{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
922 visninger | Oprettet:

Synes det er noget hårdt... :( {{forumTopicSubject}}

Har lige været til dr. dyr i dag med cosmo, han har haltet lidt på det ene ben, efter leg eller meget løb.

Så vi har fået taget et par billeder i dag, og de var så lige to dårlige albuer..

Nu skal han ha en sprøjte som skal gøre hans ledvæske tyk igen (Den er for tynd, derfor de dårlige albuer, kan hverken huske hvad han sagde det hed, eller stave tild et). Han skal ha 3 i alt med en uges mellemrum..

Så skal han ha kosttilskud ved siden af..

Så skal vi se om han kan tåle det andet fodder hvor det koste tilskud er i, så jeg ikke skal huske og gi ham de pilkler hver dag..

Er det ikke nok, skal han på gigt medicin...

Min hund er to år, burde være raks, og ikke være totalt syg..

Jeg lært EN ting køb en hund hvor begge forældre er testet for alt hvad man kan teste for..

Nogen af jer derude, som har en hund, som han det fint og lever et fint liv, med dårlige albuer???

Dyrelægen sagde vi skulle gi det en chance, og ikke lade ham aflilve, for de mener er for god en hund til og lade aflive, før vi har givet det en chance..

Er i enige???

Synes det er svært...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Synes det er noget hårdt... :(
  • #1   25. sep 2007 Selvfølgelig giver man behandlingen en chance, og jo der findes skam hunde der lever fint med både dårlige albuer hofter og meget andet.
    Det er forskelligt fra hund til hund hvor påvirkede de er af det, hvor godt behandlingen virker, men selvfølgelig skal du give det en chance smiley


  • #2   25. sep 2007 Ja og kommer man som føste gangs køber, tænker man ikke så meget over det, men over hvordan racen er, det gjorde jeg..

    Han skal ikke lide, og gir det en chance..

    Han har også sindsyg meget allergi oveni.. Det har vi lige fået styr på efter mange sprøjter og alt muligt andet..

    Lige nu ligger han halv fuld ved min side og græder, efter hans bedøvelse, så de kunne tag billeder, håber snart det går over, er så småt ved og være træt af at høre på det.. ;o)


  • #3   25. sep 2007 som kosttilskud eller fodder???


  • #4   25. sep 2007 Hans kosttilskud hedder arthro care-plus. Han skal ha fire tabletter om dagen.. Hvad de sprøjter hedder han får han jeg ikke huske, fik så meget at vide i dag, har glemt halvdelen, ahvde mere travlt med at få min hund hjem og vågne...

    Men min dyre læge ringer i morgen og fortæller mig det igen, det kalder jeg en god service..


  • #5   25. sep 2007 Men synes der ord siger mig noget.. men er ik sikker..

  • #6   25. sep 2007 line. ja det er noget lort men selvom begge forældre havde været tjekket kunne det ske alligevel. Man ser tit at hvalpe fra hd frie forældre desværre også får slem grad af hd ella albue dysplasi. Ja folk mener faktisk at du kan fodre og motionere din hund til dårlige hofter og albuer

  • #7   25. sep 2007 Vores Futte har gigt -
    Slemt i forben - mildere i bagpart -

    Han har både gode og dårlige dage -

    Han tvinges ikke ud på lange gåture, - men han lever også frit ude - så går jo meget - når han har lyst -

    To gange dagligt går vi en bevidst tur - så han lige kan komme ud og snuse af, - turen er på måske en halv kilomet -

    Han klarer sig fint - men har det svært på alt for kolde dage... Så kommer han ind og sver - eller i stalden med en masse hø etc - alt efter hvad han føler for -

    ( Han er ude hund )

    Vi startede også op med specialfoder - men er faktisk kørt over på råfodring... - og skal så til at have glykasimin ( staves ?? ) Ved siden af - Det går han bedre på...
    Specialfoderet kunne ikke mætte ham i den mængde han skulle have - ss -

    Futte fylder 2 år nu her -

    Nogle dage føler jeg at det rette ville være en aflivning - men så længe de gode dage stadig er flest - så er han stadig hos os - og må sige at råfodringen har hjulpet meget...


  • #8   25. sep 2007 men vi er da helt enige om at man ikke avler på hunde der ikke er tjekket for HD

  • #9   25. sep 2007 Linda - Den form for gigt Futet har - sidder faktisk sådan at hans HD status reelt er fin - og derfor snildt kunne gå gennem en HD test til avl i fx DKK...

    Det kan snyde SÅ meget - også alt efter hvor ung hunden er når du fotografere -

    Så jo - man SKAL fotografere inden avl - men det kan absolut ik sikre dig når man taler gigt - ss -

    Desværre


  • #10   25. sep 2007 julie. nej desværre ikke. og der er jo mange af de store racer der får gigt på deres gl dage

  • #11   25. sep 2007 Jeg tror jeg må gøre som dig, lade det få en cahnce, for han har ellers meget livsmod, er altid glad og klar på noget...

    Ang bedøvelse, er det normalt at de er over 7 timer inden de er helt på benenen endnu, han går lidt rundt nu, men er slet ikke på toppen, han sidder og græder og kan ikke finde ro, han har været ude, og har adgang til både mad og vand...

    Synes baredyrelægen sagde han nemt kunne være alene i aften, men det synes jeg ikke, så har aflyst min aftale...


  • #12   25. sep 2007 Futte bliver også meget MEGET påvirket af bedøvelsen -
    Har hørt at de kommer an på massen på hunden - jo mere masse jo mere påvirket - fordi det sidder længere i kroppen -

    En slank - tynd sporty model fyrer hurtigere bedøvelsen ud af kroppen -

    Det er den forklaring jegh ar fået - ss


  • #13   25. sep 2007 Line - : Og husk at Gigt langt fra behøver at være med døelig udgang indenfor få år - med den rette kostsammensætning - hensyn til hunden - og den rette motion - ( trav er bedst - og grne et stykke vej dagligt ) kan din hund sagtens blive en gammel dreng - ss -

    Jeg var også VIRKELIG fortvivlet den første tid efter vi blev bekræftet i vores bange anelser -
    - Og nogle dage er som sagt lidt triste - men alt i alt tror jeg på at Futte nok skal blive om ik andet så en halvgammel dreng - ss -

    Så fat od - og tro på det -

    ;O) ;O)


  • #14   25. sep 2007 Ja cosmo er ikke den store sports hund, han er rimlig doven, hvis det ikke lige omhandler mad eller leg med andre hunde...

    Håber snart han holder mund, er lidt træt af hans hylerri....


  • #15   25. sep 2007 Han ligger oppe ved mig i sofen, ja han er snort forkælet, det ved jeg, men jeg nyder virkelig han ligger så man kan nusse både med ham og manden.. griner..

    Han er faldet til ro nu, gik en lille tur med ham, og så fik han lidt mad.. Nu ligger han og snoker...

    Men tak for jeres svar, de har fået mig meget ned på gulvet igen, havde nærmest dødsdømt ham, selv om det var det sidste jeg ville..

    Jeg håber jeg har ham i mange år, for han betyder meget i min hverdag...

    Anne Mette V:
    Jeg tror det er noget han er født med, han har altid fået fodder fra min dyrelæge, og fuldt min træners træning. Men kan jo selvfølgelig ikke udlukke at det måske har været forkert, men tvivler, da det har været ordeligt fodder og ingen overbelastning af ben, hverken med træpper, løb med os, cykling eller hvad man ellers bliver frarådt..



  • #16   25. sep 2007 Det gør jeg slet slet ikke, nok mest mig selv jeg prøver på at overbevise hvor det kan komme fra....

    Nogen der kender prisen på det fodder som hills har lavet, som skulle være godt for sådan nogen med dårligeled? og hvad hedder det.. Ved det hedder Z/D til dem som er allergiske..


Kommentér på:
Synes det er noget hårdt... :(

Annonce