{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.368 visninger | Oprettet:

Erfaringer med "dagpleje" til hund? {{forumTopicSubject}}

Overskriften blev nok ikke lige den bedste, men jeg vidste ikke lige hvad jeg ellers skal kalde det. Med dagpleje mener jeg ikke de steder, hvor hundene bfe bliver smidt sammen og så kan de ellers hygge sig. Jeg mener et sted hvor man får hunden passet i hverdagene i mens man er på arbejde.

Sagen er den at teemo efter 2 år stadig ikke kan være alene hjemme. Vi var nået op på 20 minutter, men af en eller anden årsag besluttede han pludselig at det kunne han ikke mere.
Vi har prøvet stortset alt, det eneste jeg har på hånden nu, er at snakke med dyrlægen om noget medicin af en art til at dæmpe hans angst, men om det overhovedet ville gøre en forskel ved jeg ikke. Vi har haft adfærdsbehandler på, og har trænet efter alle kunstens regler, men vi får ikke den fremgang vi håbede.

Lige nu går jeg hjemme og har heller ikke pt. Nogen udsigt til at skulle noget mere, men jeg ved jo at det kommer på et tidspunkt. Og selvom jeg aldrig kommer til at have et fuldtidsjob, er alt over ingenting jo altså åbenbart for meget for teemo. Han kan være alene i bilen, men der kan han jo ikke ligge en hel arbejdsdag, imens manden er på arbejde.
Jeg vil gøre alt for ikke at ende i den situation at vi bliver nødt til at finde et andet hjem, for vi elsker ham overalt på jorden, men må også erkende at hvis han ikke lære det eller vi finder en anden løsning, så er der ikke andre udveje, når den dag kommer at jeg skal noget.
Jeg kæmper alt hvad jeg kan for ham, men jeg ved snart ikke mere hvad jeg skal stille op smiley

Er der nogen der har erfaring med at have en der passer hunden i hverdagen? Er det overhovedet muligt at finde nogen til det sådan fast, når det ikke skal være sådan et sted som ovennævnte?
Og hvis i har, hvad gav i så for det på månedsbasis?

Den eneste jeg umiddelbart kender, som kan hjælpe er min mor, men det ville kun kunne blive en nødløsning da hun bor næsten en halv time i bil den forkerte vej, og så har hun jo også ting hun skal nogle gange.

Det er et meget ømt emne for mig, så hver søde at holde jer til hvad jeg spørger om, så vidt muligt.
Vi har selvfølgelig styr på hvad vi gør i forhold til teemo og hvalpen, så vores nye hvalp ikke ender med samme problemer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med "dagpleje" til hund?
  • #1   28. jul 2022 Det ville ellers lige være noget for mig, når nu jeg ikke slev skal have hund igen.
    Der burde være andre der har det lige som mig.


  • #2   28. jul 2022 Anni hvor er det nu du bor? smiley hvis du sådan oprigtigt kunne være interesseret må du gerne skrive en pb.

    Men hvor finder man mon lige folk som dig? For det ville jo være optimalt for teemo at det var et sted hvor han bare kunne hygge sig i de timer, og en der var klar på at have ham på faste dage.


  • #3   28. jul 2022 Da jeg havde min gamle australske terrier og primært arbejde aftenvagter, var jeg "dagplejemor" for en skøn flat coated, der ikke var alt for god til at være alene hjemme.

    Han blev afleveret kl 7.30 og hentet 13.30.

    Det fungerede fint for alle, indtil jeg skulle flytte og afstand blev for stor.

    Det er mange år siden (15 vil jeg tro) og jeg husker ikke hvad hun gav for det; men jeg har vist kun taget et yderst symbolsk beløb, hvis jeg kender mig selv ret.


  • #4   28. jul 2022 Jeg bor i Kolding.

    Der må da være nogen ældre som mig, der har mistet hund og ikke skal have hund igen.

    Man kan måske finde dem gennem hunde klubberne eller et opslag på Facebook gruppen for din by.


  • #5   28. jul 2022 Jeg har ofte haft hunde i dagpleje og det fungerer super fint, alle de hunde jeg har haft har været glade for at være her og der har ingen problemer været

  • #6   28. jul 2022 Tak for jeres erfaringer, det er virkelig rart at hører at det burde være til at finde. smiley

    Jeg må prøve at lægge en føler ud og se om der er nogen der er interesseret. Selvom vi ikke har behovet lige nu, vil jeg jo gerne at vi lige kender dem lidt inden, især teemo, og så vi ikke står i sidste øjeblik og skal finde det rigtige match.

    Anni min mand arbejder i Kolding, så du skriver bare hvis du er interesseret smiley


  • #8   28. jul 2022 Da jeg arbejde som butiksbestyrer og desværre arbejde 70+ timer om ugen, hjalp en af mine ansattes mor mig med Aslan.
    Hun var flexjobber, som ikke længere magtede at have hund, men elskede at passe og gå med Aslan. Det var heldigvis kun et par måneder, jeg skulle passe butikken som bestyrer indtil en købmand trådte til.
    Hun blev så glad for Aslan, at hun spurgte om hun ikke måtte have en fast dag om ugen at gå med ham, selvom jeg ikke arbejdede så meget.

    Måske du er heldig at nogen i nærheden, går hjemme og savner hund, men ikke magter en på fuldtid?


  • #9   28. jul 2022 Hun ville forresten ingenting have for hjælpen, fordi han gav hende så meget glæde.
    Jeg gav hende blomster og andet hun kunne lide. Jeg kunne heldigvis spørge hendes datter, som jeg havde ansat om hvad hun kunne lide smiley


  • #10   28. jul 2022 Du kunne lægge en føler ud hos dyrlægen, de lokale træningssteder, den lokale købmand osv.
    Nogle steder kan du måske få lov til at hænge en seddel op.


  • #12   28. jul 2022 Jeg havde slet ikke tænkt på at der jo også er folk der arbejder om aftenen smiley

    Det ville jo være helt vidunderligt hvis vi kunne finde en, der gerne vil have selskabet men ikke selv har muligheden. Vi forventer ikke at man laver noget med ham, bare at man er der, for vi er jo alligevel mest aktive med dem om aftenen når vi begge er hjemme til det.

    Tusind tak for jeres erfaring og gode råd til hvor jeg kan søge. Jeg føler mig lidt mere håbefuld allerede.

    Hippie nej han kan ikke være alene med Lucky.


  • #14   28. jul 2022 Tak Christina, jeg tvivler bare på at pension er en løsning for teemo, for jeg tror han ville stresse over de andre hunde, og samtidig ville han jo så skulle være alene dér når han ikke lige var den der fik opmærksomhed, og så er vi jo lige vidt.
    Skal selvfølgelig ikke kunne sige om der er steder der gør det anderledes end de steder jeg har kendt, for det er ikke noget jeg har brugt.

    Men jeg vil selvfølgelig holde alle muligheder åbne, for jeg vil vitterligt gøre alt for at han kan blive hos os til han er en gammel dreng. Han er jo ligeså højt elsket som de andre, så jeg kan slet ikke bærer tanken om andet. Men jeg må jo desværre også bare begynde at se realiteterne i øjnene, at jeg er ung og derfor ikke altid kommer til at kunne være hjemme hos ham.


  • #16   28. jul 2022 Jeg har lige lagt et opslag op i vores by gruppe på Facebook.
    Jeg synes det er lidt svært at søge ret meget længere væk end det lige nu, da jeg jo ikke aner om jeg skal den ene eller anden vej, når jeg engang skal igang, og jeg skal cykle rundt.

    Det er måske også lidt svært for folk at melde ind, når jeg ikke ved hvilke tidspunkter eller dage behovet bliver. Men jeg kan da i det mindste så måske få en ide om, om der er nogen i området der har interesse i det.

    Det ville jo være helt perfekt, hvis jeg kunne finde en der ville få ligeså meget glæde af teemos selskab, som han ville få af deres. Så det måske kunne blive lidt en hjælp i begge retninger.


  • #17   28. jul 2022 My, uanset hvad det bliver til og hvad du vælger, så kan jeg altid tage ham ind akut. smiley

  • #18   28. jul 2022 Tusind tak Anni smiley det er altid dejligt at have mennesker i baghånden når det kniber.

  • #19   28. jul 2022 Jeg har været "vikar" for en der havde en goldenhvalp, hvor den den blev passet i dagtimerne af en kvinde, når hun ikke kunne kom hunden herhjem.

    Manden kunne dog ikke beholde hunden..

    Jeg gjorde det gratis, og havde gerne gjort det fast smiley

    Jeg vil foreslå du prøver at finde en pensionist, der ikke er "vildt" aktiv (nogle er jo på farten konstant :p), som kan fungere som "dagpleje" smiley

    Der er sikkert nogen det vil gøre det enten gratis eller for små penge smiley


  • #23   28. jul 2022 Og som jeg skrev i # 4 Isabelle smiley

  • #24   28. jul 2022 Tak for jeres svar. Også selvom nogle af rådene er de samme, det er jo stadig fine råd, og jeg ved jo at alle mener det godt. smiley

    Jeg kæmper videre med teemo. Så har jeg en aftale med Anni om at hun lige skal møde ham en dag ved lejlighed, så må vi se om de to har kemi.
    Og så har jeg et opslag på min bys Facebookgruppe, så må vi se om nogen melder sig på banen.
    Så må vi jo se hvad fremtiden bringer.


  • #25   28. jul 2022 Det er jeg ked af at høre, Solvej. Alene hjemme problemer kan være så svære at arbejde med!

    Jeg tror, at der er flere, der gerne vil passe på den måde, end man lige regner med. Jeg kender måske en, der kunne være en mulighed faktisk. Jeg sender dig lige en PB smiley


  • #26   28. jul 2022 A&Atlas, tak, det er virkelig svært smiley vi kan tilpasse os rigtig meget, og gør det gerne for ham, men lige alene hjemme er jo bare ikke nemt, når man jo altså skal på arbejde og sådan.

  • #27   29. jul 2022 Han er simpelthen så sær. Jeg havde ham med i bilen i dag, som vi altid har når vi skal noget som helst, som ikke kræver pasning. Jeg gik fra ham 4 gange!! Sammenlagt knap en time. Og han sov bare, sagde ikke en lyd.
    Men hvis jeg går hjemmefra er han helt overbevist om at han mindst dør.

    Jeg har prøvet at give ham buret fra bilen hjemme, det hjælper ingenting. Jeg forstår simpelthen ikke den store forskel. Og det er fuldstændig lige meget om Lucky er i bilen eller ej. Det er SÅ sært.

    Det ville være dejligt hvis man så bare altid kunne have ham i bilen, men det bliver jo hurtigt enten for varmt eller koldt afhængigt af årstiden.

    Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skulle bærer mig ad med at simulere bilen, så han kunne overfører den tryghed han har der til derhjemme, for jeg aner ikke hvad forskellen for ham er.


  • #28   29. jul 2022 Hvem var det nu der havde en boxer med samme problem, hjemme var umuligt men i bilen, kunne hunden ligge en hel arbejdsdag uden en lyd.

  • #29   29. jul 2022 #27 My Little ..... Hiv bilen ind i stuen ... og tag selv bussen på arbejde . ... smiley smiley smiley smiley smiley

  • #30   29. jul 2022 Er det ikke noget med at nogle hunde trives bedst på lidt plads når de er alene?

  • #31   29. jul 2022 30
    Det er forsøgt. Hun har haft bilens bur indendørs også


  • #33   29. jul 2022 Isabelle, her har hverken en Lucky, en rosa, et adaptil halsbånd, kalm tabletter, adaptil diffuser, 2 slags bure, en stue, et køkken, et badeværelse hjulpet smiley
    At give ham noget at bruge tid på hjælper heller ikke, det hjælper lige når jeg går, men ligeså snart han er færdig bliver han igen ked af det.

    Det gør ingen forskel om han har haft en aktiv dag inden, så han er godt træt, eller jeg går uden at have lavet noget med ham inden.

    Jeg føler virkelig at vi har været igennem alle tænkelige muligheder, men det eneste der virker er bilen smiley

    Smed et halsbånd på ham den anden dag, for at give det en chance mere, men har endnu ikke mærket nogen forskel overhovedet, men nu må vi se om det alligevel hjælper lidt i længden.

    Men jeg må jo bare starte forfra igen igen. Det svære er at jeg ikke aner hvorfor han pludselig har tilbagefald, og derfor er det jo også svært at gøre noget anderledes.

    Jeg kan prøve at ændre tidspunktet på dagen, men det er vist også det eneste jeg kan finde på lige nu.
    Og så har manden i huset fri i 3 uger når vi får hvalp lige om lidt, så der tænker jeg at vi prøver at se hvad han siger til at manden træner det, så jeg forlader hjemmet med hvalpen, og han så efter noget tid også går, men selv hvis han reagere mindre på det, så er det jo ikke en løsning i hverdagen, for manden tager jo afsted før jeg overhovedet er stået op


  • #34   29. jul 2022 Nittib vi bor i en lille by, der ikke rigtig har nogle bus forbindelser, der kører vist en bus hver 2 time noget af dagen nogle gange, men det er også det, så det ville manden nok blive ked af smiley

  • #35   29. jul 2022 Ud til ophuggeren og køb en skrotbil, og så bytter du sofaen ud med den smiley

  • #36   29. jul 2022 Det skal være en meget lille bil så anni, Nøj det kunne bære kønt smiley

    Jeg har ikke svar på den del med bilen, men jeg har en teori om at han måske også er lidt mor afhængig, altså at det er MIG der ikke må gå, og ikke generelt alle, han reagere jo f.eks. Ikke på at min mand tager afsted om morgenen, han kan godt vente lidt om eftermiddagen ved den tid han skal komme hjem, men det er da også det.

    Så vi snakker lidt om, at prøve at jeg simpelthen bare går hver dag, imens manden er hjemme, så han ikke bliver efterladt helt, men bliver efterladt af mig, for at vænne ham til at jeg faktisk ikke er hjemme hele tiden.
    Det kommer lidt automatisk når hvalpen flytter ind og vi skal ud i verden, træne osv. Men simpelthen for at se om det gør en forskel.


  • #38   29. jul 2022 Hvis det er fordi han savner dig, kunne du måske prøve at efterlade en gammel T-shirt, gerne en du har sovet/svedt i.

  • #39   29. jul 2022 Når manden går på arbejde behøver han jo hellere ikke reagere, så er han jo ikke alene, for du er der stadig.

    Hvis manden er hjemme her i weekenden, kunne i så ikke prøve, hvor du ignorerer hundene og bare går.
    Efter et kvarters tid rejser din mand sig, ignorerer hundene og bare går.
    Kunne være interessant hvad han så gør.


  • #40   29. jul 2022 Anni han reagere stadig på at blive alene. Det har vi prøvet. Men han reagere altid på at jeg går, også selvom der er nogen hjemme hos ham. Ikke nødvendigvis med piveri, men han går til døren og er meget opmærksom. Hvis min mand går på andre tidspunkter kan han da godt lige løbe ud til døren for at kigge, men så kommer han ind igen med det samme. Han kan dog sagtens passes hos f.eks. Min mor til en overnatning, så det er ikke fordi han slet ikke kan være væk fra mig.

    Men jeg synes vi efterhånden har snakket om alle mulige kombinationer, jeg synes bare ikke nogen af dem vi har prøvet har virket efter hensigten. Er selvfølgelig klar over, at nu hvor teemo er tilbage til 0, skal vi ikke gå i 20 minutter, men bare lige akkurat længe nok til at vurdere hvordan han reagere.

    Vi har kamera oppe med live lyd og billede, så vi kan stå og kigge på mobilen.

    Lise-Lotte, tak for forslaget, men han har altid adgang til mit brugte tøj, dyner, puder osv. Så det tænker jeg ikke gør en forskel for ham.

    Jeg synes bare det er virkelig mærkeligt med ham, for nogle gange kan han jo godt. Han slapper aldrig 100% af i det, men han har jo kunne ligge i 20 minutter bare og vente, uden at sige noget. Jeg har ikke ændret på set uppet, gør præcis det samme og på Ca samme tid, fordi jeg hurtigt fandt ud af at han har brug for rutinen.


  • #41   29. jul 2022 Jeg laver forresten generelt ikke noget med hundene i bestemte tidsrum på dagen, I håb om at det ville hjælpe ham lidt, og for ikke at vænne ham til at han skal en helt masse i "alene hjemme" tiden.

  • #42   30. jul 2022 Har i prøvet, hvor du går først og manden bliver lidt og går når han er rolig? Har det samme effekt?

  • #43   30. jul 2022 Ja det har vi prøvet, og det giver det samme.

  • #44   30. jul 2022 Øv!
    Kan simpelthen ikke huske, hvad jeg gjorde med Aslan.
    Han fik også et tilbagefald, da vi pludselig skulle rejse pga dødsfald i familien og han ikke havde et pas...
    Prøver at spørge min mor om hun kan huske hvad der hjalp smiley


  • #46   11. aug 2022 Min hund kan ikke være alene hjemme, og bliver passet imens jeg er på arbejde.
    Vores første passer var en ældre dame som boede overfor os, som elskede hans selskab.

    Hende vi bruger nu er fundet igennem appen Dogley.
    Min erfaring er desværre, at det er svært at finde nogen der kan passe i hverdagen.
    Pt giver vi 100kr om dagen. Vi har før givet 25kr og 150kr.


Kommentér på:
Erfaringer med "dagpleje" til hund?

Annonce