{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
807 visninger | Oprettet:

Urinsten godbidder {{forumTopicSubject}}

Håber I kan komme med forslag.
Jeg trimmer en 11 år gammel Cairn. Hun danner Struvitkrystaller og calciumoxalatsten. Hun får Hill's c/d.
De vil så gerne kunne give hende godbidder og pt er det kun gulerødder og rå kartofler hmmm. Dyrlægen siger at de må intet give ud over foderet. Det tænker jeg ikke kan være rigtigt.

Kan I komme med eksempler på godbidder i sådan en situation. Jeg ved "heldigvis" ikke noget om emnet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Urinsten godbidder
  • #1   7. nov 2022 Grønsager og frugt er klart det bedste.
    Dog ikke produkter der har højt indhold af oxalatsyre som spinat, rabarber og sød kartoffel.
    Protein skal også undgåes så ren kød og tørret sener osv er no go.
    Man kan få tranebærgodbidder, som burde være idelle. Men jeg ville klart holde mig til næsten udelukkende foder beregnet til det, medmindre de vil lege lille kemiker og undersøge urinen med sticks i en periode hvor der testes hver gang hunden har fået nyt fødeemne.
    Jeg selv gav meget grønsager og hypoallergen foder/sensitivty care RC. Han fik aldrig kød rent. Kylling kunne han klare i meget små mængder.


  • #3   7. nov 2022 Tak skal I have. Hvad med fx Whimzees?

  • #4   7. nov 2022 Whimzees er fine til hunde med sten og krystaller i urinen (både cystin, struvit og oxalat).
    Hvis hunden pt er igang med at skulle opløse krystaller så ville jeg ikke give andet end foderet. Er den derimod på 'vedligehold' så kan man godt give lidt andet ved siden af fx brød, grøntsager og lidt kød.
    Min Clinton har desværre også tendens til struvitsten. Jeg holder ham på RC urinary og det er også det jeg bruger som fx gå-tur godbidder. Med ham går det an at jeg også bruger kylling og fx frikadeller som træningsgodbidder. Men før jeg igen begyndte på det fik han kun RC urinary i nogle måneder. Han får jævnligt tjekket sin urin hos dyrlægen så jeg kan fange evt stendannelse inden det når at blive problematisk.


  • #5   7. nov 2022 Rå kartofler er ikke godt for hunde, så der ville jeg sige de skal stoppe med det smiley

  • #6   7. nov 2022 Med Ziva købte jeg dåserne og skar ud i små godbidder fremfor det tørre foder præcis som i 2

    Hun fik dog senere godbidder lavet af vegetarmos og fx med kogt kylling vandet. Men syntes det var frygteligt besværligt, men de virker bedre end de der i/d tørfoder og vådfoder. For de er i Zivas øjne lidt uinteressante.


  • #7   7. nov 2022 Mette hun må være kørt ind, da hun også fik foderet for 8 mdr siden.

    Jeg vil give dem besked. Tusinde tak.


  • #8   7. nov 2022 Frk. Dét fik de også at vide med det samme!

Kommentér på:
Urinsten godbidder

Annonce