935 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar
Hurtta cooling wrap Hurtta cooling wrap
Hej
Nogen der ejer en Hurtta cooling wrap? Jeg har brug for en kølevest, hvor der er fri mulighed for bevægelighed i skulderen og lidt mere end på den jeg har i forvejen.
Billede fra Google
0 synes godt om
sep 2017
Følgere: 552 Emner: 159 Svar: 10.947
Umiddelbart ser det ud til at den nye, helt som den gamle, spænder ned over skulderen. Den gamle har et ret stort spring i størrelser, så den er nemt enten temmelig stram eller alt for stor. Jeg tænker at det samme gør sig gældende med den nye.
Den største ulempe ved den gamle er dog, at den relativt hurtigt tørrer ud, med mindre den løbende vandes. Den er TUNG når den er gemmenblødt. Og at den ikke dækker hundens ryg.
Jeg gik for et par år siden over til BOT Cool on Track dækkenet, som jeg elsker. Men det er til den sarte side, og knækker hvis det tørrer ud. Så man skal helst ikke glemme det i bilen. Det kan holde sig fugtigt og virke kølende i mange, mange timer (med mindre hunden er i direkte sol, så skal det vædes med et par timers mellemrum). Det har en god pasform, er meget let og størrelserne springer ikke så meget. Og så er skulderen selvfølgelig helt fri til bevægelse.
Her er Bella med sit BOT, som hun elskede meget højt
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.878
Det er lidt tyndt i materialet, så der skal jævnligt vand på.
Kiggede godt på BOT til løbet, men det er så mørkt. Det sluger jo solens stråler hver gang man skal ud af skyggen
sep 2017
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 418 Svar: 31.287
Men ideen ryger jo lidt, hvis den er trang om skulderen.
Hvad med ruffwear, kan se de har to modeller, den ene med lidt mere ryg end hurtta?
okt 2014
Følger: 12 Følgere: 469 Hunde: 4 Annoncer: 1 Emner: 215 Svar: 2.612
jul 2020
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 55
Hera hader den - men hun hader alt der minder om seler og dækkener - når den først er på er hun ligeglad. Mht. køling så er den rigtig fin, og holder længe. Jeg har faktisk aldrig tænkt over om der ikke er fri bevægelighed hen over skulderen. Måske fordi at det er der
jun 2017
jun 2017
Farve er lidt et issue, for hvis vi er i skyggen, bruger jeg ikke køledækken. Det er primært et behov, hvor jeg ikke kan undgå solskinnet for jeg har ikke haft succes med at se nogen meget vellykket løbe med dækken. Så vil vi hellere holde hviledag på alle solskinsdagene
sep 2017
jul 2020
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 55
Jeg tænker at det vil ramme/berøre vesten, men ikke at det vil genere. Der er et pænt hul til benet, og fri bevægelighed - synes jeg
sep 2020
Følgere: 30 Emner: 48 Svar: 918
Tænker køledækken ligesom seler der er "stangvarer" Kan være svært at finde som passer til netop ens egen hund og så har jeg erfaret herhjemme, at mandens hanhund som den eneste ud af 7 hunde, virkelig døjer, når det er varmt, har en pæn stor effekt af, at jeg klipper ham i bund omkring halsen (ellers en trimmerace, men han danner simpelhent så meget underuld omkring halsen/nakken).
Tænker hvis det alene kan være en hjælp for hanhunden, så må sådan et køle halskrave også have en vis effekt på hunde uden meget pels uden, at være til gene for hunden ?
Jeg tror ikke altid det er hvor meget "køl" hunden har på. Jeg har selv også stor gavn af, bare at dyppe fødderne i hundenes soppebassin
Det er bare strø tanker. Jeg har som skrevet ingen erfaringer
jun 2017
Jeg har nu bestilt to stk
https://www.qimmiq.dk/produkt/ruffwear-swamp-cooler-zip-vest-aurora-teal/
jun 2017
Her ses Abby til Nordbo løbet med kølehalsedisse
Hurtta cooling wrap