2.979 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Stort hjerte.... ÆV :( Andre ??? Stort hjerte.... ÆV :( Andre ???

Så har jeg været til dyrlægen med lille Chili og fået hende røntgen fotograferet.... Det var så ikke gode nyheder, desværre smiley Hun har for stort hjerte og vand i lungerne. Sikke noget møg og sikke en lorte dag...

Er der nogen herinde der har eller har haft, en hund med samme lidelse???

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grundig rengøring af 1 værelses lejlighed på Amager 1.050 kr.
  • Rengøring 1.590 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophæng af gardinskinne i soveværelse 800 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.000 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og reoler 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stort hjerte.... ÆV :( Andre ???
  • #1   24. sep 2007 Åh nej da.. Lyder sku ikke rart.
    Sikke en dum dag...

Hvad gør man ved det???

• #2   24. sep 2007 Stakkels jer... Føler med jer

• #3   24. sep 2007 De kan som regel ikke leve så længe med det, højst 2 år efter diagnosen er blevet stillet smiley Hun får vanddrivende og hjertemedicin nu, men indtil videre ved vi endnu ikke om det vil virke smiley

Der er så 5 andre præperater vi kan prøve, men da det ser slemt ud er der ingen der ved hvordan hendes udsigter vil være. Sååå trist smiley

Tak alle sammen...

• #4   24. sep 2007 det er sgu da ret farligt? er det ikke?

• #5   24. sep 2007 Jeg håber på det bedste for jer smiley

• #6   24. sep 2007 Connie.... Han kunne ikke sige noget om hvordan hendes udsigter ser ud, desværre. Han kunne sige at det så slemt ud, og at jeg ikke skulle ha nogen forhåbninger lige p.t..... Vi må se hvordan hun reagerer på medicinen.

Hun vil uden tvivl få det bedere pga. det vanddrivende, men om hjertemedicinen virker, er der ingen der ved endnu.... Virker den ikke, må jeg jo desværre gå den tunge vej. Hun skal ikke lide mere for min skyld ihvertfald smiley

• #7   24. sep 2007 Sara.... Jo det er nemlig smiley Overhovedet ikke godt. Kan MÅSKE gi hende et par gode år, men det vides desværre ikke endnu....

• #8   24. sep 2007 Det er jeg ked af at høre...

For snart to år siden blev min gamle hund aflivet pga. for stort hjerte, og deraf også vand på lungerne. Det startede med dyrlægen kun troede hun havde vand på lungerne og noget med hjertet, hun ik helt kunne sige. Men et døgn efter var det helt galt, min hund kunne faktisk ikke få vejret, og vi tog til dyrlægen igen. Den dag valgte vi at aflive hende, ellers ville hun blive kvalt.

Ved ikke om der er noget at gøre. Men føler virkelig med jer. Det er det værste jeg nogensinde har prøvet. Men er den dag i dag, meget glad for at hun blev aflivet, så hun ikke skulle lide mere.

Hvor gammel er jeres hund?? Min var 8 1/2 da hun blev aflivet pga for stort hjerte.

• #9   24. sep 2007 jeg ville også prøve alt men når det kommer til at en hund skal lide ...ja så er man den gode ejer hvis man desværre skal sende den til regnbuen..men ønsker det bedste for din hund fremover ..:-)

• #10   24. sep 2007 Hej Cristine, ja jeg har ikke haft en HUND der har lidt af dette, men har haft en ilder der havde præcis samme diagnose, han var gammel og kom på samme medicin som din hund er. Det virkede med det samme! han havde så meget væske i kroppen/lungerne at det bare må have været en lettelse for ham at få det ud af kroppen.

Han levede nok et års tid efter han fik diagnosen, men husk på han var ret gammel så alderdom var nok det der primært gjorde han fik fred.

Håber på det bedste for dig og hunden:-)

• #11   24. sep 2007 Min hund fik også både vanddrivende og hjertemedicin. Men intet hjalp desværre.
    Håber virkelig på det bedste for jer.

• #12   24. sep 2007 Min 12 år gamle Cherie lider af dårligt hjerte og vand i lungerne, og hun har fået hjertemedicin i snart 4 år, og hun klarer sig ganske fint.

Håber I finder noget som kan gøre Chili's liv godt at leve.

• #13   24. sep 2007 Sikke noget skidt. Har dens kuldsøskende samme lidelse. Og hvor længe har den haft det? Dyrlægen kan ofte høre på den 1 udeersøgelse i forbindelse med 1 vacc, at der er noget galt. Hvis det er medfødt, altså.

• #14   24. sep 2007 Sikke da en træls besked at få, håber at hun får mange gode år endnu...

• #15   24. sep 2007 Stort hjerte behøver ikke være medfødt. Min dyrlæge har flere gange sagt, at det simpelthen er en svaghed ved mindre racer. Min den gamle var også en gravhund.

• #16   24. sep 2007 Else.... Tak for dit svar. Rart at høre fra en der har siddet lidt i sammen båd..... Er godt nok hårdt altså. Havde godt nok på fornemmelsen at det var hjertet, men ikke at det var SÅ slemt.... Bare så sørgeligt, og jeg har jo dårlig fået nydt hende synes jeg smiley

Chili er vist ikke helt på det stadie (endnu ihvertfald) men jeg HÅBER at jeg kan få lov at gi hende lidt mere tid, uden at hun skal lide. Jeg ved at tiden er knap, men nu må vi se om det virker i første omgang.... Jeg håber.

• #17   24. sep 2007 Gitte... Det håber jeg også, og rart at høre en historie som din, midt i alt det mørke *s*

Doggymom..... Hun var den eneste i kuldet. Jeg fik hende jo desværre først for 3 mdr siden, og hun har småhostet lidt helt fra jeg fik hende, så der er gået lidt tid med den første mistanke om kennelhoste+behandling, undersøgelse for hjerteorm og lungebetændelse, antibiotika behndling osv osv smiley

• #18   24. sep 2007 Selvom min historie endte meget trist og hurtigt efter stilt diagnose, håber jeg virkelig at I har været tidligt ude. Og at lille Chilli kan få nogle gode år endnu....Man vil jo gøre alt, men selvfølgelig må man også tænke på hvad der er bedst for hunden.

Hvordan virker hun nu, efter hun har fået medicin?

• #19   24. sep 2007 Tak Christel, Dorte kathrin og Leduse *s*

• #20   24. sep 2007 Hun hoster ikke så meget som hun har gjort, og hun har for første gang i lang tid, leget med Xena.... Men kender du det, er bare bange for det er mig der er for optimistisk og ser "syner", så venter lidt med at "juble" smiley

Men klart, hun skal på ingen måde lide for min skyld, og rådede dyrlægen mig til at aflive hende i morgen, blev det så også gjort, men for den hvor er jeg dog ked af det..... Her er man bare faldet noget så frygteligt for den lille prut, og bare fundet HUNDEN, og så er det så kort en fornøjelse smiley ØV

• #21   24. sep 2007 Du har ret i at det er en lorte-dag.
    Min øjesten er i dag blevet aflivet. Hun fejlede dog ikke det samme som din, hun havde kræft.
    God bedring med hende, krydser fingre.
    Med venlig vov
    Ann

• #22   24. sep 2007 Ann... ej sikke da noget møg smiley Squ godt nok nogen lede sydomme vi skal gøres bekendtskab med smiley

• #23   24. sep 2007 Ja, det må du nok sige. Men jeg har dog været heldig at have hende længe, hun blev ni år i februar, så hun havde også en høj alder. Og jeg har heldigvis 2 andre, den gamle hanhund og den nye lille bebs på 5 måneder.
    Ann

• #24   24. sep 2007 Ja, okey... men gør jo satans ondt alligevel *hulk* Men godt du har de andre, så du ikk er helt alene smiley

Jeg har så også Xena, heldigvis, men altså man holder jo af dem på hver sin måde smiley

• #25   24. sep 2007 Kan godt forstå dig... Men er da positivt hvis hun leger;o)
    Det er bare det værste når ens dyr er syge. Men mon ikke der skal gå et par dage, før man kan se hvordan det virker?? Håber på det bedste. Og vil da gerne høre hvordan det går med den lille;o)

• #26   24. sep 2007 Ja det er godt, og rart at se *s* Det er ikke spor sjovt nej, og slet ikke når det er så alvorligt smiley

Jo jeg tror nemlig også der først skal gå et par dage, hvis det endelig er noget der har virket og derfor er årsag til hun er livet lidt op, så er det nok det vanddrivende der har spillet lidt ind, og lettet hende lidt kunne jeg forestille mig.... Jeg skriver naturligvis når jeg ved noget mere, det lover jeg *s*

Tusind tak for det alle sammen smiley

Kommentér på:
Stort hjerte.... ÆV :( Andre ???

Annonce