{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
705 visninger | Oprettet:

Loppemiddel HJÆÆLP {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har nu afprøvet bayventic, frontline, capstar og bravecto.... og det gik egentlig godt den første halvanden - 2 måneder på bravecto. Men nu er lopperne kommet igen. Jeg er ved at blive sindssyg i hovedet.... pillen holder indtil midt januar. Så den skulle jo stadig gerne virke. Men efter 14 dage med kløe og kradsen, så tror jeg ikke længere den virker... hvad kan jeg gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Loppemiddel HJÆÆLP
  • #2   19. dec 2021 100% sikker på lopper. Fandt en på hende i dag og har længe set nogle loppebid.. men hvilken allergi kunne det være hvis det er det?

  • #3   19. dec 2021 Det nytter jo ikke at behandle dyrene, uden at behandle hjemmet, hvis der er æg i hele hjemmet. Lopperne bider måske dyrene en enkelt gang eller to (hvis det er Bravecto), og dør så. Men resten af lopperne lever glad videre, og spiser godt af jer.

    Så vask ALT der kan vaskes, helst ved 60 grader. Sprøjt og støvsug resten af hjemmet. Grundigt. Flere gange.

    Jeg ville hyre en skadedyrsbekæmper og få hjemmet sprøjtet de par gange det kræver, og så må I være et andet sted i den uge, det tager.


  • #4   19. dec 2021 Alt er sprøjtet og vasket og gjort rent. Det blev det for de 2 måneder siden. Der flyttede vi ud af huset og kom tilbage da alle lopper var væk, både på os, hund, lejlighed og hus

  • #5   19. dec 2021 De har sikkert ligget i dvale, indtil der kom liv i huset igen, og syr at leve af

  • #6   19. dec 2021 Gud.. kom lige til at tænke på for 1 måned siden skiftede jeg foder da hun tabte sig for meget af det andet foder. Kan det også være en medvirkende effekt på kløen? Altså selvfølgelig er der også lopper i hjemmet, men skal også finde en behandling til hunden hvis det ikke kun er hjemmet de kan leve i. Det skulle efter dyrlægen være noget godt foder og hun har egentlig fungeret fint på det. Men ved ikke hvor "lang" tid efter foderskifte der kan komme synlige reaktioner. Hun har fin hud. En smule fedtet pels, men ellers sund og rask.

  • #8   19. dec 2021 Som de andre siger, skal du nok forvente at behandle hjemmet mere end én gang, da lopper kan ligge i dvale.

    Hunde kan få loppeallergi, så bare det at én loppe bider én gør at hunden begynder at klø meget og længe. Så nu hvor du ved med sikkerhed at der er lopper, ville jeg helt sikkert behandle ud fra det først.


  • #10   20. dec 2021 En damprenser er rigtig effektiv i kampen mod lopper. Damp gulve, paneler, hundesenge (imellem vask) osv minimum én gang om ugen.

  • #11   20. dec 2021 Din hund må blive gensmittet af omgivelser eller andre dyr.

  • #13   20. dec 2021 Narh.. altså ikke udover naboens katte der benytter vores sofa i værkstedet som min hund også har haft benyttet sig af.

Kommentér på:
Loppemiddel HJÆÆLP

Annonce