{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
790 visninger | Oprettet:

Kian H
Kian H
Tilmeldt:
15. sep 2021
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Hund knurrer. Forsømt pga. baby? {{forumTopicSubject}}

Vores Corgi han hund på 1,5 år er nu begyndt at knurre af min kone, men ikke af mig. Når hun kommer tæt på med hånden for at nusse, så stivner han, halen er opad og ofte knurre han. Jeg kan nusse ham som altid.

Det startede for 2 dage siden. Før dét, var han helt normal.

Der er kommet en nyfødt baby i familien for 3 uger siden. Som jo hele tiden hænger på min kone og hun har derfor ikke den samme tid til ham, som hun plejede. Det er derfor mig der leger på gulvet og sparker bold i haven.

De har været meget sammen de halvandet år, min kone og hunden, da hun har arbejdet hjemme.

Er det fordi han føler sig forsømt af hende?
Så hjælper det jo ikke at knurre hende væk ??
Hvad kan hun gøre?

Tilføjelse: Han knurre også af mig, når han er træt og jeg vil flytte på ham. F.eks fra stuen og ned i soveværelset, hvor vi alle sover. Plejer han ikke at gøre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund knurrer. Forsømt pga. baby?
  • #1   5. dec 2022 Umiddelbart ville jeg vælge at kontakte en adfærdsbehandler.
    Mange hunde er ikke trygge ved babyer, og når der er en lille baby indover, som sandsynligvis har noget med sagen at gøre, så ville jeg helt klart kontakte en adfærdsbehandler. Det er ikke at spøge med.

    Personligt kan jeg anbefale Holistisk Hundetræning.


  • Kian H
    Kian H Tilmeldt:
    sep 2021

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   5. dec 2022 Han har bare ikke reageret ret meget på babyen. Han snuser til hende og så er han ellers ligeglad.

    Tilføjer lige i teksten at det er kommer her indenfor de sidste 2 dage.


  • #3   5. dec 2022 Man kan kontakte DCH og spørge, det koster ikke noget, måske sender de endda en ud, så koster det kun kørepenge.

  • #4   5. dec 2022 Har konen prøvet at lægge sig ned på gulvet mens far holder babyen, måske den så vil lege?

  • #5   5. dec 2022 Har kvinden gjort hunden noget?

  • Kian H
    Kian H Tilmeldt:
    sep 2021

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   5. dec 2022 Allan - Nej, det har vi ikke prøvet.

    Frk. Jensen - Nej, det har hun bestemt ikke. Kunne hun aldrig finde på.


  • #7   5. dec 2022 Corgier er corgier, og de ser sig selv som verdens navle. De er stædige, de bliver fornærmede og de knurrer, når der er noget de er utilfredse med. De er hurtige til at snappe ud, og det er sådan racen er. Det er dét man får, når man køber en hund der er trekvart lort høj, som er lavet til at flytte kvæg smiley

    Jeg ville simpelthen bede fruen om at prioritere lidt tid med hunden. Sørge for at hun er den der giver ham mad eller går en tur med ham. Eller at det er hende der har noget nusse- og legetid.

    Se det som en investering. Hvis hunden kommer fint igennem den første tid med baby, er oddsene at baby vil få sin allerbedste ven i hunden smiley Men det kræver uden tvivl at I begge prioriterer tiden med hunden, også selvom I er pressede på tid.


  • #8   5. dec 2022 Ned og ligge evt med nogen godbidder.
    Det er klart at hunden er utilfreds med at dens bedste ven pludselig ikke er der for den mere, så det er vigtigt at inddrage hunden i arbejdet med babyen.

    Vi har aldrig haft noget med vores dreng eller os selv med nogen af de dyr vi har haft, men vi, læs jeg, har været god til at involvere dem ved at lege nede på gulvet og gå ture sammen allesammen, kate, hunde og mennesker i en stor flok.

    Jeg tænker nok også på en anden måde som tidligere DCH træner, lidt miljøskadet smiley


  • #9   5. dec 2022 Allan, hvorfor tænker du på en anden måde, fordi du er “tidligere DcH træner”? Fordi du tænker i “flok”, eller?

  • #10   5. dec 2022 Folk som ikke har været i træningssituationer, men "kun" haft hund derhjemme og hvor alt har kørt på skinner altid, de ved sandsynligvis ikke hvad løsningen er på diverse problemer, fordi de ikke har haft dem

    Men ja, det er altid godt at være en flok, det giver tryghed, og er jeg af den mening at hunden skal have lov at ligge inde under sofabordet hvis det er det den vil, synes det er noget pjat at den skal gå hen i den anden ende af stuen fordi det skal den bare.
    Det værste vores hund ved er hvis vi alle 3 sidder i hver sin ende af huset, så lægger den sig ikke hos nogen, men vælger et sted hvor den kan se hvis nogen går ind eller ud, og det er lige foran badeværelset, der slipper ingen hverken den ene eller den anden vej uden han ser det, Basse.


  • #11   6. dec 2022 Hvor i alverden læser du at TS kræver at hunden er i den anden ende af stuen?

    Hunde er i flok med hunde, ikke med mennesker. De lever med mennesker som hunde lever med mennesker. De får tryghed af deres mennesker som mennesker, ikke fordi de tror vi er deres “flok”. Flok-tanken uddøde sammen med dominansteorierne smiley


  • #12   6. dec 2022 Det er svært at vurdere en situation man ikke selv har set.
    Udover at få en kyndig person til at vurdere adfærden, er det relevant at læse op på dne psykiske modning, som er den fase hunden pt befinder sig i. Det er den allersværeste fase at gennemgå som både hund og ejer. Der sker virkelig meget på øverste etage.


  • #13   6. dec 2022 Er det pludselig opstået, så ville jeg også have smerter i baghovedet. Corgiers rygge er udsatte.

  • #14   6. dec 2022 Hvor er han når hun ammer/giver flaske??
    Min Boston var sygelig jaloux og fandt ud af hvis han måtte ligge ved mig imens jeg ammede, så kunne vi også hygge og han fik godbidder.


  • Kian H
    Kian H Tilmeldt:
    sep 2021

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #15   6. dec 2022 Min kone har givet ham noget mere opmærksom de sidste par dage. Ikke meget, men den smule hun nu kan. Og han er åbnet helt op igen. Han er helt den gamle smilene hund igen ?? Det var ikke meget der skulle til.

Kommentér på:
Hund knurrer. Forsømt pga. baby?

Annonce