{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
873 visninger | Oprettet:

Er jeres tæver også sådan??? {{forumTopicSubject}}

Mille er lige kommet i løb for første gang.

Jeg har fået et par løbetidstrusser af en her inde fra som jeg har givet Mille på, men når hun får dem på bliver hun som en helt anden hund. Hun ændre sig også på den måde at hun ikke vil ligge i sengen og så den næste dag vil hun ligge under dynen og det hele... Hendes humør ændre sig hele tiden... Er det normalt?

Kan en hund også være flov over at gå med de trusser, for efter hun har fået dem på gemmer hun sig mere væk. Ligger bare i stolen og kigger. Hun plejer at følge med hele tiden...

bliver hun "normal" igen??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er jeres tæver også sådan???
  • #1   18. sep 2007 ja min tæve er flov hver gang hun får bukserne på og når jeg tager dem af hende er der ingenting. ligeså snart tæverne er ovre løbetiden så bliver de dem selv igen

  • #2   18. sep 2007 Kan man ikke gøre noget for at de ikke skal være flov over at have dem på... for er ikke meget for at hun bløder over det hele... og synes også det er synd at begrænse hvor hun må være i den periode...

  • #5   18. sep 2007 Emma brugte også bukser da hun kom i løbetid........men hun har aldrig "skammet" sig over det..........vi roste hende altid til skyerne ....."nej hvor er du fin....sååå dyyyyygtig"....o.s.v........hun blev helt stolt af dem :o))

  • #6   18. sep 2007 Charlotte L.
    Jeg tror de ord bliver brugt for at beskrive de udtryk hundene får, ingen har sagt at hunde har menneskelige følelser el.l.

    Vi har også besluttet at Monique i næste løbetid får trusser på, for hun vasker sig max 2 gange om dagen, og bvadr et svineri, det gider jeg ikke længere.


  • #7   18. sep 2007 Bruger ikke løbetidsbukser til Daisy, så det kan jeg ikke svare dig på.
    Hun kan sagtens holde sig ren.


  • #8   18. sep 2007 Tinka kunne ikke li det i starten.. Så begyndte jeg at grine af hende og lege mere med hende når hun fik dem på, og nu er hun ligeglad med at ha dem på..
    Hun elsker når det bliver grint af hende smiley


  • #9   18. sep 2007 Nej, har aldrig brugt løbetidsbukser på Luna.. og kommer heller aldrig til det.. Synes det er synd for hundene og de får ikke en chance for at lære at holde sig rene.

  • #10   18. sep 2007 Nu er Monique 3 år, og hun har haft 4 løbetider, det må være rigelig tid til at lære *ss* så næste løbetid, så er det slut med at konstant vaske gulve.

  • #11   18. sep 2007 Chalotte........hvad vil du ellers kalde det hvis du skulle beskrive det som hunden viser ?.........sjovt som få ord kan få folk til at reagere.........det er da bare for at forklare "tilstanden"........min hund bliver ikke et mennske fordi jeg bruger et ord som stolt om hende....

  • #12   18. sep 2007 Luna lærte det ikke.. sådan rigtigt.. men her blev der vasket gulv en 3-4 gange om dagen.. og taget pletter her og der..

    Og da jeg havde gulvtæppe, jamen enten prøvede jeg at tage dem med vand og sæbe og så kartoffelmel til at suge op.. Og ellers lod jeg dem tørre.. Så var de til at støvsuge op efter et par dage..



  • #13   18. sep 2007 Jeanette, sådan er det også her, dog er det ikke pletter, men pøle Monique efterlader, hun hverken vasker sig selv eller gulvet (hvis du forstår?), aldrig har jeg oplevet noget lignende, og jeg har oplevet en del tæver.

  • #14   18. sep 2007 Tanja: Jeps jeg forstår:-) Luna var heller ikke god.. Men det var nu mest når hun lå og sov..

    Nu er hun jo steriliseret (pga falsk drægtighed) så vi har ikke det mas.. Efter 4 løbetider havde hun ikke lært det.. Men det er så (for mig) bare noget jeg måtte acceptere..

    og ellers tror jeg faktisk jeg ville vælge at få min hund steriliseret fremfor bukserne.. Men det er så bare MIN mening *S*


  • #15   18. sep 2007 Charlotte L: hvis man helt skal stille det på en spids, så er det vel lige så "forkert" at sige din hund ikke kan lide disse bukser...... smiley

    Det her handler jo ikke om at pålægge hunden føleser som mennesker har - det er forklaring på hundens reaktion.....

    Mener godt de kan opføre sig både som om de var flove og berørt af situtionen - de viser jo også glæde....

    Men ja hunde tænker ikke som mennesker....


  • #16   18. sep 2007 Chalotte.......du skriver: "Undskyld fordi jeg bruger ordene i den mening de er ment som...."

    Du giver jo ikke en bedre måde at forklare det på.........man er jo nogle gange nødtil at forklare det med menneskelige ord.........



  • #17   18. sep 2007 Charlotte L: nu misforstår du vist mine ords betydning.....
    Jeg skrev at det gjorde var at forklare en tilstand eller situation overfor os andre.....Og de bruger menneskelige følelser ja, men det er jo for at pålægge hunden de samme følelser....

    Og selvfølgelig kan hunde skælne mellem godt og skidt - men det er jo ikke ensbetydet med at det på samme måde som os....

    Og forøvrigt kan du jo bare forlade oplægget hvis du ikke kan "acceptere" deres ordvalg...


  • #18   18. sep 2007 Charlotte L: det lige skriver med tøjet og taskerne - der mener jeg der er tale om at du pålægger hunden noget som for den bestemt ikke er naturligt.....og det kan godt være du føler at de kan lide det men det tror jeg ærlig talt ikke på.....måske den bløde taske .....

    Men min mening er lad dem da være hunde og ikke dukker


  • #19   18. sep 2007 Det er da mindst lige så "barnligt" (dit ordvalg - babysprog) at påklæde hunde tøj.....ja undskyld mig....

  • #20   18. sep 2007 Men tilbage til det oplægget handlede om ---- hvis din hund virker "hæmmet".....ved at have disse trusser på, så arbejde på at gøre det til noget naturligt, som medføre ros og godbidder eller find en anden løsning, som der også er nævnt....

  • #22   18. sep 2007 Christina H, bliver lige nødt til at blande mig lidt, men en hun dkan have brug for tøj, Chalotte har hårløse hunde og de har altså brug for tøj, jeg har selv en hårløs hund og den har altså brug for det, og det har jo ikke noget med at gøre den til et menneske.

  • #23   18. sep 2007 Karen T: der forskel på at have en enkelt "jakke" eller lignende til det formål at skåne hunden for kulden (hvis den foreksempel er "nøgen".....Og så have en hel garderobe med alt muligt fancy tøj til dem.....Selvfølgelig skal man tage hensyn til hunden.....


    Jeg fik indtrykket at der i Charlottes tilfælde var tale om en bred garderobe ud fra "fordi jeg bruger bæretaske og trøjer til dem".... Hun skrev jo heller ikke i samme forbindelse at hun brugte det til at "hjælpe" hunden....

    Chralotte L: hvorfor vender du det nu om til at det er mig som ikke forstår overskriften - det har jeg da aldrig givet udtryk for, tværtimod forsvarede jeg hendes måde at skrive det på - og fortalte at jeg godt forstod meningen...


  • #24   18. sep 2007 Overskriften jeg mente den nævnte sætning

  • #25   18. sep 2007 Kan ikke bruge mere tid på denne debat - for vi har vist svært ved se det fra hinandens side.....

  • #26   18. sep 2007 Christina, jeg har det sådan lidt at når de nu skal have tøj på er det rart at have lidt at skifte med.
    Men forstår dig.


  • #27   18. sep 2007 Chalotte L, Du hænger dig for meget i folk's valg af ord..
    Man 'pålægger' ikke hunden spor, eller ser den som et menneske, bare fordi man beskriver en opførsel, som måske kan MINDE om noget menneskeligt.
    Hvordan skader det hunden?..
    Gør det ikke.. altså hvad er problemmet i at skrive at en hund opfører sig som om den er flov..
    Det gir jo et godt indblik af hvordan den går rundt og ter sig.


  • #28   18. sep 2007 Chalotte.....hmmmm.......tror vist overhoved ikke du forstår, hvad jeg skriver.........og hvad jeg spørger dig om.....du skrev:

    "Smilende Susie .....en rigtig hund har 4 poter ;o) C
    Skal jeg skære det ud i pap. Kig dog i en ordbog så. Flovhed er en bestemt følelse, som hunden ikke har. Så er det da også forkert at bruge det ord om hunde. Lige så vel at kalde en hund forelsket. Hanhunde bliver heller ikke forelsket, de kan være liderlige smiley
    Jeg synes bare det er babysprog, hvis man snakker sådan."

    Som så skulle være svar på dette spørgsmål jeg stilte dig: ....."hvad vil du ellers kalde det hvis du skulle beskrive det som hunden viser ?........."

    Jeg ser ikke at du kommer med et bedre bud udfra det du skriver.

    Og jeg behøver ski ikke slå noget op i en ordbog.........nu går du dælme i små sko, hvis du ikke kan tolerere at folk bruger menneskelige begreber til at forklare en tilstand........glæde er også noget mennesker føler......sorg er også noget mennesker føler.........at være trist ligeså...........og det skal du ikke bilde mig ind at du ikke bruger ........og så fatter jeg minus når du omtaler det som babysprog ?.....hvordan kommer det så lige ind i billedet ?.....



  • #29   18. sep 2007 Tror bare vi glemmer det..........for du har slet ikke fattet pointen.
    Tvivler STÆRKT på at det skader nogen hund, at der bliver sagt i en tråd på internettet, at den virker stolt/flov/sur i en given situation...........selvfølgelig kan en hund da ikke være flov, jaloux eller misundelig.........men derfor kan man da godt beskrive tilstanden med de ord.........istedet for at komme ud i enormt lange beskrivelser af hundens kropssprog, i den givne situation..........men det kan vi da godt begynde på, hvis det er.........kors hvor bliver det omstændigt.


  • #30   19. sep 2007 Altså jeg må tilstå jeg heller vil have hun har dem på ind at hun bløder over det hele... når jeg ikke er hjemme er de i køkkenet og badeværelset, da hun ellers ville ødelægge det hele og når hun er der, har hun dem ikke på...



Kommentér på:
Er jeres tæver også sådan???

Annonce