{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.152 visninger | Oprettet:

Bødestørrelser HUND {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg mødte en skovmand/foged i dag, som fortalte at bøden for, ikke at have snor på ens hund i skoven, nu er på 5000kr (noget med en præcedenssag fra Bornholm). Jeg kan ikke umiddelbart Google noget frem. Er der nogen der er bedre til det end mig, eller ved om bødetaksterne generelt har ændret sig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bødestørrelser HUND
  • #1   23. apr 2023 Sidst jeg hørte om det kostede det 2000 kr og det var i 2021.
    https://www.tvmidtvest.dk/midt-og-vestjylland/nu-traeder-sommerreglerne-i-kraft-det-kan-koste-2000-kroner-at-slippe-din-hund-loes-paa-stranden
    Så det tror jeg er en and, medmindre hunden angriber en eller noget samtidigt. Ikke er chippet, ikke har hundetegn osv.


  • #2   23. apr 2023 Her er der forskellige bødestørrelser.

    profilbillede
  • #3   23. apr 2023 Men burde han ikke vide det? Han kørte i en af Miljøstyrelsens biler, og må vel egentligt udstede bøder?
    Jeg tænker nemlig også, at hvis den er steget, må det være i særlige tilfælde. Jeg spurgte hvor jeg kunne finde dokumentation, og så fortalte han om sagen på Bornholm hvor manden havde anket og fået en større bøde ... han nævnte ny præcedens


  • #4   23. apr 2023 Jegver ret sikker på at det ikke er steget i den grad, så mon ikke hunden har været løs, uden halsbånd og hundetegn og evt ikke forsikret..?
    Det skulle være underligt at det ikke har stået nogle steder. HUNDEN og DKK er ret hurtigt ude med sådanne oplysninger bl.a.


  • #5   23. apr 2023 Okay. Det er de takster jeg kender. Dog gik der rygter om, at flere var steget, allerede for et halvt år siden.

  • #6   23. apr 2023 Jeg har læst det koster 2000 kr. Men jeg har aldrig hørt om nogen jeg kender der har fået en bøde for “løs hund”
    Ved faktisk heller ikke om det hedder 2000 kr pr hund hvis det er samme ejer smiley


  • #7   23. apr 2023 Jo måske den har jaget vildt eller lign. Så er det bare en underlig oplysning at give, at nævne de 5000kr og ikke den faktiske takst, ved almindelig, hund uden snor.


  • #8   23. apr 2023 AG: Han sagde de lige har fået påbudt at skærpe bødeindsatsen. Men han siger, at han hellere vil oplyse og advare, de første gange, ved almindelig "hund uden snor".

  • #9   23. apr 2023 Løs hund koster 2000 kr
    Har hunden ikke lovpligtig hundetegn bliver bøden for det lagt oven i.
    Det samme gælder for manglende chip og forsikring samt prisen for pension, hvis den har været indleveret.

    Og nej de må IKKE udstede bøder.
    De eneste som må udstede bøder er politiet.
    Skal der udstedes bøder, så må skovfogeden melde hundeejere til politiet, som så udsteder bøden.




  • #11   23. apr 2023 Jeg ved så ikke, hvordan skovfogeden vil udstede bøder, da det kun er politiet der må udstede bøder, så skovfogeden skal have navn og evt adresse på hundeejere så han kan melde til politiet.
    Men, man er ikke forpligtet til at oplyse sit navn mm til andre end politiet.
    Gad vide, hvad skovfogeden vil gøre, hvis man nægter at oplyse navn mm.
    Laver skovfogeden så en civil anholdelse indtil politiet år frem?


  • #12   23. apr 2023 Anni - mon det så bare hedder en afgift? Sådan nogen kan p-vagter jo f.eks. udstede.

    Jeg kender kun til et konkret tilfælde her i området, og der var der tale om gentagne påtaler først og en hund der jagede vildtet og i det hele taget var helt uden kontrol. Men det har (I samme område) før været meldt ud, at de ville skærpe indsatsen efter en periode med mange skambidte rådyr.


  • #13   23. apr 2023 Anni: De kan jo oplyse nummerpladen på bilen, til politiet, hvis hundeejeren er i bil, hvilket de fleste er herude. Derudover bruger denne skovfoged Hundeskoven hvor mindst 400 af hundeejerne i området kommer fast, så det er ikke svært, at genkende folk smiley De er i FB-gruppen, som hører til skoven med fuldt navn.

    I øvrigt er det vel god pli, at tage imod bøden, hvis man bevidst har brudt loven? Og så oplyser man selvf. sine oplysninger ... Det er bare rart at vide, hvad man skal af med.

    Jeg tror ikke, at de fleste skovfogeder synes, at det er fedt, at skulle melde hundeejere, hvis hunde ikke laver problemer. Men de bliver presset til det.
    De fleste har hunde selv. Ham her har en lille mopsetingest der er fut i (mødte ham og hans familie i fredags, i Hundeskoven).

    Vores Hundeskov er lige blevet massakreret i biodiversitetens navn ... han sagde i dag, at det slet ikke drejede sig om biodiversitet, i dette tilfælde, men at den skulle være tiltrækkende udseendesmæssigt for brugerne ... Det var den nu ellers allerede.

    Det er såå mærkeligt ...

    Måske han slet ikke er skovfoged og bare har nakket deres uniform og bil ... hvad laver han også derude en søndag eftermiddag/aften efter normal arbejdstid altså smiley


  • #14   23. apr 2023 Sanne - hvor bor du? Her i det vestjyske massakrerer de jo alt skov, der bare har snuset lidt til et nåletræ. Hundeskoven blev ændret til plørehul sidste sommer og resten af de to skove omkring er fulgt efter henover efterår/vinter, så selv de tidligere store, fine grusveje er mudderhuller, hvor der dårligt nok kan cykles og hundeluftning kræver waders.
    Næste skridt er Marbæk plantage ved Esbjerg, hvor *oh gys og gru* nogen i din tid plantedele SITKA smiley
    Så det skal selvfølgelig også omdannes til træforladt plørehul (I Esbjerg kæmper kommunen dog imod).

    Så.... kan det være noget lignende ved jer? Altså i naturbeskyttelsens navn nedlægger vi naturen?


  • #15   23. apr 2023 Har hørt 2500,- men det var offentlig skov.

  • #16   23. apr 2023 Michelle: Jeg bor mellem Herning og Vejle. Hvis det skulle give mening skulle de massakrere hele Plantagen og ikke kun Hundeskoven ...

    Men de skal selvf. starte et sted. Nu hedder det midlertidigt Hundekrattet. Men hjulsporene som udgjorde den vildeste mudrede crossfit bane har vi efterhånden fået trampet ned igen, så det skal nok blive godt.

    Men lige i Hundeskoven er der i forvejen en del biodiversitet, da kryb og kravl elsker hundelorte. Der er andre steder der trænger mere.
    Det er spændende at se, hvor hurtigt skoven prøver at reparere sig selv, efter det voldsomme "overgreb", den har været udsat for. Det er vildt så hurtigt det går.
    Og ja, nåletræerne ryger, da de ikke gavner biodiversitet (på nuværende tidspunkt), og de syge skal selvf. væk. Meen lur mig om ikke der også er noget økonomisk gevinst ved den her ekstreme skovning, biodiversitet lyder bare bedre ...

    I andre dele af plantagen har de plantet piletræer etc., udelukkende til skovning, ser det ud til, de står for tæt til, at det giver mening ellers


  • #17   23. apr 2023 Michelle, det hedder ikke en afgift, men en bøde for at have løs hund.

    P-vagterne giver hellere ikke bøder, de giver en p-afgift.
    Det er kun politiet der giver bøder, når de tager en bil for ulovlig parkering hedder det en p-bøde


  • #18   23. apr 2023 Skovfogeder under Naturstyrelsen kan og må give bøde for løs hund i skovene. Hvis folk nægter at oplyse navn, kan de ikke gøre andet end at tilkalde politiet.

    Den omtalte sag fra Bornholm lyder lidt hjemmestrikket. I 2022 var der en mand hreovre, der fik en bøde på 5000 kr. for at have kørt i bil og parkereret inde i skoven, måske den sag er blevet blandet sammen med en løs hund.....


  • #20   24. apr 2023 Ja, sådan var helt sikkert i starten af 2000'erne - altså hvor Skovfogeden skulle notere navne og give politimesteren. Men jeg er faktisk i tvivl om, de ikke selv kan mere nu. Jeg kender én, der kender én, der fik et stykke papir fra skovfogeden himself. Jeg har ikke selv set, hvad der stod på dét stykke papir, men mit indtryk var, at det var bøden....men det kan jeg jo ikke vide.

  • #22   24. apr 2023 John - Jeg tænker, vi på flere måder ville være bedre stillet som en svensk ø. Vi tæller alligevel aldrig sådan rigtigt med, når man snakker "Danmark".

    Da jeg var lille, var jeg med til at sende breve til Henrik Voldborg, ham meteorologen, der altid skyggede for Bornholm på vejrkortet med sin tykke mave smiley

    Hov....sorry, det var en afstikker i forhold til emnet.


  • #24   24. apr 2023 Det er jo det jeg har sagt hele tiden. De eneste som må give bøder er politiet.

  • #26   24. apr 2023 I en af "mine" skove, er der enormt mange mountainbikespor. Sporene er inde mellem træerne og lidt hen over stierne. Desværre holder de sig langt fra kun til sporene. Generelt er de bare pishamrende irriterende de der cykeltosser. Møder jeg 100 cykelryttere, er der måske 3 der tager en smule hensyn, så man lige kan nå at trække sin hund helt ind til siden. Anyway....for nogle uger siden, skete det, at der kom cykler i en helvedes fart, der først overhalede os og derefter en dame, der gik lidt længere fremme. Hun blev forskrækket, og var ved at miste balancen, fordi hun var bange for at blive påkørt. Hun gik helt bananas og råbte...."JEG MELDER JER FANDEME TIL SKOVPOLITIET!!!!

    Jeg stemmer for skovpoliti! smiley


  • #27   24. apr 2023 Hader de der "neopren" cyklister. De er over det hele og det er sjældent der er nogen der tager hensyn. Jeg har sågar engang mødt en i hundeskoven.
    Min venindes barnebarn blev kørt ned af sådan en idiot. Ikke noget med at sige undskyld, kommentaren var, at der jo ikke skete noget med pigen.
    De er i hver eneste skov, selv om de her i Kolding har en rigtig fin mountainbike skov.
    De huserer sandelig også i private skove.

    Vi har rigtig meget skov i/omkring Kolding og jeg ville ønske at man ville gøre en af dem cykelfri.

    En af de der cyklister fortalte mig engang hvad der var virkelig irriterende for dem.
    De hader at bilister bruger sprinklervæske lige når de er kørt forbi, for så får de det i hovedet.
    Jeg bruger virkelig meget sprinklervæske når jeg overhaler sen flok cyklister. smiley

    Vi har rigtig


Kommentér på:
Bødestørrelser HUND

Annonce