{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
635 visninger | Oprettet:

Fordele/ulemper ved omregistrering fra SKK til DKK {{forumTopicSubject}}

Hvis man nu køber og importerer en hvalp fra Sverige med tavle i SKK - er der så nogle ulemper ift. at deltage i DKK-arrangementer, hvis man ikke omregistrerer? Eller er det helt ligegyldigt?

Og gør det nogen forskel at hvalpen er født stump-halet?

(OBS - det er ikke mig selv, der er ved at hente svensk hvalp smiley )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fordele/ulemper ved omregistrering fra SKK til DKK
  • #1   20. maj 2022 Så vidt jeg ved, så skal den overføres til DKK hvis den skal konkurrere i Danmark. Hvorfor tøven med at registrere den i Danmark?

  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #2   20. maj 2022 Du kan ikke konkurrere i DKK med en danskejet hund der ikke er overflyttet.

    En ulempe (raceafhængigt) kan være at den så skal vurderes af DKK ved evt. røntgenfotografering hvis den er ejerskiftet og omregistreres til DKK.
    Er den svenskejet og i SKK kan man fotografere i Sverige. smiley

    Stumphale afhænger af racen?


  • #3   20. maj 2022 Tak for jeres svar - jeg sender det videre.
    Grunden til tøven er, at opdrætter ikke har fået lavet "født-stumphale-attest" på de stumphalede i kuldet indenfor de tre dage efter fødslen som DKK kræver... smiley


  • #4   20. maj 2022 Men hvis den ikke bliver registreret som medfødt stumphale, så må den jo slet ikke deltage i udstilling, stævner, konkurrencer mv. med mindre den er en af de 5 racer som må halekuperes.

  • #5   20. maj 2022 Så fik hun ringet til DKK og alt er fint.
    Når den blot i SKK registreres som "NBT", så bliver det overført uden den født-stumphale-attest, som ellers kræves. Og ja, det er selvfølgelig en race, der kan/må fødes med stumphale smiley

    Tak for jeres input smiley


Kommentér på:
Fordele/ulemper ved omregistrering fra SKK til DKK

Annonce