{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.097 visninger | Oprettet:

alene i bilen {{forumTopicSubject}}

hvor mange timer lader i jeres hunde være alene i bilen?

Jeg står desværre i en situation, hvor hundene er ret meget mere alene, end de plejer.
Imorgen vil de få en meget lang alene dag alene, medmindre jeg tager dem med mig. Men det kræver, at de fra 17-20 skal sidde i bilen.

Jeg syntes det er længe de skal sidde i bilen - der er ved at være meget koldt. og de skal sidde i bilen, midt inde i Aalborg (dog i deres bur)

Hvad havde i gjort? pasning og luftning er umiddelbart ikke en mulighed


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  alene i bilen
  • #1   5. dec 2022 Altså - hvis du har været sammen med dem hele dagen, så ville jeg da ikke være bekymret over, at lade dem være alene tre timer om aftenen?

    Mine er tit med, og kan sidde længe i bilen (bla. i går fra 11-14), men der skal jeg jo heller ikke være bekymret for, om de fryser.
    Og personligt ville jeg ikke lade dem sidde bilen inde i en større by.
    De gør det kun på træningspladser, og andre steder, hvor der er rimeligt fred og ro.

    Specielt på den her årstid, ville jeg ikke turde - tænk hvis der er nogen, der vælger at skyde fyrværkeri af tæt på bilen


  • #2   5. dec 2022 Jeg havde taget dem med, og uden de store kvaler ladet dem sidde i bilen et par timer. 3 timer i en bil er ingenting, hvis de ellers er vant til at være med i bilen smiley

    Det er næppe tid til fyrværkeri endnu, så jeg ville gå efter at finde en parkeringsplads lidt afsides, hvor der ikke hele tiden går folk forbi. Hvis parkeringshus er en mulighed, så ville jeg vælge det - både fordi det er "indendørs", og fordi der er en smule overvågning sådanne steder.


  • birgit n
    birgit n Online Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 34 Følgere: 8 Emner: 39 Svar: 1.483
    #3   5. dec 2022 Hvorfor kan du ikke lade dem blive i hjemme, i bilen er synd.

  • #4   5. dec 2022 3# birgit det kan jeg i teorien også - men så skal de være alene I 11-12 timer smiley

  • #5   5. dec 2022 Kan du ikke nå at gå en tur med dem, så de er alene de sidste 3 timer hjemme?

    Jeg tænker, at hvis de først har været alene en normal arbejdsdag, og ikke bliver luftet, inden de skal være alene i 3 timer i en kold bil, så er det ikke optimalt.


  • #6   5. dec 2022 5# gid jeg kunne.
    jeg skal være i Aalborg hele dagen, fordi jeg har nogle aftaler derude - og bor 1 time fra Aalborg.


  • #7   5. dec 2022 Jeg har ikke selv det problem, for mine (små) hunde har lært, at det er helt ok, at bruge en avis.

    Selvom det ikke er optimalt, hvis hundene skal være alene I mange timer, så er de hjemme, tisser på avisen, hvis de skal, og så tror jeg faktisk ikke, at de opdager, om der går et par timer mere.

    Problemet er, hvis hunde skal være alene I mange timer, og så også skal holde sig.


  • #8   5. dec 2022 Det er selvfølgelig øv.
    Har du slet ikke mulighed for at få nogen til at komme forbi og gå en tur med hundene?
    Det ville jo nok være optimalt, hvis de bare kunne være hjemme.


  • #9   5. dec 2022 Nones kan sagtnes være i bilen i 3 timer. Når der så koldt som nu, er der tæpper og et lille fleece dækken på. Han holder fint varmen. Og han er ellers lidt sippet med kulde.

  • #10   5. dec 2022 3 timer er ingenting - og det er bestemt ikke "synd".

    Hvis du er i tvivl om han kan holde varmen, så gør som mig - gi ham et dækken på smiley


  • #11   5. dec 2022 Der er altså ingen hunde, der ikke kan klare at sidde i bilen i et par timer, hvis de ellers er vant til at være i bilen. Jeg forstår slet ikke alle de kommentarer om, at det er synd, og om du ikke kan gøre dit og dat i stedet.

    Det er 3 timer! Selv i et lille bitte land som Danmark, skal man tit køre mere end 3 timer, og jeg nægter at tro at det kun er et fåtal af hunde, der kan overleve det. Hvis hundene har været sammen med dig i løbet af dagen, og de er luftet af inden de skal ligge i bilen, kan jeg virkelig ikke se at det kan være et problem.


  • #12   5. dec 2022 Anton kunne sagtnes være alene i bilen i en del timer, bl. a. til en konfirmation sidste år, hvor han havde hele bagsædet og en skål vand, samt fik lufteture flere gange. Men han var også vant til at være i bilen.

    Jeg ville dog på denne årstid være nervøs for fyrværkeri. Allerede nu bliver der i både Kolding og en lille by som Lunderskov fyret af hver aften. smiley Jeg er ikke overbevist om, at et parkeringshus er mere sikkert i forhold til en oplyst og befærdet parkeringsplads, i parkeringshuse i Kolding sker der en del indbrud i bilerne.

    Så den er svær for dig. Er det efter spisetid, de skal være i bilen? Boede jeg tættere på, havde jeg gerne tilbudt min hjælp, men det nytter jo ikke så meget. Måske er der en venlig sjæl herinde, der kan hjælpe?


  • #13   5. dec 2022 Hvis hundene er luftet, de evt har dækken på og nogle tæpper at putte i, så burde de sagtens kunne være alene I bilen et par timer.
    Så er det bare at finde en fornuftig parkeringsmulighed.

    Jeg ville nok efterlade en seddel med mit telefonnr., og måske skrive "kommer straks".
    Der er altid nogen, der tror det er livsfarligt, når de ser en hund i en bil smiley


  • #14   5. dec 2022 Mine havde bare fået tre timer i bilen uden bekymringer, men havde nok fundet den fjerneste og mest rolige parkeringsplads jeg kunne.

  • #15   5. dec 2022 Nu er der forskel på at man kører i bilen i tre timer, eller om den er parkeret.
    Når man kører er hundene ikke alene, og der er varme i bilen.
    Når bilen er parkeret, så er hundene alene. samt at det bliver koldt i bilen.

    Med en "pelset" hund ville jeg ikke have problemer med at den lå 3 timer i bilen, men jeg ville ikke byde den "stankelben" hund du har at ligge tre timer i en kold bil.

    Har du slet ikke nogen som helst der lige kunne lufte dem kort - hvad med kæresten ?

    Er der ikke en eller anden HG'er i dit område der kunne hjælpe dig den dag ?

    Jeg ville gerne have passet eller luftet dem, men desværre, så bor jeg i den anden ende af landet.


  • #16   5. dec 2022 Mine Boston har tit været alene i bilen i minus gr. De er et godt dækken på, og så ligger de på lammeskind, og har noget gode tykke tæpper de kan grave sig ned i. Når jeg så skulle køre hjem har de næsten ikke ville ud af bilen, men har taget dæknerne af dem for de ikke får det for varmt hjem over. Bare husk at sætte dem et sted hvor der ikke går for mange mennesker forbi og hvor folk kan se dem. Det små hunde, så tænker tyverie

  • #17   5. dec 2022 Mine kan nemt være 3 timer i en bil, da de har pels til det. Jeg læste for få dage siden, at dyrlæger fraråder korthårede hunde (hunde uden uld) at befinde sig i en kold bil flere timer, da de ikke kan holde kropsvarmen oppe så længe. Heller ikke med dækken eller tæppe. De beskrev en tydelig forskel på det at sidde stille og det at være i bevægelse.

    Personligt havde jeg allieret mig med en sitter/lufter på sådan en dag, som du beskriver. 12 timer er virkelig lang tid alene hjemme.


  • #18   5. dec 2022 Hvis ellers de er glade og trygge ved bilen og har et bur af fornuftig størrelse (3 timer er trods alt længe ikke at kunne skifte stilling), så ville jeg ikke have nogen kvaler ved at efterlade dem i bilen i tre timer. Et par gode tæpper i bilen og evt dækken ved behov, så skal det nok gå.

    I al det her med corona, udskiftning af hest mm har Sten ikke været meget med til stævner, men Gaia var altid med, når vi var til kørestævner med hesten og tilbragte så det meste af dagen i bilen, men kunne til gengæld så komme med ud, at opleve, når vi var færdige - hun foretrak at være med i bilen, og det gør Sten også.


  • #19   5. dec 2022 Enig med Malene

  • #20   5. dec 2022 En time fra Alborg x 2.
    Kør hjem og luft dem. Så er alle bekymringer pist væk.


  • JT
    JT Online Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 7 Følgere: 7 Emner: 24 Svar: 304
    #21   5. dec 2022 Hvis dine hunde ikke er vant til at opholde sig i bilen i flere timer, ville jeg lade dem blive hjemme. Jeg mener ikke at hunde tager skade af, at være alene hjemme i 11 - 12 timer, når det kun sker sjældent. Skulle der ske et uheld, ja så er det bare at gøre rent efter dem

  • #22   5. dec 2022 Hvis du giver Thea dækken på, så tror jeg ikke der er nogen problemer rent varmemæssigt i at lade dem være i bilen smiley

  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 247
    #23   5. dec 2022 Alle mine har været / er faktisk med i bilen altid, har et stort bur hvor de nemt kan ligge, side ned og vende sig. 4-5 timer er ingen ting, smiley
    Hvis det er længere tid så får de en god lufte tur ind i mellem. smiley


  • #24   5. dec 2022 Jeg ville absolut ikke have nogen skrupler ved at lade hundene sidde de 3 timer i bilen. Hvor meget fryser Thea normalt? Jeg tænker om ikke det går an med en god pude og varmt dækken.

    Jeg tog Umi - som IKKE er vant til at sidde i bil alene - med på træneruddannelse, og da jeg fandt ud af at hun ikke måtte være i klubhuset, så måtte hun jo lidt hu-hej spontant sidde i sit bur i en fremmeds bagagerum i 7 timer (med luftepauser). Det gik så fint. Nu har jeg efterhånden "lånt" andres bagsæder en del gange, og hun har vænnet sig uproblematisk til det hele.

    Men det er nok også bare super synd for min hund smiley
    Jeg tænker virkelig ikke det er dér, man skal lægge sine bekymringer.


  • #25   5. dec 2022 Det kommer jo helt an på om hundene er vandt til at vente i bilen, da jeg trænede mine hunde var de vandt til at vente i bilen, ofte flere timer, det ville slet ikke have været noget problem med 3 timer i bilen, men de hunde jeg har nu er ikke vandt til at vente i bilen og der ville 3 timer være alt for meget;)

  • #26   5. dec 2022 Jamen hundene er jo vant til at køre i bilen. Jeg kan slet ikke se at det behøves blive gjort til et større problem smiley Selvfølgelig kan de da håndtere at vente sølle 3 timer i en bil når de endda er vant til at køre rundt.

    Der er selvfølgelig forskel på temperament og sind, og hvis sådan noget virkelig kan blive problematisk for en følsom hund, så skal man da genoverveje det. Det er bare ikke mit indtryk.


  • #27   5. dec 2022 Ej helt ærligt, at blive efterladt alene i en bil er da på ingen måde det samme som at være med i en bil! Det ville jo svare til at hunden da sagtens kan være alene, den er jo vant til at være i huset, om der er mennesker eller ikke kan ikke være et problem!

  • #28   5. dec 2022 Men hundene er vant til at være alene.. de er vant til at køre bil.. men det er "alt for meget" at de ligger 3 timer i deres velkendte bur, i deres velkendte bil?

    Jeg må indrømme at den tanke slet ikke ville strejfe mig. Men vi har forskellige hunde, og forskellige holdninger, og det er da ok. Line har fået en masse forskellige input, og så må hun jo gøre det, hun vurderer er bedst for sine egne hunde


  • #29   5. dec 2022 Jeg tror det største problem er kulden smiley

  • #30   5. dec 2022 Aldrig om jeg ville lade en hund som Tea ligge tre timer i en kold bil, hverken med dækken og tæpper eller uden.

  • #31   5. dec 2022 Mine hunde venter ofte 3+ timer i bilen.
    Når vi er på kursus, træning eller stævner er det næsten nødvendigt.
    Det er absolut intet problem. Her om vinteren får de tykke vinterdækkener på og ligger på isolerende og varme underlag.
    Hvis det virkelig er hård frost får Buster ( dsg 12 år) en varmepude under og varmereflekterende tæppe over.
    De har aldrig frosset eller noget


  • #32   5. dec 2022 Altså der er jo også tæpper med varme i. En i løbeklubben tænder hendes tæppe i buret, så vovse får varme nedefra mens vi står og snakker på parkeringspladsen efter løb (hvilket nogle gange tager lang tid, særligt hvis vi afventer præmieoverrækkelsen)

    Bare for at sige, at kulden behøver jo ikke være en udfordring uanset race og man kan jo anskaffe biler med oliefyr i og så er det jo endnu ikke frostvejr i Danmark endnu. Hvis den tilmed får en solstråle midt på dagen, kan den jo nemt være 10c indeni


  • #33   5. dec 2022 Er det ikke lige voldsom nok, at anskaffe en bil med oliefyr kun fordi man har et problem en gang i tre timer? smiley

  • #34   6. dec 2022 Årh jo for en gang, men hvis der kunne være generelt behov. smiley

  • #35   9. dec 2022 Jeg tænker ikke, det er et problem at lade dem være alene i bilen i 3 timer, hvis du har været sammen med dem hele dagen. Hvis de altså er vant til at være alene i bilen. Hvis min hund er alene hjemme i huset i tre timer, så ligger han jo også bare og sover. Men min hund har aldrig lært at være alene i bilen, så jeg ville aldrig gøre det. Han ville desuden heller under INGEN omstændigheder kunne holde varmen i en bil på denne årstid, om han så havde alverdens dyner, tæpper og tøj på.

  • #36   9. dec 2022 øj sorry i mangler da en update.

    Jeg endte med at være syg og måtte aflyse! så dagen blev ganske fik for bøsterne alligevel smiley

    Men en anden gang tænker jeg nok de kan være alene I bilen. De har før været alene der, men ikke om vinteren, ikke mist inde i byen og ikke i 3 timer smiley


Kommentér på:
alene i bilen

Annonce