vi bliver meget glade for dem når det bliver rigtig vinter.
    Lucky har derudover en summit parka, som jeg synes er god til efterår eller når han er bilen. Jeg vil dog gerne på sigt have noget andet til bilen, hvis han skal sidder der noget tid, men det gør han sjældent når det er koldt nok til at der er behov for dækken og ikke blot et tørredækken. Mine putter så også i en masse tæpper i bilen, så der er måske ikke et helt så stort behov.¨

Jeg har dog hørt at BOT skulle have et godt dækken til bilbrug, jeg kan dog ikke lige huske hvad det hedder, men der er helt sikkert andre der byder ind med det smiley

• #3   10. dec 2021 100 % Hurtta!

BOT har elendig pasform.

Extreme warmer er super god, og deres nye midlayer er også lækkert. Expedition Parka er jeg ikke så imponeret over.

• #4   10. dec 2021 Til varme ville jeg klart gå efter Hurtta. BOT er bare ikke varm nok, når det er koldt. Så jeg ville nok gå med et BOT-netdækken inderst og så et varm dækken ud over. BOT ligger fint på mine hunde, så jeg har intet at udsætte på pasformen.

• #5   10. dec 2021 Øv jeg havde ellers tænkt mig at købe Expedition Parka, da jeg kunne finde den "billigt", og jeg mangler noget lidt varmere til pauserne og cykelture end det softshell hun har i disse kolde tider.
    Følger lige med, BOT synes jeg ikke har et reelt varmt dækken smiley

• #6   10. dec 2021 Funke den er der altså mange med chihuahua der bruger og er rigtig glad for den smiley
    Jeg købte bare extreme warmer fordi jeg var heldig at finde dem brugt og Lucky er en frossenpind og har et opereret knæ der skal holdes godt varmt når det er meget koldt.

Ellers havde vi også bare kørt med parkaen. Så jeg synes da du skal prøve den på umi inden du helt afskriver den smiley

• #7   10. dec 2021 Jeg har Ridgeback, og BOT sidder rigtig godt på Sam.
    Deres netdækken er vi rigtig glade for, vi bruger det til tur, i bilen og til træning, det er det eneste dækken han ikke er generet af, som er super behageligt, lækker kvalitet, som ikke sætter sig fast i hans ridge.

Deres vinter dækken har vi også, men det skal være mange minus grader, ellers er det alt for varmt for Sam.

• #9   10. dec 2021 Alle dem jeg kender har fortrudt deres køb af Parkaen.. extreme warmer er bedre.

• #10   10. dec 2021 Jeg har også kun positivt at sige om Hurtta.
    Jeg har ikke prøvet BOT, men gik med Extreme Warmer (også ældre hund med lidt gigt) fordi jeg i forvejen havde 3 regnjakker fra Hurtta som jeg er meget glad for. Nu har jeg så 4 jakker jeg er glad for smiley

• #11   10. dec 2021 Er det pasformen du/de synes er bedre Louise? Vi behøves sådan set ikke have noget ultra varmt til en schipperke pels, men der er tilfælde hvor hun ligger i bur i vinterkulden - enten i pauser eller 1½ time mens jeg er hjælpetræner, eller sidder stille i cykelkurven på længere ture - hvor det vil være lidt rarere hun har noget mere ordentligt end et softshell.
    Extreme warmer lyder dog vældig varmt?

• #12   10. dec 2021 Extreme warmer er bare for varm for mange af de små, hvis det ikke er virkelig godt. Måske det også afhænger af hvornår man har brug for dækken. Vi har jo brug for det allerede når det bliver vådt og koldt i efteråret, så extreme kommer frem når vi er nede i frost.

Og så er det desværre heller ikke alle de små der kan passe extreme warmer. Lucky ville uden tvivl havde det bedre i en str mindre, men det findes ikke, det gør det dog i parkaen.
    Teemo kunne sagtens klare sig med mindre, sidste år havde han bare regn dækken på, men nu fandt jeg den lige i hans str til billigt, så kunne jeg ligeså godt købe det frem for en varm trøje til at have under regndækkenet

• #13   10. dec 2021 Så os med store hunde er fucked? Extreme Warmer laves kun til “små” hunde smiley

• #14   10. dec 2021 Jeg oplever faktisk ikke extreme warmer som alt for varm. Nu har jeg ret pelset hund med god underuld, som generelt trives i kulde, så det var en tanke jeg gjorde mig.
    Vi skal ned omkring 0 grader før jeg tager det i brug, men det fungerer rigtigt fint. I starten mærkede jeg meget efter undervejs på Tucker, men selv på en lang tur føles han bare alm. lun.

• #15   10. dec 2021 Albert fik nyt sidste år. Jeg var vild med Extreme og den sad rigtig godt på ham, næsten. Den har en lidt øv afslutning bagpå og jeg var bange for, at han ville pølle på den smiley

Så jeg gik med expedition parka og den er også lækker og sidder rigtig godt. Om den kan holde varm til Django ved jeg ikke, for jeg bruger det kun til gåtur og Albert er med alderen blev en rigtig frossenpind smiley

• #16   11. dec 2021 Jeg synes BOT har en elendig pasform. Har prøvet flere på Junior. De glider bagud, strammer alt for meget foran, så ingen frihed ved skuldre. Og de koster også rigeligt.

Hvis det kun er til at ligge stille, ja så kan BOT vel forsvares, men igen ikke engang det lå de godt.

Jeg synes parkaen er for “puffy”, og ja extreme ligger bedre. Jeg lukker aldrig knappen bagpå, så ingen problemer det, og bruger aldrig stropper ved bagben, og det ligger godt på alle turene.

Til fugtigt koldt dk vinter, så tror jeg ikke extreme er for varm til det du vil bruge den til. Ellers har jeg også midlayer, som holder varmt, selv på de kolde dage.

• #17   11. dec 2021 Mine kan fint gå ture med BOT, uden at det flytter sig. Jeg anerkender at det ligger dårligt på nogle hunde, men det er ikke ensbetydende med, at det ligger dÅrligt på alle hunde.

• #18   11. dec 2021 Tusind tak for svar og erfaringer smiley
    Jeg tænker Hurtta extreme warmer vinder ved gåture. Og så måske BOT Fleece eller netdækken til at holde muskler og led varme under/inden træning og i bilen? smiley

• #19   11. dec 2021 Bot fleece i bilen (med bot tæppe) og hurtta Extreme warm til træning. Min hund har himibra, slidgigt i hoften og deform rygsøjle og når jeg gør sådan er han varm hele vejen ned at ryggen ellers kan han godt blive kold omkring hans hofte og lænd.

• #20   11. dec 2021 Jeg har erfaret at både Hurtta og BOT har sindsyg dårlig pasform til de smalle modeller. Især BOT. Dog vil jeg joine i gruppen omkring BOT's virkning imod gigt. Bruger selv deres knæbind, og det kan fjerne mine smerter med det samme. Jeg kan tydeligt mærke en virkning. Så hvis dækkenet skal bruges til at ligge med, og ikke gå med. Så ville jeg vælge BOT fremfor Hurtta.

Det dækken jeg indtil videre har mest succes med pasform, er Canelana. Det sidder bare sindsyg godt på de smalle hunde.

• #21   11. dec 2021 Jeg er helt vild med Hurtta Expedition Parka. Den model sidder super, super godt på begge mine Border Collies.

BOT sidder perfekt på bagparten, og det glider ikke, men foran er det desværre alt for stort smiley

• #22   11. dec 2021 Louise, da Albert skulle prøve Extreme, knappede jeg den heller ikke. Men den slår sådan et sving bagpå, og det flappede sådan ind under hans numse. Han kunne ikke passe et mindre eller større smiley

• #23   11. dec 2021 Det problem har vi ikke.

Og jeg vil sige, at Junior er en ret smal hund, og det synes jeg ikke er et problem med Hurtta.

• #24   15. dec 2021 Jeg bruger faktisk kun ulddækkener når de skal vente i en kold bil. Elsker canalana dækner.
    De sidder bare super godt.
    BOT passer perfekt til BC’en og elendigt til Gårdhunden. Og Hurtta lige omvendt.

• #25   16. dec 2021 Jeg har også valgt at prøve et ulddækken fra Canalana til bilen smiley

• #26   25. dec 2021 Umi er super glad for sit nye Extreme warmer - eller det bliver hun smiley Jeg er bare glad for, at hun endelig har noget ordentligt varmt.

Jeg glæder mig til at prøve pasformen rigtigt af. Umiddelbart sidder den fint efter ryggen blev strammet lidt ind, men den kan jo ikke sidde på samme måde på alle hunde.

Spændende at høre hvad du siger til dit Canelana smiley

profilbillede
  • #27   3. jan 2022 Jeg er super glad for det nye dækken fra Canelana. Det er vildt lækkert og blødt. Ideelt til bilen smiley

• #28   3. jan 2022 Du glemte et billede af lækkerheden med det på smiley

• #29   3. jan 2022 Jeg har en fransk bulldog, som er opereret for diskusprolaps for nogle år siden. Hun har hver morgen BOT fleecedækken på for at få varmet musklerne op og forebygge stivhed efter en nat i ro. Hun bliver luftet med hurtta expedition parka samt dem gamle hurtta model. Vi prøvede extreme warmer, men den sad elendigt fortil ved halsen.

Kommentér på:
Hurtta eller BOT

Annonce