{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

Amstaff's dårlige rygte. {{forumTopicSubject}}

Er jeg den eneste der syntes at amstaffens dårlige rygte er selvforskyldt??

Jeg ved godt er nogle gode eksempler iblandt racen og dem skal vi alle støtte op om, men at racen har fået et så dårligt rygte er jo ejernes skyld.

Amstaffen er en meget voldsom og frembrusende race, men med den rette opdragelse og solialisering kan dette jo holdes nede til minimalt.

En sådan farlig race burde der være noget mere opsyn og tjek på, der burde laves nogle flere regler, da jeg selv er meget bange for det pludselige forbud mod racen, som jeg kan se en stigende tendens til.

Hvis ikke amstaff ejerne tager deres "arbejde" med racen alvorligt kan det jo komme til at gå ud over alle dem som virkelig gør noget for at få det bedste frem i racen og virkelig har en sand kærlighed til denne race.

Skriv da lige jeres mening hvis i er frisk på en ordentlig diskution.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Amstaff's dårlige rygte.
  • Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 32 Svar: 750
    #1   23. sep 2007 Er det ikke blevet diskuteret et par tusinde gange før?

  • #2   23. sep 2007 Rasmus - synes du ??
    Aiiih det er da ikek så galt . *ggg*


  • #3   23. sep 2007 Rasmus - Så har jeg ikke lige været med. Der har været en masse diskutioner om amstaffens adfærd så vidt jeg kunne finde frem til.

  • #4   23. sep 2007 jeg forstå slet ikke ang alle farlige racer om det ligger i gener eller ej, burde politiet og dyrværnet kigge lidt mere i grovene - jeg syntes ikke det er ioden, at folk skal være bange for at gå på gaden og det er uanset om det løse hunde, kamphunde, for hunde er det mange gange ejernes skyld at de er blevet det de er blevet til og dem som opdrager ders hunde til salgsmål, er godt syge i knolden efter min mening- hvad fanden tænker de på ... Det er både synd for hunden og for de andre det går udover !!!

  • #6   23. sep 2007 det har du faktisk ret i, det er de " dårlige" ejer som er skyld i at de har et dårligt rygte. Jeg syntes at det er meget vigtigt at man som ejer af sådan en race er forpligtet til at socalicering og træne dem. Ellers er det en dejlig familiehund.

  • #7   23. sep 2007 Jeg er helt enig med dig Mia . .


  • #8   23. sep 2007 slagsmål skulle der stå - det er ikke til at se de små bogstaver ordenligt

  • #9   23. sep 2007 Team FrostyAdonis - Ja det har du ret i.
    Syntes bare det er synd at der er så mange dårlige rygter, og mener helt bestemt at nu må folk tage sig lidt sammen. Og stå med det ansvar som de har, både overfor deres egen hund, men også overfor andre som har samme race hund.


  • #10   23. sep 2007 Miss Lucy - Det har jeg ikke selv lagt mærke til, før du sagde det. Har ellers læst den igennem et par gange. Sorry, min fejl.

  • #11   23. sep 2007 jeg skriver ikke joo, det er da ejernes skyld at de er som de er, de er da ikke født til at slagsmål - det noget ejerne der opdrager dem til det- hunden er ikke født bidsk - jeg fatter slet ikke hvad man vil med en race for at ødelægge den og andres liv- det er jo lige som hanekamp eller tyrefægtning- det er lige sygt

  • #12   23. sep 2007 der er desværre bare også dårlige gener der bliver avlet på

  • #14   23. sep 2007 Mia M: jeg tror det er svært. For ligeså mange gode mennesker, ligeså mange idioter er der, som er ejere af denne race. Amstaffen er jo en kanon hund i rette hænder. Men desværre er det blevet en rigtig modehund og dette egner den sig slet ikke til.

    Jeg selv og min kæreste havde drøftet om vi skulle have en amstaff, men jeg satte foden i, da jeg simpelthen ikke vil antages for at være en af de bestemte typer der anskaffer sig denne hund.
    Er det ikke ærgeligt at dét er grunden?? Og ja jeg burde nok være ligeglad men jeg orker sgu ikke at forsvare mit valg af race konstant ej heller at se til, at folk går i en stor bue udenom min hund og jeg. Dette afholder nok mange fornuftige mennesker at få racen og samtidig tilskynder det visse andre type af mennesker at anskaffe sig den. Det er en ond cirkel.


  • #15   23. sep 2007 Miss Lucy - Ja kan godt høre det. Sådan var det slet ikke ment, ville bare gerne have folks mening om det jeg skrev frem.

  • #16   23. sep 2007 mia M - Jo det er en rigtig ærgelig grund til ikke at skulle have den race. Modehund, det må man nok sige. Hold da op, har flere gange været ude for unge mennesker(jeg kender) kommer og spørger mig til råds om hvor jeg har købt den og jeg kan hjælpe dem med at anskaffe sig en.
    Nej ellers tak, skal ikke have dårlig samvittighed over at de ikke kan passe den ordentligt.


  • #17   23. sep 2007 Man kommer ikke idioterne til livs ved at tro man kan stå sammen med dem og få dem til at opfører sig ordentligt.

    Hvis man vil løse problemet må man mindske antalet af dårligt avlet hunde. Der syntes jeg "Hollands" modellem var en go mulighed. Simpelthen forbyd avl på hunde uden FCI stamtavle. Også gøre det forbudt at have en muskel uden FCI tavle. Så kan politiet kræve at se stamtavlen inden for 24 timer. Hvis ikke du kan det bliver den aflivet.

    Det virker faktisk i Holland.


  • #19   23. sep 2007 Lars - Ja et eller andet skal der ihvertfald gøres. For ellers eksploderer det da snart.

  • #20   23. sep 2007 Nemlig Lars
    - kanon løsning, den virker også i Frankrig.


  • #21   23. sep 2007 Hehe Jeniki, jeg sad og ventede på du ville komme med noget i den dur, men tænkte så skriver jeg den ski lige;-)

  • #22   23. sep 2007 Hørt hørt Lars...
    Jeg tror faktisk også det er måden på at vi får løst en hel del problemer.. Så kommer alle de tvivlsomt avlede hunde væk.. og det er et kæmpe skridt på vejen til en bedring ifht. idag..


  • #23   23. sep 2007 Lars M og Jeniki: udmærket løsning, men hvad så med alle de hunde der allerede ER blevet lavet?? SKal de så med tilbagevirkende kraft aflives???

  • #24   23. sep 2007 mia M - Nej det ville jeg da ikke kunne leve med, men hvis der skulle laves sådan en regl, så burde der blive tjekket op på de hunde som allerede lever. Og dem som så bliver vurderet agressive, eller utilregnelige, de burde aflives ellers tilkendes noget tvungne træning for at rette op på de hunde.

  • #25   23. sep 2007 Min løsning til det med de hunde der allerede er her ville være... Et krav om kastration/sterilisation af hunden, og dernæst et skærpet opsyn med sådanne hunde...

  • #26   23. sep 2007 Mia, nej naturligvis. Der skal være en periode hvor folk kan få deres hunde registreret(steriliceret/kasteret) hvis ingen tavle, også for de dispensation.



  • #27   23. sep 2007 Lars - Ja det var lige det jeg mente.

  • #28   23. sep 2007 Amstaffen (og i det hele tager muskelhunde) kan faktisk være søde nok! Selvfølgelig er der nogle der er bange for hunde, måske specielt muskelhunde, men det er nok fordi de har hørt muskelhundenes dårlig rygte, eller de har været ude for en ulykke med en muskelhund. Der findes faktisk mange søde muskelhunde, og de er så søøde smiley Elsker deres hoveder. smiley Vil selv gerne have en amstaff når jeg flytter hjemmefra engang om mange mange år..

  • #29   23. sep 2007 OK. Jamen det ville da også bare være worst case scenario, om man skulle lade sine små tavleløse guldklumper aflive lige pludselig.

    Men jo, jeg synes da det lyder som en rigtig god idé. Det eneste minus er dog, at der nok er nogle idioter som stadig vil sk... på denne regel og stadig avle tavleløse hunde (det er jo også billigere at købe en tavleløs hund ik??) Konsekvensen deraf vil så være, at MANGE tavleløse hunde må lade livet pga menneskers dumheder.
    Men selvfølgelig, der er jo allerede mange tavleløse amstaffs der bliver aflivet pga idioter.


  • #30   23. sep 2007 Møgungen - Ja det er defor jeg mener at nu må ejerne tage at mande sig op, og gå ind for at denne race skal have et godt rygte.

  • #31   23. sep 2007 Møgungen: jeg vælger at trække på smilebåndet og synes din kommentar er sød. Men også kun fordi du er 10 år. **SS**

  • #32   23. sep 2007 Jeg har selv en tavleløs amstaff og de er meget billigere. Men min hund skal ikke blive en af de "snart" racetypiske hunde som folk har pga magt.

  • #33   23. sep 2007 Mia M, i min verden er worst case jo at racen bliver forbudt

  • #34   23. sep 2007 Maja - Ja er selv begyndt at komme på disse tanker, at man burde have tavle på. Men en tavle har aldrig betydet noget for mig, da jeg ikke er gået op i at den skal bruges til noget fint.

    Og ved godt at en tavle viser dens forfædre osv. så man kan se at hunden er anerkendt, og at der ikke er noget ulovligt i den, men min tæves bedste forældre har papirer, så ved at der ikke er nogen andre racer blandet ind i hende.


  • #35   23. sep 2007 Maja - Nej det var der ikke.

  • #36   23. sep 2007 synes også . man når lige at slippe den ene tråd ang amstaff så kommer der en ny . tror nogen nyder at have dem oppe og diskutere . så jeg mener at det er de folk der starter sådanne tråde er med til at give dem et dårlig ry....


  • #37   23. sep 2007 Lars M: hvilket jeg udemærket godt forstår. Det synes jeg heller ikke vil være retfærdigt. Jeg er helt enig med dig i, at det vil være en rigtig god idé.

    Jeg går udfra, at reglen gælder ALLE hunde!!! Ikke kun amstaffs, for det ville ikke være helt fair.


  • #38   23. sep 2007 Bonnie - Mener nu ikke at jeg er med til at give denne race et dårligt ry, mener bare at nu må folk tage sig lidt sammen. Og stå inde for deres valg af hund.

  • #39   23. sep 2007 jo for hvis der ikke snart kommer en dæmper ang den race . vil det blive ved med at komme nye tråde der dømmer dem.
    og racen vil aldrig blive renset .
    men der skal mere focus på de folk der anskaffer sig sådan en hund . for man skal vide hvad man går ind til . og ja den race er bedst hvis man får dem med tavle..


  • #40   23. sep 2007 Maja - Ja det var begge bedste forældre. Nej kan ikke være lige så sikker som hvis der var tavle på dem, det ved jeg godt.

    Men skulle jeg ud og have hvalp i dag så ville jeg også købe en med tavle, og simpelthen kun for ikke at støtte alle de tilfældige kuld der kommet til verden.


  • #41   23. sep 2007 Jeg forstår ikke dit indlæg Bonnie L?

  • #42   23. sep 2007 Bonnie - Så tror jeg ikke du har forstået det jeg har skrevet. For jeg har ikke dømt hundene, men ejerne i denne tråd.

  • #43   23. sep 2007 Maja F.
    ved ikke om det ikke er at give hunden et dårlig rygte ved at skrive ( amstaff dårlige rygte ) og at det er selvforskyldt .
    for man kan jo ikke skære alle amstaff ejere over en kamp..


  • #44   23. sep 2007 MIa M ja så har jeg nok misforstået tråden . og det undskylder jeg *S*
    men man kan somsagt ikke skære alle amstaff ejere over en kamp


  • #45   23. sep 2007 Bonnie - Jeg har ikke dømt alle, jeg er selv amstaff ejer. Vil abre gerne have at folk tager ansvaret for det de har valgt, i dette tilfælde hunderacen.

  • #46   23. sep 2007 uh pas på med at lave sådanne tråde.

  • #47   23. sep 2007 Maja - Ja det er nemlig deres øjne jeg gerne vil åbne for denne problematik.

  • #48   23. sep 2007 Maja - Jeg har nu aldrig syntes at det kun gavnede hvi man skulle udstille eller at det var snobbet, jeg havde bare ikke noget at bruge tavlen til, og har været udsat for at tavle hunde har været meget skrøblige.
    Det syn har jeg dog ændret med tiden, især når det gælder denne race.


  • #49   23. sep 2007 Maja F : fordi at i næsten alle de tråde der er lavet omkring muskelhunde etc.. der er der blevet en hed diskussion, hvor nogle er blevet frosset og hvor det næsten blev for personligt

  • #50   23. sep 2007 Maja - Jeg fravalgte den fordi jeg ikke havde "brug" for den. Bataya skulle ikke bruges til udstilling, men havde måske ikke åbnet øjnene helt for at problematikken omkring tavle løse hunde var så stor.

    Havde ikke helt sat mig så godt ind i deres dårlige rygte og hvorfor dette rygte egentlig var opstået. Vidste skam godt at amstaff'en havde et dårligt rygte, men tænkte ikke så meget over hvorfor dette rygte var opstået. Andet end det var fordi nogle brugte den som magt.

    Jeg har lavet en fejl og det ved jeg også godt, derfor vil jeg gerne gøre alt for at det skal stoppe, og at folk får øjnene op for tavle hundene altså er en bedre investering, og der er en større sikkerhed når en hund har tavle.

    Ville gerne havde haft hvalpe på Bataya, dette har jeg nu også fravalgt da jeg ikke vil være med til at gøre dette marked større.


  • #51   23. sep 2007 Maja - Ups glemte at forklare dig det med skrøbelige tavlehunde. Jeg har været udsat for et par gange i min familie at tavle hundene har haft nogle frygtlige sygdomme, og de er blevet aflivet pga sygdommen.

    Så i min familie er der flest tavleløse hunde, så det har aldrig betydet så meget for mig, at de havde tavle. Denne holdning er nu total ændret når det gælder amstaff's.


  • #52   23. sep 2007 Maja F : ja, folk i denne tråd virker skam stille og rolige smiley men det var også bare sådan generalt at man skal lige tænke sig lidt om hvad man skriver i disse tråde. Men så er det rigtig godt at se at nogen kan finde ud af at ´holde en ordentlig tone, selvom det handler om muskelhunde. Skulderklap til alle jer smiley

  • #53   23. sep 2007 Maja - Jeg indrømmer gerne mine fejl, og har ikke problemer med at jeg har lavet en "fejl". Vil jo ikke sidde og kalde min hund en fejl, da jeg elsker hende overalt på jorden og kun vil hende det bedste.

    Jeg går meget op i at tage ansvar for min beslutning, og vise at jeg har taget ansvaret for at jeg har en tavleløs amstaff, som jeg nu ikke vil støtte at andre laver samme "fejl".


  • #54   23. sep 2007 Maja - Ja selvfølgelig. Har være uheldig med en chihuahua, 2 schæfere, og en groendal(staves).

  • #55   23. sep 2007 Maja - Jamen takker da mange gange. Ville bare lige gøre klart så der ikke kommer en og beskylder mig for at jeg sidder og kalder min hund en fejl, for hold da op med beskyldninger jeg så ville kunne få. smiley

    Men er rigtig glad for at vi kan snakke om det på sådan en fornuftig måde, det er rart at folk ikke farer op i en top med det samme.


  • #56   23. sep 2007 Maja - Ja det er også derfor at min næste amstaff skal være med tavle. For jeg vil have stillet sikkerhed, og vil ikke føre disse "dumheder" videre.

  • #58   23. sep 2007 Daisie L - Jo lidt. For hvis du skal vise anerkendte papirer på din hund nytter det jo ikke noget at den ikke har dem.

  • #60   23. sep 2007 Daisie L - Helt rigtigt. Og de regler skal der også strammes op på, for ellers bliver det alt for nemt at fortsætte på denne måde.

  • #61   23. sep 2007 Christel R - Tror nu bare folk er træt af beskyldninger og bedømmelser. De er nemlig meget op at vende lige pt.

  • #62   23. sep 2007 Christel R - Har ikke været udsat for at de ikke havde resourcer til at finde ud af hvad der skete ved et overfald.

  • #63   23. sep 2007 Christel R - Du behøver ikke hidse dig op. Ja det er surt at man ikke kan gå trygt på gaden. Det er også derfor jeg skrev dette indlæg, så ejerne kunne få øjnene op for problemet. Og tage ansvar for den race de har anskaffet sig.

  • #64   23. sep 2007 Christel R - Måske det slet ikke er politiets, men politikerne der skal træde ind nu. For der skal findes en løsning på problemet, det er jeg helt enig med dig i. Det nytter ikke noget at de bare kigger den anden vej.

  • #65   23. sep 2007 Maja - Ja rigtig dejligt, især når jeg selv er tavleløs amstaff ejer. For kunne da godt havde set denne tråd i en helt anden retning.

  • #66   23. sep 2007 Christel R - Ja forstår skam godt din sorg over problemet når du lever et sted hvor det lyder som om det sker dagligt. Dette ville jeg skam også blive meget ked af det over.
    Også derfor jeg vil have andre end mig selv til at åbne øjnene og det skal være nu! For ellers ender det sikkert med et forbud.


  • #67   23. sep 2007 Maja - Nej sådan er det jo desværre ikke. Men tror også mange tænker, hvorfor skal vi have tavle på denne race. Der er da så mange dejlige tavleløse hunde. Og det er der da, helt bestemt. Men mener virkelig at denne race skal rettes af, så den kan komme tilbage på rette spor igen.

  • #68   23. sep 2007 Christel R - Nej det ville aldrig kunne udrydde det helt, for der vil altid være nogle der skal ødelægge det. Men hvis det blev en del svære at anskaffe sig en amstaff, så vil der være rigtig mange der ville opgive, det er hvertfald min overbevisning.

    Er da ked af at høre at det er så slemt der hvor du bor, der burde politiet jo have patruljer kun til at løse dette problem.


  • #69   23. sep 2007 Christel R - Ja det er forfærdeligt at de bare kan kigge den anden vej. Håber virkelig snart at de vil tage problemet op, så der kan blive gjort noget ved det.

  • #70   23. sep 2007 Nå jeg smutter igen. Takker mange gange for en dejlig debat.

  • #71   23. sep 2007 nå så tråden slut, så gider jeg ikke læse det hele igennem *G*

  • #72   23. sep 2007 Hehe Mark vi kan da diskutere lidt mere smiley

    Der var en der skrev at det foreslag jeg skrev om ikke ville hjælpe på hunde fra Polen. Hvis det er hunde med stamtavle så nej, men de skulle jo også gerne leve op til standarden, der bliver lavet mange gode hunde i Polen.

    Men det vil klart hjælpe på de dårligt avlet problem, som jo ville være ulovlige og som uden problemer kunne fjernes og aflives.


  • #73   23. sep 2007 nej, men der ku et skræpet krav af import hunde hjælpe. nemmelig at alle hunde der importeres skal opfylde dkk krav. nemlig mentalbeskrivelse HD/ AD og udstilling smiley

    Det ville gavne importen smiley


  • #75   23. sep 2007 Det er vist ikke nødvendigt;-)

  • #77   23. sep 2007 Christel R...
    vi taler om amsstaff (muskelhunde )
    ikke om Kamphunde tak....


  • #79   23. sep 2007 Christel R..

    tror du skal sætte dig lidt ind i hvad det er du begynder at tale om .
    for det er og bliver ikke Kamphunde . men Muskelhunde.
    kamphunde er ulovlige i dk.
    Så jeg vil sætte pris på at du omtaler amstaffen som muskelhund ....
    for det er at give dem et mega dårlig ry mere end de har i forvejen .
    og det er ikke fair overfor de ejere der har amstaff og bulldog..


  • #80   23. sep 2007 Uha Uha ..
    det bliver sjovt når Christel R
    skal i tv i station 2 .
    og hun begynder at udtale sig om at det er kamphunde .
    så jeg føler virkelig for de ejere der har amstaffer og bulldog..


  • #82   23. sep 2007 Muskelhund lyder da lige så åndet, overfladisk og misvisende som kamphund. Det beskriver jo ikke gruppen på nogen brugsmæssig (eller positiv) måde. Ingen andre grupper defineres ud fra deres udseende, vel? Og når man spørger ind til definitionen på "muskelhund" er den ikke nær så fyldestgørende som den man får på "kamphund" (en race som historisk set har været brugt til hund-dyr eller hund-hund kampe).
    Ikke fordi jeg synes at "kamphund" er flatterende, men den er da langt mere ærlig end det andet.

    Jeg er i øvrigt enig med det oprindelige indlæg, at ejerne bærer ansvaret, men vil samtidig tilføje at opdrættere i allerhøjeste grad også har et ansvar. Det gælder både hvad de avler på og hvem de sælger til, samt vejledning af evt købere.
    Der er for mange der avler hunde for de forkerte grunde, og vælger avlsmateriale på alt alt for subjektive grundlag. Og det synes jeg er hamrende ærgeligt når der er tale om en gruppe hunde som ellers kan være så dejlige.


  • #83   24. sep 2007 Som lykkelig ejer af verdens kærligste og mest velopdragne amstaff tæve, vil jeg sige at jeg er ved at være rigtig træt af denne dårlige omtale. Jeg synes det er forfærdelig ærgeligt for racen, da jeg har kendskab til mange amstaffer som er meget velfungerende og dejlige familiehunde. Jeg synes der burde komme et dyrepoliti i DK, så medierne kunne lade dyrepolitiet om at klare disse dårlige kombinationer af en amstaff og en uegnet hundeejer. at træningsstederne rundt om i landet så er begyndt at hoppe med på dillen om at forbyde amstaffer til træning er dybt tragisk! netop disse hunde har brug for træningen, og jeg mener personligt ikke at man skal anskaffe sig en amstaff hvis man ikke har til hensigt at træne med den flere gange om ugen, eller hver dag som jeg gør med min egen. Men tilgengæld er jeg også enorm træt af som amstaff ejer at skulle forsvare mit køb af hund, både herinde, men også ude i virkeligheden. Jeg synes diskussionerne om dette emne altid blir det samme, enten er man for eller imod dem, og det kan ingen jo bruge til noget. der er en grund til at medierne hedder den 4. statsmagt, og det må vi desværre leve med. Jeg hader uansvarlige hundeejere i det hele taget! der burde være en lov om et kørekort til hund:)

  • Olsen K
    Olsen K Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #84   21. okt 2007 Alle der siger at en amstaff er en kamphund, skal bare lukke numsen .. for det kommer an på hvordan ejeren opdrager den, FÆRDIG!

Kommentér på:
Amstaff's dårlige rygte.

Annonce