{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
929 visninger | Oprettet:

undgå stres {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen jeg laver denne tråd fordi at mig og min kæreste skal flytte her til august forhåbentlig hvis de er færdige til tiden.

jeg vil derfor høre om nogen har et godt råd til hvordan vi kan hjælpe Kato med ikke at blive alt for stresset? da han jo skal med os. vi har også en kat som han har mødt og ikke siger noget til men vi vil jo som sagt gerne undgå at han bliver alt for stresset fordi så kunne han nok godt finde på at jagte hende.

Og der er desværre ikke mulighed for at han kan blive ved mine forældre til vi har alt på plads da de skal rejse et par dage efter. kom gerne med alle de råd i har.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  undgå stres
  • #1   14. jun 2022 Da jeg flyttede i hus, havde jeg heller ikke hjælp til at passe Aslan. Jeg sørgede for et rum til ham, han kunne være i, mens jeg rykkede møblerne på plads smiley

  • #3   14. jun 2022 Jeg ville lade hunden være i et rum, evt med et børnegitter. Alternativt lade hunden være i et stort bur.
    Det samme gælder katten.
    Det er en katastrofe, hvis hunden eller katten stikker af et nyt sted.

    Indtil hunden og katten accepterer hinanden, skal katten have mulighed for at trække sig, fx ved hjælp af et børnegitter. En evt kattebakke kan også med fordel placeres bag gitteret.

    Til Bodil: overvej et børnegitter eller et stort bur til hunden.
    Selvom man parkerer i skyggen osv., så er bilen pludselig meget varm, og man kan hurtigt blive optaget af et eller andet i forbindelse med en flytning.


  • #5   14. jun 2022 En afbalanceret hund kan sagtens klare en flytning uden at blive stresset.
    Vi er flyttet 3 gange med vores flok gennem årene. De går bare ind og bor det nye sted.
    Er hunden let stressbar generelt, ville jeg arbejde med det problem før flytningen.
    Under selve flytningen kan man sørge for pasning eller dele sig op, så hundens ting er på plads i et rum, når den ankommer. Der kan den så opholde sig bag et gitter, mens resten af huset pakkes ud.


  • #6   14. jun 2022 Sidste år fra juni til december flyttede vi 3 gange på 6 måneder, 2 af stederne var møblerede huse, indtil vores nye hus stod færdigt. Der har absolut intet været med Anton, og han har "deltaget" i alle 3 flytninger. Så længe han har sine kurve og ting, og kan være sammen med mig, er han 100% cool, men jeg er ikke i tvivl om, at var han blevet lukket i et rum, også bag børnegitter, at så var han først blevet stresset.

    Så det afgænger jo helt af hunden, Anton hviler meget i sig selv og tager de fleste ting helt roligt, hvor andre hunde ikke gør.

    Du kender din hund bedst, og ved, hvad der virker. smiley


  • #7   14. jun 2022 Er Kato en hund der i forvejen har tendens til stress?
    Jeg flyttede for et år siden, henover en weekend, og Umi blev passet lørdag og søndag af en god veninde. Umi var derfor ikke med mens vi kørte frem og tilbage mellem ny og gammel lejlighed, pakkede ned, pakkede ud, gjorde rent osv, det havde været helt umuligt.

    Men hun kom herhen søndag aften og det var dét. Jeg havde ikke fået pakket ud, men jeg havde da seng, sofa og spisebord på plads. Og så havde hun sine kurve. Hun faldt hurtigt til, og jeg mener ikke der gik mere end få dage, så kunne hun finde på at gå ind og lægge sig i sengen i soveværelset for at slappe af, mens jeg sad i sofaen inde i stuen.

    Så - det behøves ikke nødvendigvis blive et problem, hvis ikke det er et problem i forvejen smiley


  • #9   15. jun 2022 Jeg må mrd skam indrømme, at jeg aldrig har tænkt over at hunden har problemer med en flytning.
    Jeg er bare flyttet og det var så det, og der har aldrig været et problem.
    Mens der blev slæbt på flyttegods var hunden i et værelse med gitter eller i bilen.
    En psykisk sund hund burde ikke hav/få problemer med en flytning.


  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 247
    #11   15. jun 2022 Jeg har lige som Anni smiley
    - Aldrig tænkt over det kunne være et problem med mine hunde.

    Kunne ikke finde på at lukke dem i et rum et nyt sted,
    De er kommet i buret i bilen med bagklappen åben,
    når der blev båret ting ind,
    så de ikke gik i vejen.

    (katte kender jeg ikke til)


  • #12   15. jun 2022 VI har flyttet et par gange gennem årene med forskellige hunde.
    Mens der er blevet båret møbler ud og ind har hundene siddet i deres bure i bilen. Om sommeren med åben bagklap og vinteren med dækken og ekstra tæpper i bunden af buret. Når den del med åbne døre osv var overstået er hundene kommet med ind og trisset rundt efter os mens vi satte ting på plads. Vores sidste flytning (og forhåbentlig sidste smiley ) var til et hus vi fik bygget så her kendte de stedet ret godt inden den endelige flytning; de havde jo været med derude hver week-end og flere aftener i et helt år smiley
    I december flyttede vi min gamle mor tættere på os. Hendes Cairn terrier sad i min mands bil sammen med mine hunde, mens vi kørte frem og tilbage. Vi havde lige sat et midlertidigt hegn op i haven på hendes nye hus så de kunne komme ud og tisse allesammen, mens vi bar møbler ind. Da vi havde kørt sidste læs kom hundene med ind og 'hjalp' min mand og min mor med at sætte møbler på plads, mens jeg afleverede lastbilen. Da jeg kom tilbage havde alle tre hunde fundet sofaen og så vældig tilfreds ud - de snorkboblede (Penny var 11 uger på det tidspunkt smiley ).
    Jeg synes ikke nogen af vores hunde har virket stressede over flytninger, hvor de har været med. Men det er jo selvfølgelig nok lidt individuelt hvordan hunde reagere på en meget anderledes situation.


  • #13   15. jun 2022 Mon ikke en hund kun stresser op, hvis ejeren gør det? Hvis ejer har styr på tingene og via kropssprog viser dette, så er jeg sikker på, at en sund hund vil tage det roligt.
    Da jeg blev skilt og flyttede i nyt hus med nye møbler (skilsmisse opsluger ting), var Chili sådan ca ligeglad. Måske gik hun rundt om sig selv en ekstra gang, før hun lagde sig i den nye sofa smiley


  • #14   15. jun 2022 Jeg tænkte egentlig ikke så meget over det, da jeg flyttede med alle tre for ét år siden.

    De havde været med hernede en enkelt dag, hvor vi gik og lavede noget praktisk, sammen med nogle venner, og på selve flyttedagen var de i min bil, så længe lågen stod åben - men derefter kom de ud, og "deltog" resten af dagen.

    Allerede den første dag, hvor vi bare var hernede for at arbejde, lagde de sig og slappede af ude på gårdspladen
    Men generelt er de egentlig lidt ligeglade med,, hvor vi er.
    De falder også hurtigt til ro, hvis de er med i sommerhus, på hotel, på besøg hos venner og famile osv.


  • #15   15. jun 2022 hej allesammen. jeg havde ikke lige tid til at få svaret igår. Men vil så svare jer alle lidt nu.

    Den eneste grund til at vi er lidt bekymrede er fordi sidste gang vi flyttede ham blev han meget stresset og kunne slet ikke finde ro i lidt over en måned.

    Men han skal jo med samme dag som vi flytter, han kender allerede området og det er ikke muligt at komme ind da det er nybyggeri. det er desværre heller ikke en mulighed at have ham i bur i bilen da vi hverken har en bil eller et bur men han bliver spændt fast på bagsædet men han er ude at køre.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #16   15. jun 2022 Jeg ville få en til at gå/aktivere hunden imens. Hvad andre hunde kan klare hjælper ikke din hund. Du er klar over at det kan blive et problem. Altså gør hvad du kan for at undgå det.

    En følsom hund må man tage hensyn til. Mange af de svar du har fået er fra folk som aldrig har haft en sådan hund.



  • #17   15. jun 2022 Skal siges min nemt bliver usikker på høje lyde og rumsteren. Derfor han var i sit eget rum, det er faktisk også her han søger tilflugt nu, når det bliver for meget for ham smiley
    Så jeg synes klart, at hvis i har mulighed for det, så hav ham i et rum smiley
    Aslan var på badeværelset.


  • #18   15. jun 2022 Og katten rendte bare hvor den havde lyst smiley

  • #19   15. jun 2022 det eneste rum der måske er muligt han kan være i hele tiden er soveværelset

  • #20   15. jun 2022 Så må det vel blive soveværelset.
    Sørg for at der er ting han kender, og evt et lækkert kødben eller anden god beskæftigelse.


  • #21   16. jun 2022 Jeg har ikke prøvet, at flytte, i den tid jeg har haft hunde. Er vi et fremmed sted og skal overnatte. Er der ingenting med Laurids, han er som herhjemme lige fra starten af. Walther er meget morsyg den første halve til hele time, derefter er der også ro på ham. Begge hunde var rolige og følte sig hjemme, fra første sekund de var med i sommerhuset. Ved ikke om det var fordi der lugtede af os

Kommentér på:
undgå stres

Annonce