{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
931 visninger | Oprettet:

Er svenske vacciner dårligere end danske? {{forumTopicSubject}}

JohnJohn er jo importeret fra Sverige, og det gav ikke anledning til bemærkninger ift vaccine fra min dyrlæge, da vi var til 12-ugers, og vi har tid her om lidt til 16-ugers.

Min veninde fik hans kuldbror hjem samtidig, men hendes dyrlæge har oplyst, at de svenske vacciner er dårligere end de danske, så hvalpe skal have ved 12 og 16-uger, og så en ekstra boost-vaccine.

Er der nogen herinde, der har hørt om det før?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er svenske vacciner dårligere end danske?
  • #1   30. aug 2022 Ej det er vidst en røver. Min søsters hund er svensk og vaccineret med det samme som i Dk

  • #2   30. aug 2022 I Sverige bruger de da de samme vacciner som her.
    Der står jo i vaccinationspapirer, hvilken vaccine er brugt, så kan du sammenligne med den danske og se om det er den samme


  • #4   30. aug 2022 Vi hentede vores i Sverige sidste år og der har ikke været noget. De brugte vist de akkurat samme vacciner som hos min egen dyrlæge

  • #6   30. aug 2022 Hun bør få lavet en titertest i stedet for at overvaccinere.

    Men rabiesvacc. kan være lavet med en mildere type, der kun er gældende i et år.


  • #7   31. aug 2022 Kirsten:
    Jeg har fået foretaget titertest på mine drenge for deres rabies. 4, 5 uger tog det!! Man skal dælme også være ude i god tid, hvis sådan en test kan bruges til noget


  • #8   31. aug 2022 Jeg vil aldrig lære at forstå, hvorfor man hellere vil trække sin hund til dyrlæge og få den stukket mere end højest nødvendigt, fremfor at give en vaccine, som har så godt som ingen bivirkninger. Man bør altid vælge den metode, der er mest skånsom for hunden - og det er imo ikke at få den til at lege nålepude.

  • #9   1. sep 2022 Anne:
    Jeg giver som regel også hellere vaccinen end titertest, men skal til udstilling i Polen, hvor rabies max må være 1 år gammel. Dette uanset hvilken type og hvad der ellers står i passet. Da de blev vaccineret sidste forår, så valgte jeg titertest fremfor at skulle vaccinere igen da den jo faktisk ikke er udløbet. Men at skulle vente så lang tid for et svar, er jo helt håbløst.

    At få analyseret DNA test tog 5 hverdage og har så taget DKK 4 uger for ENDNU ikke at registrere det på Hundeweb. Godt at en parring ikke er nært forestående for den ville ikke være godkendt da det ikke er registreret endnu


  • #10   1. sep 2022 Hijacks, det var til Kirstens "man bør titerteste i stedet for at overvaccinere" smiley

  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #11   1. sep 2022 Blodprøve eller indsprøjtning, begge dele kræver at hunden bliver stukket.

    Rabiesvaccine er næsten ikke til at komme udenom, hvis man vil krydse grænser med sin hund, så der ville jeg revaccinere, hvis jeg havde behov for det.

    Med hensyn til kernevaccinerne, der vil jeg til enhver tid , benytte mig af titertest, før en evt. revaccination. Kernevaccinerne kan ikke siges, at være ufarlige iflg. dyrlægernes egen paraply organisation på verdensplan.

    De er nødvendige ! men ikke i det omfang, der stadig revaccineres i.



  • #12   1. sep 2022 Og CM, du har ret til en holdning, helt som Kirsten har. Men man skal ikke trække sin egen overbevisning ned over hovedet på andre smiley

  • #13   1. sep 2022 Nogen gange ville jeg ønske der var flere emoticons at vælge imellem ved de enkelte indlæg herinde smiley

    Jeg revaccinerer ikke kernevacciner årligt. Jeg titertester heller ikke årligt men gør det i stedet når det er påkrævet jf (DKK's) reglerne, Min yngste har jeg dog måtte give kernevacciner endnu engang ved 1 år da den svenske kennel klubs kræver dette for at deltage i deres arrangementer
    Så som udgangspunk er mine hunde er hverken nålepuder eller overvaccinerede... tror jeg da ikke smiley

    Jeg har tidligere titert estet, og min gamle Tesla fik ingen vacciner de sidste 5 el. 6 år da hun havde rigeligt med antistoffer de sidste gange hun blev titer testet.

    Hvad andre gør er deres valg men dette er hvad jeg har valgt smiley

    Jeg har forøvrigt aldrig hørt at svenske vacciner er anderledes end de danske - er ret sikker på de bruger nogenlunde de samme :o))


  • #14   1. sep 2022 Anne, tror du at det er ufarligt at sprøjte vacciner ind i hundene?

    Der er en grund til, at den internationale dyrlægeforening WSAVA har udstukket nye guidelines omkring vaccination. De danske dyrlæger begynder så småt at følge disse guidelines, men det går langsomt - mange hunde vaccineres stadig årligt uden nogen som helst anden grund end at "det plejer vi at gøre".


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #15   1. sep 2022 Kernevacciner der gives som "rene" uden de er blandet med vaccine mod f.eks. Leptospirose, holder 3 år og det er iflg. producenterne.

    Har tidligere linket til evidens omkring vaccinationer/titertest fra WSAVA herinde.

    Så nu kommer der et helt andet link, Forbruget af vacciner
    til hund og kat i Danmark gennem det seneste årti – hvor godt
    hænger det sammen med gældende vaccineanbefalinger ?

    Link til undersøgelse fra KU : https://dyreetik.ku.dk/center-for-forskning-i-familiedyrs-velfaerd/anden-formidling/2021/vacciner-til-hund-og-kat/

    Det kan være lidt spændende at se om det kan ses.

    Oplever selv at flere og flere følger anbefalingerne og rigtig mange efterhånden som om det er det mest naturlige at gøre smiley Hvorimod for bare et par eller 4 år siden, blev man næsten buet ud, også hos dyrlæger smiley


Kommentér på:
Er svenske vacciner dårligere end danske?

Annonce