{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.682 visninger | Oprettet:

Hundehvalp og bisættelse {{forumTopicSubject}}

Har virkelig brug for et godt råd. Jeg mistede min mor sidste torsdag og hun skal bisættes i næste uge. Jeg har en hvalp på 13 uger som så småt er ved at lære en lille smule alene hjemme i begrænset tidsrum. Til bisættelsen som skal foregå lidt over en time fra hvor jeg bor så havde jeg aftalt min bedste hundevenninde skulle passe hende i de ca. 5 timer vi regner med at være afsted. Hun kender hvalpen og hvalpen er tryg ved og glad for hende og hendes hunde og hun er en person jeg med 100% tillid tør overlade mine hunde til. Har en voksen hund der dog sagtens kan være alene i det tidsrum. Vi havde aftalt alt men skæbnen vil at en af hendes nærmeste også sover ind fire dage efter min mor og selvom vi ikke fandt det overvejende sandsynligt fortalte hun mig idag at den bisættelse er samme dag men en times forskel. Det er vi jo begge kede af og ja nu er mine muligheder enten at have hvalpen I sit bur i bilen mens vi er inde i kirken til bisættelsen eller at hun skal være i sit bur hjemme hos min svigermor, som også skal med til bisættelsen. Hvalpen har ikke noget forhold til hendes hjem endnu og derfor er jeg usikker på om det er bedst hvalpen er i bilen eller i svigermors lejlighed. Hun vil jo pive og blive urolig begge steder men kan ikke regne ud hvad er værst eller om det er mindre godt begge ting. Min bekymring er jo at det giver uro hvis nogen udenfor hører hende pive i bilen men er også bange for at placere hende i et fremmed hjem vil gøre hende endnu mere utryg. Og har ikke andre muligheder der kan eller som jeg er tryg ved og hundepensioner er jeg overhovedet ikke tryg ved. Min mand synes jeg overtænker det og så er det heller ikke værre. Men jeg er den bekymrede type der kun har tillid til ganske få mennesker og lader stort set aldrig andre passe mine hunde eller børn. Men ja er sådan i vildrede og trænger til lidt råd. Er så bange for at skade en ung hunds psyke ved at gøre noget forkert og ja ville jo også bare gerne kunne koncentrere mig om min mors bisættelse og det synes jeg slet ikke jeg kan nu.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundehvalp og bisættelse
  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #1   3. maj 2023 Kondolerer og et stort trøstekram !

    Har du taget kontakt til præsten og forhørt dig om det er muligt, at hvalpen kan komme med ind i kirken (evt. i en taske, så den kan stå imellem dine ben). ? Måske hvis du forklarer situationen, at du kan få lov (?)


  • #2   3. maj 2023 #1 Har selvfølgelig tænkt tanken for hun har en bæretaske og hun er så nem og stille og ja jeg har hende med hen på mine børns skole dagligt i sin bæretaske, så hun er så vant til at sidde pænt og lydløst. Men ved ikke hvordan en præst vil reagere på det jo og er bange for det bliver modtaget negativt. Men ja ville da sådan ønske jeg kunne det så jeg ikke skal stresse over hvordan hvalpen har det og kunne koncentrere mig for jeg ved jo hun er så nem og stille når bare hun får lov at være hos en.
    Men ja måske skal jeg sende præsten en mail og håbe hun måske kunne forstå og imødekomme mit ønske.
    Tak for dit råd og kondelence.


  • #4   4. maj 2023 Kondolere, Hvor i landet? Måske er der en hg’er som vil være hvalpepasser, er det i nærheden af mig vil jeg gerne passe hvalp smiley

  • #5   4. maj 2023 Det gør mig så ondt med dit tab.
    Jeg er helt sikker på at der er en HG'er, der kan passe hvalpen mens du er af sted.
    Jeg gjorde det gerne, hvis du boede nær Vejen smiley


  • #6   4. maj 2023 Kondolerer.

    Som Bodil skriver, så er der måske en fra HG, som kan passe hvalpen.

    Hvis du lader hvalpen sidde i bilen, så husk at lægge en seddel med dit mobilnr og en kort forklaring på, hvorfor hvalpen sidder i bilen. Din mobil skal selvfølgelig være på lydløs, men ligge, så du kan tjekke den.


  • #7   4. maj 2023 Hvor bor du henne og hvilken race? Tænker der helt sikkert er en HGer der kan hjælpe.

  • #8   4. maj 2023 Kondolerer, Christina.
    I din profil står Vestsjælland, hvis det er i nærheden af Slagelse, så kunne jeg måske tilbyde hjælp, alt efter hvilken dag det er.


  • #9   4. maj 2023 Kondolerer med din mor.

    Og så synes jeg, at du gør dig alt for mange tanker angående hvalpen.
    Du bliver nød til at stole på, at andre ikke tæver og forulemper den, hvis den bliver passet af andre/fremmede. Hvalpen tager hellere ikke skade af at blive passet af fremmede, så tværtimod er det da en god ting, hvalpen også lærer at blive passet af andre, for du kan jo ikke vide, om der i fremtiden sker et eller andet, som kræver, at andre overtager den lige her og nu.

    Under mit kræftforløb blev jeg indlagt akut, begge gange om natten. Den ene gang var Bodil så sød at køre til Kolding og hente min hund og passe den indtil jeg kom hjem igen, og den har bestemt ikke taget skade af det.
    Min veninde faldt og brækkede benet i skoven, jeg var ikke hjemme så jeg kunne ikke hente hendes hund, men Falck var så søde at køre hunden hjem til mig og lukke den ind, frem for at blive kørt på pension.
    Tag nu og stol på andre, de kan behandle din hund lige så godt som dig, måske endda lidt bedte end dig.
    Jeg blev nød til at omplacere min hund. Han lever et helt andet liv end han gjorde hos mig, og han stortrives, jeg synes selv, at han har det bedre hos sin nye familie, for sådan som han lever nu, passer meget bedre til hans væsen.

    Jeg synes, at du skal tage imod tilbuddet af en HG'er om at passe din hund de par timer.


  • #10   4. maj 2023 Jeg kondolerer. Sikke en trist situation smiley
    Hvis hvalpen er tryg ved sit bur i bilen så ville jeg sætte den der. Så har du muligheden for at lufte den før og eftet den kirkelige handling og måske have den med til evt. kaffe el. bagefter.


  • #11   4. maj 2023 Ja hvor i landet er det?

    jeg ville klart bruge en herinde fra.


  • #13   4. maj 2023 Jeg er sikker på der findes en sød HG’er der vil hjælpe smiley jeg bor desværre for langt væk

  • #14   5. maj 2023 Hej Christina
    Jeg bor på Sjælland og kan sagtens komme hjem til dig og passe hvalp - hvis du har mod på det? Mine egne to hunde er hos min mor næste uge, så det er absolut intet problem at være afsted og hjælpe smiley

    Du skal være velkommen til at sende en privat besked.


  • #16   6. maj 2023 Tak for alle jeres gode råd og tanker og tilbud om pasning. smiley smiley
    Jeg skrev jo til præsten og hun skev tilbage, at det ikke var noget problem for hende at jeg medbragte hvalpen i kirken. For hende handlede det om kærlighed og var der var vigtigt for mig.
    Men vil stadig takke for alle jeres søde tilbud om at passe hvalpen og det kunne jo have været en mulighed, hvis jeg følte at det var for usikkert at have hende i bilen.
    Så rigtigt mange tak til jer alle. smiley Rart at vide der var hjælp at finde. Min mor elskede selv dyr og havde altid dyr lige indtil hendes helbred ikke magtede det længere, så hun ville være helt ok med det også ved jeg. smiley


  • #17   6. maj 2023 #1 Tak igen for dit råd til mig om at skrive til præsten. En beslutning jeg nok ikke havde taget havde du ikke præsenteret det for mig. Jeg ville have følt det var forkert at spørge om, men det viste sig jo, at præsten tog det positivt og sagde ja. Det er jo også kun fordi hvalpen er så stille og rolig når vi har hende med rundt omkring, at jeg overhovedet fandt det realistisk også. Så stort tak for dit forslag, som hjalp mig til at finde en løsning, så jeg ikke skal sidde og tænke på om hvalpen er ulykkelig. smiley

  • #19   6. maj 2023 #18 Hun er heldigvis ikke en hvalp der reagerer med lyde på nervøsitet har vi erfaret og de få lyde vi hører fra hende er så svage. Den bæretaske hun sidder i skærmer hende også og tager et babytæppe med, så hun kan skærmes lidt mod for meget og hvalpebæretasken har jeg over kroppen, så hun er i meget tæt kontakt med mig hele tiden Selvfølgelig kan man aldrig tage højde for alt og selvfølgelig er det slet ikke optimalt, men jeg synes stadig det er bedre hun er sammen med mennesker hun kender fremfor jeg placerer hende i helt uvante omgivelser med mennesker hun aldrig har set før, selvom de er søde og rare. Hende jeg kender der skulle have haft passet hende kender hun så godt og derfor var det jo trygt. Men ja selvfølgelig ville jeg da have ønsket at jeg ikke skulle have en hvalp med i kirken af mange årsager. Går noget fuldstændigt i hårknude må min mand selvfølgelig gå ud med hvalpen og vurdere om han bare skal blive derude med hende eller sætte hende i buret i bilen. Men vi bliver nødt til at tænke positivt lige nu og håbe det går godt. Jeg kan ikke rigtig gøre så meget andet og ingen løsninger er rigtigt gode, så det bliver lidt med at håbe det bedste og prøve ikke at bekymre sig alt for meget om alt der kan gå galt. Men stadigvæk tak for rådene og betragtningerne som jo er relevante.

  • #21   6. maj 2023 Kunne det være en løsning, at hun blev passet hjemme hos jer selv? smiley

    Hvis ikke, så er det jo fint, hun kan komme med i kirken. Og dejligt med en forstående præst smiley



  • #22   6. maj 2023 # 21 Kender desværre ingen der kan.

  • #23   6. maj 2023 Hvorfor ikke få en herinde fra til at sidde udenfor med hvalpen?

    Hvis du er utryg kan de jo sidde uden for kirken. eller i jeres bil.

    Jeg må indrømme at jeg ikke helt forstår hvorfor.

    Skaber du en lydfobi så kan jeg dog fortælle at det så for alvor giver dig problemer fremover. Det er en af de sværeste ting at ændre varigt efterfølgende. Det er næsten håbløst at træne for alvor....

    Det er så alvorlig en ting hvis en hund får lydfobi at jeg ville sidde udenfor med din hund hvis du havde været i Viborg. Det alene fordi jeg har set hvordan ejere og hunde lider under lydfobi.

    Du kender ikke folk herinde men jeg har været her i rigtig mange år og jeg ville efterlade min hund hos dem til enhver tid.

    Man det er naturligvis dit valg. Jeg synes bare det hele kan blive værre hvis hvalpen får en dårlig oplevelse i kirken med orgelet....

    det er jo ikke verdens rareste lyd... Undskyld alle der spiller orgel men jeg elsker det cirka så meget som blokfløjte

    Det kan naturligvis være at der ingenting sker i kirken men det er jo gætværk.

    Udenfor sker der absolut ingenting. Det er fakta. Så skulle det da være helt vildt uheldigt...

    Så jeg synes jeg er nødt til at påpege for dig at du har en mulighed her for at få en hger til lige at tage hvalpen den time.....



  • #24   6. maj 2023 Jeg har også været på HG i mange år, men aldrig i livet om jeg ville lade en vildt fremmed passe min hund. Hverken i mit hjem, min bil eller hos vedkommende. Og det har ikke noget at gøre med de personer der er her på HG. Det er fordi de, uanset hvad, ER vildt fremmede.
    Så jeg synes da det er en glimrende løsning TS har fundet.


  • #25   6. maj 2023 Jeg ville være helt tryg ved rigtig mange herinde en times tid. Jeg føler ikke alle er fremmede og det er heller ikke raketvidenskab at sidde med min hund i en times tid i min bil for mig. Det tror jeg de fleste ville kunne klare alligevel.

    Men vi er forskellige.

    Jeg ville fx aldrig tage en hvalp med i kirke.

    Jeg er fagskadet, for jeg ser lydfobi når den har taget over. Derfor ville jeg gøre alt for at forebygge at det kunne ske. Livrem og seler. Men jeg er biased a h til





  • #26   6. maj 2023 # 23 ja jeg er nok ikke typen der er så god til det med at overlade mine børn og hunde til andre mennesker. Ikke nødvendigvis fordi jeg tænker de har dårlige hensigter men fordi jeg er bange for de ikke er opmærksomme nok på farer og ting der kan gå galt. Jeg overtænker og kan ikke slappe af hvis ikke jeg selv kan holde øje med tingene. Og ja det er svært at lave om på at man har det sådan. Men er med på at det ikke er en optimal situation og forstår godt din bekymring. Det er bestemt ikke fordi jeg er glad for det men jeg er nødt til at håbe det går, for det er den eneste løsning jeg føler mig mest tryg ved.

  • #27   6. maj 2023 Aj hold nu !!!

    TS tager sin hund med i kirken - har taget forholdsregler og er klar til at forlade kirken hvis hunden går helt amok, selvfølgelig er det da at foretrække frem for en fremmed, som man lige skal overlade en hund til.
    Jeg har været herinde i MANGE år men hey .. der er squtte ingen herinde, jeg for alvor ville ha det fedt med, at skulle overlade mine hunde til, sorry ..

    Og så synes jeg det er beskæmmende, at det åbenbart er blevet SÅ ringe, det der foregår i avl af hunde, at I i det hele taget kan komme i tanke om, at en hund ville blive bange og udvikle forbier, pga et skide orgel .. SÅ ringe er hundeavl forhåbentlig da ikke blevet.

    Sorry for min indblanding TS - men nu kunne jeg ikke sidde på mine hænder mere.

    Jeg kondolerer for dit tab og håber at du får taget en smuk afsked med din mor smiley


  • #28   6. maj 2023 Christina, vi er vist alle skyldige i at overtænke, når det kommer til vores hunde smiley Og det er bestemt ikke åndssvagt at ville sin hvalp det bedste.

    Du skal gøre det, DU er mest tryg ved og det er tydeligt, du har taget de forholdsregler, du kan. Alle varme tanker herfra og ønsker om en smuk bisætning smiley


  • #29   6. maj 2023 Bisætning = bisættelse

  • #30   7. maj 2023 # 27 Tak for forståelsen og din mening om tingene. Det er sødt af dig og modigt at gå ind i debatten. Selvfølgelig har jeg lyttet til de bekymringer folk har påpeget jeg bør have og derfor kan jeg også forberede mig bedre på situationen men samtidig er jeg også bare nødt til at have tillid til at det nok skal gå og overføre den rolige energi til hvalpen og håbe det bedste. Og ja går det ikke så har min mand og jeg talt om det og han går ud med hende. Det er som det er og har fundet ro med vi forsøger os med denne løsning. smiley

  • #31   7. maj 2023 # 28 Tusind tak men også tak for at komme med dine bekymringer for det gør mig bedre forberedt på noget jeg ikke ellers havde tænkt over. Så det er jo bestemt relevant. Jeg er tryggest ved at have hende hos mig hvis det kan lade sig gøre og hvis jeg kan mærke hun slet ikke kan det så må min mand tage hende ud. Vi må nok håbe det bedste og tage højde for det kan mislykkes. Men tak for dine betragtninger og at sige hvad du tænker. Man skal jo også kunne tåle at høre hvad der kunne være mindre godt og det værdsætter jeg, at der er nogle stykker der har gjort. smiley

  • #34   7. maj 2023 # 33 Du har så ret. Det er nemlig så individuelt hvad man vil gøre og hvordan man føler ens behov er. Jeg er egentlig rolig ved at have styr på mine egne følelser og kan koncentrere mig om at have min rolige energi ift hvalpens behov. Min mors død var ikke uventet og jeg har sørget, grædt over hende længe og er lettet over hun fik den fred hun ønskede sig. Vil bare nyde den sidste afsked med hende og glæde mig ved minderne og derfor og kun derfor tør jeg også denne løsning selvom det ikke var den oprindelige plan. Men ja man skal være godt gennemtænkt i sådan en situation og gøre det som man føler man kan klare. smiley smiley

  • #35   7. maj 2023 #33

    Jeg er HELT enig.
    Også derfor jeg opponerer imod, at der bliver skrevet at HVIS ts ikke gør som der bliver sagt, så ender det med en angstimodlydefobiker, og det gør det bare.

    Ha dog lidt tillid til, at ejeren har lidt indsigt og at ikke alle de autodidakte altid ved noget som helst om det, de kloger sig over …


  • #36   8. maj 2023 Kan I virkelig blive ved at skrive om det her????

  • #37   11. maj 2023 Til alle der måtte være interesseret i hvordan der gik med bisættelsen og min hvalp kan jeg med stor glæde meddele at det gik over al forventning. Der var gæster der ikke opdagede hun var med før langt inde i den efterfølgende ceremoni og mange troede jeg havde givet hende noget beroligende. Men ja hun er bare så sej og sad pænt i sin bæretaske og sov bare så jeg fuldt ud kunne koncentrere mig om min mors bisættelse. Hun begyndte at snorke lidt men det hjalp at jeg drejede lidt på hende. smiley Og ja lydene gjorde hende ikke bange overhovedet og alt tog hun som var hun vant til det. Den efterfølgende ceremoni blev afholdt i et lokale hos kirken og der sad hun ligeså roligt i sin bæretaske og fik selvfølgelig masser af opmærksomhed og kæl af gæsterne. Og ja hun gav mig ingen bekymringer og var bare glad for at være hvor vi var. Så er meget lettet og glad for det gik så godt når det nu var den løsning der blev valgt. smiley

  • #38   11. maj 2023 #37

    Selvfølgelig, skulle jeg til at skrive .. men helt ærligt .. en normal hund bliver sq ikke bange for et orgel.

    Godt at det gik som det skulle smiley


  • #39   11. maj 2023 Saxofon derimod! Conor er vild med det meste bortset fra Charlie Parker. Det bliver ganske enkelt for boppet. Deri er jeg enig - hund og ejer, I ved.

  • #41   12. maj 2023 Søren er det noget der ligger til racen ?
    Har du googlet det, kender du en der har racen, evt en onkel til en, der har en nabo, der kender en, der har “overvejet racen” ?

    For ellers overvejer jeg lidt om jeg skal tro på det der smiley


  • #42   12. maj 2023 Det ligger til racen - har jeg hørt. Jeg kender flere hundrede, som har irsk terrier, og ingen af dem hader Charlie Parker.
    Æh, vent lige! Ser lige i mine papirer, at Conor ikke er en irsk terrier, men derimod en hidsig terrier. Dysleksi ær noed lårt.


Kommentér på:
Hundehvalp og bisættelse

Annonce