{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.827 visninger | Oprettet:

Fell, Patterdale, Tysk ... {{forumTopicSubject}}

Først tak for jeres hjælp mht JRT, det var rigtigt brugbart.

Nu bevæger jeg mig lige lidt videre - jeg er jo big time terrier fan og googler rundt på nettet.

De tre der - Fell, Patterdale, Tysk Jagtterier .. er det overhovedet noget man skal overveje at investere i, hvis man IKKE vil bruge dem til jagt ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fell, Patterdale, Tysk ...
  • #1   4. feb 2022 De tyske jeg har mødt i mine mange år i terrierverdenen har været 100% jagthunde med det vildeste drive.
    Jeg er selv vild med tyskeren, men ville aldrig kunne give den det den har brug for.

Patterdale/fell har jeg ikke de store erfaringer med.

Har du kigget på rat terrieren?

• #2   4. feb 2022 Jeg "har hørt" at Rat er blød og ikke har det bedste væsen?

• #3   4. feb 2022 Jeg har mødt en patterdale, den var sød nok, men har hørt nogen grusomme historier.. smiley jeg tænker det er en svær race der kræver man er virkelig over dem. Men High Jacks herinde har kendskab til dem.

• #4   4. feb 2022 Hmm... Rat'en er jo en forholdsvis ny race herhjemme, men dem jeg har mødt har været cool nok.
    Der er en bruger herinde, der har Rat terriers. Måske kan hun fortælle mere om dem.
    Jeg kan lige gøre hende opmærksom på tråden, hvis det er.

• #5   4. feb 2022 Tak Zarah

Mit kendskab er nok sådan middel, så langt fra ekspert.

Fellterrier og Patterdale er basically det samme. Opdrættet med jagt for øje og intet andet.

Tysk Jagtterrier er 1000% jagt og ingen hjerne. Den bedste historie fra en opdrætter er at en højløbsk tæve som under den indledende dans til parring, ser rådyr i horisonten og skrider. Den er hjemme 3 dage efter, hvor den er blevet spotter flere gange drivende efter rådyr i perioden. Ikke så meget filter på dem og slår gerne ihjel fremfor samarbejde med fører. Umiddelbart umuligt at få lov til at købe medmindre man er jæger

• #6   4. feb 2022 @5: Har kendt ganske få Tysk Jagt og ja, 1000% jagt. Der var ganske enkelt ikke andet i hovedet på dem smiley Men fed hund, hvis det er det man har brug for. Sådan lidt terrier-ultra smiley Fell og Patterdale kender jeg ikke.
    Jeg har mødt et par enkelte Rat-terriers (i Sverige og i DK) og må tilstå at jeg ikke var specielt imponeret; det var en masse fine ord om hvor godt deres instinkter var bevaret osv. De hunde jeg så var bundusikre på alt og alle. Og jagtinstinkt var der sådan set ikke så meget af. De anede ikke hvad de skulle stille op med en rotte. Det har mine irere nu altså aldrig været i tvivl om smiley Også selvom racen ikke målrettet er avlet til jagt mere.

• #7   4. feb 2022 Jeg kiggede på Tysk Jagt og Patterdale inden jeg købte Gaddafi og besøgte flere opdrættere.
    Patteren valgte jeg lyn hurtig fra, da jeg ret hurtig indså, at sådan en ikke passede til mig.
    Det er en ADHD hund på speed.
    Hvis de ser/lugter en rotte eller mus bag en væg, så bliver de ved indtil de har revet hele væggen ned, og at de har flået alle neglene af og poterne er blodige er ingen hindring.
    Det er hellere ikke en hund som får et godt indkald, for de fært af noget er de væk.

Det er svært at købe en Tysk Jagt, hvis ikke man er jæger.
    Den eneste grund til jeg ikke blev afvist var at jeg gik sweiss og havde mulighed for at komme med på jagt med min chef.

Den Glathårede Fox Terrier er hellere ikke helt uden evne.
    I Tyskland bruger man dem til vildsvinejagt.
    De er ret seje, og selv om de har beskyttelses veste på, bliver de alligevel sommetider såret.
    Så syr man bare såret uden bedøvelse når man kommer op til bilen uden at de piver og skriger.

• #8   4. feb 2022 Jeg har haft en tysk med en lille smule dansk svensk gårdhund blandet i og hun var helt fantastisk og fuldstændig vanvittig.
    Hun fungerede overhovedet ikke sammen med andre dyr og andre hunde var heller ikke ret godt.
    Træningsmæssigt havde hun masser af drive og hun gav aldrig op, hun fangede tingene hurtigt.
    Hun nåede desværre at nakke et par katte, før vi fandt ud af hvilket monster vi havde fået i huset (hun var et år da vi fil hende).

Hun var SKØN, men det var lidt for besværligt for mig at have en hund der altid skulle være bag to døre eller dør og snor. Hun var heller sådan lige at få andre til at passe, så det var altid pension med "kamphunde"-tillæg, hvor hunden ikke kom i kontakt med andre hunde.

Har du overvejet westfal terrier? En lille tysk (ikke fci-godkendt) terrier med samme funktion, men måske lidt mere social i forhold til andre hunde

• #9   4. feb 2022 1000 tak for svar - det bliver ikke en af dem så smiley

Mht westfal har jeg ikke kendskab til den, men kan da kigge lidt på hvad der bliver skrevet om den smiley

• #10   4. feb 2022 Jeg er viiiiild med patterdale, hvis jeg nogensinde går ned i str. hund, bliver den sådan en røv sej fætter jeg må eje!!! smiley

• #11   6. feb 2022 Her i området bor en tysk. Sød hund - ja den er terrier, selvstændig og har jagtinstinktet i behold. Men den er også ganske velopdragen (så altså ikke helt ude hjerne), og ejerne har den hyppigt med i hundeskoven, hvor den ikke har nævneværdig interesse i andre hunde, men heller ikke er årsag til konflikter - den går uden snor derinde, men der kommer selvfølgelig også begrænset vildt, ifølge ejer kan den ikke slippes "overalt"
    Den kommer på jagt, men det er jo altså få gange årligt, resten af året lever den med gåture, leg med den anden hund i huset og begrænset mængde træning (ud over hvalpealder altså).

Om den er unik skal jeg ikke kunne sige - ejerne har haft tysker før, og den beskriver de med samme væsen.

Hvis jeg skulle have terrier, tror jeg dog jeg ville overveje border eller fox simpelthen for alt det der siges om tyskeren - den har jo ry for at være bindegal, men de (meget få) jeg har mødt og den ene jeg også kender lidt, virker jo faktisk ret ok.

• #12   8. feb 2022 @8: Checkede Westfal ud. Mini-irsk smiley Men tilsyneladende skabt af Tysk jagt, lakeland og foxterrier.

• #13   9. feb 2022 #12

Den bliver det ikke - jeg vil én gang i livet købe en hund, hvor jeg også kigger på udseende, og køn er den GODT nok ikke smiley

• #14   9. feb 2022 Så skal du da have en fox terrier - syndes i hvert fald de er både charmerende og kønne smiley

• #15   10. feb 2022 @13: Og her bliver det så helt enormt subjektivt smiley Jeg synes jo de ser gudegodt ud de små westfalere smiley

• #16   10. feb 2022 Enig - de er da rigtig pæne, synes næsten de ligner en mini-malle smiley

• #17   10. feb 2022 For mig minder den om en blanding af border og fox.
    Det er bestemt ikke så ringe; men må medgive at ikke alle eksemplarer er lige kønne (som det er ved alle racer).

• #18   10. feb 2022 Synes de har en vis lighed med ham her - men måske det bare er farven. Og han er da fin smiley

profilbillede
  • #19   10. feb 2022 I et bedre lys

profilbillede
  • #20   10. feb 2022 Conors helt "personlige" holdning til emnet - nej til ALT

profilbillede
  • #21   11. feb 2022 En ret typisk irsk holdning er jo "NEJ - bare NEJ. Og skrid så med dig" smiley

• #22   12. feb 2022 #14

Jeg kan godt li fox´erne .. men de er bare lidt for store, synes jeg smiley

Ja, bortset fra ørene, halen, pelslængden .. så er de er spitting image smiley

Der er en til os allesammen jo smiley

• #23   12. feb 2022 Denne her er superfin imo - og har også den "rigtige" størrelse smiley

profilbillede
  • #24   12. feb 2022 Du skal da bare have den Australier Martine!

• #25   12. feb 2022 Border terrier Martine? De er da små, gider lave noget og (synes jeg) super charmerende

• #26   12. feb 2022 Michelle - de er bestemt på listen, de der "gamle sure mænd" smiley

• #27   12. feb 2022 De ser bare sådan ud - jeg gik på hold med nogen stykker med Gaia, og de har dælme charme. Sådan nogen små powerhunde, der faktisk er ret trænbare, hvis ellers hundefører har lidt humor smiley

• #28   12. feb 2022 #27

Ja, jeg har oplevet dem - de er rigtigt fine - men de LIGNER sure gamle mænd smiley

• #29   12. feb 2022 Jeg har jo haft australsk terrier i en del år og mødt rigtig mange igennem tiden.
    En helt igennem fantastisk race, men der går mange år før jeg får en igen, for det er jeg slet ikke klar til.
    Min var det mest medgørlige og trænbare, hvor andre bare laller lidt mere og kan være lidt katteagtige, men jeg har ikke oplevet dem med det "berømte og berygtede" terriersind. Der slår yorkierne aussien med flere længder.
    Åh jeg savner min gamle røde aussie. Hver dag! smiley

• #30   12. feb 2022 Yorkiebanden

Nej, det er også det jeg hører om racen.
    Det er lidt sjovt, for jeg er jo vokset op med den australske. Han hed Sofus og var "kold som jordbæris" - INTET kunne imponere ham, og han gjorde PRÆCIS hvad han havde lyst til.
    Han er iøvrigt årsagen til, at jeg begyndte at synes om at træne med hunde.
    Jeg lærte ham forskellige ting, som jeg havde set andre gøre. Han kunne f.eks sit, dæk, stå, bak .. ved udelukkende håndtegn og på en 20-30 meters afstand.
    Så stod jeg der, lille snotunge på 11-12 år, og havde bare "styr på pisset" smiley
    Han lærte mig faktisk, at hårdt imod hårdt ikke altid er vejen frem - og at tænke lidt alternativt, ikke er den værste ide.
    Noget jeg bruger, især på mine maller, der ikke er ligeså "tilgivende" overfor fejl og dårlig behandling, som schæferhundene er det.

Jeg er bare sådan lidt i tvivl om hvorvidt jeg måske vil finde en Australsk fra idag FOR blød ???

• #31   12. feb 2022 Uden at kende dig fra andet end HG, så tror jeg ikke du vil finde aussien særlig spændende i dag.

Jeg vil elske at få en igen, men den vil altid stå i skyggen af den gamle (som var min sjæleven i 12 år) og det har den ikke fortjent.

Kommentér på:
Fell, Patterdale, Tysk ...

Annonce