{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
568 visninger | Oprettet:

Hvalpemappe indhold {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg søger inspiration efter 11 års opdrætspause…

I der opdrætter - hvad vil i aldrig undvære i jeres hvalpemapper som i giver med hvalpene til deres nye hjem?
Er der et bestemt emne eller en bestemt tabel eller artikel i bare knus elsker og ved der ALTID skal følge jeres hvalpe?

Og i der ikke opdrætter, men som har købt hvalp hvor en sådan mappe fuldte med - hvad fik i mest ud af? Hvad ville i ikke kunne ha undværet i hvalpemappen?

God aften

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalpemappe indhold
  • #1   11. dec 2022 Jeg var super glad for at få en vægttabel med, så jeg havde en ide om, hvor meget hun skulle tage på uge for uge, og senere måned for måned. Der var også forskellige slags foder, som opdrætter har god erfaring med, og anbefaling om udstyr.

Hvis det er de små du skal lave kuld på, så tænker jeg at en liste over gode plejeprodukter, og måske en huskeseddel om at huske at holde ved lige at hvalpen kan børstes, klippes, få renses øjne og ører osv. Måske et par mærker dækkener, som ligger godt på dem, seler og selvfølgelig noget i forhold til fodring og den hvide farve.

• #2   11. dec 2022 Livsfaseoversigten er et must for min race smiley
    Køberne virker rigtigt glade for også at få prægningsoversigten med, altså en liste over alverdens ting, hvalpene er præsenteret for (alt fra lyde til dyr til forskellige slags mennesker).
    Jeg har samlet alle oversigter, guide til racen samt artikelsamling elektronisk, så de altid kan tilgå filerne.

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 539
    #3   11. dec 2022 Jeg rådgiver angående foderbehov og vækstfasen, og hvor man kan købe foderet billigere end i DK. Det gør sandsynligheden større for at de rent faktisk vælger at fodre med det anbefalede, og alle har faktisk gjort det så vidt jeg ved indtil hundene er omkring 1 år hvor den værste vækst er slut og de så er fortsat på et foder med et lavere fedtindhold.

• #4   11. dec 2022 Min mappe indeholder en gennemgang af hvordan de første uger er gået og hvad de spiser nu, noget om alenehjemme træning, om foder, pelspleje og træning m.m desuden får mine hvalpekøbere hvalpens bog af Hanne Mathiasen

• #5   11. dec 2022 Der skal selvfølgelig en pasningsvejledning med og vi gjorde det sidste at gennemgå pelsplejen på en af de voksne hunde, hvis det er helt nye hundeejere. Så de har haft det i hænderne.
    Så får de lov at prøve på hvalpen og på morhunden og at se hvordan jeg gør.
    Det tror jeg jeg vil gøre igen.

• #6   11. dec 2022 Hvalpemappen ligger nærmest urørt i min skuffe, men til gengæld har jeg og alle de andre hvalpekøbere hos min opdrætter adgang til en fantastisk god fb-gruppe hvor vores opdrætter løbende fodrer os med tips og hvor der ligger en masse filer med mange af de ting som i allerede har nævnt.
    Generelt en meget aktiv side, hvor vi kommer med løst og fast, spørgsmål, ideer, erfaringer, etc. Det har været guld værd, når jeg kom i tvivl eller havde spørgsmål.
    Ligeledes har vi “hvalpe”træf i flere generationer med hygge, tip til pelspleje mm. Foderordning og der bliver slået både alm. træning og ringtræning op i gruppen af og til. Her er det både opdrætter og hvalpekøbere, der slår op.

• #7   12. dec 2022 Det eneste jeg husker, at jeg brugte jævnligt, fra hvalpemappen, i starten, udover sundhedsbogen, var råd til alene-hjemme-træning, som vi også blev kraftigt opfodret til, at påbegynde, meget meget hurtigt.

Ellers er FB-gruppen hvor opdrætter og ejere til min vovs forældre, hel- og halvsøskende etc. uundværlig.
    Og det årlige kenneltræf er virkelig en bonus.

Skye var glad for sin bamse, der duftede af hendes mor og søskende, de første dage.

Kommentér på:
Hvalpemappe indhold

Annonce