{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til opdrætterne
  • #1   29. dec 2021 Sikke et sjovt emne. Jeg har ikke kennelnavn, så jeg kan ikke rigtig deltage, men jeg vil gerne se de andres svar smiley

  • #3   29. dec 2021 Mit er kennel Holtevejen’s smiley vi bor på Holtevej så det var nemt

  • #4   29. dec 2021 Jeg startede med mit efternavn, Halling, her var stort set alt optaget. Så satte jeg mig ned og skrev tillægsord om min race og det første som faldt mig ind var elegant.

    Derefter ledte jeg efter ordet elegant på andre sprog og Galanta betyder elegant på irsk. Jeg kunne så ikke få godkendt Galanta, da en svensk kennel hedder Galant og der skal være, jeg tror det er, tre bogstavers forskel.

    Da jeg ved, at jeg aldrig kommer til at opdrætte andet end whippets, blev det sat efter, Så Galanta Whippets


    profilbillede
  • #5   29. dec 2021 Man kan søge efter om et kennelnavn er optaget her, jeg stødte ind i mange der var, inden det lykkedes smiley

    http://www.fci.be/en/affixes/


  • #7   29. dec 2021 Vores kennelnavn er Sojus. En fordanskning af Soyuz.
    I 2001 opdrættede vi et kuld Russian Blue killinger. Katterinavnet skulle selvfølgelig være russisk-inspireret. Soyuz er landingsfartøjet fra fx ISS.
    Da vi i 2002 skulle have kennelnqvn, var det oplagt at overføre Sojus, da det i forvejen var en del af mailadresser osv.
    Så sådan blev det.

    Et lille kuriosum er, at én af disse Russer killinger vi fik i juni 2001 lige er blevet aflivet for en uge siden. Det var den sidste fra dét eventyr.


  • #8   29. dec 2021 Mit kennelnavn er Makeelsa's

    Det var bestemt ikke nemt at finde navn som var ledigt, da den skal adskille sig fra andre navne med minimum 4 bogstaver.

    Forklaringen på mit kennelnavn
    Ma = de to første bogstaver i mit navn.
    keel = kommer fra kelpie(som er min race), men hvor jeg har taget den kunstneriske frihed at tilføjet et "e". Det udtales stadig kel, som i kelpie.
    s = første bogstav i mit efternavn.
    a's = to første bogstaver i Asti som er stammoderen i mit opdræt. Jeg bruger så s'et som ejefalds s på engelsk, derfor apostrof.

    Da jeg nørdede navne kunne jeg se at mange tilføjede star til et eksisterende kennelnavn og det var vigtig for mig, at man ikke bare kunne gøre det på mit, så det var også en af grundene til at der kom et s på mit kennelnavn. Så var det bare bonus at det også passede med Asti smiley


  • #9   29. dec 2021 Vores kennelnavn er Mesmocan.
    Vores første hund, Lua, var født ved fuldmåne og blev derfor opkaldt efter månen. Lua bryder "måne" på gælisk.
    Vi søgte efter andre ord på gælisk, som betød noget særligt for os.
    Mesmo betyder "samme".
    Can (udtales [kar'n]) betyder hund. Så vores kennelnavn betyder altså "samme hund", underforstået at vi ønsker at bibeholde typen gennem vores avl.


  • #10   29. dec 2021 Jeg havde udset mig mit kælenavn Ginne som værende mit kennelnavn. Ginnes.
    Da jeg tog opdrætteruddannelsen ændrede dkk pludselig (og kortvarig) reglerne og man skulle have den nye overbygning hundeholderuddannelsen på for at få kennelnavn. De skulle bare lige udbyde den først. Så tog jeg den. Og i mellemtiden har nogen i Frankrig taget kennelnavnet Ginnes…

    Så..
    Jeg legede lidt med noget der hen ad…og endte på Waginns.

    Wag inn. Logre og kro. Lyder lidt “logrende”.
    Jeg kan i dag rigtig godt lide lyden Waginns. Jeg er faktisk ret glad for det navn smiley

    Det er god lyd, kort og internationalt. Glad og et flot ord at se på.
    Så tak til Frankrig..


  • #11   30. dec 2021 Som meget ung chattede jeg meget på udenlandske sider og brugte brugernavn "Tullemor" en af mine online venner forkortede det til Tull og siden har det navn fulgt mig online.
    Så derfra blev det til TullsTown (med 2 store T'er)


  • #12   30. dec 2021 Jeg gik og kedede mig en overgang, og besluttede mig for at blive lidt klogere.. Så jeg tog nogle af DKK's kurser, og da jeg havde taget både opdrætteruddannelsen og hundeholderuddannelsen, så kunne jeg jo lige så godt få mig et kennelnavn. smiley
    Jeg havde dengang kun hanhunde, men man kunne jo aldrig vide, om der på et tidspunkt, ville snige sig en lille pige, ind i flokken.. smiley Det gjorde der ikke, kun hanhunde, - så jeg kommer nok aldrig til at bruge mit kennelnavn. smiley
    Jeg har jo Afghanske Mynder, og bliver nok ved med at have den race, indtil vi ikke skal have hund mere. Afghanernes kælenavn, som bliver brugt i flere lande, er Affie. Så selvfølgelig skulle min " internationale" kennel, have et navn, som kan udtales osv. i udlandet. Vi fik første valg godkendt, så derfor hedder min kennel Affie Lovers. smiley


  • #13   30. dec 2021 Mit kennel er opkaldt efter min første pyreneer Sandy (Pyr-Ami Drot). Med racen taget i betragtning var det jo oplagt at tilføje bear, så det blev til Sandybear. Og det er jeg rigtig glad for.

    Egentlig havde jeg et andet forslag først. Jeg opdrættede et par kuld somalikatte, og mit katterinavn var Moonbeam, og det gav jo mening at have det samme navn. Heldigvis kunne jeg ikke få det. Heldigvis fordi jeg ret hurtigt stoppede med katte opdrættet, og Sandybear passer meget bedre til pyreneerhundene, og jeg synes bedre om det.


  • #14   30. dec 2021 Jeg har kun et stamnavn, da det kun er katte, jeg opdrætter. Jeg havde fundet 5 navne, og det var mit 5. valg, der blev mit.

    Det skulle være lidt internationalt. Det måtte ikke indeholde racenavnet, og da jeg synes, at det var mega svært at finde fem, kom jeg på navnet Blackangel. Lidt relateret til at jeg er det sorte får i flokken. Den der nægter at være som alle andre. smiley smiley smiley


  • #15   30. dec 2021 Vi hedder Arachun.

    Vores race er tysk men vi er vilde med Japan, så vi fandt det ene japanske navn efter det andet, som allerede var taget.

    En af mine venner har så opfundet sit eget sprog, hvor han kalder mig Arachun som kælenavn. Det betyder "sølvhund".
    Og jeg tænkte, DET navn har ingen andre fundet på.
    Så det er vores kennelnavn smiley jeg ville ikke have noget racespecifikt, hvis nu jeg skiftede race engang.


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #17   31. dec 2021 Manden og jeg var enige om, at kennelmærket skulle være kort og ikke afhængig af race,

    Min far gjorde det til en "vane" når han skrev til manden og jeg, at skrive C&C. En forkortelse af Carsten & Charlotte. Vanen blev taget op af andre familiemedlemmer og venner, så vi var "bare" C&C. Vi kunne ikke få godkendt C&C alene, så det blev til One foran smiley

    One C&C


  • #18   1. jan 2022 mit "hundenavn" er mit ejet Ane`s pomseropdræt eller i brug eksempel Ane`s Rødtop og Ane`s Blondie datter Ane`s Jessieka

    profilbillede
  • #19   2. jan 2022 Mit tredie forslag blev valgt, og det var ikke mig selv der havde fundet på det smiley

    Mit kennenavn er Ebony Moor, og det er inspireret af mit eget fornavn og af Skotland, hvor min race kommer fra.

    Ebony betyder ibenholdt, jeg hedder Iben - Moor er det man kalder højlandssletterne i Storbritanien, og der har vi været på ferie flere gange både i England, Skotland og Wales, det er storslående at køre der oppe på "the moor"


  • #20   4. jan 2022 Hvordan er det egentlig med kennelnavne i DKK nu - kræver det stadigvæk opdrætteruddannelsen?

  • #21   4. jan 2022 Ja det gør det Anine smiley

Kommentér på:
Til opdrætterne

Annonce