886 visninger
|
Oprettet:
Amstaff/amr. staffordshire {{forumTopicSubject}}
Overvejer at finde mig en amstaff/labrador blanding -men man hører jo så meget.
Så vil lige høre om der er nogen der har erfaring med denne blanding eller med amstaff alene?
Er de så "farlige" og antændelige som de bliver gjort til?
Håber nogen kan afhjælpe min uvidenhed
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 333 Svar: 4.475
Og nej , de er ikke farlige .. Men syntes du skal læse en del om racen inden du køber dig en ..
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.811
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 145 Svar: 1.587
Kender ikke så meget til amstaffen har mødt et par stykker uden problemer - men de er vist ikke så gode til hunde af eget køn....
Men du skal helt sikkert nok få nogle svar herinde fra...
sep 2005
Følger: 71 Følgere: 68 Hunde: 12 Emner: 641 Svar: 9.594
nov 2005
Følger: 49 Følgere: 48 Hunde: 5 Emner: 28 Svar: 101
Har selv en lab/gross münsterlænder han hund og han er den dejligste hund i verden. Vi bor på nedlagt landbrug og vores hund er meget ude også sammen med os når vi arbejder med ham eller vores heste.
Jeg venter mig til jul og er selvfølgelig interesseret i at den nye hund skal være en lige så god familiehund som den vi allerede har. Og den skal være god til børn -og så er det bare om jeg er totalt på afveje med en amstaff blanding!? :S
Men tak for jeres gode svar -vil fortsat følge med
aug 2005
Følger: 54 Følgere: 53 Hunde: 3 Emner: 405 Svar: 4.859
Og nej de fleste mener ikke at de er farlige, men der går nok ikke røg af et bål uden ild vel ?
Ikke et ondt ord om racerne - men man skal nok ligesom med Rotten og Schæferen vide, hvad man går ind til inden man anskaffer sig en.
aug 2005
Følger: 54 Følgere: 53 Hunde: 3 Emner: 405 Svar: 4.859
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.726
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.726
Bogstaverne er slidt væk på mit tastatur så jeg laver tit stavefejl *GGG*
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 490 Svar: 3.308
Den udtagelse er lidt dårlig.
De er potientel farlige mod andre hunde.
nov 2005
Følger: 21 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 31 Svar: 775
Held og lykke.
sep 2005
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 59 Svar: 453
nov 2005
Kristina > hvorfor mener du at jeg skal vente til efter jeg har født?? Og evt. hvor længe efter skal jeg så vente?
mar 2007
Den må man have i tankerne når man vil købe hund og især hvis man vil have en race der er så mange problemer med.
mar 2007
Når du har en Amstaff skal du leve op til ansvaret og være en go ambassadør for racen, det fortjener den. Men man skal ikke lukke øjnene for de problemer der er, og man skal være mere opmærksom på nogle ting end man skal med andre racer.
nov 2005
mar 2007
Vi må også se i øjnene at socialicering med andre hunde fra en tidlig alder er meget vigtig, så hunden lærer at omgås andre hunde og udvikler et godt hunde sprog, og derigennem ikke løber ind i problemer med andre hunde senere i livet. Dette er så vidt vigtigt for alle racer, men hvis vores hunde udvikler et problem med andre hunde(som regel af samme køn), så laver de altså meget mere skade end andre racer gør, og de er meget svære at få til at stoppe igen. Så her har vi et MEGET stort ansvar.
Det er også en race der kræver aktivering, den skal have lov at "lave" nogen, gennem leg eller andre udfordringer, for de har meget energi og hunde der ikke for brugt deres energi bliver frustreret. Med andre ord de har et højere aktivitets niveau andre skødehunde f.eks.
Med hensyn til ambassadør, så lige præcis på grund af alle de problemer der er med muskelhunde(som iøvrigt altid bliver kaldt Amstaff), så er det vigtig at alle stor frem med et godt eksempel, opfører os ordentligt og taler(skriver) pænt til folk der måske ikke ved så meget om vores hunde, og derigennem være med til at aflive nogle af fordommene.
mar 2007
Ja må sige syntes det lyder som en dårlig blanding.
nov 2005
mar 2007
Der er jo ikke nogen der siger der bliver sådan, det kan også sagtens blive en meget glad og go familie hund, problemet med blandingshunde er bare at det er meget meget svært at sige.
Så hellere købe en ren Amstaff eller Lab også ha en rimelig stor chance for at få en race typisk hund.
Og hvis der er jeres første hund, vil jeg ikke anbefale Amstaff´en, som jeg skriver herover, kræver den en del.
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.988
mar 2007
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 160
synes også du skal vente et stykke tid med at få en hvalp, da du for nok at se til.... og en hvalp ved jo heller ikke hvordan den skal være overfor barnet... men med en amstaff skal du bruge masser og masser af tid på når den er lille, så det er jo det om du for tid til det
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.988
Nej.super info du kommer med
mar 2007
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 160
nov 2005
Vi har begge et godt tag på hunde og ved godt de skal opdrages og aktiveres. Vi bor som tidligere skrevet på nedlagt landbrug og vores hund er altid med når vi arbejder med vores heste og ellers bliver han trænet og akktiveret på marken.
Han er alene hjemme 8 timer om dagen hvor han går ude (når vejret er til det) og så går vi en lang tur med ham morgen og aften.....derudover træner vi med ham et par gange om ugen. (Han bliver selvfølgelig også trænet når vi går tur -prøver at gøre turene så afvekslende som muligt mm.
mar 2007
Hvis altså vi godt kunne tænke os at vores race for et bedre ry end den har nu. Og det kunne jeg ihvertfald godt tænke mig for for det syntes jeg Amstaff´en fortjener.
Hvis ikke vi for rettet op på de problemer der er og for givet racen et bedre omdømme, så ender den med at blive gjort ulovlig herhjemme. Det er en reel risiko for det, og der kommer mere og mere fokus på det også fra politisk side. Og som tingene er nu er det ikke til vores fordel.
Ja naturligvis gælder der for alle hunde, men det gælder især for vores hunde, for skulle naboens gravhund gå grasat på en Lab, ja så sker der ikke det store, hverken skades mæssigt eller medie mæssigt. Men er det en Amstaff, ja så er der overhængene risiko for at lab bliver meget alvorligt skadet eller slået ihjel, oven i hatten så ryger det på forsiden af BT, og vores sag for endnu et skud for borven.
Vi bliver nød til at indse at det er vores opgave at forbedre vores races ry, for der er ved gud ikke andre der gør det for os.
Og jeg vil gerne understrege igen at en Amstaff, er hund med et højt aktivitets niveau, det skal man vide og have tid til. Det er en terrier og derfor gælder det som med andre Terrier at de ikke er de nemmeste at opdrage.
Og du siger det jo selv"lad så vær med at samligne den med en skødehund for det er det jo ikk".
Præcis, det er IKKE en skøde hund eller en hyrde eller jagt hund, det er en Terrier og det er en stor og meget stærk terrier og det skal man være opmærksom på.
mar 2007
Jeg vil nu stadig fra råde Amstaff/Lab blandingen, også hellere købe en race af den ene eller den anden.
Må indrømme at jeg ikke kender meget til Lab, men ved der er uffatelig mange dårligt avlet Amstaff blaninder til salg derude, så hvis du skal have en ordentlig hund, og minimere problemer(ikke en garanti), så ville jeg absolut købe en med Tavle og gerne fra Dansk opdrætter.
maj 2005
Følger: 19 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 2 Svar: 74
Må sige at det er en fryd at læse dine indlæg..
mar 2007
(link fjernet)
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
Jeg har ikke været gravid.. Men kan ikke forestille mig, at jeg ville have energi og overskud til en hvalp samtidig..
Og så ville jeg heller ikke mixe de to racer..
Og jeg rygklapper lige Lars også:-)
nov 2005
jan 2005
Men hvem er hjemme om dagen? Jer begge?
nov 2005
jan 2005
Men hvis du er vant til at have meget om ørerne, kan det jo være det går..
Jeg ville personligt ikke selv gøre det *s*
Men håber I finder den hund I leder efter *s*
nov 2005
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.809
Når nu du er gravid (tillykke :-)) så ville jeg selv vælge at vente da det er en stor omveltning at få hvalp i huset, men en KÆMPE omveltning at få et barn i huset, man kan ikke på forhånd vide hvad man har af tid og overskud og tænk hvis der skulle ske komplikationer osv... ikke en særlig rar situation at stå i.
Så mit råd til dig er, vent med den nye hund til efter du har født og I som familie er 'rystet sammen igen', og brug evt vente tiden på at kontakte nogle kenneler, tage på udstillinger osv for at møde nogle dejlige AST'ere og få talt med kompetente ejere af den race.
mar 2007
Og naturligvis skal man ikke rende rundt med løse hunde og slet ikke kønsmodne unghanhunde, det går meget nemt galt uanset hvor godt socialiceret den er. Hunde skove ser jeg intet problem med, man skal bare holde sig væk hvis ens hun ikke kan med andre hunde. Vores han kan ikke med andre hanner derfor kommer vi aldrig sådan et sted.
Problemet er jo bare at her ting er der uffatelig mange "Amstaff"(som regel er det jo øst blandinger) ejere der ikke ved, og derfor har vi så satans mange problemer med hunde der bliver overfaldet.
Med et godt eksempel mener jeg at du skal vise dig og din som et godt eksempel på en Amstaff ejer og en Amstaff. Have en ordentlig opdraget hund, ikke gå rundt med den løs. Og når folk kommer med deres fordomme så forklare dem, på en ordentlig måde, hvad det er for en hund du har, og at det altså ikke er dræber maskine, men altså bare er en hund. For hvis vi overfuser folk og bare syntes de er åndsvage jamen så bliver de bare bekræftet i deres fordomme.
Amstaff´s er begyndt at blive kaldt taber hunde rundt omkring, og det er på grund at pap hjerner der kun har hunden som potens forlænger, så de kan føle sig lidt seje. Det er fanme trist syntes jeg.
Der er masser af rigtig gode Amstaff ejere derude, og det er dem der skal mere frem, ikke de andre.
Og jeg vil da lige sige at, intet af det jeg skriver er myntet på dig, for jeg aner intet om hvordan du eller din hund er. Jeg taler generelt.
mar 2007
nov 2005
Og tusinde tak for de gode råd!!!
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 490 Svar: 3.308
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 341
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 42 Hunde: 13 Emner: 1 Svar: 42
Amstaff/amr. staffordshire