8. okt 2007 Følger: 38 Følgere: 67 Hunde: 2 Emner: 240 Svar: 15.397
Bødestørrelser HUND {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg mødte en skovmand/foged i dag, som fortalte at bøden for, ikke at have snor på ens hund i skoven, nu er på 5000kr (noget med en præcedenssag fra Bornholm). Jeg kan ikke umiddelbart Google noget frem. Er der nogen der er bedre til det end mig, eller ved om bødetaksterne generelt har ændret sig?
okt 2022
Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 315
https://www.tvmidtvest.dk/midt-og-vestjylland/nu-traeder-sommerreglerne-i-kraft-det-kan-koste-2000-kroner-at-slippe-din-hund-loes-paa-stranden
Så det tror jeg er en and, medmindre hunden angriber en eller noget samtidigt. Ikke er chippet, ikke har hundetegn osv.
okt 2022
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 67 Hunde: 2 Emner: 240 Svar: 15.397
Jeg tænker nemlig også, at hvis den er steget, må det være i særlige tilfælde. Jeg spurgte hvor jeg kunne finde dokumentation, og så fortalte han om sagen på Bornholm hvor manden havde anket og fået en større bøde ... han nævnte ny præcedens
okt 2022
Det skulle være underligt at det ikke har stået nogle steder. HUNDEN og DKK er ret hurtigt ude med sådanne oplysninger bl.a.
okt 2007
dec 2018
Følger: 23 Følgere: 18 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 32 Svar: 1.854
Ved faktisk heller ikke om det hedder 2000 kr pr hund hvis det er samme ejer
okt 2007
okt 2007
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 26 Annoncer: 16 Emner: 179 Svar: 9.508
Har hunden ikke lovpligtig hundetegn bliver bøden for det lagt oven i.
Det samme gælder for manglende chip og forsikring samt prisen for pension, hvis den har været indleveret.
Og nej de må IKKE udstede bøder.
De eneste som må udstede bøder er politiet.
Skal der udstedes bøder, så må skovfogeden melde hundeejere til politiet, som så udsteder bøden.
dec 2014
Følger: 8 Følgere: 377 Hunde: 5 Emner: 576 Svar: 27.359
Jeg kender en enkelt, der fik en bøde for ikke at have snor på hunden for en del år siden. Dengang kostede det 1500 kr. Siden blev stedet, hvor hun fik bøden, til hundskov
Jeg har HØRT om en anden, der fik en bøde i skoven på den anden side af Farum sø, end hvor jeg gik dagligt, før jeg flyttede til Saunte. Men om det passer? Aner det ikke.
Bøden skulle have været på 2000 kr - og rygtet sagde, at kom man med to løse hunde var det dobbelt op.
maj 2009
Men, man er ikke forpligtet til at oplyse sit navn mm til andre end politiet.
Gad vide, hvad skovfogeden vil gøre, hvis man nægter at oplyse navn mm.
Laver skovfogeden så en civil anholdelse indtil politiet år frem?
jan 2007
Følger: 15 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 541 Svar: 31.225
Jeg kender kun til et konkret tilfælde her i området, og der var der tale om gentagne påtaler først og en hund der jagede vildtet og i det hele taget var helt uden kontrol. Men det har (I samme område) før været meldt ud, at de ville skærpe indsatsen efter en periode med mange skambidte rådyr.
okt 2007
I øvrigt er det vel god pli, at tage imod bøden, hvis man bevidst har brudt loven? Og så oplyser man selvf. sine oplysninger ... Det er bare rart at vide, hvad man skal af med.
Jeg tror ikke, at de fleste skovfogeder synes, at det er fedt, at skulle melde hundeejere, hvis hunde ikke laver problemer. Men de bliver presset til det.
De fleste har hunde selv. Ham her har en lille mopsetingest der er fut i (mødte ham og hans familie i fredags, i Hundeskoven).
Vores Hundeskov er lige blevet massakreret i biodiversitetens navn ... han sagde i dag, at det slet ikke drejede sig om biodiversitet, i dette tilfælde, men at den skulle være tiltrækkende udseendesmæssigt for brugerne ... Det var den nu ellers allerede.
Det er såå mærkeligt ...
Måske han slet ikke er skovfoged og bare har nakket deres uniform og bil ... hvad laver han også derude en søndag eftermiddag/aften efter normal arbejdstid altså
jan 2007
Følger: 15 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 541 Svar: 31.225
Næste skridt er Marbæk plantage ved Esbjerg, hvor *oh gys og gru* nogen i din tid plantedele SITKA
Så det skal selvfølgelig også omdannes til træforladt plørehul (I Esbjerg kæmper kommunen dog imod).
Så.... kan det være noget lignende ved jer? Altså i naturbeskyttelsens navn nedlægger vi naturen?
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 49 Hunde: 4 Emner: 75 Svar: 2.798
okt 2007
Men de skal selvf. starte et sted. Nu hedder det midlertidigt Hundekrattet. Men hjulsporene som udgjorde den vildeste mudrede crossfit bane har vi efterhånden fået trampet ned igen, så det skal nok blive godt.
Men lige i Hundeskoven er der i forvejen en del biodiversitet, da kryb og kravl elsker hundelorte. Der er andre steder der trænger mere.
Det er spændende at se, hvor hurtigt skoven prøver at reparere sig selv, efter det voldsomme "overgreb", den har været udsat for. Det er vildt så hurtigt det går.
Og ja, nåletræerne ryger, da de ikke gavner biodiversitet (på nuværende tidspunkt), og de syge skal selvf. væk. Meen lur mig om ikke der også er noget økonomisk gevinst ved den her ekstreme skovning, biodiversitet lyder bare bedre ...
I andre dele af plantagen har de plantet piletræer etc., udelukkende til skovning, ser det ud til, de står for tæt til, at det giver mening ellers
maj 2009
P-vagterne giver hellere ikke bøder, de giver en p-afgift.
Det er kun politiet der giver bøder, når de tager en bil for ulovlig parkering hedder det en p-bøde
okt 2011
Følgere: 4 Hunde: 5 Emner: 45 Svar: 1.478
Den omtalte sag fra Bornholm lyder lidt hjemmestrikket. I 2022 var der en mand hreovre, der fik en bøde på 5000 kr. for at have kørt i bil og parkereret inde i skoven, måske den sag er blevet blandet sammen med en løs hund.....
dec 2014
"Når vi møder folk, der ikke har deres hunde i snor, påpeger vi det altid, men vi har jo også hjemmel til at opkræve folks navn og adresse og anmelde dem for overtrædelse af naturbeskyttelsesloven, siger Sven Norup, der er vildtkonsulent hos Naturstyrelsen i hovedstaden."
- og et afsnit senere:
"Går man tur med sin hund uden at have den i snor, kan det give en bøde på 2.000 kroner. Sidste år uddelte Naturstyrelsen 30 bøder til hundeluftere"
https://www.avisen.dk/snart-kan-hundeejere-faa-store-boeder-for-at-lade-hu_437771.aspx
Mon ikke det slet og ret er sådan, at naturstyrelsen får navn og adresse, sender dette til politiet, som så opkræver bøden? I en snæver vending bliver det så til, at det er naturstyrelsen, der uddeler bøderne.
okt 2011
aug 2010
Følgere: 238 Hunde: 3 Emner: 42 Svar: 5.734
okt 2011
Da jeg var lille, var jeg med til at sende breve til Henrik Voldborg, ham meteorologen, der altid skyggede for Bornholm på vejrkortet med sin tykke mave
Hov....sorry, det var en afstikker i forhold til emnet.
dec 2014
Så er den ged vist barberet
maj 2009
dec 2014
okt 2011
Jeg stemmer for skovpoliti!
maj 2009
Min venindes barnebarn blev kørt ned af sådan en idiot. Ikke noget med at sige undskyld, kommentaren var, at der jo ikke skete noget med pigen.
De er i hver eneste skov, selv om de her i Kolding har en rigtig fin mountainbike skov.
De huserer sandelig også i private skove.
Vi har rigtig meget skov i/omkring Kolding og jeg ville ønske at man ville gøre en af dem cykelfri.
En af de der cyklister fortalte mig engang hvad der var virkelig irriterende for dem.
De hader at bilister bruger sprinklervæske lige når de er kørt forbi, for så får de det i hovedet.
Jeg bruger virkelig meget sprinklervæske når jeg overhaler sen flok cyklister.
Vi har rigtig
dec 2014
Jeg råbte efter én en dag, at de kunne slå hunde ihjel med den fart. "Det er bare ærgerligt," råbte han tilbage
Siden har jeg krydset fra side til side på grusstierne, når jeg har spottet sådan en gruppe.
Vi skal alle sammen være her - og tage HENSYN til hinanden og hinandens behov.
Heldigvis møder jeg også masser af søde cyklister, hvor vi hilser venligt og ønsker hinanden god tur
Bødestørrelser HUND