{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.192 visninger | Oprettet:

Banan-te mod angst {{forumTopicSubject}}

Faldt lige over det her opslag på FB, jeg har ikke hørt om det før har I?

"Hvis din hund har angst for nyårskrudt, kan dette tips måske lindrer på nervøsiteten.

Hunde må godt få bananer og mennesker har også godt af banan te.

Det hjælper vores hjerne med at frigive serotonin.

Det er en neurotransmitter, som lindrer angst og hjælper med at bekæmpe søvnløshed.

Bananer er en god kilde til vitamin C og B-vitaminerne B6 og folat.

Vitaminerne styrker dit immunforsvar, hud, DNA og røde blodceller, og hjælper din krop med at omdanne maden til energi.

Bananer har også et højt indhold af mineralerne kalium.

Giv din hund ca. en kop banan te i fodret til aften.

Start i dag og giv hunden det efter behov fremadrettet.

Det kan også være i jagtsæsonen, tordenvejr - eller hvis din hund er nervøs, angst i en periode.

SÅDAN GØR DU:
- Køb økologiske bananer
- Skær enderne af bananen, men skræl den ikke - Hæld en liter vand i gryden, put bananerne i gryden.
- Kog i 10 minutter.
- Fjern gryden fra varmen, lad det trække i et par minutter og si derefter bananen fra væsken, så der kun er teen tilbage.

Hunde skal drikke teen til sin aftensmaden.

Mennesker kan drikke teen 40-60 minutter før sengetid.

Hvis din hund lider af sukkersyge, er banan te ikke godt."


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Banan-te mod angst
  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #1   30. dec 2022 Læste det godt, men har heller ikke hørt om det før.

    Tænker ikke det kan skade at man prøver, men som alt andet så vil det ikke virke på alle. Ikke alle vores hunde herhjemme skal have banan, de er testet på det smiley


  • #2   30. dec 2022 Som CM skriver, så skader det sikkert ikke. I modsætning til rådet med modermælkserstatning smiley

    Jeg prøvede engang Bachs blomsterdråber på mig selv, og fik crazy hjertebanken. Bella fik Kalm engang, fik voldsom diarre og oversked huset smiley

    Skal man endelig forlade sig på alternativer til medicin, så er det en god ide at have prøvet det forud. Så man ikke står med uheldige bivirkninger.


  • #3   30. dec 2022 Jeg tager alt der kommer fra den side med forbehold ...

  • #4   30. dec 2022 Nu deles det af Føtex, uden at de skriver de har det fra Hundevrøvleren uden evidens

  • #5   30. dec 2022 Stakkels hunde, hvis ejerer nu heller eksperimenterer med banante, frem for angstdæmpende medicin fra dyrlægen smiley smiley

  • #6   30. dec 2022 Sanne: Jeg var ikke klar over at det kom fra vrøvleren, ham følger jeg ikke, det har mit blodtryk bedst af.

    Jeg så det nemlig på en føtex side, men har aldrig hørt om det og jeg har efterhånden hørt mange ting, så var nysgerrig efter om nogle af jer andre kendte til det.


  • #7   30. dec 2022 Heldigvis så er der ingen af mine hunde, som har udfordringer med hverken skud, fyrværkeri mv. Men jeg er altid interesseret i at blive klogere og udvide min horisont.

  • #8   30. dec 2022 Jeg kan heller ikke forestille mig at det er sund for hunden at drikke kogt bananskræl.
    De er jo sprøjtet med fæle giftstoffer - gifte som er forbudt i Europa
    Ikke noget jeg ville afprøve på min hund, og bestemt hellere ikke drikke selv


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #9   30. dec 2022 økologisk banan burde da ikke være sprøjtet ? Men det kunne være interessant, at vide hvilke bananer, men har undersøgt for, at finde ud af at det skulle have en effekt. Tænker bare bananer, bliver plukket før de er modne og sendt i mørke kasser, så det er ikke meget sollys de har fået og frugt er ofte afhængig af sollys smiley

    Jeg har hverken læst det fra Føtex eller hundevrøvleren, men på en anden side, jeg følger på facebook, spørgsmålet er så hvorfra rådet oprindelig stammer smiley

    Alt man indtager kan have forskellig virkning fra individ til individ, så man kan risikere at få bivirkninger eller ingen effekt som Anne skriver.





  • #10   30. dec 2022 Jeg har købt Sileo, så jeg ikke skal eksperimentere med bananer. smiley

  • #12   1. jan 2023 Bananer og det aktive stof i kalm har et eller andet til fælles som jeg ikke kan slå op fordi jeg er midt i at flytte

    men jeg mener at huske at kalm er et koncentrat og at hunden skal spise en del banan for at få en virkning....

    men det er på hukommelse for alt er i kasser.....


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #14   1. jan 2023 Lens = serotonin ? dannet af fællesnævneren L-Tryptophan ?

    Kalm indeholder en kombination af de naturligt forekommende essentielle aminosyrer: L-Tryptophan og
    T-Theanin samt peptider og B-vitamin. Derfor er der ingen risiko for overdosering.


  • #15   1. jan 2023 CM jeg et 99 procent sikker på at det er det. Tak.



Kommentér på:
Banan-te mod angst

Annonce