{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Amstaff/amr. staffordshire
  • #1   3. sep 2007 Jeg har kun med amstaff´en .. Men dem som jeg har snakket med som har denne blanding er da glade for dem ..

Og nej , de er ikke farlige .. Men syntes du skal læse en del om racen inden du køber dig en .. smiley

• #2   3. sep 2007 Jeg syntes man skal holde sig fra amstaff blandinger

• #3   3. sep 2007 Mit bedste råd er: læs så meget du kan komme til om begge racer - sæt dig ind i deres "fordele og ulemper" - og tag alle de "dårligste" ting og kombinere det - for det kunne i værste tilfælde blive din hvalp... smiley Ved ikke om du kan følge mig...

Kender ikke så meget til amstaffen har mødt et par stykker uden problemer - men de er vist ikke så gode til hunde af eget køn....

Men du skal helt sikkert nok få nogle svar herinde fra...

• #4   3. sep 2007 Hvorfor vil du have en blanding?

• #5   3. sep 2007 Har været på nettet og læse om Amstaffen men der bliver skrevet mange forskellige ting. feks lige fra kamphund(farlig) til familiehund.
    Har selv en lab/gross münsterlænder han hund og han er den dejligste hund i verden. Vi bor på nedlagt landbrug og vores hund er meget ude også sammen med os når vi arbejder med ham eller vores heste.
    Jeg venter mig til jul og er selvfølgelig interesseret i at den nye hund skal være en lige så god familiehund som den vi allerede har. Og den skal være god til børn -og så er det bare om jeg er totalt på afveje med en amstaff blanding!? :S
    Men tak for jeres gode svar -vil fortsat følge med smiley

• #6   3. sep 2007 Jeg ville nok ikke vælge den race som begynderhund smiley
    Og nej de fleste mener ikke at de er farlige, men der går nok ikke røg af et bål uden ild vel ?

Ikke et ondt ord om racerne - men man skal nok ligesom med Rotten og Schæferen vide, hvad man går ind til inden man anskaffer sig en. smiley

• #7   3. sep 2007 Og ja det skal man selvfølgelig med alle racer :-))

• #8   3. sep 2007 Hvis du får dig en blanding, kan du ikke vide hvordan den lommer til at blive. Heller ikke hvis nogen har den samme blanding. For det er jo slet ikke sikkert de bliver ens hverken i udseende eller temperament :o)

• #9   3. sep 2007 øh lommer = kommer *GG*
    Bogstaverne er slidt væk på mit tastatur så jeg laver tit stavefejl *GGG*

• #10   3. sep 2007 Og nej , de er ikke farlige

Den udtagelse er lidt dårlig.

De er potientel farlige mod andre hunde.

• #11   3. sep 2007 Jeg ville holde mig til en renracet hund, og så er det en god idé, at tage ud og besøge kenneler eller andre folk der har racen. På den måde for du nok et mere sandfærdigt billede af racen.
    Held og lykke.

• #12   3. sep 2007 En amstaff er en hund der kommer til at fylde meget i ens verden, og man skal involverer sig rigtigt meget i denne hund, mht træning og socalisering

• #13   3. sep 2007 Suk -det er ikke nemt.
    Kristina > hvorfor mener du at jeg skal vente til efter jeg har født?? Og evt. hvor længe efter skal jeg så vente?

• #14   3. sep 2007 Ahh Dennis, hunde er forskellige og forskellige racer kræver forskellige ting.

Den må man have i tankerne når man vil købe hund og især hvis man vil have en race der er så mange problemer med.

• #15   3. sep 2007 Dennis vi har også to Amstaff´er, så jeg har hverken fordomme eller dårlige tanker om Amstaff´s.

Når du har en Amstaff skal du leve op til ansvaret og være en go ambassadør for racen, det fortjener den. Men man skal ikke lukke øjnene for de problemer der er, og man skal være mere opmærksom på nogle ting end man skal med andre racer.

• #16   3. sep 2007 Lars M > Hvilke problemer taler du om?

• #17   3. sep 2007 Dennis vi begge at Amstaff´s er Terriere, og de har også Terrierens egenrådige og stædige sind, det skal man tage højde for omkring opdragelse. Og det gør det mere krævende at opdrage en Amstaff end andre mere lydig villige racer.

Vi må også se i øjnene at socialicering med andre hunde fra en tidlig alder er meget vigtig, så hunden lærer at omgås andre hunde og udvikler et godt hunde sprog, og derigennem ikke løber ind i problemer med andre hunde senere i livet. Dette er så vidt vigtigt for alle racer, men hvis vores hunde udvikler et problem med andre hunde(som regel af samme køn), så laver de altså meget mere skade end andre racer gør, og de er meget svære at få til at stoppe igen. Så her har vi et MEGET stort ansvar.

Det er også en race der kræver aktivering, den skal have lov at "lave" nogen, gennem leg eller andre udfordringer, for de har meget energi og hunde der ikke for brugt deres energi bliver frustreret. Med andre ord de har et højere aktivitets niveau andre skødehunde f.eks.

Med hensyn til ambassadør, så lige præcis på grund af alle de problemer der er med muskelhunde(som iøvrigt altid bliver kaldt Amstaff), så er det vigtig at alle stor frem med et godt eksempel, opfører os ordentligt og taler(skriver) pænt til folk der måske ikke ved så meget om vores hunde, og derigennem være med til at aflive nogle af fordommene.

• #18   3. sep 2007 Og Tine, lige præcs med en blanding af Amtaff og Lab, ja så risikere du at få en meget egenrådig hund med stor jagt trang der ikke kan lide andre hunde.

Ja må sige syntes det lyder som en dårlig blanding.

• #19   3. sep 2007 Hmm -ok, lyder ikke yderligere tiltalende :s

• #20   3. sep 2007 Nej vel;-)

Der er jo ikke nogen der siger der bliver sådan, det kan også sagtens blive en meget glad og go familie hund, problemet med blandingshunde er bare at det er meget meget svært at sige.

Så hellere købe en ren Amstaff eller Lab også ha en rimelig stor chance for at få en race typisk hund.

Og hvis der er jeres første hund, vil jeg ikke anbefale Amstaff´en, som jeg skriver herover, kræver den en del.

• #21   3. sep 2007 Lars.. blir altså lige nød til at klappe dig lidt på ryggen.. så klap klap smiley

• #22   3. sep 2007 Stine, det kan jeg ikke tåle, ros stiger mig til hovedet;-)

• #23   3. sep 2007 synes også du skal sætte dig rigtig godt ind i racen, måske møde et par stykker, tage ud til nogle kenneler, for man kan sku ikke læse sig til alt..
    synes også du skal vente et stykke tid med at få en hvalp, da du for nok at se til.... og en hvalp ved jo heller ikke hvordan den skal være overfor barnet... men med en amstaff skal du bruge masser og masser af tid på når den er lille, så det er jo det om du for tid til det

• #24   3. sep 2007 Lars.. åbn fluks alle vinduer,så du kan få luft til knolden igen .. GGG

Nej.super info du kommer med smiley

• #25   3. sep 2007 Stine, der er hermed gjort;-)

• #26   3. sep 2007 jeg giver nu lars m ret, vi har en amstaff men vi skal ikke tro at den er som alle andre hunde for det er den ikke, vi skal acceptere den som den er, og sådan er det...

• #27   3. sep 2007 Min kæreste har haft hund hele sit liv og vi har en lab blanding på 2 år som vi har haft siden den var 11 uger.
    Vi har begge et godt tag på hunde og ved godt de skal opdrages og aktiveres. Vi bor som tidligere skrevet på nedlagt landbrug og vores hund er altid med når vi arbejder med vores heste og ellers bliver han trænet og akktiveret på marken.
    Han er alene hjemme 8 timer om dagen hvor han går ude (når vejret er til det) og så går vi en lang tur med ham morgen og aften.....derudover træner vi med ham et par gange om ugen. (Han bliver selvfølgelig også trænet når vi går tur -prøver at gøre turene så afvekslende som muligt mm.

• #28   3. sep 2007 Dennis, jeg mener absolut vi skal opfører os rigtig godt og tage rigtig godt vare på vores hunde, det burde ikke være nødvendigt at gøre os mere umage end med andre racer, men for tiden er det desværre sådan. Vi skal i den grad have skåret ned på de problemer der er.

Hvis altså vi godt kunne tænke os at vores race for et bedre ry end den har nu. Og det kunne jeg ihvertfald godt tænke mig for for det syntes jeg Amstaff´en fortjener.

Hvis ikke vi for rettet op på de problemer der er og for givet racen et bedre omdømme, så ender den med at blive gjort ulovlig herhjemme. Det er en reel risiko for det, og der kommer mere og mere fokus på det også fra politisk side. Og som tingene er nu er det ikke til vores fordel.

Ja naturligvis gælder der for alle hunde, men det gælder især for vores hunde, for skulle naboens gravhund gå grasat på en Lab, ja så sker der ikke det store, hverken skades mæssigt eller medie mæssigt. Men er det en Amstaff, ja så er der overhængene risiko for at lab bliver meget alvorligt skadet eller slået ihjel, oven i hatten så ryger det på forsiden af BT, og vores sag for endnu et skud for borven.

Vi bliver nød til at indse at det er vores opgave at forbedre vores races ry, for der er ved gud ikke andre der gør det for os.

Og jeg vil gerne understrege igen at en Amstaff, er hund med et højt aktivitets niveau, det skal man vide og have tid til. Det er en terrier og derfor gælder det som med andre Terrier at de ikke er de nemmeste at opdrage.

Og du siger det jo selv"lad så vær med at samligne den med en skødehund for det er det jo ikk".

Præcis, det er IKKE en skøde hund eller en hyrde eller jagt hund, det er en Terrier og det er en stor og meget stærk terrier og det skal man være opmærksom på.

• #29   3. sep 2007 Tine, ok det var rart at høre i har erfaring med hunde.

Jeg vil nu stadig fra råde Amstaff/Lab blandingen, også hellere købe en race af den ene eller den anden.

Må indrømme at jeg ikke kender meget til Lab, men ved der er uffatelig mange dårligt avlet Amstaff blaninder til salg derude, så hvis du skal have en ordentlig hund, og minimere problemer(ikke en garanti), så ville jeg absolut købe en med Tavle og gerne fra Dansk opdrætter.

• #30   3. sep 2007 Så kommer der lige et par klap herfra Lars...
    Må sige at det er en fryd at læse dine indlæg..

• #31   3. sep 2007 Det er faktisk ikke mig der skriver dem, jeg for hjælp;-)

(link fjernet)

• #32   3. sep 2007 Lige meget hvilken race du vælger, tror du selv du orker at gå til træning og træne med den, samt gøre den renlig osv, når du er højgravid? Eller lige har født??

Jeg har ikke været gravid.. Men kan ikke forestille mig, at jeg ville have energi og overskud til en hvalp samtidig..

Og så ville jeg heller ikke mixe de to racer..

Og jeg rygklapper lige Lars også:-)

• #33   3. sep 2007 Jeg har heller ikke selv været gravid før men har altid haft meget om ørerne med heste, hunde, job mm. Og kan godt lide at være igang. Og så skal det jo lige siges at jeg ikke er alene om det, har men kæreste som faktisk er den af os der er mest hundeinteresseret.

• #34   3. sep 2007 Okay:-)

Men hvem er hjemme om dagen? Jer begge?

• #35   3. sep 2007 Lige pt ingen af os -men under barsel selvfølgelig mig. smiley

• #36   3. sep 2007 Jep.. og derfor også dig med en baby og så måske en hvalp..

Men hvis du er vant til at have meget om ørerne, kan det jo være det går..

Jeg ville personligt ikke selv gøre det *s*

Men håber I finder den hund I leder efter *s*

• #37   3. sep 2007 Det gør jeg også -men det kan også være vi kommer til fornuft og venter smiley

• #38   3. sep 2007 Nu har jeg lidt imod at blande måske især AST, så jeg ville helt fraråde dig at købe sådan en blanding, så hellere finde en god opdrætter herhjemme og få en hund man nogenlunde kan spå om hvad temp den vil få, samt så har man altid en hotline til alle de spørgsmål og problemstillinger der vil dukke op.

Når nu du er gravid (tillykke :-)) så ville jeg selv vælge at vente da det er en stor omveltning at få hvalp i huset, men en KÆMPE omveltning at få et barn i huset, man kan ikke på forhånd vide hvad man har af tid og overskud og tænk hvis der skulle ske komplikationer osv... ikke en særlig rar situation at stå i.

Så mit råd til dig er, vent med den nye hund til efter du har født og I som familie er 'rystet sammen igen', og brug evt vente tiden på at kontakte nogle kenneler, tage på udstillinger osv for at møde nogle dejlige AST'ere og få talt med kompetente ejere af den race.

• #39   3. sep 2007 Dennis, vi er helt enige i at aktivtets niveauet er som på mange andre Terrier hunde, og uffatelig mange af dem bliver behandlet som skøde hunde fordi de er ganske små og det er sørgeligt. Så du skriver jo selv at Terrier er mere aktive end andre hunde, og det er en del af min pointe, man skal sætte sig ind i hvad man har med at gøre.

Og naturligvis skal man ikke rende rundt med løse hunde og slet ikke kønsmodne unghanhunde, det går meget nemt galt uanset hvor godt socialiceret den er. Hunde skove ser jeg intet problem med, man skal bare holde sig væk hvis ens hun ikke kan med andre hunde. Vores han kan ikke med andre hanner derfor kommer vi aldrig sådan et sted.

Problemet er jo bare at her ting er der uffatelig mange "Amstaff"(som regel er det jo øst blandinger) ejere der ikke ved, og derfor har vi så satans mange problemer med hunde der bliver overfaldet.

Med et godt eksempel mener jeg at du skal vise dig og din som et godt eksempel på en Amstaff ejer og en Amstaff. Have en ordentlig opdraget hund, ikke gå rundt med den løs. Og når folk kommer med deres fordomme så forklare dem, på en ordentlig måde, hvad det er for en hund du har, og at det altså ikke er dræber maskine, men altså bare er en hund. For hvis vi overfuser folk og bare syntes de er åndsvage jamen så bliver de bare bekræftet i deres fordomme.

Amstaff´s er begyndt at blive kaldt taber hunde rundt omkring, og det er på grund at pap hjerner der kun har hunden som potens forlænger, så de kan føle sig lidt seje. Det er fanme trist syntes jeg.

Der er masser af rigtig gode Amstaff ejere derude, og det er dem der skal mere frem, ikke de andre.

Og jeg vil da lige sige at, intet af det jeg skriver er myntet på dig, for jeg aner intet om hvordan du eller din hund er. Jeg taler generelt.

• #40   3. sep 2007 Nå Dennis, jeg skal ind og løbe DHL staffet;-(, du er velkommen til at skrive videre i en privat besked, for jeg ser nok ikke i denne mere.

• #41   3. sep 2007 Lars M > God tur og løb godt smiley
    Og tusinde tak for de gode råd!!!

• #42   3. sep 2007 Giver lige en rygklapper til lars smiley

• #43   3. sep 2007 Du skal sørge for at læse om racen så du er sikker på det er den rigtige hund du får. Jeg har selv 2 Schæferhunde og det er nogen der kræver noget både motions mæssigt men ikke mindst og så træning.

• #44   3. sep 2007 køb en udstoppet hund på 4 hjul, de er så nemme..

Kommentér på:
Amstaff/amr. staffordshire

Annonce