{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.182 visninger | Oprettet:

BullerMor
BullerMor
Tilmeldt:
26. apr 2023
Følger: 9 Emner: 1 Svar: 13

Absoberede hvalpe - Men fortsætter drægtighedstegn. {{forumTopicSubject}}

Nogen der har oplevet at deres tæve absobere hvalpene tidligt i drægtigheden, men alligevel fortsætter med alle tegn på drægtighed?

Vores tæve har være igennem lidt af et forløb må man sige.
Hun blev parret (kun en enkelt parring) men desværre observerede jeg grønligt udflåd på dag 16, så af sted til dyrlægen med mistanke om livmoderbetændelse.
Hun blev scannet og fik taget skrab og sat i mild antibiotikakur. Dyrlægen mente mere at vi var ude i noget skedebetændelse og var ikke nervøs, men det skulle jo helst ikke gerne vandre til lovmoderen.

Vi oplevede derefter flere episoder med grønligt udflåd, træthed, kvalme mm. og var derfor af sted flere gange til scanninger.
På de første scanninger så de nogle blærer og mente der godt kunne være hvalpe men det var så tidligt i drægtigheden at de ikke kunne se det nok.
Da vi så er til scanning på dag 28 (mener jeg) kunne de ikke længere se disse blærer og mente hun havde absoberet hvalpene og kom derfor på lidt skrabere anitibiotikakur.
Hun har i alt fået omkring 6 scanninger i dette forløb og der er heldigvis ikke livmoderbetændelse.

Det der så undre mig er at hun efterfølgende bliver ved med at have tegn på drægtighed. Er dette normalt?

På dag 32 havde hun pludselig den "kendte" slim-streng fra skeden og det havde hun igen 2-3 dage senere.

På omkring dag 53 mener jeg, begynder hun så at få hævede mælkekirtler.

Og de sidste to dage (dag 61 og 62) er hun begyndt at få klar udflåd fra skeden, både når hun tisser men også når hun ligger og slapper af.

Er der nogen der har oplevet at deres tæves krop ligesom stadig tror der er hvalpe derinde trods de er absoberet så tidligt i forløbet? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Absoberede hvalpe - Men fortsætter drægtighedstegn.
  • #1   26. apr 2023 Er du sikker på der ikke er en eller to hvalpe??

  • BullerMor
    BullerMor Tilmeldt:
    apr 2023

    Følger: 9 Emner: 1 Svar: 13
    #2   26. apr 2023 Bodil: Ifølge scanningerne skulle der ikke være det, men helt garantere det kan jeg ikke.

    Dog har hun ikke taget på. Eller det vil sige hun har absolut nærmest ikke ville spise i flere uger, så hun gik faktisk hen og tabte sig næsten 1 kg. på en uge, for derefter at tage det kg. på igen ugen efter trods hun stadig ikke indtog noget mad. Eller det vil sige vi kunne få meget meget lidt i hende, men mindre end hvad en chihuahua ville spise på en dag og hun er altså en bulldog på 27-28 kg.
    Og det var nærmest uanset hvad former for mad vi tilbød hende. Og det er stadig det samme. Hun virker nærmest som om hun er ved at brække sig når vi tilbyder hende noget og hun har ellers altid været total "mad-skraldespand" der ville indtage ALT.


  • BullerMor
    BullerMor Tilmeldt:
    apr 2023

    Følger: 9 Emner: 1 Svar: 13
    #4   26. apr 2023 Tak Isabelle smiley
    Vi har jo som sådan ikke lidt nogen overlast, men for pokker hvor har jeg mange gange været nervøs i det her forløb, mest af alt fordi jeg var bange for en livmoderbetændelse og konsekvenserne ved det hvis ikke vi fik handlet hurtig nok.

    Da vi nu ved det ikke er livmoderbetændelse og ikke bliver til det, er jeg mere rolig. Og så alligevel ikke helt.
    For synes godt nok det er underligt. Også at se vores ellers energifyldte pige, nu være konstant træt og ikke rigtig kan holde til ret meget uden at blive forpustet. Men det er vel klart nok at hun får det sådan når hun ikke spiser og faktisk heller ikke rigtig har ville drikke de sidste 5-6 dage.


  • BullerMor
    BullerMor Tilmeldt:
    apr 2023

    Følger: 9 Emner: 1 Svar: 13
    #5   26. apr 2023 Og så undre det mig at hun nu begynder at have rendende udflåd. Synes det er sjældent man hører om det ved falsk drægtighed/tomme tæver smiley

    Billedet her er fra vores dyner til morgen (hun fik sneget sig op i vores seng i aftes).


    profilbillede
  • #6   26. apr 2023 Der kan altså godt være et par hvalpe uden at de er fanget i skanningen, du kunne vælge at få hende røntgenfotograferet for at være sikker

  • BullerMor
    BullerMor Tilmeldt:
    apr 2023

    Følger: 9 Emner: 1 Svar: 13
    #7   26. apr 2023 Bodil: Har godt tænkt på røntgen. Synes bare vi har rendt konstant deroppe den sidste måneds tid.
    Men det er klart at hvis jeg fornemmer der er et eller andet der begynder at bekymre mig, så ryger vi af sted.
    Taler også jævnligt i tlf med dyrlægerne deroppe da de faktisk også synes forløbet med hende har været lidt mystisk. De ringer endda selv lige og spørger ind til hende engang imellem smiley

    Jeg har for en sikkerheds skyld taget hendes temperatur her de sidste 5-6 dage, og burde den ikke holde sig nede omkring 37-37,5 her op til fødsel, hvis hun havde været drægtig?
    Den kommer nemlig stadig op over 38 nogle dage. Men har også nogle dage lagt på 37,5. Hendes normal temperatur er 38,5-38,6.


  • BullerMor
    BullerMor Tilmeldt:
    apr 2023

    Følger: 9 Emner: 1 Svar: 13
    #9   26. apr 2023 Isabelle: Så ville jeg tro hendes temperatur havde været lavere.
    I dag ligger den på 37,9-38,1. hvor den for nogle dage siden var nede på 37,5 smiley


  • BullerMor
    BullerMor Tilmeldt:
    apr 2023

    Følger: 9 Emner: 1 Svar: 13
    #10   26. apr 2023 I kan da lige få lov at se et mavebillede fra i går. Synes jo nærmest hun burde være helt "indsuget" med tanke på hun ikke spiser ret meget, men tyk er hun jo heller ikke, som hun nok burde være hvis der var nogen derinde smiley
    Hun tog dog lige 6-7 foderpiller nu her da kæresten kom ind af døren, men jeg kan også garantere for at hun ikke spiser mere af sit foder i dag smiley


    profilbillede
  • BullerMor
    BullerMor Tilmeldt:
    apr 2023

    Følger: 9 Emner: 1 Svar: 13
    #11   26. apr 2023

    profilbillede
  • #12   26. apr 2023 Jeg synes ikke lige, at de der dievorter signalerer en tæve, der er klar til at føde. Hvis det havde været en af mine tæver, ville jeg have tænkt falsk drægtighed. Og ja, der kan godt komme udflåd også ved falsk drægtighed. Jeg har ikke selv oplevet det, men jeg kender folk der har.
    Men jeg skal da ikke kunne sige det med sikkerhed, så der skal da holdes øje med hende. Og så skal du være opmærksom på, at er hun drægtig med kun en enkelt hvalp, så er det ikke sikkert hun går i fødsel af sig selv.

    Med hensyn til dit oprindelige spørgsmål om absorbering af hvalpe og fortsat drægtighed, så har jeg oplevet det. Jeg havde Giza ved dyrlægen for at få taget blodprøve for at konstatere drægtighed - på det tidspunkt havde min dyrlæge endnu ikke scanner. Min daværende dyrlæge var vældig god til at føle hvalpe/bobler, og da vi havde snakket lidt, sagde han, at vi kunne da godt tage blodprøve, men hun var drægtig, han kunne let mærke 3-4 hvalpe og der var sikkert flere.
    Og drægtigheden gik egentligt planmæssigt, bortset fra at hun ikke blev så stor som forventet, og det endte med et kejsersnit og en hvalp samt en "stenhvalp" dvs. et formummet foster, så resten af hvalpene var altså absorberet.
    I Giza's tilfælde viste det sig, at hun havde kræft i den ene æggestok og den ene nyre, og måtte aflives, da hvalpen var 5 uger gammel. Så egentlig mere overraskende, at der faktisk blev en hvalp end af resten af kuldet blev gik til.

    Jeg krydser fingre for at alt går godt for dig og din tæve, og at hun snart kvikker op.



  • BullerMor
    BullerMor Tilmeldt:
    apr 2023

    Følger: 9 Emner: 1 Svar: 13
    #13   26. apr 2023 Lene umiddelbart tænker jeg også at hun er falsk drægtig og bare stadig danner hormoner. Troede måske bare det gik i sig selv maks nogle uger efter hun mistede dem smiley Men gad vide hvor længe det kan fortsætte? Burde det ikke gå over her engang kort efter "termin"?

    Vi savner lidt vores fjollede pige der kan holde til lidt mere sjov og ballade uden at blive helt udkørt efter 5-10 min. smiley


  • #15   26. apr 2023 En tæves hormonniveau er det samme uanset om tæven er drægtig eller ej, og derfor kan man se symptomer på drægtighed om tæven er parret eller ej.

  • BullerMor
    BullerMor Tilmeldt:
    apr 2023

    Følger: 9 Emner: 1 Svar: 13
    #16   26. apr 2023 De er heller ikke kæmpe, men dog en del større end de plejer og så plejer de at være lyserøde og ikke mørke. Kirtlerne er også hævet indenunder.
    Men tror som jer også bare hun er blevet falsk drægtig da hun mistede dem. Men så må hun gerne snart "føde" sine luft-babyer så vi kan komme tilbage til det normale smiley


  • BullerMor
    BullerMor Tilmeldt:
    apr 2023

    Følger: 9 Emner: 1 Svar: 13
    #17   26. apr 2023 Malene hvad er det så man måler når man tager blodprøve for at bekræfte drægtighed? Troede det var hormon niveau smiley

  • BullerMor
    BullerMor Tilmeldt:
    apr 2023

    Følger: 9 Emner: 1 Svar: 13
    #19   26. apr 2023 Issbelle det har man da altid kunne smiley

    profilbillede
  • #20   26. apr 2023 Isabelle, det kan man altså godt

  • #21   26. apr 2023 Isabelle, det var den gængse måde at gøre det på, før det blev normalt med scanning.

  • #22   26. apr 2023 Bullermor, jeg ville forvente, at hun blev normal igen forholdsvis kort efter "termin".

  • #23   26. apr 2023 Med det forløb ville jeg nok få min tæve røntgenfotograferet inden weekenden, så I har 100 % vished om at der ikke gemmer sig en enkelt hvalp, stenfoster eller lignede og måske står med en meget syg hund, det er ikke alle tæver som bærer en singleton som går i fødsel.

  • #24   26. apr 2023 I kan jo også være heldige at det bare er falsk drægtighed.

  • BullerMor
    BullerMor Tilmeldt:
    apr 2023

    Følger: 9 Emner: 1 Svar: 13
    #26   27. apr 2023 AboutMyDogs: troede faktisk de ville gå i oblokning også kun med 1. Var godt klar over det kunne knibe med veer, så tak for lige at gøre mig klogere smiley

  • #27   1. maj 2023 Hvordan går det med tæven?

  • BullerMor
    BullerMor Tilmeldt:
    apr 2023

    Følger: 9 Emner: 1 Svar: 13
    #28   1. maj 2023 Bodil: Hun er lidt spøjs hvis man an sige det sådan smiley

    Hun havde en del udflåd onsdag - fredag ( omkring termin) og det er stoppet. Hendes mælkekirtler er stadig hævet, så dem venter vi på skrumper ind igen.

    Hun er lige så stille begyndt at spise lidt tørkost (Olivers) igen og det har hun ellers ikke ville røre de sidste mange uger. Ikke at hun spiser i nærheden af hvad hun burde.

    Når vi er hjemme virker hun stadig sådan lidt "deprimeret" i mangel af bedre ord. Dog kommer der lidt leg i løbet af dagen med hendes bold. Men hun sover stadig meget mere end hun plejer.
    Men i går var vi så ude i vores nye hus som vi flytter ind i til Juli og der vågnede hun total op og legede med pinde og koste i flere timer. Så det er som om at derude "glemmer" hun at være "nedstemt" og når vi så kommer hjem så bliver hun det igen smiley

    Så ja hun er mig en gåde lige pt. smiley


Kommentér på:
Absoberede hvalpe - Men fortsætter drægtighedstegn.

Annonce