{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
586 visninger | Oprettet:

Erfaring med KynoAkademiet {{forumTopicSubject}}

Hej HG,

Jeg er på jagt efter nyt/ekstra træningssted, og har fundet en privat instruktør, som viser sig er uddannet igennem noget som hedder KynoAkademiet.

Jeg har første "prøvetime" næste søndag, så ville egentligt bare undersøge lidt om hvad jeg kan forvente smiley

Kender i til KynoAkademiet? Det virker til at være en uddannelsesinstitution, men jeg har svært ved at gennemskue hvor koblingen til reel hundetræning ligger i det smiley

Kommentarer på:  Erfaring med KynoAkademiet
  • #1   9. mar Der er mange herinde der ikke kan lie Rie Ravn (hvorfor ved jeg har ikke) og kan se det er hende der står for det smiley

Jeg har personligt ikke noget imod at bruge en træner uddannet hos hende..

træners ord er ikke lov, og man må godt vælge fra smiley

• #3   9. mar Jeg ville som minimum spørge ind til brugen af leg, belønning mm.
    At man er uddannet der, er jo ikke = at man ikke har søgt viden og mere uddannelse andre steder, men jeg ville have en bis portion skepsis. Jeg vil ikke træne et sted, hvor man er super stressforskrækket. Man behøver ikke være enig i ALT en træner siger for at få noget ud af træningen, det er jo tilladt at sortere I informationerne. Men hvis jeg skal lægge mine penge der, så tænker jeg det er gavnligt, at vi på de helt grundlæggende ting har nogenlunde enighed.

• #4   9. mar Jeg er ca halvvejs igennem tråden, Anne - og flad af grin smiley
    Jeg tager til træning med et åbent sind. Otis går ikke i stykker af en enkelt time "uden stress", hvis det skulle være i den retning træningen er, men jeg er enig med dig, Michelle, at træning gavner meget lidt hvis ikke instruktør og hundefører har samme tilgang til træning smiley

• #5   9. mar Den tråd er virkelig sjov smiley

Men ja, man kan få noget ud af alle steder, og du virker som om du fint selv kan sætte grænser for, hvad du vil være med til.

Og når du kommer fra et kaoshold med meget lidt opmærksomhed fra træneren, kan det næsten kun blive bedre - om ikke andet, vil miljøet omkring jer være bedre. Og er det helt tosset, kan du skrive et bidrag til tråden med ludomani og skizofreni smiley

• #6   9. mar Ooooooog skulle du få brug for at lære din hund at søge HASH, så er der jo en ekspert i den tråd der er linket til smiley

Altså, jeg savner lidt vrøvlerens søster!

• #7   9. mar Jeg mener ikke man kan uddannes instruktør hos KynoAkademiet, så vedkommendes interesse for hundens krop, behøver ikke hænge sammen med hundetræningen.
    Jeg kender masser af dygtige instruktører uddannet af enten Rie Ravn eller hendes samarbejdspartnere. Det er absolut ikke sådan, at bare fordi man har taget en bid af sin uddannelse der, så prædiker man de samme ting. Så kan du roligt afsted til træning og prøv det af.

• CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

Følgere: 5 Emner: 24 Svar: 348
    #8   10. mar Hjemmesiden er ikke opdateret smiley Der bliver mest opdateret på FB.

Kender intet til deres træning eller uddannelse af trænere, men er ven med både Rie og Kent på FB og det er ikke et kedeligt liv, deres hunde har uanset hvordan de trænes og det har på ingen måde været "slukket" hunde, jeg har mødt i virkeligheden. Har været til flere foredrag med Rie Ravn i helt andre genre end træning, samt brugt Kent til mine hunde.

Jeg har ikke gidet, at læse tråden, der henvises til smiley

Men når du nu tager afsted, så kan du jo give en tilbagemelding på hvordan det var smiley

Jeg er ikke til klikker træning og har store udfordringer med, at finde efter min mening egnet træningssteder. Klikker træning har jeg stort set kun brugt til mine heste til specifikt bestemte indlæringsøvelser som f.eks. at holde benet oppe selv og trailerlæsning og aldrig med en fysisk klikker.

• #9   10. mar Må man have lov til at spørge, hvem - hvor du skal træne?

• #10   10. mar Det må du i hvert fald Anni, men jeg ville have det dårligt med at hænge vedkommende ud med navn, uden at have en personlig erfaring med det endnu.
    Jeg kan fortælle dig at det er i Kolding smiley

• #11   10. mar Malene - det kan man så godt. Fra kynoakademiets hjemmeside om uddannelsen til kynotrainer

profilbillede
  • #12   10. mar # 10
    Hvis det er hende der kan forkortes til L K så er det godt nok.
    Har trænet hund med hende gennem 5 - 6 år.

• #13   14. mar Hvordan gik det til din prøvetime?

• #14   14. mar Jeg er positivt overrasket! Der var masser af værktøjer til en ung hanhund i højt humør, og overhovedet ingen stress-forskrækkelse smiley

Kommentér på:
Erfaring med KynoAkademiet

Annonce