{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
673 visninger | Oprettet:

Tæppe lugter efter oversvømmelse {{forumTopicSubject}}

Efter at have oversvømmelse i stuen lugter tæppet (betongulv under tæppet) af våd hund og tis.

Jeg har forsøgt at spray med 3 forskellige mærker som skulle være effektiv mod lugt, samt rodalon.

Lugten er der stadig, kan jeg overhovedet gøre noget end at vente at det fordamper?

Har haft oversvømmelse 2 gange på 3 dage og lugten gik væk ved første oversvømmelse, men ikke efter den anden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tæppe lugter efter oversvømmelse
  • #1   23. feb 2022 Jeg har også brugt tæpperne, så det er mindst 5 ting jeg har forsøgt med.

  • #2   23. feb 2022 Jeg ville nok vælge at skifte tæpperne. Jeg tror aldrig det bliver godt igen.

  • #3   23. feb 2022 Den mulighed har jeg ikke. Det vil nok også koste mindst 15.000,00 kr.

  • #4   23. feb 2022 Kan du ikke melde det til forsikringen og få skiftet tæpperne?

  • #5   23. feb 2022 Ja, forsikringen må ind over. Et gulvtæppe der er blevet så vådt bliver ikke sådan lige tør igen. Jeg tror det vil rådne. Med mindre du tager det af og hænger det til tørre, men det tænker jeg ikke er muligt ??

  • #6   23. feb 2022 Nu er det jo ikke blomstervand, der kommer med oversvømmelser. Og med mindre det er tørret hurtigt og effektivt, så lugter det jo fordi der er klamheder i - svampe, bakterier og andet godt.

    Du kan godt stædigt holde fast i at tæppet skal blive, men det kan hurtigt blive dyrt i længden. Hvis sådan en gang skimmelsvamp først får fat, så spreder det sig, og så er det pludselig alt dit indbo, der skal kasseres.

    Hvis forsikringen ikke vil dække, må du finde en alternativ løsning. Men det tæppe skal ud - hellere i dag end i morgen smiley


  • #7   23. feb 2022 Nu er det heldigvis kun regnvand der er kommet, og med en kraftig vådstøvsuger, gulvvarme og udluftning, så tørrede det hurtigt. Så på det punkt er jeg ikke nervøs.

    Efter 1. oversvømmelse lugtede det ikke dagen efter, men det har sværere ved at gå væk efter 2. oversvømmelse.



  • #8   23. feb 2022 Anne, og det er nu af våd hund og tis det lugter af. Har haft en urenlig hund, og mine hunde er ikke blevet tørret når de har været ude i regnvejr.

  • #9   23. feb 2022 Hvis det på ingen måde kan skiftes, så er det en prof der er vejen frem. Med en effektiv renser, som også tørrer tæppet op. Og så måske et par dage med en affugter også. Men jeg tror desværre ikke det er nok smiley

    Har du ikke en forsikring der kan træde til?


  • #10   25. feb 2022 Lugten er gået væk, så det skulle bare have et par dage ekstra.

    Denne tråd var om hvordan jeg fik fjernet lugt fra et tæppe, ikke om råd angående selve oversvømmelsen, den har der hele tiden været styr på. Jeg blev dog mindet om, hvorfor jeg egentlig sjældent skriver, for at holde sig til emnet er åbenbart ikke muligt smiley (selvom det er i en god mening).


  • #11   25. feb 2022 Du har da stort set ikke fået andet end råd til det med tæppet ??

Kommentér på:
Tæppe lugter efter oversvømmelse

Annonce