{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
801 visninger | Oprettet:

Anna .
Anna .
Tilmeldt:
5. mar 2022
Emner: 1 Svar: 1

Beaglens sind? Alternativer {{forumTopicSubject}}

Jeg har kigget og forelsket mig fuldstændig i beaglen. Og har også passet en for godt 3 år siden i 4 måneder, godt nok med 1/3 mops i sig. Det var en hormon bombe på 7 måneder som aldrig var blevet trænet, men alligevel fandt vi en god rutine og virkelig nød hinanden selskab.

Men jeg har haft en hvid schweizisk før og næsten alle af racen jeg mødte var ligesom min egen af følsom sind og døjede meget med stress og nervøsitet. Så jeg leder efter en mere mentalt robust race, netop som den Franske Bulldog som jeg kender meget til gennem veninder. Som kan klare en aktiv hverdag, men også kan nyde de mere afslappet dovne dage og ligge og putte i sengen/sofaen. Altså en race som kan afreagerer på situationer.

Er beaglen robust i sind? Jeg synes det er svært at læse mig til?

Er der nogle gode alternativer til beaglen? Med ligende aktivitets niveau/energi, ligende størrelse – men også en som vil putte og er en lille skygge der følger en rundt i huset? (derfor er shibaen f.eks. valgt fra, fordi det som udgangspunkt ikke er en race der er så putte-venlig sf natur/dens katte tendenser/ på trods af racen alligevel rammer plet på mange andre punkter).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Beaglens sind? Alternativer
  • #1   5. mar 2022 Hvordan er der 1/3 mops i en hund? smiley

    Du nævner både shiba og beagle, som er meget selvstændige hunde. Og så har du haft HSH, som er temmelig samarbejdsvillig og synes at fransk bulldog er skøn. Det er godt nok meget i øst og vest smiley

    Hvis du vil have en selvstændig hund med et højt aktivitetsniveau, så er det nok støvere, spaniels og spidser der er mest oplagte.

    Hvis du alligevel synes at hyrdehundene er et ekstra kig værd, så kig på corgi. Samme størrelse som beaglen, gider virkelig godt gå meget, gider ikke nødvendigvis at træne særlig mange gentagelser, men synes tricks og rally og andet i dén dur er fedt, og så er de metalt ret robuste. Som med alle andre, skal man kigge sig for, når man vælger opdrætter, for der findes også linjer, som både fysisk og mentalt halter efter.


  • #2   5. mar 2022 Beagle er en ekstremt selvstændig race, men med behov for tæt kontakt til flokken. De kan derfor være utroligt kede af at være alene hjemme. Beagler er ikke nemme at træne og arbejde med.
    Hvilken form for træning eller aktivitet ønsker du at tilbyde hunden?


  • Anna .
    Anna . Tilmeldt:
    mar 2022

    Emner: 1 Svar: 1
    #4   5. mar 2022 #1 jeg tror det er meget i øst og vest fordi jeg er fleksibel og holder meget af mange racer. (Tror 1/3 er fordi den ene forældre var helt Beagle og den anden havde noget mops i sig, spørg mig ikke…? smiley )

    Jeg er glad for cockeren men har hørt at de er meget mere følsomme/“skrøbelig”.

    Og corgien (cardiganen) har jeg mødt en del af og er altid faldet for da de virker så dejlige, men deres ryg bekymre mig lidt?

    #2 jeg vil da mene det svært kommer an på race og hundens personlighed hvad jeg vil tilbyde den. Da jeg kan tilbyde den hvad den har brug for. Jeg trænede IPO med den hvide, som var sjovt for os begge. Men jeg kommer ikke til at træne så seriøst igen da det tog meget energi og tid. Tænker lidt mere afslappet denne gang, lidt mere i hyggens stil men stadig nok til at stimulere. En Beagle tænker jeg nok lydighed for sjov, og måske noget nosework eller spor lidt mere seriøst.

    Men som sagt, er jeg frisk på hvilken som helst træning så længe hunden og jeg hygger os med det. Jeg er godt klar over beaglen er svær pga dens stædighed og da det er en støver. Træneren i Viby har beagler så vi fik snakket meget sammen.

    Her kommer hunden alligevel ikke til at være meget alene hjemme, så det er ikke et krav for racen at kunne.

    #3 Ej, alle de jeg kender og har hørt om er bare sådan nogle puttehunde. Nærmest være end en skødehund, de skal altid ligge tættest på. Så det kommer måske an på hundene?


  • #5   5. mar 2022 Hvis du gerne vil have en hund der kan være aktiv, træne uden det behøver være på seriøst plan, og som gerne vil være din skygge, så ville jeg da kigge på selskabshundene I gruppe 9 smiley
    Der er en del af dem, som jeg tænker passer på det du søger, måske minus størrelsen, men der er da flere der kommer op i en rimelig str ikke alt for langt fra en beagle.

    Hvis du godt kan lide fransk bulldog. Kunne du måske også kigge på Boston terrier.


  • #9   5. mar 2022 Corgien er jo lang, og der er også en del der døjer med ryggen. Af samme grund havde jeg en snak med en af dyrlægerne på Anicura Århus, inden jeg købte min. Det jeg fik at vide var, at corgiern ikke er overrepræsenterede i forhold til rygproblemer. Her er det primært de lange selskabshunde, der fylder. Og de corgier, der bliver behandlet som selskabshunde, og som derfor ikke får brugt deres krop og får sat muskler.

    Min corgi er 8 år, og har altid fulgt samme daglige program som min tidligere schæfer. Det vil sige gåture på 6-10 km om dagen, og så har hun altid deltaget i efterfsøgningstræning i skoven. Det kan godt være at hun har korte ben, men hun giver fuld gas smiley

    Hun har aldrig døjet med knogler eller led, på trods af at hun altid har været lige vel rund smiley

    Jeg var meget over hende som hvalp i forhold til uønsket hyrdning (af fx biler), utidig hals og at hun skal komme på indkald, selvom der er vildt. Hun kan derfor altid gå uden snor, og er super hverdagslydig. Træning er en udfordring, fordi min tilgang til træning, matcher bedre med en schæfer. Så jeg låner hende ud til andre, som går konkurrencer med hende. Og det trives hun glimrende med.

    Corgien er ikke nødvendigvis hverken klog eller loyal, men det er en sjov, glad og meget kærlig hund, som alle mennesker elsker. Livet med en corgi er nemt, fordi alle synes den er så nuttet, og derfor kan slippe afsted med mange narrestreger.

    Du bor i nærheden af Århus? Vi bor i Hinnerup, så vi kan godt finde en dag at trave en lille tur, så du kan se hende i fri dressur. Vi kører gerne til nye steder - så er der også lidt oplevelse for lillefutten smiley


    profilbillede
  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #10   5. mar 2022 Hvis du vil gå spor og lange gåture i lang Line så er Beagle da et super godt bud. smiley

  • #12   8. mar 2022 Beaglen er en skøn aktiv race, og hvis det er fornuftige linjer er de ekstremt robuste af sind.
    Nogle af dem (mest dem af showlinjer) har ikke ret meget jagtinstinkt, og dem kan det faktisk lykkes at lære at gå uden snor, så længe det er et sted uden vildt.
    Men som udgangspunkt er det bedst at indstille sig på, at man får en hund, der kun kan gå uden snor i indhegnede områder.

    De beagler, jeg har kendt, inkl. hende jeg selv havde, har været STORE puttedyr i sofa og seng, når først de var velaktiverede, og de har været super-trænbare.
    Beagler vil generelt gøre stort set hvad som helst for et lille stykke frikadelle.
    Så selvom de er selvstændige og bestemt ikke pleasende, så er de alligevel lette at motivere.



Kommentér på:
Beaglens sind? Alternativer

Annonce