{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrelæge hvalpekuld?
  • #2   7. aug 2022 Det kommer meget an på dyrlægen og hvor i landet det er, men du skal nok regne med ca 1000 til 1500 pr hvalp for det hele vil jeg tro.

  • #3   7. aug 2022 Tak bor i kbh smiley
    Var os bare for at høre her ku være der var nogen der lige sprang frem og sagde denne her dyrelæge har disse priser eller lign smiley


  • #4   7. aug 2022 Mange dyrlæger har en hjemmeside, hvor deres priser står. Ellers må du ringe rundt.
    Men har du ikke en dyrlæge, som du plejer at bruge?


  • #6   7. aug 2022 Hvis du vil køre, så er Vestermose dyreklinik ved Slagelse ret prisvenlig. Kender mange opdrætter der bruger det.
    Vi bruger vores almindelige dyrlæge når vi har hvalpe. Sikkert ikke billig, men det er generelt vanvittig dyrt at opdrette hvalpe.


  • #7   7. aug 2022 Her på nordfyn koster det ca. 1000,- pr. hvalp, hertil kommer ormekur, som de får 3 gange inden 8 uger. smiley

  • #8   7. aug 2022 Omkring 1000 kr pr hvalp, hvis alt foregår hos dyrlægen.
    Hvis hvalpene er med DKK stamtavle er der mulighed for at de chipper kuldet.
    Jeg synes det er en stor fordel at dele tingene op, så hvalpene ikke skal chippes sent eller vaccineres for tidligt.
    Jeg vil have dem chippet senest ved 6. uge, fordi det er langt nemmere klaret mens de er små.
    Vaccination to dage før kuldet flytter hjemmefra, så eventuelle reaktioner er overstået, men noterne i sundhedsbogen stadig er friske og gældende ift at kunne dokumentere at hvalpene var raske ved flytning. Eventuelle kommentarer fra dyrlægen skal noteres på købsaftalen også.


  • #9   7. aug 2022 Chipning er hos små racer bestemt en fordel at vente så længe som muligt, nål og chip er samme størrelse til alle hvalpe og det er rigtig meget til en lille hvalp på under et kilo ;( mine bliver først chippet meget tæt på 8 uger, til gengæld flytter de først når de er 10-12 uger smiley

  • #11   7. aug 2022 Isabelle du mener vel chip?
    Det samme her. Ingen problemer.


  • #13   7. aug 2022 Tak for alle de dejlige kommentare smiley

  • #14   8. aug 2022 Huskierne har pænt meget krudt bagi ved 8 uger, så det er meget nemmere at overtale dem til at sidde nogenlunde stille når de er yngre smiley
    Jeg har flere staff's på træningspladsen, og de er faktisk endnu værre smiley Derfor ville jeg gå med chipning tidligere end vaccination.
    Jeg har oplevet chippere stikke sig selv et par gange pga urolige hvalpe. Det er ikke super smart.
    Pøj pøj med kuldet smiley


  • #15   8. aug 2022 Nåh derfor. Vores fiser da også rundt under chipning, men har da aldrig tænkt det kunne give problemer.

  • #17   8. aug 2022 Jeg har ikke oplevet, at chipperen er blevet chippen, men jeg har faktisk selv været tæt på at få en rabiesvaccine. Jeg skulle holde Bonnie (malteser), og jeg opdagede, at dyrlægen havde stukket igennem huden, fordi min hånd blev fugtig smiley
    Bonnie fik en ny vaccine, men der blev ikke lavet en titertest på mig smiley


Kommentér på:
Dyrelæge hvalpekuld?

Annonce