{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
790 visninger | Oprettet:

apport {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg har fået et lille irritrernde problem med Misja når hun appotere og ved ikke rigtig hvordan jeg skal få ændret det.

Det drejer sig om når hun skal aflevere fra vandet, så har hun altid fået lov til at dumbe apporten lige når hun er kommet op for at ryste sig.

Tidligere tog hun selv apporten op og gik helt hen og aflevererde i hånden som jeg nu har lært hende det (frit foran mig).

Men nu er hun begyndt på IKKE at tage den op af sig selv - ikke før jeg siger "aflever" og nogen gange må jeg sige det 3- 4 gange før hun samler op.

NÅR hun så endelig samler op, er hun nu også begyndt på at smide den undervejs HEN til mig......det har hun aldrig tidligere gjordt..... men nu er det næsten hvergang hun smider den og igen bliver hun bare stående indtil jeg siger "samleop" eller "aflever"

Hvad gør jeg for at ændre det igen ?

Over land er der slet-slet ikke nogen problemer - med mindre der lige kommer en fremmede hund uventet forbi..... hvilket vil sige, at på træningspladsen med mange andre hunde har jeg IKKE nogen problemer over land - for der er der ikke nogen uventet hunde (hvis i forstår).

Det irritere mig at hun heletiden smider den og jeg VED jeg sikkert gør noget helt galt - den første del af øvelsen forgår 100% perfekt :o))

Jeg håber nogle af jer "apport-hajer", kan hjælpe mig med gode råd eller forslag *S*

Knus fra Karina.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  apport
  • #1   16. jun 2005 hi hi ;o) Daisy vil ALDRIG aflevere bolden eller noget. hun drejer hovedet væk hvis man vil tage den fra hende *G*

  • #2   16. jun 2005 Har du prøvet at afbryde øvelsen??D.v.s. at du med det samme hun smider apporten, vender ryggen til for at sige "når du smider apporten, så er det slut med at leg/træne., pak tingene sammen tag Misja og gå.Kun kortvarigt, men du kan også lade det gå et stykke tid eks.10 min . inden du prøver igen.Gør så det samme hvis, det sker igen.
    Det virker nok kun hvis hun er glad for at apportere, men det virker det jo til.

    Håber du forstod meninger i mit lidt rodede inlæg.


  • #3   16. jun 2005 træning træning.....! Ved ikke helt, men det er vel at starte forfra kan man sige som da du lærte hende det i starten..... Vi har et andet problem som du el nogen andre måske kan hjælpe med. Rico henter det hele bare alt der ikke har fjer på.... Nogle gode råd???? Lidt et problem når han bliver brugt til jagt...

  • #4   16. jun 2005 Dorthe- nu har jeg godt nok ik forstand på jagt-træning, men har i prøvet at slæbe et stykke fjerkræ for at få ham til at fange det?

  • #5   16. jun 2005 Hej Annika

    Jow jeg tror jeg forstå hvad du mener......det kan være at det er sådan noget der skal til, for at få hende tilbage til at udføre hele apport-øvelsen ordentligt igen ;o)

    Det re bestemt noget jeg vil forsøge mig med, det er jo også sådan jeg har gjordt i andre sammenhænge *S*

    Nogen gange stirre jeg mig bare blind på mit problem og mangler en til at se det lidt på afstand - tak for det ;o)

    For Jow, hun er meget glad for at appotere...det kræver feks. en del fasthed fra mig, for at undgå hun knald-appotere, så vild er hun med det *S*


  • #6   16. jun 2005 jeg skal lige høre hvad du mener med slæbe????

  • #7   16. jun 2005 Så skal det nok virke- for det opleves sikkert som en meget hård straf hvis du afbryder legen.
    Held og lykke


  • #8   16. jun 2005 Binde et stykke snor i og slæbe den hen ad jorden.Lege med det og gøre den interessant.

  • #9   16. jun 2005 Ps-udnytte byttedriften.

  • #10   16. jun 2005 Har prøvet at lege med fjerkræet foran snuden på ham, så synes han også det er meget skægt og tar det men når han er med på vandet og skal hente det, så finder han det kun og så venter på vi kommer og tar det for ham.....

  • #11   16. jun 2005 Og så er han en stædig kamel, det gør det ikke lettere....

  • #12   16. jun 2005 prøv at kigge disse li nks igennem - måske der er nogle af dem der kan hjælpe dig videre Dorthe ?

    Held og lykke med det - jeg er sikker på han godt kan lære det ;o)

    http://www.google.dk/search?hl=da&cr=countryDK&q=apport+tr%C3%A6ning&spell=1


  • #13   16. jun 2005 Læs højt for ham hver aften fra det afsnit der står at han er en vandhund...
    Nej spøg til side, vent med at sende ham i vandet efter den indtil han er sikker i apporten, så skal det nok komme.
    Lad ham gerne bære lidt rundt på den så han bliver fortrolig med at have fjer i munden.
    Andre råd har jeg ik, men som sagt, så har jeg heller ik meget forstand på jagt-træning.


  • #14   16. jun 2005 Hmmm - kan selv kun finde dette nyttige link :

    (link fjernet)


  • #15   16. jun 2005 Jeg må ind og kigge igennem og så bruge en masse tid på ham med hensyn til de fjer. Det er bare så ærgeligt, for han elsker at apportere og blir til han får besked på at hente det, men når han så ser der er fjer på, så, .... nej nej.....!! Jeg prøver og tak for rådene indtil videre i hvert fald....

  • #16   16. jun 2005 Dorthe - prøv at spørge Marlene inde på hendes side, jeg mener hun går jagt og måske hun kan hjælpe *S*

    (link fjernet)


  • #17   16. jun 2005 Det vil jeg prøve,,,,Tak:) Må lige ha hendes i baghovedet...... tak!!!

  • #18   16. jun 2005 Karina: Jeg ville "gå hende i møde" når du lader hende apporterer fra vand. Det er sådan jeg starter med mine hunde - dette dog for at undgå, at de ryster sig før de har afleveret. På denne måde undgår du helt hendes adfærd med at smide simpelthen fordi du når at tage imod ligeså snart hun når land. Når det fungerer kan du gå lidt længere væk. Lige idet hun kommer op af vandet kalder du og løber modsat retning. Når hun når op på siden af dig laver du en aflevering "i bevægelse". På denne måde har hun slet ikke tid til at smide den og du laver hele aflvererings processen til noget sjov og ballade. Efterhånden som hun begynder at holde godt fast og du er sikker på, at hun kommer helt hen kan du gå tilbage til målet med, at du står stille og tager imod hende.
    Dorthe: Jeg ville klippe nogle vinger af en and og sætte dem fast på en dummy med nogle brede elastikker. Dette for at vænne ham til, at det med fjer på skal også apporteres. Du kan også tage en and og putte den i en sok - på denne måde vænnes han stille og roligt til smagen og lugten. Husk at gøre både dummy og sok sjov og spændende - evt. ved at lade ham knaldapporttere. Du kan sagtens få lydigheden på bagefter.
    God træning !
    Knus Marlene


Kommentér på:
apport

Annonce