Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hurtta cooling wrap
  • #1   27. jun 2022 Jeg har den gamle kølevest fra Hurtta, som ser anderledes ud, men jeg tænker at materialet er det samme. Fordelen er, at materialet er ret hårdfør, og kan holde til at hunden bader med det på. Det klarer også nemt mange ture i vaskemaskinen.

Umiddelbart ser det ud til at den nye, helt som den gamle, spænder ned over skulderen. Den gamle har et ret stort spring i størrelser, så den er nemt enten temmelig stram eller alt for stor. Jeg tænker at det samme gør sig gældende med den nye.

Den største ulempe ved den gamle er dog, at den relativt hurtigt tørrer ud, med mindre den løbende vandes. Den er TUNG når den er gemmenblødt. Og at den ikke dækker hundens ryg.

Jeg gik for et par år siden over til BOT Cool on Track dækkenet, som jeg elsker. Men det er til den sarte side, og knækker hvis det tørrer ud. Så man skal helst ikke glemme det i bilen. Det kan holde sig fugtigt og virke kølende i mange, mange timer (med mindre hunden er i direkte sol, så skal det vædes med et par timers mellemrum). Det har en god pasform, er meget let og størrelserne springer ikke så meget. Og så er skulderen selvfølgelig helt fri til bevægelse.

Her er Bella med sit BOT, som hun elskede meget højt smiley Det købes billigt hos Hööks. Kan også købes andre steder, men til en væsentlig højere pris.

profilbillede
  • #3   27. jun 2022 Ja for det jeg har nu dækker ryggen, men fordi her kan jeg jo godt se, at hendes forben er helt tilbage og ramme og derfor i tvivl om den måske hæmmer skulderens bevægelse

Det er lidt tyndt i materialet, så der skal jævnligt vand på.

Kiggede godt på BOT til løbet, men det er så mørkt. Det sluger jo solens stråler hver gang man skal ud af skyggen smiley

profilbillede
  • #4   27. jun 2022 Der er kommet en “kopi” af BOT, som er lyseblå. Jeg tror det var ved Dummyshoppen jeg så den. Det er jo ikke så mørkt, hvis farven er et issue. Men jeg ved ikke hvordan materialet er i forhold til BOT.

• #5   27. jun 2022 Kigger lige lidt med - jeg har netop haft kig på hurtta fordi den ikke er et helt dækken. Sten er temmeligt "taktilt udfordret" smiley
    Men ideen ryger jo lidt, hvis den er trang om skulderen.

Hvad med ruffwear, kan se de har to modeller, den ene med lidt mere ryg end hurtta?

• #6   27. jun 2022 Prøv evt at spørge Line med Frida, hvad det er de bruger.

• #7   28. jun 2022 Jeg har denne her: https://www.hooked4pets.dk/shop/hurtta-koelevest-havblaa-22925p.html?gclid=EAIaIQobChMI4-GUuurP-AIVoIxoCR2jLwjEEAQYAiABEgKPAfD_BwE

Hera hader den - men hun hader alt der minder om seler og dækkener - når den først er på er hun ligeglad. Mht. køling så er den rigtig fin, og holder længe. Jeg har faktisk aldrig tænkt over om der ikke er fri bevægelighed hen over skulderen. Måske fordi at det er der smiley

• #8   29. jun 2022 Hera - og hvordan med armhulen? Er der fri bevægelighed uden at forbenet rammer hvis benene bliver trukket helt tilbage som på billedet?

profilbillede
  • #9   29. jun 2022 Anne kan ikke umiddelbart finde den. Hvis du lige pludselig snubler over navnet må du gerne sige til.

Farve er lidt et issue, for hvis vi er i skyggen, bruger jeg ikke køledækken. Det er primært et behov, hvor jeg ikke kan undgå solskinnet for jeg har ikke haft succes med at se nogen meget vellykket løbe med dækken. Så vil vi hellere holde hviledag på alle solskinsdagene

• #11   30. jun 2022 Nu har jeg tjekket, og for mig ser det ud som om, at der er frit omkring skulderen, også i bevægelse. Men når du skriver "uden forbenet rammer" tjaaa så ved jeg ikke rigtigt...
    Jeg tænker at det vil ramme/berøre vesten, men ikke at det vil genere. Der er et pænt hul til benet, og fri bevægelighed - synes jeg smiley

• CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

Følgere: 30 Emner: 48 Svar: 918
    #12   30. jun 2022 Jeg har ingen forstand på køledækkener, men har flere gange overvejet, at investere i en køle halskrave.

Tænker køledækken ligesom seler der er "stangvarer" Kan være svært at finde som passer til netop ens egen hund og så har jeg erfaret herhjemme, at mandens hanhund som den eneste ud af 7 hunde, virkelig døjer, når det er varmt, har en pæn stor effekt af, at jeg klipper ham i bund omkring halsen (ellers en trimmerace, men han danner simpelhent så meget underuld omkring halsen/nakken).

Tænker hvis det alene kan være en hjælp for hanhunden, så må sådan et køle halskrave også have en vis effekt på hunde uden meget pels uden, at være til gene for hunden ?

Jeg tror ikke altid det er hvor meget "køl" hunden har på. Jeg har selv også stor gavn af, bare at dyppe fødderne i hundenes soppebassin smiley

Det er bare strø tanker. Jeg har som skrevet ingen erfaringer smiley

• #13   5. jul 2022 Tak for hjælpen. smiley

Jeg har nu bestilt to stk
    https://www.qimmiq.dk/produkt/ruffwear-swamp-cooler-zip-vest-aurora-teal/

profilbillede
  • #14   5. jul 2022 CM

Her ses Abby til Nordbo løbet med kølehalsedisse smiley

profilbillede
Kommentér på:
Hurtta cooling wrap

Annonce