{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  prøv lige og se denne hund
  • #1   29. aug 2007 aaw den er bare så sej smiley det helt utroligt det kan lade sig gøre!

• #2   29. aug 2007 Ved ikke helt hvad min holdning er til denne hund, er da sejt den kan gå sådan, men helt ærligt????

• #3   29. aug 2007 Sygt xD

• #4   29. aug 2007 Jeg syns altså den er lidt spooky at se på, når den kommer gående......... :o/
    Og gad vide, hvordan de stakkels hofter har det...???

• #5   29. aug 2007 Synes godt nok osse det er sygt -og må i øvrigt give ret alvorlige problemer for hofterne.

• #6   29. aug 2007 Vildt , hmm

• #7   29. aug 2007 Michelle W: Efteraber! ;o) ;o)

• #8   29. aug 2007 De siger de har fået tjekket hendes hofter og at de er helt i orden

• #9   29. aug 2007 Ja, måske er hofterne ok NU, men det kan muligt være sundt for dem at blive brugt på den måde med al hundens vægt i særlig mange år...

Nej, dét der går over min grænse....

Så også en udsendelse på "animal Planet" hvor en sibirean husky havde mistet det halve af begge bagben og havde fået proteser...
    Dér stod jeg også helt af...

• #10   29. aug 2007 Hvor gammel er den - lever den stadigt mon ?

• #11   29. aug 2007 Oscar -øv gennemskuet *hulk, snøft* ;o)

Uanset hvor meget kontakt til dyrlægen de har synes jeg ikke det er ok at en hund skal leve sådan. Den bliver garateret passet og plejet og elsket mere end mange andre hunde, men jeg synes det er egoistisk at holde hund på de præmisser.

• #12   29. aug 2007 Men puuuhh... Synes stadig det ser lidt creepy ud når den kommer gående... Men man kan se at Faith og ejeren holder meget af hinanden og at den har det godt.

• #13   29. aug 2007 Hvor er det egentlig ulækkert. Jeg får det helt dårligt over det og synes det er mega synd for den..

• #15   29. aug 2007 Jeg synes bestemt også det der er helt hen i vejret!!!

Det kan godt være, at den er "glad" osv, for hunde har jo ikke ondt af sig selv, men jeg vil give Michelle ret i at det er dybt egoistisk!!!

Øv, æv og puhaaaaaaaa........

• #16   29. aug 2007 Misforstå mig nu ikke, for det er bestemt ikke hunden, jeg ikke bryder mig om, det er derimod ejerne!!!!

Det dér ville jeg ALDRIG byde en af vore hunde, heller ikke om det så kunne redde deres liv. Det er simpelthen bare for uværdigt!!!

• #17   29. aug 2007 Oscar turboflåt >> Vil så give dig ret i at det kan diskuteres om hvorvidt det er værdigt eller ej :-s

• #18   29. aug 2007 http://www.youtube.com/watch?v=Htb9__nWE9o

Synes det er skummelt og temmeligt sigende at de i dette interview siger at folkene bag Harry Potter filmene har snakket med ejerne om evt. at bruge hunden i den næste film hvor den skal komme løbende og gribe en tryllestav... Det siger jo lidt om at den ligner (ikke for at støde nogen) en freak/"monster"/fantasidyr...

• #19   29. aug 2007 Jeg er både for og imod....

• #20   29. aug 2007 Jeanett T >> Me 2...

• #21   29. aug 2007 Qvan´s mor: Jeg er heller ikke i tvivl om at ejerne elsker den, og at de har reddet den af kærlighed!! Slet ikke!!!

Håber sørme da, at den trods alt her det godt, den har jo ikke noget valg...........

• #22   29. aug 2007 (link fjernet)

den der kan jeg heller ikke li..synes det er synd for hundene...

• #23   29. aug 2007 puuuhaaa.....

• #24   29. aug 2007 Ja, føj for den da!!!
    Tænker folk slet ikke på, at de resterende ben skal bære den dobbelte vægt?????

Nej, det er for meget! ;o(

• #25   29. aug 2007 så jeg skal også aflives hvis jeg mistede mine ben eller arme?? vi mennesker er jo også ment til at have 2 ben og 2 arme men det er der jo ikke alle der har!

Har set mange udseendelser om denne hund med 2 bagben kun, og den har det fortrinligt :o) den lider ikke og den nyder sit liv, ligesom mange andre handicappede mennesker gør...... hvis helbredet er ok, så må man jo bare få det bedste ud af det man har, :o)

• #26   29. aug 2007 Der er da kæmpe forskel på dyr og mennesker! Et menneske kan selv sige fra og sige hvis det gør ondt..det gør dyr altså ikke og de bliver tit "ofre" for deres ejeres egoistiske meninger og holdninger..

• #27   29. aug 2007 Nemmerlig MT!!!

Nå, nu vil jeg se dyner!

Over and out * ;o)

• #28   29. aug 2007 mt: Så du vil ikke mene at du ikke kan se hvis dit dyr har ondt eller lider?? og jeg ved at den hund har konstant dyrelæge tjek osv, så tror du ikke at dr dyr ville finde ud af det hvis den ikke trives??

og er dybt uenig, synes nemt man kan se om dyr ikke har det godt, især hunde, og den hund vi lige har set, har det bestemt ikke skidt!

Og hvad så hvis jeg kan sige at jeg har det dårligt og ikke ønsker at leve mere?? Hvad kan der ske ved det?? Ikke en døjt, andet end et skulderklap og nogle fortrøstende ord!

Der er sqi da ikke aflivning af mennesker vel??

• #29   29. aug 2007 Synes absolut ikke man kan sammenligne mennesker og dyr.

Tager man ekstrem situationen, betyder det jo så at en hund med slem kræft skal have kemo og div. andre behandlinger før den til sidst dør en pinefuld død -for sådan gør mennesker osse!

Jeg er ikke 1 sek i tvivl om at hunden er elsket, og at den bliver passet rigtig godt. Men det ér hårdt for en hund hofter og ryg (og sikkert osse andet) at rende rundt på på bagbenene 24/7, for det er de ganske enkelt ikke bygget til.

Og jo, hunde kan godt "skjule" smerte. Self ikke bevidst, men i naturen er det jo ofte den svageste der bliver offer, og derfor er dyr rigtig gode til at skjule smerte.
    Mange hunde kan godt leve længe med en moderat smerte og stadig løbe frisk og frejdig omkring.
    Den vil self osse vise det hvis det bliver meget slemt, men til en hvis grænse vil den kunne have smerter uden synlige tegn på det.

Jeg siger ikke denne hund nødvendigvis har det, men jeg synes det er dybt egoistisk og uværdigt for en hund at holde den i live for enhver pris, bare fordi man elsker den.

• #30   29. aug 2007 Det kommer ret meget an på hvilken hunderace det er.. mine hunde viser ikke hvis de har ondt. Min kammerats hund (af samme race) blev bidt ret voldsomt og virkede totalt ligeglad med det... han rendte bare ud og legede videre altså..
    Det er heller ikke kun den hund der det handler om, men også mange andre dyr der bliver holdt i live fordi deres ejere tænker mere på dem selv og hvor ondt det ville gøre at miste dyret...

Hvis du har det dårligt kan du jo selv gøre en ende på det..det kan dyr altså ikke og de 2 ting kan ikke sammenlignes i mine øjne!

• #31   29. aug 2007 MT -nemlig. Møffe skal osse have MEGET ondt før hun viser det. Andre hunde klynker ved det mindste.

• #32   29. aug 2007 nej men prøv nu lige at læse hvad jeg skriver! Jeg skriver!!!! hvis HELBREDET er godt og hunden IKKE lider nogen last eller noget som helst, men bare er lidt anderledes og er nødt til at gøre tingene anerledes såsom at kun have to ben!!!!

• #33   29. aug 2007 og gider da slet ikke ind på emnet selvmord, da jeg ikke mener det hører til dette forum at diskutere hvorvidt det er ok at begå selvmord, fprdi man er menneske og kan det!!!

Tænk hvis dit barn, Mand, familie osv fandt dig, fordi du KAN gøre det??!!??

• #34   29. aug 2007 "Og hvad så hvis jeg kan sige at jeg har det dårligt og ikke ønsker at leve mere?? Hvad kan der ske ved det?? Ikke en døjt, andet end et skulderklap og nogle fortrøstende ord!" - du spurgte og fik svar..om det er noget man "skal" gøre vil jeg slet ikke ind på..

har i øvrigt hverken mand eller børn endnu smiley

nej..kan godt være helbreddet er godt på hunden men jeg synes stadig det er synd for dem...

• #35   29. aug 2007 Jeg læser hvad du skriver. Og kanske helbredet på hunden pt er fint, men i længden vil det slide voldsomt på den, og det mener jeg man burde have tænkt på INDEN man amputerede den ben (hvilket efter min mening ikke burde have været gjort).
    + at jeg ikke synes det er et værdigt hundeliv. Den kan ikke gå og "læse avisen" som andre hunde, og jo self kan den gå med på tur, men den har jo ikke mulighed for at bruge de drifter en hund nu engang har (ved f.eks. søg-øvelser og anden aktivering), og den kan ikke lege/tumle rigtigt med andre hunde.

Min bekymring er så osse om hunden rent faktisk vil få fred den dag den rent faktisk får problemer med helbredet.

Er man villig til at gå så vidt for at hunden skal leve, vil den sandsynligvis bare blive fyldt med smertestillende osv for lige at kunne klare ½ år mere e.l. (det er self ikke noget jeg ved, men sådan noget ser man jo ofte, når hundeejere ikke vil give slip)

• #36   30. aug 2007 Ved ikke hvad jeg syns om det.. Ærligt!
    Selvom den er glad osv, synes jeg sku det er synd at den skal gå på den måde.. Kan da ikke være specielt rart, når den ikke er skabt til det.

Havde ikke selv ladet min hund gå sådan rundt..

• #37   30. aug 2007 Den skulle ha været aflivet... folk er sq mærkelige,

• #38   30. aug 2007 Umiddelbart synes jeg at det er forkert.... Men den ser jo glad nok ud og har aldrig kendt til andet....
    Men jeg havde nok aflivet den hvis det var mig der havde fundet den.....

• #39   30. aug 2007 Jeg havde med sikkerhed aflivet.

• #40   30. aug 2007 Stine P -den har da kendt andet, den mistede dem da den blev kørt ned (eller forveksler jeg den nu med en anden?)

Men uanset burde den have været aflivet istedet for opereret.

• #41   30. aug 2007 Michelle - Ok, så meget så jeg ikke... Tolkede det som om at den var blevet født sådan...
    Ok, ja så skulle den ha' haft sprøjten...

• #42   30. aug 2007 Synes jeg nu osse den skulle alligevel. En hvalp der fødes med en så alvorlig defekt, bør efter min mening aflives.

Man skal jo osse tænke på hundens behov for at bruge sine instinkter hvilket den ikke kan oprejst på to ben + at den jo ikke engang kan gå og snuse på tur osv.

Og er det en meget aktiv hun vil den jo nok have mere energi end den fysisk er i stand til at bruge. Mental aktivering må osse være begrænset for sådan en hund.

• #43   30. aug 2007 Michelle - Har også set et klip med en Greyhound der mangler det ene forben og det ene bagben, på samme side....
    Den har lært at løbe lige så hurtigt som hvis den havde 4.. Ret imponerende at se den spæne afsted på 2 ben.. Men den havde jeg også ladet aflive. Kan ikke huske om det var medfødt eller en skade..

• #44   30. aug 2007 Stine -det klip har jeg osse set. Så vidt jeg huser (men er ikke sikker) var det osse en skade. Men ja, den burde osse have været aflivet.
    selvom den kan løbe osv, belaster den jo sine to ben voldsomt når de skal bære hele vægten.

• #45   30. aug 2007 syns det er så utroligt. og jeg bliver helt vildt rørt når jeg ser den. og ja tror også der er dyrlæge tjek på den. men godt det tror jeg ikke der er nogen som er i tvivl om.
    syns bare det så fantastisk at den ikk er blevet aflivet eller tilsidesat pga af udseende, det jo ligesom mennesker, der er vi jo heller ikk alle ens og helt "normale"

• #46   30. aug 2007 Jeg er tom for ord - synes nok ærligt at det er lidt egoistisk fra ejerens side - men hundene virker jo livsglade og tilfredse...hmmm....ja...

• #47   30. aug 2007 Michelle W og Stine P >> Som svar på jeres "spørgsmål" smiley

Faith (hunden som går på bagben) var født sådan.
    Greyhounden som havde et for- og bagben kom ud for en ulykke og fik derved amputeret de 2 andre ben.

----

Jeg synes der er lidt forskel på om hvorvidt det er sket ved en ulykke eller om den er født sådan. Ville absolut have aflivet greyhounden, og ville personligt også have gjort det med den lille Faith... Og ja, som mange af jer også siger, så er spørgsmålet jo så, om hvorvidt ejerne ville aflive dem i det øjeblik de så rent faktisk får smerterne...

Der er f.eks. et ældre ægtepar her i byen som har en lille hund (mener det er en pincher) Den har i sin tid fået en diskosplolabs og den er ikke blevet aflivet. Den kan knapt gå 50 m uden at få så voldsomme smerter at den prøver at sætte sig ned, men heller ikke det kan den, for det gør også for ondt. Faldt en gang i snak med herren mens han var ude at gå tur med den. Og efter 5 minutter måtte han gå, for hunden kunne ikke holde det ud. Den ligger i en blød hundekurv det meste af dagen og dén hund kunne man se på havde mange enorme smerter. DET synes jeg efter min mening er UTROLIGT synd. Hvis jeg havde været ejeren ville jeg have fået den aflivet for længst!

Kommentér på:
prøv lige og se denne hund

Annonce