1.021 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Til råfodrings folket :) Til råfodrings folket :)

Jeg har efter hånden hørt en helt del om barf, både for og imod, kender folk hvis hunde Trives vildt godt på det, og kender folks hvis hunde har fået smadret maven og pelsen på det.

mit spørgsmål er så , HVALPE. / unghunde.
jeg har set at barf centeret havde lavet foder plan til en Stor hund, den skulle have 2.2 kg mad om dagen, på engang.

Det ville jeg så aldrig gøre , nåh, men har tit hørt folk sige at hvalpene kun optager det kalk mm. den vil, resten skider den ud, er der dokumentation på dette ?
jeg ville mene at hvis man skulle barf'e en hvalp, skulle det været helt fra baby af, Da maven ikke er lige så stærk efter den har vænnet sig til tørfodder? eller lyder det helt galt.?

Har i ingen betænkeligheder ved at barfe en hvalp, mht, til om den får alt det den skal have ?

Høre tit folk sige de ikke kan optage alt det tør foder , men et produkt som f.eks olivers har en optagelighed på op imod 90%.

hvad er fup og hvad er fakta?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til råfodrings folket :)
  • #1   29. aug 2007 Der er lige så mange råfodrings metoder som der er tavleløse amstaffs. (fed sammenligning ikk ? *G*)

• #2   29. aug 2007 Godt spørgsmål.

Selv har jeg holdt mig fra råfodring af hvalp, netop fordi jeg ikke vidste nok om det dengang, men jeg håber på at kunne gøre det ved min næste hund.

Jeg kan desværre ikke besvare dit spørgsmål, netop fordi jeg ikke har erfaring¨på området, men vil da følge interesseret med i de svar du (forhåbentligt) får.. smiley

• #3   29. aug 2007 Mark *GG*

• #4   29. aug 2007 "jeg ville mene at hvis man skulle barf'e en hvalp, skulle det været helt fra baby af, Da maven ikke er lige så stærk efter den har vænnet sig til tørfodder? eller lyder det helt galt.?"

Nej, det lyder ikke helt galt. Det passer ikke i min hunds tilfælde, men det der med fodring ved vi jo også fra tørfoderets verden er MEGET individuelt fra hund til hund.
    Råfodring er virkelig en øvelse i at kende sin hund... smiley

• #5   29. aug 2007 søster nemmerlig. jeg har nemlig store betænkeligheder ved råfodring af hvalp. Da jeg ikke ønsker at ødelægge den, men den kommer jo så til at få tørfoder indtil jeg får den (min næste)

men ku da være man skulle prøve det ENGANG med en fra sit eget kuld, beholde en , og så råfodre den og sammenligne med resten af kuldet når de er udvokset, Nogle som har prøvet dette egentligt?

• #7   29. aug 2007 ja, men 10% sikre ikke at hunden får de nærings stoffer den har brug for.

nogle bruger f.eks kun kød og ben... andre bruger grønt, andre bruger hokamix.

• #8   29. aug 2007 Jeg har fodret 3 op fra helt lille........men jeg ville ikke betænke mig et sekund at overtage en ældre og skifte fra sekund til sekund.

• #9   29. aug 2007 Fluffy var knap 1 år da jeg startede med at barfe hende pga hendes allergi. Jeg har aldrig haft nogen problemer med hende på barf, maven klarede det uden problemer og hendes pels er flot. Jeg kan tydeligt se på hendes afføring om hun har fået mere kalk end hun kan optage for det kommer ud i den anden ende og i følge min dyrlæge er hun lige som hun skal være med alt. I starten fodrede jeg 2 gange dagligt men gik hurtigt over til kun at fodre om aften, jeg bryder mig nemlig ikke om at hun skal ud og tonse rundt på fuld mave.

• #10   29. aug 2007 nadja, mine bekymringer er, at den som HVALP ville optage for meget kalk.

Er lidt ligeglad med de voksne, mine ville jeg godt turde barfe.

• #11   29. aug 2007 På den kennel i Sverige hvor jeg har købt min, fodrede hun kun hvalpene med råt. Hun brugte så et af de rå fuldfoder produkter hvor der er tilsat vitaminer og mineraler.

• #14   29. aug 2007 Mark: Fordi en hund får tørfoder som hvalp går det jo ikke ind og ændrer hele fordøjelsessystemet.. Hvis du blot sørger for at der går en god portions tid mellem tørfoderet og det rå kød.. Selvfølgelig er nogle hunde født med mere sarte maver og kan derfor ikke tåle det rå.. Ligesom alt andet foder er det ikke for alle..

Og nej, jeg er ikke betænkelig over at fodre min hvalp med barf. Jeg synes jeg er kommet så godt ind i det nu at jeg ikke er betænkelig over at skulle fodre Homer op på råt.
    Jeg sørger for at variere kødet godt, så jeg sikrer at han får alle de vitaminer og mineraler han har brug for.

Har ikke hørt om en der kun har givet råt til en af hvalpene af et kuld. Men har hørt om en opdrætter der har barfet i 20 år (også sine hvalpe) og hans hunde er meget vindene i udstillinger og har fået rigtig meget ros for deres udseende og helbred.. smiley

• #15   29. aug 2007 Jeg ville ikke turde barfe en hvalp.. slet ikke en mellem eller stor race.. Så skulle jeg ihvertfald have en masse støtte og hjælp..

Kommentér på:
Til råfodrings folket :)

Annonce