{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
669 visninger | Oprettet:

CM
CM
Tilmeldt:
11. sep 2020
Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740

Inspireret af frustration ved gåture {{forumTopicSubject}}

Nu ville jeg ikke ødelægge den pågældende tråd. Mette skriver om sin tæve:

.. og ja min skøre hund gøer af hunde vi ser på gåturene. Det er noget hun er begyndt på efter sin løbetid smiley Så jeg sørger også for afstand og belønner for at lade være med at gø. Og ja, det virker lige så stille smiley På træningspladsen er det ikke noget issue.

----
Jeg har en tæve på 4 kg. ret sensitiv, bryder sig ikke om øjenkontakt med fremmede eller at blive nedstirret. Desværre er hun så lille, at hun får rigtig meget opmærksomhed smiley

Hun har også en tendens til at gø af andre hunde, når hun spotter dem, det er blevet bedre, men langt fra i mål. Hun blev som 1 års, jaget af en stor hund, der brød ud af sin have og jeg havde 7 hunde med, så havde ikke mulighed for, at tage hundene op, det endte med, at jeg måtte slippe alle 7 hunde, verbal dirigere dem, når de kom for tæt på en stor vej eller for langt væk og "jagten" foregik i mere end 20 minutter og stoppede først, da ejer af hund kom ud (endelig) og lod mig føre (verbalt) alle mine hunde ind i deres have og lukke lågen. Den jagende hund fangede jeg i halsbåndet, da den hoppede ind i egen have igen for, at få fat i mine smiley Historien meget kort fortalt, men den oplevelse satte sig også spor i mig, så jeg påvirker også inddirekte smiley

Jeg fandt et træningshold til hende, da corona igen gav mulighed for det. Jeg var træt af at hun satte gang i hele flokken, når hun råbte røv af andre smiley Træningen foregik på en skole og for at komme ind til træningsområdet, gik man fra offentlig sti over et stykke græs på ca. 1,5 meter.

Hun var god til træningen, råbte ikke røv af de andre, koncentrerede sig fint. Lige så snart at træningen var slut og vi gik over de 1,5 meter græs, så råbte hun røv igen også af træningskammeraterne smiley smiley smiley Åndsvage hund smiley

Hun kan hidse sig selv helt op og stå ud i linen, men giver jeg slip på linen, så skal hun dæleme ikke nyde noget, så bliver hun faktisk mere stille og hun gemmer sig ved mig, så hun ønsker ikke en konfrontation med de andre (Slipper kun linen, når anden hundefører giver lov).

Hun har været til en del arrangementer (også) alene og det bliver stille og roligt bedre.

Vores udfordring herhjemme er nok, at jeg egentlig slet ikke er til sensitive hunde og derfor ikke let for mig, at træne hende til succes "hurtigt" Men for pokker kan jo ikke undvære hende smiley



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Inspireret af frustration ved gåture
  • #1   26. jan 2023 Min stopper ikke hvis jeg slipper linen smiley (hun er røget afsted en enkelt gang - jeg fik dog lynhurtigt fat i damen igen smiley ) Min gøer fordi hun ikke er nogen selvsikker hund når det kommer til andre hunde. Hun har sine venner på træningspladsen; et par jævnaldrende tæver som hun leger rigtig godt med (og ja, de får altså lov at lege når træningen er slut så længe de har glæde af det). Og de øvrige hunde i vores familier (og det er mange) har hun det godt med.
    Hun har ikke haft dårlige oplevelser med andre hunde og jeg er ligeglad med om hun kan hilse på andre hunde. Det er ikke noget vi har dyrket og ikke noget vi behøver. Men jeg vil bare gerne have at hun kan ignorere fremmede hunde vi møder smiley


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #2   26. jan 2023 Mine skal heller ikke hilse på en gåtur, de skal bare holde kæft og ignorere (er målet smiley )

    Er de alene på tur, kan de godt få lov, at hilse og især hende her, får lov at hilse på hvalpe, hun elsker dem smiley (hun aflæses nemt på sin haleføring). Til gengæld er jeg ikke i tvivl om, at hun ville være en helvedes dårlig avlstæve fordi ingen, udover os i hjemmet, ville få lov "bare" at kigge på de hvalpe, hun ville forsvare dem og holde alle andre væk smiley

    Hun har ingen problemer med at lære andre hunde, at kende, har "faste" legekammerater, samt vores datters hund på 13 kg., hun skal bare have lov, at se dem an (Vi er fattige på hunde i familien). Vores årlige griffontræf er for hende også ok.

    Vi var til K9run4fun i søndags, hvor jeg havde hende med alene, hun råbte lige røv, inden vi drog afsted sammen og lynhurtigt, så danner hun "flok" med de hunde, hun følges med, men så råber hun røv af alle de andre vi møder smiley Jeg synes hun er mærkelig smiley

    Når hun starter med, at råbe røv, så står flokken (hendes egen) bag hende og er klar til at forsvare hende, uden at vurdere om det ikke var hende, de skulle sætte på plads smiley


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #3   26. jan 2023 Bare lige: Det er altså ikke en almindelig praktisk handling fra min side af, at jeg spørger om jeg må slippe hende og heller en praksis jeg vil anbefale andre smiley Har gjort det i 2 konkrete tilfælde, fordi jeg gerne ville blive klogere på hende og om jeg "læste" hende rigtigt.



Kommentér på:
Inspireret af frustration ved gåture

Annonce