{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
721 visninger | Oprettet:

Anbefal en kiropraktor - gerne i Nordsjælland {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger, så søger jeg efter en kiropraktor til Svende - gerne i Nordsjælland. Vi bor ca 15 km nord for Hillerød.

Svende har været til dyrlægen med smerter i højre ben. Det viser sig, at han er låst i nakken i højre side, og dyrlægen anbefalede derfor en tur til kiropraktor.

Patienten er på smertestillende, som hjælper, men han skal selvfølgelig tilses af en kiropraktor, som anbefalet.

Jeg kan sagtens google, men kunne godt bruge lidt personlige anbefalinger i stedet. For hjemmesiden kan være nok så flot, men kiropraktoren dårlig smiley

Så kære HG. Hvem kan i anbefale?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefal en kiropraktor - gerne i Nordsjælland
  • #1   28. apr 2023 Mine varmeste anbefalinger går til Lone fra TheTouch.
    http://www.thetouch.dk/
    Hun er kompetent, sød, dygtig, og mine hunde har været SÅ glade for at komme hos hende smiley


  • #2   28. apr 2023 Ziva var også hos Lone TheTouch inden vi kun af geografiske årsager skiftede til Louise v LMN hundeterapi

    5/5 stjerner


  • #3   28. apr 2023 Jeg kender desværre ingen kiropraktor i dit område. Men Anne Freuchen, som er ansat på Vordingborg dyrehospital er super dygtig.

    Hun er uddannet kiropraktor, og dermed også uddannet dyrlæge, i modsætning til de 2 ovenstående anbefalinger. En hundemassør kan også være dygtig, og udvirke mirakler, men hvis din dyrlæge har anbefalet kiropraktor, ville jeg personligt gå efter en uddannet kiropraktor, fremfor en hundemassør.

    God bedring med Svende smiley


  • #4   28. apr 2023 Lone fra The touch smiley

  • #5   28. apr 2023 Tusind tak for jeres tilbage melding! Jeg vil tage kontakt til Lone, som også ligger i nærheden af os smiley

    Svende har det heldigvis bedre og er sit gamle fjollede jeg igen smiley smiley


  • #6   28. apr 2023 Jeg bruger Birgitte Langvad som benytter osteopati, akupunktur og laser. Hun er simpelthen så dygtig, hendes klinik ligger i Helsinge, Sam har været der med jævne mellemrum igennem hele hans levetid, han er blød som smør bagefter, det har kæmpe effekt smiley

    https://dyreklinikkennucleus.com/


  • #7   29. apr 2023 Tak, Mathilde. Men kan hun bruges, når vi er blevet bedt om at gå til en kiropraktor? Kiggede nemlig også på hendes side.

  • #8   29. apr 2023 Lone er da heller ikke kiropraktor med ledmanipulatør (og har lige fået en laser)

  • #9   29. apr 2023 Nu er jeg selv inde i faget og en låst nakke kan en god massør godt løsne MEN se dig for. Nogle massør uddannelser er "blot" 3 måneder online undervisning og derfor ikke uddannet lige så godt som de længerevarende med praktisk undervisning.

    Når det er sagt, så er der også osteopater, fysioterapeuter, ledmanipulator (som er en overbygning på massør) og så dyrlæger med overbygning som kiropraktor. En låst nakke kan derfor godt behandles af flere typer. Årsagen til den låste nakke kan være lige til (lås op og hunden er fikset) eller det kan være en bestemt gentagende bevægelse som Svende gør. Her kan de fleste af ovenstående grupper være med, men massører skal gerne have overbygning i genoptræning.

    Så, se dig for, men som udgangspunkt har du en del flere valgmuligheder end blot kiropraktor


  • #10   29. apr 2023 Kennel HiJacks - tak for super info. Jeg har intet kendskab til nogen af behandlergrupperne - hverken til hunde eller til mennesker, så er helt blank og derfor spurgte jeg efter anbefalinger smiley

    Hørte blot dyrlægen sige, at vi skulle se efter en kiropraktor, men det er så lidt af en jungle kan jeg forstå.

    Jeg vil tage et nærmere kig på dem der er nævnt her.

    Jeg aner simpelthen ikke, hvorfor han er låst. Altså hans kropsform kan jo være årsagen, han er jo en corgi, men det kan også være en bestemt bevægelse han laver. Han er ikke kommet til skade og har ikke været oppe og slås…så årsagen skal nok findes i en af ovenstående smiley


  • #11   14. maj 2023 Update på Svende og kiropraktor.

    Svende har nu været tilset 3 tre gange af Trine Ahlmann Hansen fra Move in Harmony i Slangerup. Hun holder til på Værløse Dyreklinik.

    Ved første besøg blev diagnosen bekræftet - låst nakke.

    Hans bindevæv ned langs ryggen var ekstremt stramt, det er løsnet. Han er blevet “knækket” i nakke og bækken, fået laser og massage og skal på onsdag også tilses af en fys, de har på klinikken.

    Det er den lange rygmuskel ned langs hele ryggen, der har forbindelse til både for- og bagben, der er problemet.

    Han er blevet betydelig mere mobil, men har stadig ondt, så han er på smertestillende. Håber dæleme hun kan fixe ham smiley smiley

    Det er kæresten, der har ham afsted til kiropraktor. Han siger, Trine er så sød ved Svende, og at han tager det hele i stiv pote. Sidst havde han dog brummet lidt, men det var fordi hun ramte lige ned i det, der gjorde virkelig ondt smiley


    profilbillede
  • #12   8. aug 2023 Update på Svende smiley

    Vi oplevede desværre ikke den ønskede effekt af de 4 første behandlinger. Jeg var grædefærdig og mistede langsomt håbet for, at vi ville kunne gøre noget ved smerterne og derfor måtte sige farvel smiley

    Jeg talte derfor med de to behandlere og fik vendt både det ene og det andet med dem og bad dem være ærlige.

    Udfordringen er, at han udover låsning i ryggen også har en løs knæskal, som vi aldrig har bemærket før nu. Og eftersom han er en ældre herre, så mente de også, at der nok også var noget slidgigt. Vi opvejede for og imod røntgen og blev enige om at prøve stærkere smertestillende og så forhåbentlig behandling, når de virkede.

    Og det virker! De sidste tre gange har fyssen virkelig kunne arbejde med de dybe muskler, bindevæv og led og sidst kunne kiropraktoren også komme til (hun har haft ferie). Der er KLAR bedring og vi har fået vores gamle Svende tilbage smiley

    Jeg ved, at han er her på lånt tid og ved, at vores farvel nok ikke er flere år ude i ude i fremtiden, men lige nu er han her, han er glad og han er den gamle fjollede Svende smiley Der er liv, glæde og corgi-fjolleri i øjnene smiley smiley smiley


    profilbillede
Kommentér på:
Anbefal en kiropraktor - gerne i Nordsjælland

Annonce