28. jul 2007 Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.489
Hmm......Hundebur {{forumTopicSubject}}
Synes godt nok at et bur er blevet meget populært.
Kan hunden ikke være alene, jamen luk den i et bur.
Er hunden ikke renlig . kom hunden i et bur.
Hvad med alene hjemme træning= Og accepter lidt tis på soveværelses gulvet om natten, hvis man ikke lige kan stå op et par gange om naten. Det virker som om at alle "unoder" fra en hvalp er uacceptable, jamen hunden skal da lærer det først og det er vores job. Jeg har da også tørret min andel af tis og andet godt op fra gulvet, og mistet lidt tapet osv, men det var jeg indstillet på inden jeg anskaffede mig en hvalp.
Der er ikke for at være nedladende men synes måske at tendensen er at det skal være hurtige og nemme løsninger. Når man vælger at købe en hvalp er man så ikke indstillet på at vi skal lære den at være alene, og da hunden jo er et flokdyr vil der måske komme et par skrammer i en dørkam og en vandpyt på gulvet da den jo skal lærer det først, tålmodighed er en dyd, eller hvad? Er buret THE ANSWER eller en slags symptombehandling?
Ja som I nok kan hører, kan jeg bare ikke forstå at nogle hunde kan lære det mens andre åbentbart ikke kan.
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.266
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
aug 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 1 Emner: 161 Svar: 2.607
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.489
jul 2007
maj 2005
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 267 Svar: 1.917
er ikke tilhænger af bur, dem der bruger det, skulle selv prøve at blive lukket ind i et tomt rum, og blive der en hel formiddag... så kan de se hvordan hunden har det....
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.033
sep 2005
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 59 Svar: 453
sep 2005
aug 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 1 Emner: 161 Svar: 2.607
Ja det syntes jeg jo også det er og kunne ikke tro mine øre da hun fortalte det..
sep 2005
apr 2006
Følger: 92 Følgere: 103 Hunde: 2 Emner: 432 Svar: 6.314
sep 2005
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 217
Jeg har selv et meget stort stofbur, som jeg anvender til min hvalp - det står åbent på mit kontor, så mange gange går han selv der ind og lægger sig i løbet af dagen.
Om natten sover han i det inde i soveværelset- og her bliver det lukket, da han ellers vil farte rundt og prøve at opilde min tæve til leg midt om natten - og det gider hun bestemt ikke. Når han kommer ind i buret falder der ro over ham og ligger han sig til at sove med det samme. -så er han naturligvis ude at tisse i løbet af natten, så for mit vedkommende bliver buret brugt som er 'slappe-af-sted', mens han stadig er ganske lille - når han bliver ældre og har mere styr over blæren, bliver buret som sovested erstattet af hans kurv.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.932
Ved godt at det kan hjælpe at lade den have mindre plads, men det skulle da helst ikke være SÅ lidt plads:o(
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.300
Det kræver "blod, sved og tåre" at opdrage en lille hvalp til at fungere i vores verden........det kommer man ikke sovende til..........
jeg ved godt at nogle hunde er nemmere end andre på det punkt.........og jeg har stået med hunde som bare ikke ville fungere i "min verden"........så er det min opgave at finde løsningen for lige netop den hund........og den løsning skulle da helst ikke bare være på mine præmisser og hvad der lige er nemmest for mig.........og her kommer buret så ind i billedet for nogle mennesker...........men jeg kan love for at det aldrig vil komme ind i mine overvejelser..........en hund skal ikke sidde i bur......jo i en bil er okay........men ikke som behandling for evt. alene hjemme problemer eller urenlighed
hvis jeg vil have et dyr i bur så køber jeg en kanin........og dog........vores gamle vædder gik sammen med vores hunde løs i hele huset.....og han var renlig....tissede/lavede altid i hans kattebakke i buret, som stod åben altid........men han ville da meget hellere være sammen med hundene og løbe rundt og opleve noget........ :o)
jan 2007
Et bur ville ikke så meget som blive overvejet her, men kan da acceptere det hvis folk bruger det midlertidigt som et led i træningen hvis hunden allerede har fået problemer (dog stadig ikke noget jeg ville benytte mig af, og som sagt, kun hvis det er midlertidigt)
Min gamle kanin hoppede i øvrigt osse rundt i hele huset når jeg var hjemme, den æælskede at være med i de daglige gøremål *S*
nov 2005
jul 2007
Nogle hunde laver måske mere materielle skader end andre i alene hjemme kampen....min kostede da også lidt handywork, men sådan er det jo, synes det er synd for hvalpen at forvente at den er perfekt fra day1.
Michelle W. Det var netop det jeg skrev med symptombehandling. Tror ikke hunden bliver kureret ved at blive lukket inde i et bur, nej den laver nok bare ikke ballede. Fatisk før jeg begyndte herinde havde jeg aldrig skænket et bur en tanke, slet ikke da jeg selv kæmpede med Taysons alenehjemme problemer, det var lgesom bare noget jeg skulle igennem med ham på bedste måde og om der så lige røg lidt af en dørkam, det var der jo så ikke noget at gøre ved, men rart at se at jeg ikke er den eneste der undres:)
jan 2007
Men da Møffe kom til endte det med at jeg måtte finde et nyt hjem til ham. Hun var ellers vandt til både kat og marsvin, så havde regnet med at hun godt kunne lære det, men det gik ikke (tror det er fordi han bevægede sig så hurtigt i forhold til et marsvin), og jeg synes det var synd han skulle være så meget i bur når han var vandt til at være ude det meste af dagen.
Men nu bor han hos min tidligere hestepasser. De har ikke andre dyr, så han bliver rigtig forkælet og lever som en konge. Og så går hun til Kaninhop med ham, og det er han rigtig god til.
- og jeg kan besøge ham så tit jeg har lyst:o)
jan 2007
Hos os har det osse altid "bare" været en tid man måtte igennem, og så måtte huset jo lappes sammen bagefter *S*
jul 2007
nov 2005
jan 2007
Møffe har i hvert fald intet ødelagt hos mig
-men hvad der så ellers har været af problemer med at få en voksen hund snakker vi ikke om *host host*
nov 2005
Ja det er ikke Emma jeg har haft disse problemer med..........hun er født gammel og gider virkelig ikke bevæge sig unødigt........hun har aldrig rørt det mindste.........en rigtig engel :o))
jan 2007
Men han slæbte alle vores sko ind i kurven og lagde sig på dem/mellem dem da han var hvalp. Så nu sødt ud hehe
Det eneste han nogensinde har skadet var en stær han snublede over i haven så den slog koldbøtter og brækkede en vinge, og der stod han og slikkede på den og tog den i munden og lagde den forsigtigt henne ved os.
nov 2005
Måske ka nogle typer af hunde bedre tåle aflukke end min - men jeg har taget racen i betragtning og den egner sig bestemt bedst til frihed. Han vil ikke engang ligge i en kurv eller i min seng ;O)
apr 2006
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 265 Svar: 4.543
Men som det er blevet sagt kan nogle hunde bare ikke være alene.. De stresser op, ødelægger ting, hyler osv. på trods af masser af træning.. Er der ingen andre metoder så synes jeg buret er fint.. Det skal ikke være et bur hvor hunden kun lige skal kunne vende sig.. der skal være plads nok.. Min veninde har en lille hund som hyler op når den er alene (og hun har ellers en anden hund den er alene sammen med). Hun har prøvet at starte alene hjemme træningen helt forfra, men lige lidt hjalp det. Nu har hun et stort bur hvor der er MASSER af plads til familien. Hunden sover i buret og det står altid åbent hvis hunden vil derind. Hunden ser det som en hule og er meget tryg derinde. Den er stille og rolig når den er i buret og siger næsten ikke noget mere når den er alene hjemme og er i buret. Det er ikke en permanent løsning. Når hunden har vænnet sig nok til at være alene hjemme i buret skal den lige så stille og roligt lære at være alene (uden at blive lukket i bur)..
Det er en lang proces, men nogle gange kan et bur altså sagtens være en god løsning for både hund og ejer. Men det er absolut ikke nødvendigt til alle hunde og bruger da heller selv et.. Det har mine hunde ikke brug for..
jan 2007
Tror da osse der er nogen hunde der bedre kan tåle det end andre, men for mig vil det uanset race aldrig være en løsning.
Man ved vel osse når man køber hund, at nogen racer kan have svært ved at lære at være alene hjemme
nov 2005
nov 2005
Følger: 18 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 142 Svar: 3.892
Men mit bur står nu i soveværelset, da det fyldte for meget i stuen, det bliver også brugt som hule herhjemme, men på udstillingerne, der er buret en rigtig god ide, for så har man et sted at placere hunden, hvis man lige skal noget (så som når naturen kalder)
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 337 Svar: 2.580
Jeg fik ham som 8 mdrs og mand han var ked af at være alene, så man kunne da lige finde noget lækkert manden eller jeg lige havde rørt ved og gumle lidt på det...... Og her snakker vi jo IKKE hvalpebidderi!
Heldigvis gik han ikke i døre, karme og møbler, men jeg tror da at han her kostet 10-20.000 i headset, mobiler, solbriller ect.
Idag er han dygtig.... der kan da smutte en lille ting, men det hører til sjældenhederne
Det har kostet "blod, sved og tårer" men i bur skulle han ikke.
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 490 Svar: 3.308
kan hunden ikke lide at være i buret, så mener jeg det er forkert, men ser hunden sit bur som dens hule / kurv, ser jeg ikke de store problemer.
Mine er ikke selv i bur.
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 119 Svar: 1.802
Jeg vil SAFTSUSEME ikke håbe, at nogen sætter deres hund i bur, fordi den ikke er renlig.
Så er man da seriøst det største fjols!!!!!!
Derudover vil jeg sige, at jeg hverken er for eller imod.
Det kommer an på den enkelte situation.
Der er MANGE herinde der råber op om hvor SYND det er at lade hunden være i bur, og jeg er heller ikke tilhænger af at den skal være spærret helt inde en hel arbejdsdag, men HVIS man nu har en hund, der stresser rundt, ødelægger det hele og tydeligvis ikke kan fiinde ro,- men derimod falder til ro ved at være i bur...hvorfor så ikke??!
Man skal selvfølgelig bruge tid på tilvænning!!!
Vi bruger ikke bur hjemme hos os men derimod "kravlegårde, hvor der bare blir skærmet af, så hundene ikke har fri adgang over hele huset, og det fungerer super!!!!
Med det samme, de blir bedt om at gå ind og lægge sig, og gitteret blir stillet op, så går de på stand by og slapper af.
Vi har også gitteret med til udstillinger, nogle gange med et klap-op-nylonbur i den ene side, og der søger de ind ret hurtigt, så de kan få lidt fred og ro.
jun 2007
Følger: 36 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 89 Svar: 1.105
Så det endte med at hun kom på wcet når jeg ikke var hjemme..
Igennem 1½ år har hun jævntligt være på hundeskole ophold og intens træning for problemerne, men intet hjalp.
Nu er Tinka snart tre år.
I påsken var jeg på kursus hos en engelsk dame, Jan Fennell, og for to måneder siden stoppede ALLE problemerne.
Alle ejere kan undgå alenehjemme problemerne med den rigtige træning..
Jeg har buret endnu.. Det står åbent og tinka sover der om natten.. Lukker det aldrig mere heroppe i lejligheden. Vi bruger det også til bilen og der bliver det nu lukket
apr 2007
Følger: 52 Følgere: 48 Hunde: 2 Emner: 434 Svar: 2.017
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Buret er i bilen, bliver brugt når vi kører og når vi er på træningsture, som kan stræke sig over en hel weekend. så er og opholder hunden sig i bilen, om natten og når vi ikke skal lave noget, med hunden.
Hundegården bliver brugt, hvis jeg skal nogen steder hvor hunden ikke skal med. samt at den opholder sig i hundegården om natten.
Men om dagen kan hunden færdes overalt, både inde (ikke soveværelse og køkken) og ude.
feb 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 75 Svar: 331
og så der nogen som siger at man skal bare lære hunden at være glad for sit bur.- nå! og så skal den ligge i et bur 6-8 timer indtil mor ellr far kommer hjem... uden vand eller en gåtur rundt i hytten,
Det forstår jeg mig aldrig på. og giver "mortayson" helt ret!!
Hvis hunden er i bur er det sgu heller ikk en vagt hund hvis der skulle ske noget.
Elsker da når jeg kommer hjem og Xena kommer farende ud til mig med sin lambada rumpe for fuld power, og hun finder sit bedste ben og render stolt rundt og viser det. ELSKER DET!!!
at købe en hund = ødelagte ting og tis og andet godt rundt omkring. = glæde og en dejlig hund
feb 2007
sep 2005
Buret var sidste løsning, ellers skulle vi af med hende - og det har virket!!! Vi er lykkelige hundejere af Holly og hun er en lykkelig hund!
Hun kunne være alene hjemme indtil hun var 8 mdr, og vi mistede Tira! Derefter gik det galt!
Lad være med at generaliserer! Mange bruger buret meget meget forkert, og det var også sidste løsning for os! Men nu er vi glade, og det samme er vores hund! Har aldrig brugt bur før, og regner da heller ikke med vi kommer til det igen!
Men min pointe er, at i nogle få tilfælde er det ikke "SYND FOR HUNDEN"!
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
Jeres situation kan ikke få mit pis i kog. Det lyder som om i virkelig har prøvet alt og at buret rent faktisk var den sidste løsning før aflivning kom på tale.
Sarina & Kim
En hund der ødelægger ting er i min bog ikke = glæde og en dejlig hund, men derimod frustration og en utilpas hund
sep 2005
Men holp op hvor et bur bare fylder meget, når man ikke har særlig mange km2 at bo på. Buret er jo på str. med vores badeværelset næsten
feb 2007
Men kan godt se hvis hunden havde mistet en bedste ven. - at der så sker noget psykisk, emn ville aldrig sætte min hund i bur
feb 2007
sep 2005
Hvordan ville du så foreslå at løse vores problem? Alt alene hjemmetræning fungerer ikke!! Har gået ind og ud af døren ca 500 gange, intet hjælper! Har lagt legetøj, intet hjælper! Har lagt ben, intet hjælper! Lukker dører efter mig, intet hjælper! Har haft besøg af en adfærdskonsulent, hun kunne ikke hjælpe da hun aldrig har prøvet en som Holly før! Har gået i 2 timer med hende, intet hjælper! Har mentalttrænet hende i laaang tid, intet hjælper! Har sat hende sammen med en rolig hund, intet hjælper!
Hvis du har en løsning, ville jeg bliver overlykkelig!!!!
feb 2007
sep 2005
Hmm......Hundebur